inderdaad gewoon valk aangezien ze verder ook geen kenmerken van dun heeft
Ine23
Geplaatst: 03-04-12 11:15
Wat een ontzettend gave paarden allemaal! Vooral de foto's van die akhal-teke's van Femke zijn echt super knap! Ben zelf helemaal fan van speciale kleuren, maar moet het doen met een stiekeme palomino Ze is zo licht dat ze bijna wit is... https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... n.jpg?dl=1
Zo is Goldy momenteel extreem donker, door haar sooty. Lijkt ook niet meer palomino Zal zien of ik daar nog even een foto van kan maken deze week.
Ine23
Geplaatst: 03-04-12 11:44
Kan best dat Marieke schimmel is hoor, al lijkt het ons nog steeds onwaarschijnlijk aangezien ze na haar eerste winter al zo licht was als ze nu is en ze niet meer veranderd is sindsdien. Ze houdt de kleuren rond haar ogen en neus, heeft het nog een beetje op haar benen ook. We gaan sowieso eens een geneticatest op de post doen, dan zijn we zeker.
Dit was ze als veulen bij schimmel mama, daardoor is de kans 50/50 dat ze ook echt schimmel is, ze wordt nu 3. Ze is nooit donker palomino geweest, toen ze een maand oud was was ze al een heel stuk lichter dan bij haar geboorte en daar was ze ook al niet donker.
hebben hier op stal momenteel ook een aantal stippels staan, maar dan vind ik panterbont toch wel het leukste geloof ik.
Ine, wat voor kleur zijn de ouders van de merrie? Als die beide schimmel zijn heb je best kans dat de merrie homozygoot schimmel is, en het veulen dus sowieso ook schimmel.
Heel leuk stippenpaard hierboven ! Vospanterbont heb ik ook al eens gezien, erg mooi
Geen idee wat de kleuren van de ouders van de moeder zijn, aangezien ik Marieke gekocht heb van mensen die zelf niet al te veel paardenverstand hadden. We hebben hier al een tijdje een formulier klaarliggen om op te sturen naar een labo, maar we vergeten altijd haren te trekken . Ik vind ze nu wel leuk, met die gele schijn en haar oogschaduw, maar mocht ze helemaal wit worden is dat ook geen probleem, ze is nu toch al volgens vele mensen een witte pony die eens goed gewassen moet worden
claud1
Geplaatst: 03-04-12 12:42
Tango heeft geen zwarte stippen bijna koffiekleur (vader is Orchard's red prince) met een grijze omzoming (van een afstand lijkt het idd zwart)
Rennie89
Geplaatst: 03-04-12 12:43
Ine, Vind haar hier toch wel echt (extreem licht) palomino tonen
LadyMadonna
Geplaatst: 03-04-12 12:43
Ik weet nog zo'n leuk stippen paard te koop
Ine, weet je namen van de ouders? Of heeft ze geen papieren?
Wij hebben op stal een schimmel staan die nu helemaal egaal grijs is, ook zo mooi Jammer dat ie wit wordt
Ja he Renee, soms komt het er ineens door . Zo'n test gaat het enige zijn dat echt uitsluitsel geeft
Ze heeft wel papieren (royal belgian palomino) maar moeder is papierloos waardoor die ouders ook onbekend zijn. De moeder is een welshmerrie, met de naam Lola V (dacht ik, zoek ik nog eens op). Vader en zijn afstamming zijn wel bekend, maar we hebben de moeder nodig hiervoor natuurlijk.
Claud1, heb je een grotere foto van zijn stippen dan? Ben benieuwd
staat die foto nog in je mail? Moet je ff uploaden naar bijv picasa
Ine23
Geplaatst: 03-04-12 13:16
Nee, geen enkel idee, jammer maar helaas. Ze was oorspronkelijk ook enkel aangekocht als een leuk gezelschapsmaatje voor mijn andere merrie dus het maakte allemaal niet echt uit. Vind het ook niet erg hoor mocht uit de test blijken dat ze schimmel is, qua uiterlijk vind ik ze verder meer dan aansprekend genoeg.
Ik kan de foto niet zien claud1, jammer. Probeer eens de eigenschappen van je foto (rechtermuisklik op de foto en dan de link kopieren) tussen [img]foto[/img] te zetten?