Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Desi_2409 schreef:Maar ze is super gevoelig, moet mijn handen niet te laag, niet te wijd, been erbij maar niet teveel, op linkerhand iets linkerstelling houden en dan... neemt ze het bit aan, gebruikt ze haar rug, worden haar gangen ruimer...
ik zou eerlijk gezegd willen dat er veel meer van zulke paarden zouden zijn. Veel te veel mensen lossen rijtechnische problemen of onkunde op met trucjes ipv te leren hoe het wel moet. Mooi, luxe paardje trouwens, leuke, chique combinatie ook, ik hou ervan.
Desi_2409 schreef:Dat is wat al eerder gezegd is: je merkt op zo'n paard pas hoeveel je eigenlijk doet, ook al denk je dat je met heel weinig hulpen rijdt. Ik reed vrijwel alles nageeflijk in de losrijbaan en dat was gewoon een kwestie van licht contact, handen op de schoft laten rusten en er verder niet teveel aanzitten.Ik heb gisteren weer dressuurles gehad met Gentle. Ze heeft nog moeite met balans, maar als alles klopt, loopt ze zo lekker, echt een prachtig chique dressuurpaard..
Maar ze is super gevoelig, moet mijn handen niet te laag, niet te wijd, been erbij maar niet teveel, op linkerhand iets linkerstelling houden en dan... neemt ze het bit aan, gebruikt ze haar rug, worden haar gangen ruimer...
Hoe doen jullie paarden het in de dressuur?
[ [url=m/sFz6S7.jpg]Afbeelding[/url] ]
PS. wij maken ook regelmatig een buitenrit hoor en ze staat overdag altijd in de wei..
Zelfs paarden die gewend zijn om een beetje te krabbelen en hun drafpassen niet af te maken, voel je op een gegeven moment toch een stuk ruimer gaan en ook de rug netjes bollen.
Mkango schreef:Dat is wat al eerder gezegd is: je merkt op zo'n paard pas hoeveel je eigenlijk doet, ook al denk je dat je met heel weinig hulpen rijdt.
maar de meeste paarden accepteren het, en raken compleet afgestompt op het been.Mkango schreef:Ik reed vrijwel alles nageeflijk in de losrijbaan en dat was gewoon een kwestie van licht contact, handen op de schoft laten rusten en er verder niet teveel aanzitten. Zelfs paarden die gewend zijn om een beetje te krabbelen en hun drafpassen niet af te maken, voel je op een gegeven moment toch een stuk ruimer gaan en ook de rug netjes bollen.
tot ze grote ruime passen gaat maken en daarna kan je haar prima verzamelen.
ze kunnen het vaak heel goed
haalt altijd net een paar centimeter te weinig dr achterhoeven omhoog.
ik zie weleens dressuurpaarden springen, die doen net of een hindernis van 40 cm 2 meter hoog is
oh hahahaha die is echt geniaal

soort Russische roulette
lekker ding.
. Ben maar afgestapt en heb wat grondwerk gedaan.
(miss drama heeft jàren met koeien samen gestaan, aanstelleritis van de hoogste plank dus).
. Dat deed ze eigenlijk nooit meer, maar het is wel goed haar zo vrolijk te zien. Met rijden gaat ze ook heel goed, ik heb nu mijn eigen bbp en alle zijwaartse oefeningen kan ik inmiddels achter elkaar vragen zonder dat het verwarring oplevert
.
fijn dat je er een goed oog in hebt met de verzorgster. Klinkt alsof ze een goed(e) leerpaard/uitdaging heeft aan Mel.