Doet me een beetje denken aan Erin Go Bragh https://en.wikipedia.org/wiki/Hideaway% ... n_Go_Bragh
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EK19 schreef:Voor echt ambities inderdaad. Maar goed neemt niet weg dat mijn ambitie met Ben toch echt wel het ZZlicht was. En ik ken veel combinaties welke uiteindelijk toch met hun pony onder de 1,48, dispensatie van de KNHS hebben gekregen om de overstap naar het ZZzwaar te maken. En toch is mijn uiteindelijke doel, met zowel JouJou als Devil het ZZ zwaar en hoger! (Maar ag hun zijn inderdaad 148 +... ) En zeker ook met de andere paarden. Maar ik vind het juist zo leuk als het lukt met de ponys!
Dus zeg nooit dat het te hoog gegrepen is en het uitgesloten is voor ponys onder de 148! want het kan echt!waar een wil is, is een weg!
Punz schreef:Kortom: een getalenteerde pony kan mogelijk best wat, maar het vinden van een echt getalenteerde pony is natuurlijk net zo lastig als het vinden van een echt getalenteerd paard... óf als het vinden/zijn van een echt getalenteerde ruiter.
Punz schreef:Dat zou ik nog niet zo erg vinden..
Erger vind ik dat heel veel mensen denken dat talent te zijn...... En geven het dier de schuld als het dan niet lukt, in plaats van te kijken naar de eigen tekortkomingen/ het eigen gebrek aan talent..
Want er is natuurlijk niets mis mee, met het talent in je eigen wei hebben staan, ALS je er maar met respect en zelfkennis ( Lees: kennis over het eigen waarschijnlijk wat beperkte talent ( want meestal hooguit gepassioneerd recreant)) mee om gaat, en daar gaat het wat mij betreft te vaak mis in paardenland