Ze heeft deze week alleen nog maar vrij gehad. Dus hard gewerkt heeft ze nog niet. Beaut werkt max 3 dagen en heeft dan een dag rust. En extra rust of even los longeren na iets intensiefs (cross of wedstrijd)
Hoeveel dagen vrij hebben jullie connemara’s?
Mooie beugels! Wat een koopje. Bevalt je nieuwe dekje?
TinekeVD
Geplaatst: 06-02-18 21:36
Melody vaak 1 dag vrij in de week en soms geen dan vrij dan loopt hij alle dagen.
Mijn pony doet bijna elke dag wat. Behalve als ik voor Mn studie niet kan komen. Ik wissel veel af. Ene dag gaan we iets doen wat hij moeilijk vindt, zoals het dressuur of als ik les heb. Andere dag gaan we dan of grondwerk (spelen/parelli) doen of rechtrichten. Andere dag gaan we naar het bos aan de hand of erop als er een ander paard mee gaat. Omdat hij alleen Ho en voorwaarts kent onder het zadel springen we alleen in vrijheid. Ik vind het fijn om hem veel in handen te hebben. Hij hoeft lichamelijk maar 1 of 2 keer echt hard te werken, maar mentaal zit bij hem t grootste gedeelte (angstig paard).
Birgit01
Geplaatst: 07-02-18 21:31
Wij proberen ze ook iedere dag iets te laten doen, waarbij ze even lekker de benen kunnen strekken. 1 x per week les, vaak buitenrit, soms longeren, grondwerk of even naar de bak wat verderop lopen om ze los te laten. Vandaag even laten lopen in de wei!
Weer een gevalletje ‘ierse humor’. Als je baasjes willen dat je over de hindernis springt, er keihard langs racen! En als ze even met Rocks bezig zijn, er zelf even over springen!
Hier lopen ze 3 tot 5 x in de week, verder lekker 24/7 buiten
Vanmorgen stonden de 2 connie's even in de inloopstal (nu omgetoverd tot gewone stal ivm blessure van mijn andere merrie) omdat de hooileverancier langskwam.
Marrit13
Geplaatst: 07-02-18 22:12
Drukke schema’s hebben jullie pony’s zeg Hier winters 3 a 4x per week. Áls ik dat al haal qua weer Zomers eigenlijk ook max 4x per week. En hij doet het er prima op; kan hem makkelijk een week wegzetten en zo weer opstappen. Hij kliert niet, is niet stijf. Hoogstens beetje teleurgesteld dat ie weer wat moet doen
Afgelopen maandag op locatie wat cross hindernissen gesprongen, toen had ie ook al week niets gedaan ivm regen Maar dat merk ik totaal niet. Als we meer zouden rijden zouden we zeker verder in niveau zijn, maar het gaat prima zo vind ik
Hadden ook al dik 4 maand niet gesprongen, moest klein drempeltje over maar Lloyd is zo fijn. Kijkt niet, doet gewoon wat ie moet doen En toch 70cm gesprongen uiteindlijk! Trots houding is bagger, maar dat komt wel weer.
Ziet er een harstikke leuk parcoursje uit! Lekker dat hij zo braaf is! Pandora zou je ook makkelijk een week stil kunnen zetten, maar Rocks moet eigenlijk elke dag wel even zijn energie kwijt, vooral in de winter, anders wordt hij nogal explosief!
ingaa
Geplaatst: 07-02-18 22:31
Clinic foto's zien er fijn uit Saams, jammer dat ze vandaag weer zo aan het klieren was!
Leuk wat cross hindernissen, fijn zulke brave pony's
Beth rijd sinds een half jaartje ivm werk 4x in de week ongeveer. Vaak 2x dressuur, buitenritje en nog een keer spingen, longeren, voetballen of iets dergelijks. Soms een keer wat rondjes met nichtje of mijn moeder maar dat is geen werk te noemen. Les helaas ook niet meer wekelijks. In het begin was ik opzoek naar een bijrijder maar eigenlijk pakt het op Beth alleen maar positief uit. Ze liep 6x in de week maar is nu met 4x veel fanatieker als we wat gaan doen. Wel staat ze iedere dag buiten en krijgt haar dagelijkse portie aandacht of van mij of van de vriendin waar ze op stal staat
Ziet er stoer uit Marit, leuk met die hindernissen. Birgit Echt Ierse humor springen uit zich zelf, hij was vast jaloers dat je met Rocks wat ging doen. Ik rij Heather 4 x in de week ( als alles lukt) en 1x longeren. Ze kan best een weekje( of 2 ) stil staan maar dan is ze gelijk dikker en scheef. June longeer ik nu 2 x per week. Maar ook die kan best zonder Eigenlijk is dit mijn planning maar of alles lukt
Tribunals
Geplaatst: 07-02-18 23:37
Leuke updates allemaal weer! En gaaf Marit ik ben wat stil maar lees alles wel gewoon mee.
Wij zijn thuis erg druk met het aanleggen/bouwen van alles. Jack heeft daardoor lichtelijk vakantie, wat hij helemaal niet erg vindt natuurlijk begin van de bak is inmiddels gemaakt: alle grond is tot 4 m diep omkeerd, kwam erg mooi zand onder vandaan. Bak van 18 x 60 dus ik ben erg blij
Ik rijd hem momenteel dus niet zoveel, maar normaal gesproken in de winter ongeveer 3 keer en zomers 5 keer.
Lekker tribunals een bak bij huis, lekker groot ook.
Ik ga moed verzamelen, heb zo les en is hier -8,5 brrrrr
esje007
Geplaatst: 09-02-18 21:28
Wat een leuke foto's komen er voorbij. Ik heb vandaag heerlijk gelest. Zit hier apetrots te wezen op onze eerste pasjes appuyeren! Leek nog nergens naar, maar toch! Wijken gaat nu super, dus juf vond het tijd om weer eens wat anders op te pakken. En verder mag het voor mij lente worden! !!
Geen beeldmateriaal helaas, maar dat komt ooit wel. Het is echt gaaf om te zien (in de spiegel) dat met het wijken er steeds meer ruimte in komt. Appuyeren was nog lang niet netjes, maar het begin is er. Dus ik ben weer hoopvol gestemd!
Joh. .en daar gaat het om: dat het begin er is!! Je prutst het ondertussen allemaal mooi wel zélf voor elkaar! Gewoon trots op zijn!!
kitobeer
Geplaatst: 10-02-18 10:47
Ik ben sinds mijn vakantie toch ook weer goed fanatiek bezig met sky. Hij word 3 x per week gelongeerd en hij gaat verder alle andere dagen de stapmolen in en heel veel stappen. Aangezien hij zo sensibel is en gemakkelijk energie opbouwd wanneer hij niks doet. Vind ik dat echt super fijn. En deze week heb ik 3 keer op hem gezeten en rond gestapt. Ik ben weer terug waar ik was gestopt in november. En het voelt echt goed aan. De stop heeft hem goed gedaan en toch was het mooi bevestigd in alle rust.
Ik vind het zelf super belangrijk om goed rekening te houden met zijn groeischijven die op zijn 4 j nog niet gesloten zijn. Maar het lastige is om niet teveel te doen en gedoseerd. Dus voor dit jaar heb ik uiteindelijk op de planning staan dat ik hem maximum 3 keer per week zal gaan rijden en dit opbouwen van 20 min naar 40 min. Maar ik wil nog echt een goed trainingsschema opbouwen met verschillende onderwerpen waarmee ik aan de slag kan gaan en dat we veel variëren. Handwerk wil ik ook zeker en vast terug gaan oppakken.
Maar het is echt een heerlijke pony en wat galoppeerd hij gemakkelijk. hij gaat echt zitten en springt aan. En hij schakelt hierin echt naar groot en klein. zo gaaf om te zien. Ik ben echt super blij dat ik sky uit de bende van 4 had gekozen.
Esje wat gaaf!! Lekker genieten. We pakken het hier ook wel mee, niet voor de oefening, die gaat ook lang niet goed, maar wel voor de bewustwording van zijn lijf en verbeteren van zijn soepelheid
Kito wat fijn dat sky weer zo goed aanvoelt, rust gevonden dus.
Hier zijn we aan t aftellen, nog een paar nachtjes en dan reizen we af richting Apeldoorn .....
Ja komt aardig in de buurt Marrit ik ga heel heel gaaf een les rijden bij Rien van der schaft en hij zit vlakbij Apeldoorn, dus vandaar. Ben heel benieuwd, ben afgelopen tijd een paar x bij lessen van hem wezen kijken en lijkt me geweldig , past bij wat en hoe ik wil rijden dus.... pfff nu al zenuwachtig en heel benieuwd. Pony wordt stiekem steeds een beetje meer dressuur pony