N.R.P.S taxatietopic, maximaal 2 foto's!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ursy

Re: N.R.P.S taxatietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:21

Bagheera is een vijfjarige( In April 6) NRPS ster merrie van 1.62 hoog. In de zomer van 2004 is ze gelders kampioen geworden op de keuring en op het Nationaal was ze de kampioen van de vierjarige merries. Ze loopt nu L1 met 11 winstpunten en ze kent de oefeningen van de L2.

Haar vader is Baldwin B (zz-licht dressuur en z- springen) Baldwin is een zoon van Burggraaf (bekende springhengst) . De moeder van Bagheera is een ster/prestatie/sport merrie en heeft Z1 dressuur gelopen. De vader van de moeder is de bekende hengst Balzflug.

Het is een lieve merrie, die erg ijverig is met het rijden. Ook is ze bekend met bosritten. Ze is vriendelijk naar andere paarden en heeft geen stalgebreken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben benieuwd naar jullie taxatie (ik heb haar een paar maanden geleden ook hier laten taxeren, maar we zijn vooruit gegaan. Vandaar dat ik haar er weer bij zet)

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:14

Dit is een moeilijke.

Goede keuringresultaten, iets aan de kleine kant....

Ik denk toch wel zo rond de 8000 euro.

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:18

Ik denk zo'n 8500 euro.

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:20

@Peetjuh:
14 jaar en geen wedstrijdervaring, dat is wat minder. Moeilijk te rijden is ook geen voordeel. Het is maar net een E pony. Iets lang in de rug en in de hals.
1800 euro.

@Hetismij:
Leuke pony, doet iets beknopt aan, mooie leeftijd, M1 dressuur.
Ook springervaringen?
2750 euro.

Edit: Van Aragon wil ik eerst de leeftijd weten, op de foto lijkt het een leuke pony.

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:23

Ik heb ook een NRPS
maar niet echt goede foto's op het moment..
Zet hem later er wel eens op..

chant_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:12

lotttttt sjapoer is idd een volbloed arabier

peetjhu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:25

@sizz
ja ik heb wel eens een onderlinge wedstrijd gereden maar dat was toen ze 4 was ofzo en toen was ze zo zenuwachtig dat het absoluut niet ging en nu de laatste jaren is ze veel rustiger geworden maar ik heb haar gewoon voor de lol en voor mij is het een topper, maar toch leuk dat je haar getaxeerd heb!! dankjewel!

hetismij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:02

Sizz schreef:
@Hetismij:
Leuke pony, doet iets beknopt aan, mooie leeftijd, M1 dressuur.
Ook springervaringen?
2750 euro.

.

ze heeft oefenparcoursen van 80 centimeter foutloos gesprongen, niet officieel aangezien er hier in de buurt niet veel officiele pony springwedstrijden zijn, en mijn zusje (die altijd sprong met haar) te groot is geworden, kan in de toekomst nog wel mee gesprongen worden met mijn kleinste zusje

lotttttttt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 00:36

chant_xx schreef:
lotttttt sjapoer is idd een volbloed arabier

Dan is jou pony zoiezo voor 50 % arabisch

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 01:00

hoe schatten jullie dat zo?

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 01:47

Wat

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:32

Aragon: Aangezien ik niet weet hoe oud die is denk ik nu €3000,-
Ursy: Ik zou niet zo hoog inschatten ook al heeft ze een goed keuringsresultaat denk ik zo rond de €6500,-

arabianfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 16:30

ik heb er ook nog wel 1
Soraya
geb 26-05-98
1.55
V:Saporos ox
M:Marlyn nra
MV:Oosterveld's Marsaz ox
deze merrie is niet beleerd onder het zadel ze is altijd gebruikt als fokmerrie
ze is erg heet en pittig absoluut niet makkelijk
ze heeft onwijs mooie en ruime gangen
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UgCPAosWeZmVveqJzXBV*NBuO*29Eg2vl5PVoKGRi5VMfPkX0b4JPNmrDoP196Q6CiF9ENekKuPxnQSyeeLegSjNGZ5sWDwLa1TavUqNKbJwbEADYWrDG*Ew16mL5L9D/foto's%20011.jpg?dc=4675554620664047557[/img]
Afbeelding
hier met een veulen van een kwpn hengst

en dit is een hengst veulen van haar van 2002 van de hengst pion
Afbeelding
ik ben benieuwd waar jullie haar op taxeren

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:06

@Arabianfan:
8 jaar en kent nog niks, alleen als fokmerrie gebruikt, op de foto lijkt de pony een niet al te mooie hals en rug te hebben. Een wat grof type.
€1000 euro.

arabianfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:23

de andere foto wou niet lukken en ze heeft op die foto een veulen naast zich van 1 dag oud dan vind ik een merrie er tog anders uitzien.
ik zal proberen een andere foto er bij te plaatsen.
en als je een goede fokmerrie zoekt hoeven ze ook niet hoog in de sport te zijn ze geeft zeer goede nakomelingen
Afbeelding
Afbeelding
betere foto's heb ik zo niet op de pc staan

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:30

@Arabianfan: Een goede fokmerrie moet ook kunnen presteren in de sport, als de merrie zelf weinig kan in de sport betekent dat dat ze of het karakter er niet voor heeft, niet goed genoeg kan lopen of springen.

Al deze dingen zijn van belang voor de fokkerij en niet alleen de goede nakomelingen.

In mijn ogen moet een fokmerrie ook wat gepresteerd hebben.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:19

jahh dat vind ik ook

waarom ga je met een merrie met een lastig karakter fokken

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:20

ze heeft trouwens wel een heel lekker koppie

arabianfan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:30

omdat ze erg mooi gebouwd is en heel erg mooi kan bewegeg en ze haar supper pittige karakter niet doorgeeft op haar kinderen, deze merrie is van mijn vader zelf fok ik met arabieren en deze merrie's doen ook niets in de sport ze geven zeer mooie veulens met een goed karakter hele goede bewegingen en een zeer mooi arabische type ze zijn goed voor fok,show en sport en dan hoef de merrie zelf niets te kunnen in de sport de merrie is meestal dragend of er staat een veulen naast wanneer wil je zo'n merrie gaan trainen voor de sport? wij hebben de nrps merrie in 2002 gekocht met een veulen aan voet ze kwam bij een fokker weg die al zijn paarden weg heeft gedaan inverband met ziekte dus die heeft ook niets met de merrie gedaan en door dat ze nu wat ouder is is ze moeilijker om onder het zadel te krijgen daarom hebben we het maar zo gelaten maar de sport gaan ze bij ons toch niet in behalfe mijn jonge arabische hengst als hij is beleerd moet hij wel de sport in omdat ik vind dat een hengst het best kan wachten en ook omdat hij moet gaan dekken

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:43

arabianfan schreef:
omdat ze erg mooi gebouwd is en heel erg mooi kan bewegeg en ze haar supper pittige karakter niet doorgeeft op haar kinderen, deze merrie is van mijn vader zelf fok ik met arabieren en deze merrie's doen ook niets in de sport ze geven zeer mooie veulens met een goed karakter hele goede bewegingen en een zeer mooi arabische type ze zijn goed voor fok,show en sport en dan hoef de merrie zelf niets te kunnen in de sport de merrie is meestal dragend of er staat een veulen naast wanneer wil je zo'n merrie gaan trainen voor de sport? wij hebben de nrps merrie in 2002 gekocht met een veulen aan voet ze kwam bij een fokker weg die al zijn paarden weg heeft gedaan inverband met ziekte dus die heeft ook niets met de merrie gedaan en door dat ze nu wat ouder is is ze moeilijker om onder het zadel te krijgen daarom hebben we het maar zo gelaten maar de sport gaan ze bij ons toch niet in behalfe mijn jonge arabische hengst als hij is beleerd moet hij wel de sport in omdat ik vind dat een hengst het best kan wachten en ook omdat hij moet gaan dekken

Hier kan ik me wel in vinden.
Toch vind ik niet dat je merrie een mooi type heeft.

arabianfan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:45

nou dan ben jij tot nu toe de enigste wand ik heb al van meerdere arabieren fokkers gehoord dat het een supper mooie merrie is

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:48

Dan ben ik de enigste.
Daar doe ik niet moeilijk over.
Omdat allemaal arabieren lui haar mooi vinden hoef ik dat nog niet te vinden.

Ik vind jou merrie geen mooie hals hebben en geen mooie rug, dat had ik al eerder gezegd.

Bij dat punt blijf ik.

arabianfan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:51

nee gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak.
verder iemand nog een idee hoeveel ze waard zou zijn?

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:30

@ sizz: het is mooi als de merrie presteerd in de sport, maar sportprestaties bieden geen garanties voor de genetische waarde die een merrie bij haar draagt. Ik hecht persoonlijk meer waarde aan de doorgefokte moederstam als de prestaties in de sport. De sportprestaties geven wel aan dat ze kan presteren en dit mogelijkk zou kunnen doorgeven, dat is waar.

De merrie hierboven, ik noem geen bedragen lijkt me ook niet zinvol, heeft een wat verkeerd gebouwde hals en een niet zon mooi verloop van de rug, ik vind het bruine veulen wat er loopt qua type helemaal niet verkeerd, hals kon wat beter maar zo vanaf de foto te zien een leuk paardje.
Je moet uitgaan van wat je zelf het beste vind het is tenslotte jou paardje. Zou deze merrie op de keuring komen krijg je bemerkingen op haar hals rug en waarschijnlijk manier van lopen. Wel heeft ze veel bloeduitdrukking (en dat is waarschijnlijk waarom de arabieren liefhebbers haar mooi vinden) en die pion is ook geen verkeerd paard op zich maakt haar best een leuke fokmerrie.

tujuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:26

Afbeelding
Afbeelding
Francina
Vader is Bachelor NH
B=6 na drie wedstrijden
14-05-2000 geboren
Springt ook goed maar nog niet uitgebracht.
1.67 m