Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:55

Die van hypostore is idd de goede kleur, nu nog n beetje goedkoper :o

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:07

TinekeVD schreef:
Die van hypostore is idd de goede kleur, nu nog n beetje goedkoper :o

Ik bestel ze met een groepje in het buitenland. Dan is het dekje €45 en kan je hem verzenden of ophalen in sassenheim. Maar je kan ook wachten tot 25% korting

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 16:57

Afbeelding
Wel met een dun oranje biesje!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:43

Afbeelding

Wel een slechte foto zie ik :o maar die heb ik ook, het is een mooi chabrak, ik heb alleen een veelzijdigheidszadel op een dressuur versie liggen 8)7

Sophie(7) heeft vandaag les gehad op sensibele Karel, en dat ging goed. Ze hebben zelfs gedraafd :-)

Normaal lest ze op de merrie van mijn moeder (26), maar die was niet helemaal fit. Dus de stoute schoenen aangedaan en het ging super *\o/*

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 11:47

Mooi, zo'n donkergroen dekje!!
Hmmm...misschien toch ook maar eens aan mijn collectie toevoegen!! Hoewel dat natuurlijk totaal niet nodig is, want met 3 dekjes kan je jaren vooruit.

Wat prachtig, die Sophie en Carol!

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 16:07

Joepie! Hij liep in 1 keer de vrachtwagen op( beetje banketstaaf anders als je met iemand mee mag rijden en hij doet het niet).
En verder eigenlijk ook hartstikke braaf. Beetje veel gehinnikt, maar lekker gesprongen!
Afbeelding

Afbeelding

Punz

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:05

Gaaf!!!!
En fijn, probleemloos de trailer op!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:31

Leuk Birgit

Fijn dat t laden goed ging

En ik heb een dekje besteld...groen...heel benieuwd

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:42

Knappe Karel! Lijkt een echte reus zo met dat kleine kneutertje erop zo :D

En wat gaaf Birgit! Superstoer zeg en flinke hindernissen :oo

Wel foto plaatsen he Tineke? *D

Was vandaag mee met mijn springinstructrice naar Ermelo, de indoorcross. Begint bij mij ook weer te kriebelen! Kan niet wachten tot het weer voorjaar is (en Saams; 29ste red ik niet :( )

Bos is bij ons weer redelijk “vrijgegeven” maar man er lagen nog zoveel bomen, stukken tak en halve bossages op de paden. Moest af en toe echt flink stuk van het pad af en dan merk ik meteen dat hij zo zeker is en enorm stabiel; echt opgegroeid op een Ierse oneffen ondergrond :D Hij vindt zijn pad wel. Al met al een fijn ritje <3

Afbeelding

Afbeelding

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 23:12

Ziet er een heerlijk bospaadje uit Marrit!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 23:13

Marrit, 25e!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 16:12

Zag weer goede resultaten voorbij komen bij EK! Top! Hoeveel punten staat hij nu?

Beaut mocht mee op schriktraining. Ze mist alleen nog een beetje dapperheid. :+ Geluid van de rookmachine vond ze zooo eng.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:07

Oehhh.... rookgeesten zíjn ook best spannend !!

EK en JJ zijn nu Z2 + 6....

Het schiet op :oo :oo :):)

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 23:36

Verder doet ze het toch maar allemaal dapper Saaams!

En superknap van Jou en EK!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:25

Ik kom ook nog eens binnen waaien.
Ben even op vakantie geweest *D
Sky begint zijn draai op zijn nieuwe plek te vinden . Tijdens mijn vakantie is hij blijven werken in de stapmolen en het longeerwerk . Wat voor mij erg fijn is dat hij zijn energie toch kwijt kon.
Het kriebelt inmiddels weer heel erg om er terug op te gaan. Dus vanaf vandaag gaat het zadel er weer op en ben ik benieuwd welke stappen we elke dag weer zullen kunnen zetten. Ik ben daar toch terug meer ingehouden mee dan vroeger merk ik. Word er wel eens tuureluur van. Maar soit . Wat komt dat komt.
Ik heb het Trt online programma aangeschaft om in grondwerk weer wat stappen te gaan zetten.

Verder heb ik redelijk wat massagepaardjes. Wat ik ook erg leuk vind. Dus we blijven flink aan de gang.

Ek gaat hard :D erg leuk zulke promo voor het ras.
Saams ben blij voor je dat je weer gewoon met beauty verder gaat zonder angst knap hoor.

Esje dekjes kun je nooit genoeg hebben. :j een leuk kleurtje erbij geeft je soms weer motivatie vind ik zelf hahaha.

Verder vind ik het erg leuk dat er zoveel nieuwe connie eigenaren zijn bij gekomen. super leuk.

En nu ga ik een trt filmpje kijken .

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:55

Kitobeer:

Is het niet toch een idee om het eerste echt zadelmak maken uit te besteden aan een professional?
Dat je zegt maar zorgt dat iemand hem zadelmak maakt en zorgt dat er gas, rem en stuur op zit?

Er is natuurlijk maar 1 eerste keer voor wat betreft opstappen, stap, draf en galop.. En daar wil je wel heel zeker weten dat dat goed gaat! Ook als er een reactie komt die je niet direct verwacht had ( onverwacht toch wegschieten, paniek of een bok reeks) Ben je zeker dat je dan in staat bent dat goed op te vangen, zo om te buigen dat het geen probleem wordt?

Niet om je de diskwalificeren, echt niet, maar heb er zelf bij Punzel heel bewust voor gekozen om er een zeer plezierig werkende, echte prof bij te halen. En Punzel heeft echt nooit een pas verkeerd gezet, nooit gebokt oid... .Maar toch: ik vind dat ze in de beleerfase de ruimte moeten hebben om dit wel te kunnen/ mogen doen, zónder dat de ruiter dan in de problemen raakt, en dat er dan iemand op zit die dergelijk gedrag in goede banen weet te leiden zodat het geen problemen bij het paard geeft.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:37

gaaf die rookmachine saams, wij hebben t met onze vorige pony ook eens gedaan, erg leuk, als er hier eens iets in de buurt is dan gaan we ook met melody, ben benieuwd wat hij dat doet, haha. onze vorige pony ging bij alles gewoon de andere kant op kijken,das ook een manier natuurlijk, wat je niet ziet bestaat niet _O-

punz en eK natuurlijk, ik zeg het nog maar eens echt respect voor jullie ik vind het zo ontzettend knap.

hier gister bij Rien van der Schaf geweest, lekker gekeken bij lessen die hij gaf en wat leer je daar veel van! nog even door oefenen thuis en dan ga ik binnenkort ook, reuze zin in...nu al zenuwachtig, pfff
en dekje is binnen, straks even op ons schimpie leggen dus foto volgt nog

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:15

Ik geloof dat ie goedgekeurd is Afbeelding
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:38

OH.... echt prachige kleur!!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 01:08

Mooi Tineke!!!!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 07:04

Gaaf!!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:58

ja wauw wat een mooie kleur. Past op mijn zwartje ook nog mooi. mooi groen is niet lelijk :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:04

Ik had gister weer dressuurles van Patrick. Ging goed. Weer fijn huiswerk gekregen en ze ging vandaag fijn dragen.

Vandaag hadden we weer onze eerste springles. Inspringen ging goed, stijltje tot 70cm. Daarna parcoursje op 50/60? Ze stond al stil op de oxer, daarna op de eerste van de dubbel. Ze had er onwijs veel zin in, oortjes erop en gas zat er iets te op.. maar ze voelde schijnbaar ergens mijn onzekerheid.. ze is rete gevoelig dus viel gewoon stil meters voor de sprong.
Tweede rondje sprong ze alles heel braaf en zijn we gestopt en lekker gaan dressuren.

Volgende week dinsdag gaan we weer op springles buitenaf. De druk moet er gewoon wat op, zodat de spanning eraf gaat. Dus niet zeiken maar gewoon rijden. Want er komen over 3 weken al crossen aan.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:13

Oh... Mán...
Dat je nog durft na jouw val. Echt.... HELDIN!!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:16

Ik vind het leuk. Nog steeds.
Beaut geniet er ook van. Volledig in haar element. Oortjes vallen er bijna vanaf. Maar ze is van nature bij alles erg onzeker. Dus ik moet wel blijven rijden.

Herinnerde me in de auto wat Hanneke veel zei in de cross “ gooi je hart over de hindernis” at moeten we weer gaan doen.