Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:45

Punz schreef:
Zie ik net ineens dat Muurp het topic is binnen komen wandelen, en niet eens een welkom heeft gekregen.
Sorry Muurp: bij deze welkom!! Hoe ver ben je nog van je afstuderen ( en "dus" je Connemara af?)

En uiteindelijk dus toch niets gekocht Zonnetje? Ik begrijp dat de merrie die je op het oog had tot nu toe alleen als fokmerrie gebruikt is?

:)) Geeft niet! Dankjewel!
Ik moet nog een maand of 3/4, dus het schiet al op :D Het einde is in zicht.

Prachtige foto's Zonnetje!

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:52

Oh dat is idd niet lang meer Muurp. *\o/*

Wauw wat een gave plaatjes Zonnetje :wow:

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:01

Nu nog een leuke pony vinden.. -O-
Heb nogal wat eisen (merrie, liefst valk of bruin maar in ieder geval géén schimmel, niet te luxe qua bouw) en dat blijkt best lastig te zijn :') Ben al meer in Duitsland etc. aan het kijken omdat er in Nederland weinig te koop staat en daarvan eigenlijk niks aan mijn eisen voldoet...

Gelukkig heb ik totaal geen haast en is de kans groot dat er niet meteen na de studie een pony komt, maar ik ben wel rustig aan het rondkijken. Mocht mijn droompony voorbij komen... O:)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:04

Je weet maar nooit he. Meestal dient de droompony zich aan op een onhandig moment :))

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:50

Ik sprak gister de oud eigenaresse van mijn pony. Zij vond deze veiling de slechtse sinds 15 jaar. Veel slechte pony's, niet gepoetst etc.. Maar het was super leuk.

Stal Tieks heeft er weer genoeg gekocht dus ik zou zeggen spiek binnenkort op die site!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:00

Zonnetje81 schreef:
.........Zij vond deze veiling de slechtse sinds 15 jaar. Veel slechte pony's.............Stal Tieks heeft er weer genoeg gekocht dus ik zou zeggen spiek binnenkort op die site!

Ehm.. Misschien dan toch maar eerst in Nederland, Duitsland, België kijken. Daar staan genoeg echt kwaliteitspony's. In Duitsland bijvoorbeeld bij Sternbergs Connemara's, of bij Wirhtsmüle
Nederlandse fokkers had ik hier al genoemd geloof ik.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:02

Die stal heeft niet mijn voorkeur :) kijk er wel met regelmaat op hoor, maar zoek liever bij een fokker ipv een handelsstal.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:05

Dan echt eens in Duitsland gaan kijken Muurp!!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:12

Mijn moeder heeft toendertijd nog interesse gehad in Rory Rolex (?) (even z'n naam kwijt) alleen had ze geen zin om weer een pony af te richten. Achteraf gezien best wel jammer maar ik heb nu ook een hele fijne pony!

stal Tieks heeft vaak wel leuke pony's, maar je moet vaak wel goed kijken daar voordat je echt iets goeds hebt, pony's kennen niks of weinig en zijn superslecht gereden, het is dan echt op de gok. Maar wel de moeite waard om even te gaan kijken!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:18

Hij heet inderdaad Rory Rolex. Het is een halfbroer van mijn (Rory) Rapunzel :)
Rolex is uiteindelijk naar België verkocht ( of was het nu toch Frankrijk??)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:20

Oh dan word ik nu nog benieuwder naar wat jouw pony voor leuks gaat worden!

Hij staat /stond bij hengstenstation Tivoli als ik het goed heb? geen idee eigenlijk of dat in België of Frankrijk is, of in nl

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:04

Alles wat je in Ierland koopt is niet gereden of helemaal in de prak gereden. Het zijn een stel eerste klas heikneuters! Ik heb het zelf gezien en om maar niet over de zadels te spreken....geen wonder dat die beesten last van hun rug hebben. Dus dat ligt niet aan Tieks ofzo. Dat zou ook zo zijn als ik er eentje in Ierland koop.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:22

Jeetje dat zijn wel heftige uitspraken.... :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:29

Zonnetje81 schreef:
Stal Tieks heeft er weer genoeg gekocht dus ik zou zeggen spiek binnenkort op die site!

Oh jee... Je wakkert weer wat in me aan nu :') Moment is uiteraard zeer onhandig, zoals altijd O:)

Ik vind dat ook heftige uitspraken, er zijn volgens mij ook genoeg succesverhalen te vinden over geïmporteerde pony's.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:32

Welke Duitse sites zou ik kunnen raadplegen eigenlijk? (Muurp no worries, ik zoek een ruin :P )

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:08

http://www.cpv-ev.com/

http://www.connemara-pony-ig.de/index2.html

Bovenstaande zijn de Duitse COnnemaraverenigingen.

Punz noemde al Gestut Sternberg en Gestut Wirthsmuhle die vaak mooi pony's hebben. En zo zijn er wel meer in Duitsland.

http://www.connemara-kraemer.de/ (Sternberg)

http://www.wirthsmuehle.de/

http://www.reimanns-hof.de/ Gestut Hohnhorst

http://www.connemara.nl/verkooplijst/detail.asp?Id1=171 3-jarige ruin van De Leliaard ook te koop.

En slecht ingereden zijn is niet voorbehouden aan Ierse Connemara's of aan Connemara's in het algemeen. Dat komt overal voor helaas. Wat dat betreft kun je maar het best een onbeleerde pony kopen die je nog naar eigen hand kunt zetten.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:30

Citaat:
Alles wat je in Ierland koopt is niet gereden of helemaal in de prak gereden.

Oeh.. Die uitspraak gaat me te ver hoor. En het doet wat mij betreft ook geen recht aan de oprecht mooie sport ( met gewoon goed gereden pony's) die ik óók in Ierland heb gezien. Onder andere superfijn aan de hulpen staande pony's die gereden door kinderen echt mooie parcoursen sprongen.

Uiteindelijk is het wat mij betreft toch zo dat wanneer je bereid bent te investeren, je overal goede, en goed gereden pony's kunt kopen. Ook in Ierland dus. Wil je minder investeren in geld, dan zul je ( heel veel) meer moeten investeren in het vinden van die éne wel goed opgeleide pony die dan om onduidelijke redenen voor weinig geld in de handel staat.

En ga je specifiek voor de Connemara, tja. Dan zul je wat verder moeten reizen misschien ook. Het is nu eenmaal in Nederland toch een relatief zeldzaam ras, met niet heel veel fokkers. Dus dan moet je over de grens heen gaan kijken. En dat is helemaal geen straf hoor... Joh... heb zoveel plezier gehad in mijn zoektocht naar Jou-Jou. Die dus Duitser is, en nee... Hij was geen koopje :') Ik had hem ivm zijn vraagprijs bijna laten staan.... Gelukkig heb ik dat niet gedaan, want joh... wat ís deze pony voor mij elke euro meer dan waard!!

En dan zeg ik nadrukkelijk niet, dat je niet ook heel leuke, goed presterende pony's kunt kopen voor minder/ weinig geld.... Want die zijn er zeer zeker ook!

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:39

Ik heb helaas nog geen foto kunnen maken van mijn pony. Wel heb ik even op internet gezocht en ik heb een foto gevonden die veel op haar lijkt, alleen is ze daar nog niet op geschoren. Echt heel slecht dus, ik herken mijn eigen pony niet eens. Helaas is het nu slecht weer, dus ik kan niet goede foto's maken, ik zal het zo snel mogelijk proberen om eigen foto's te maken, maar hier is dus degene die ik op internet heb gevonden.
Deze foto heb ik dus gevonden...

Voor hoeveel staan braaf bereden connemara's eigenlijk te koop op een markt in Ierland. Want ik heb geen idee wat de prijzen daar zijn, ik ben eigenlijk wel benieuwd daarna.
Laatst bijgewerkt door xDebora op 25-02-15 15:41, in het totaal 2 keer bewerkt

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:53

Lijkt ze op de pony op de foto of is het de pony op de foto? :D

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:56

Nou, ik denk -en de vorige eigenaar in Ierland die haar drie jaar heeft gehad- dat het haar is. Ze lijkt nu gewoon zo anders met haar korte vachtje. Maar ze heeft een klein bultje op haar borst en die zie je op de foto ook terug, dus dat kan bijna niet missen. Hoe triest is het dat ik mijn eigen pony niet eens herken :')

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:16

Heb je haar bij Tieks gekocht? (gezien de foto?) Dan weet je je antwoord :D

Bedankt voor de aanvullende sites!

Helaas is een onbeleerde of hele jonge pony (zonder enige ervaring) niet zo geschikt voor me. Rijtechnisch zou ik dat nog wel redden, met hulp van mijn instructrice, maar ik ben gewoon geen held :') Ik ben zelf nauwelijks verkeersmak :')

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:23

Staat nu ook een leuke merrie op de site van Tieks.. Schimmel, 9 jaar..
*zucht*

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:25

Ohoh :+

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:28

Bar schreef:
Ohoh :+

Is ook nog eens 10 minuten hier vandaan.. Aargh!
Ik doe niks hoor O:)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:29

Kijken kan toch geen kwaad? O:)