Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:15

Wees dan maar blij dat je niet fulltime hoeft te werken. :))

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:15

Joh, je hebt 2 middagen vrij man!! Ik zit elke dag op knt van 8.00 tot 17.00 :')

Nee SM, dat is niet de juiste manier van rekken. :P

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:17

Ik ga gewoon nooit fulltime werken. :')

Ik moet nog 45minuten naar huis reizen, dan leren + huiswerk en dan nog 2 of 3 pony's doen. Heerlijk geregeld weer. :D

Hopelijk veranderd het nog!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:24

2 pony's verkopen, probleem opgelost *D

Ik ben ook blij dat ik 1x per week vrij ben hoor, zou niet meer 5 dg willen werken :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:40

Arnoooootje is braaf. Eerst nog wat boodschapjes halen en dan inschrijven. :):)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:48

Good boy :D Heb je zelf geen E eigenlijk, SM?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:02

Combi mag op b. En arno vindt het tof om met de trailer rond te knorren. :)) En altijd handig voor de *-:) .

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:20

Oh dat scheelt! Die van mij vindt het ook mooi om ermee te rijden, maar hij mag niet :') Hij koppelt en ontkoppelt hem wel braaf en zet hem in het hoekje weer weg. Boys with their toys of zo :D

zo, 16.00 cup-a-soup :Y) *D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:26

Bij ons is het meer anders om....jij wil met de pony....mooi ik rij. :7
Heb ze een mail gestuurd en nu wachten op respons. :D

Hier een gevalletje 16:00 en 3 kg zalm portioneren en invriezen. :')

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:15

Haha Elysa ik zou die tijden wel willen hebben, werk nu 32u per week, 4uur lesgeven en 2ustallen mesten. Nu nog 2 paarden om te rijden, maar ga straks naar 4 en in maart naar 5 paarden ghehe!

Ik zal zo is gaan bekijken waar je je voor gaat inschrijven suus!

Hmmm lekker zalm <3

Hier vandaag 1e wptje gehaald in M2. Dikke fouten, mevrouw had vandaag het plan om elke contra te gaan overspringen (doet ze normaal nooitt.....) maar al met al toch ernorm te vreden!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:33

sow Heb ik toch weer mazel.
Vorig jaar in de solden bij decathlon een 300 grams waterdicht deken gekocht voor 39 € Met hals +19 €
En nog een onderdeken 200 gr. Voor 35 €
Op alle 3 de stuks zit 2 jaar garantie.
Mijn hals is vorig jaar gescheurd doordat het buurpaard het zo nodig vond om mijn paard heen en weer te schudden aan het stukhalsdeken grrrr. Maar ik dacht toen ik doe de winter uit en na de winter ga ik wisselen onder garantie kijken of het lukt. Vorige maand was de nieuwe collectie binnen dus ik hop naar de winkel die 500 m van mijn woning is :) ja mevrouw mijn hals is gescheurd en er zit nog garantie op . Geen probleem zegt ze ik haal een nieuwe voor je. Echter was mijn set dekens vorig jaar blauw.
Dus mevrouw brengt een blauwe mee alleen dat was maat full. We hebben ze naast mekaar gelegd en het scheelde maar 10 cm. Dus ik zei prima ik neem hem wel. Echter 2 weken later weer gescheurd omdat hij toch echt te groot uitviel . Ik als een onschuldig lammetje terug . Mevrouw mijn hals is gescheurd kan ik hem inwisselen er zit 2 jaar garantie op en ik zou graag een maat kleiner hebben.
Ja hoor ik ga even een nieuwe voor je halen . Echter nu in het bruin van de nieuwe collectie aangezien de blauwe op zijn. Geen probleem dacht ik. Het deken volgt nog wel :o :P
En ja hoor Gisteren ik deed mijn 300 grams deken dicht en de sluitingen deden erg raar. Dus mijn stalgenoten ga maar wisselen. Maar ik durfde eigenlijk niet goed.
Dus ik toch gegaan . Mevrouw mijn sluitingen zijn stuk gegaan. En er zit nog garantie op.
O zegt ze wil je geld terug of ga je graag een nieuwe deken halen? Ik zeg doe maar een nieuwe deken.
Dus ik naar het rek tatatataaa .
Dank je wel mevr voor mijn nieuwe deken. Zet je hem ook nog even op mijn aankoopkaart :o Ja hoor doe ik voor jou. Zo weer 2 jaar garantie vanaf vandaag.
nou nu heb ik een hele nieuwe set in het bruin voor 0 euro. *\o/*
Straks mijn onderdeken nog eens goed nakijken :P

Komt er een werknemer vragen tijdens het zoeken naar de juiste maat. Kun je het vinden mevr?
Ik zeg ja hoor.
Maar mag ik jou wat vragen ? Komen er veel mensen dekens ruilen?
Nou zegt hij sommige mensen maken er veel gebruik van en sommige ook niet. maar het de service die decathlon aanbied. Dus ik antwoord nou als jullie bedrijf dit zo doet dan is het alleen maar gemakkelijk he . Want eigenlijk is het toch stiekem een spelleke zonder eind met paardendekens.

Klopt zei hij. Maar dat is alleen maar goed voor onze klanten.
ik zei nog zo is het en ging als een tevreden klant weer heen.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:34

Er ligt ook nog een rode collectie die is voor de volgende keer :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:18

Top Eline een wp in de M2. +:)+

Dat is wel heel erg mazzel kitobeer. Word je zelf niet tureluurs dat de dekens elke keer stuk zijn? :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:45

SkyMarian: Klinkt erg leuk, de clinic die je gaat volgen.
En als het écht leuk is moet het toch mogelijk zijn om dat dan een keer hier in de buurt te organiseren. We zouden toch wel een ci 6-8 mensen moeten kunnen regelen? Of is het heeeeeeel erg duur als je ze op locatie laat komen?

Kitobeer: góed geregeld zo :j

Change...zal ik je eens voorbereiden op de agenda van een workaholic :+ }> :+
Ma 8.00 - 21.15 ( ok: tussen door wel 2 x 3 kwartier reistijd en 2 x een half uurtje om te eten)
Di 8.00 - 21.15
Wo 9.00 - 11.00 en 18.30 -21.15
Do 8.00 -21.15
Vrij 8.00-13.00
Za 8.30 -14.14

En tja... daar komen tussen door nog wat administratie momenten bij, natuurlijk ook gewoon huishouden en boodschappen ed, én zo nu en dan wat extra vergaderingen :D
(Maar hè... ik doe mijn werk met héél veel plezier....EN: het lukt me gewoon om mijn pony's 4 x in de week te rijden *\o/* *\o/* )
Dusssssssssssssssssss Je hebt in mijn ogen een héél relaxed rooster :j ;)

Verder even een kopie van mijn fb status update van vanavond:

OK..
Dan heb je als paard een nieuw stuk winterwei gekregen, waar je via een extra "corridor", welke aansluit op het al bestaande track, kunt komen.
Maar ja...s avonds bij het naar binnen zetten blijkt dan toch dat het lastig was om de weg naar huis weer te vinden..
Dus......wei in.... track op.... corridor door......pony's ingang corridor wijzen..... En tja.... dán weten ze het zelf ineens ook weer... Pffff Sukkeltjes :D :D

( en dan ga ik na vandaag hopelijk weer wat regelmatiger hier kunnen zijn...iets te druk geweest de afgelopen dagen ( buiten mijn normale werkweek om :+ )

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:02

Stelletje slome duikelaars zijn het. :')

Heerlijk hè zo'n werkweek. Heb het nu iets rustiger, maar hier geregeld een vergelijkbaar schema. Gelukkig kan ik de administratie ed thuis doen....al heb ik daar wat moeite mee. :+

Ik zal (zoals gebruikelijk) wel verslag uitbrengen als we mee kunnen doen met de clinic. En als het leuk is eens polsen wat de kosten zijn. :)

Nu weer verder puzzelen met een glutenvrij dieet bij diabetes voor iemand die ik eigenlijk ook nog een koolhydraatbeperking wil aanmeten. Voor de gein is de smaakvoorkeur zeer beperkt. :Y)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:06

Jij bent ook ( deels?? Net als ik?) ZZP-er, toch?
Dan zijn dit wel de uren ja. Heb zelf een combi van 50% loondienst, 50% eigen praktijk..Bevalt supergoed!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:16

Hier ook een drukke bezige bij.

Werken van
ma 6u tot 14 u
di 6u tot 14 u
woe 6u tot 14 u
do 6u tot 14 u
vrij 6u tot 14 u na 14 u part - time Met kito en eamonn bezig. Om 18.30 klaar naar huis eten en neer ploffen. En de andere week is het omgekeerd maar dan werken van 14 u tot 22 u
En maar 5 min reistijd naar mijn werk wel 20 min naar paard .

Maar eigenlijk sinds de hond er is ben ik ook wel toe aan 4/5 werken helaas moet dat goedgekeurd worden op het bedrijf en enkel max 5 jaar maar.
Belgie is nog steeds een land waar 40 u werken de norm is. grrrr

Nochtans als ik premier zou zijn 6 uur per dag en er zou gewoon een shift extra kunnen gewerkt worden door nog extra mensen . Minder uitkeringen en minder belastingen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:21

Ik ben 100% zzper. :j Voorheen in loondienst gewerkt.
Heb naast de praktijk nog wel 2 bestuursklussen aan mezelf cadeau gedaan. 1 als voorzitter van een vereniging van collega's om onze belangen te behartigen binnen de chronische zorg in onze regio. En nummer 2 als secretaris & penningmeester van een coöperatie waar het overgrote deel van de eerstelijns zorgverleners uit een bepaalde regio lid van is. De coöperatie faciliteert de mogelijkheid om te werken aan zorgvernieuwing en kostenbesparing binnen de zorg. Vooral veel projecten. Super leerzaam. :)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:24

Ik heb een luizenleventje :7 , ik werk 18 u per week in de nachtdienst. Elke week 2 nachten en 1 x 3 nachten. Bevalt prima, helaas is het in de zorg allemaal kommer en kwel en staat mijn functie, na 15 jaar trouwe dienst op de tocht |( .

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:25

Sprak laatst nog een fysiofit maatje die heel tevreden was met jou SM :D

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:40

Hier nog een luizenleventje met 18 uur in de zorg :-)
Ik vind het meer dan prima, overdag de zorg voor de kids en dan eind van de middag tot s' avonds laat mijn hoofd bij het werk.

Vaak rijd ik dus s morgens nadat de kids naar school zijn en ik gevoerd heb.

Eens kijken of ik alweer een foto kan uploaden .... grrr nog niet

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:54

Vandaag wederom stalletje gemest en heksje geknuffeld. Ze zijn sinds zondag van het gras af, maar de darmhuishouding moet nog even schakelen naar het onbeperkte ruwvoer. :(:)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 22:16

Gelukkig hier in de winter ook op de wei. Het paddock en het track worden bij nat weer wel modderig omdat ze daar ook voortdurend over heen en weer lopen, maar de wei zelf blijft eigenlijk best goed ( ok: bij heel nat weer kunnen ze alleen op het track om de wei heen en het paddock met onbeperkt hooi, maar iha dus gewoon ook weidegang ( zelf's extra weide nu: stuk wat in de zomer alleen gebruikt is om te hooien, mag nu ook begraasd worden :) ) Heel blij mee....

Én: pony's wisten vandaag zélf de weg naar hun reguliere track en paddock weer te vinden. Sterker nog: op binnenzet tijd stonden Sirri en Marissa al op het paddock, en Jou en Punz op het reguliere stuk van het track. Het binnen zetten gaat dan zo ( we wisselen aan de hand binnenzetten af met dit ( geluid maar even iets zachter... Ik roep nogal nadrukkelijk :o :o ) :

En ja.... Jou loopt "zijn" merrie te drijven... bang dat zij eerst naar binnen gaat.. :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 22:34

We hebben gewoon te weinig land om op het gras te blijven zodra de grond echt vochtig wordt. Gelukkig staan ze het hele jaar door van 9:00 tot 17:30 buiten. In de winter op een deels bestrate paddock met een pak ruwvoer per groepje. :)

Dat bekkie van punz in de verte is geweldig. :))
Bij ons staan ze ook stipt half zes klaar bij de uitgang...opgesteld in rijen van 2. :+

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 22:40

Wat een skeetjes Punz. :D
SM, met een paddock is ook niks mis zolang ze maar wat te kauwen hebben!

Ler is vandaag kaal gemaakt! Morgen neem ik hem weer mee op concours na een maand niet te zijn geweest. Woensdag op de les was hij weer zoals meestal heet maar iets té looplustig. Met een beetje geluk laat hij dat iets teveel power thuis morgen en kan ik hem lekker rondsturen na een korte break. :D