Ik zal beginnen met mijn paardje Bono. Ik wil hem door jullie laten taxeren i.v.m verzekeringen etc (voor de achterliggende hand)
Hij is bekend met dubbele en enkele lijnen, hij word op de klassieke manier gereden, Licht op de hulp, super sociaal. Nooit problemen in een kudde.
Naam: Bono van de Noorddijk Leefdtijd : 7 (30-05) Stokmaat: 163cm Geslacht: Ruin Afstammeling: http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/362612 Blessure leed: Neen (wel elk jaar gecontroleerd en evt rechtgezet etc) Gebits leed: Neen Stalgebreken: Neen Niveau Dressuur: - Geen maar kent de basis + wijken achterwaarts etc. Niveau Springen: - Geen maar springt los 150cm Recreatief buiten: Ja Vrijheidsdressuur: Ja (hogere kunsten) Bom-proof: Soort van, je kan met jurken etc op m rijden met een paraplu maar hij blijft jong. Paspoort: Ja
Probleem is vaak dat veel mensen zéggen dat hij bv M1 kan lopen, thuis. Maar dan moet het wel nog! Jij kan wel vinden dat jullie die oefeningen beheersen, maar misschien vind een jury wel van niet.
En Ls je kijkt naar zijn springtechniek op deze foto. Is dat niet echt best
JamieShanin
Geplaatst: 02-08-13 08:57
ohh okey vandaar. goed om te weten. waarom is dat niet best zn springtechniek ik heb namelijk anders gehoord haha. dit is trouwens wel een foto van drie jaar terug. ik zal kijken voor een betere foto
En we hadden geen grondbalk... die tip had ik al ontvangen, dat het daarom er wat ongecontroleerd uit zag.
Ik denk niet dat de hoek wat uitmaakt. Ik vind van de foto af gezien het een leuk paard. Krachtig in de beweging. Liever had ik hem geklasseerd gezien, en de verzekering ook hoor! Die geven niks om wat hij thuis al kan. Ik zou zeggen: €3000,- Ik snap niet zo goed wat je verzekeringstechnisch aan deze taxeringen hebt eerlijk gezegd. Als je je paard wilt verzekeren komt er iemand bij je thuis langs het paard bekijken. Daarbij: Hoe hoger het verzekerde bedrag, hoe meer je betaald aan premie.
JamieShanin
Geplaatst: 02-08-13 14:03
Vuline@ dank je wel! okey dat wist is niet haha, Als ik een afspraak wilde maken moest ik eerst een schattigs waarde invullen dus ik dacht dat kan ik het beste vragen aan bokkers die er wel wat verstand van hebben Kijk voor mij is hij van onschatbare waarde maar ik wilde graag een realistisch beeld dank jullie!
Ik hoop dat ik hem ooit eens kan uitbrengen in de sport, in de knhs proeven hebben we ergens de F11 of zo gehaald met ruime punten (of hoger moet ik mijn boekje eens pakken haha)
Naam: Aronica Leeftijd: 8 jaar Stokmaat: 1,65m Geslacht: Merrie v. Saffraan, m. Peronica Kleur: Zilverappel/vos Wedstrijden: Paar onderlinge B wedstrijdjes gereden maar nog niet veel ervaring Springen: Niet veel ervaring Goed verkeersmak, trailermak etc. Paspoort: Ja Beleerd voor de kar dus kan er evt. mee mennen. Erg lief in de omgang
Aroniza: 3000 mooie leeftijd jammer van het niveau maar wel leuk dat ze beleerd is voor de wagen en ik denk dat ik ook een goed geschikt paard daarvoor is. Zeker leuk in 2 span voor de marathon etc.
Eddie_L_
Geplaatst: 06-08-13 14:47
Mijn paard: (Persoon op de foto's is mijn zus)
Naam: Eddie Leeftijd: 4 jaar Stokmaat: 1.84 m Geslacht: Ruin Ouders: Ganges x Vassandra (Rudy B) Niveau: B (2 wedstrijden gereden waarbij 1 proef met 177 punten) Gebreken: pollenallergie (staat in de wei en wordt gereden met een netje), allergisch voor dazen (als er veel dazen zijn staat hij met een Boerka) en hij is geopereerd aan Cornage en heeft nog een bijgeluid. Eddie is echt een schat, er kunnen kleine kinderen op zitten, vind het heerlijk om afgespoten te worden (gaat dan met zijn hoofd in de straal staan) Maar hij is wel een clown (Hij vind altijd wel iets om te doen zoals bijv. de waterslang van de wand aftrekken, een speelbal tegen z'n hoofd gooien vind ie ook fantastisch -_- enz.), hij zit soms te eten in stal en is bomproof! Hij kijkt niet op van een wapperende vlag, een motor die voorbij scheurt, je kan een bol over en onder hem door gooien, je kan er zelf onderdoor lopen, ook is hij braaf als je met een rolstoel bij hem staat, hij loopt mee met de rolstoel enz. Hij kan niet in de stapmolen (aangezien hij de andere kant op gaat lopen) en gaat makkelijk de trailer op mits er aan de linkerkant iets staat (een heg, hekje of muur enz.). Hij is braaf tegen honden, katten, schapen, koeien enz. Op buitenrit is hij rustig, luistert goed en kan makkelijk wegrijden bij een groep. Heeft geen moeite met een lang galop pad of heuvels, maar gaat het liefst niet door een plas als hij er ook omheen kan.
Volgens mij is dit wel genoeg info en fotos X"D Hij is absoluut niet te koop! Xx
Ingeltje
Geplaatst: 08-08-13 00:24
Aronica 2500, jammer dat ze nog niet geklasseerd is. Daarbij ben ik zelf niet zo'n fan van tuigerbloed, maar kan me voorstellen dat de liefhebber dit een mooi en aantrekkelijk paard vindt en er misschien wel meer voor over zou hebben!
Eddie: 1250. Vanwege al zijn gebreken en moeilijkheden vind ik het erg lastig om hem te taxeren.. Gelukkig hoef je hem niet te verkopen en zal hij voor jou van onschatbare waarde zijn en daar gaat het om
Aronica €1750,- Mooi kleurtje, mooie hoogte, goed gebouwd. Niet geklasseerd en de bloedlijn maakt de waarde iets minder. Ook de rij foto is niet gelijk een foto waarvan ik zeg: Zo!
Eddie: Wel een mooi paard om te zien.. Lastige inderdaad. Er zit nogal een 'maar' aan. Jong, groot, mooi en braaf zijn de pluspunten. Maar ja, dan de cornage incl operatie nog een geluid, pollenallergie, niet trailermak, en ook nog een dazen allergie. Ik denk dat 1500 al best hoog is..
Naam: Ferdinand Leeftijd: 3,5 jaar Stokmaat: +/- 1.59/1.60 (groeit hopelijk nog door tot de 1.62 gezien zijn halfzus ook lang doorgroeit) Geslacht: Ruin Afstamming: Vader; Westenwind (v. Flemmingh) , Moeder; Stermerrie (v. Inspekteur) Huidig Niveau: Zadelmak, een aantal keer ruiter op gehad maar bezig met basis. Onderstaande foto's van +/- 3 maanden terug. Het is een lieve aanhankelijke ruin, die op dit moment met zijn halfzus op de wei staat (wat prima gaat). Wel nog jong, heeft daarom consequente ruiter nodig. Hij heeft drie ruime gangen, laat met name een prettige draf zien. Geen stalgebreken e.d. Is op dit moment nog niet gekeurd. Zijn erg nieuwsgierig naar wat er op dit moment volgens jullie voor te krijgen is voor deze ruin, gezien hij binnenkort te koop aangeboden gaat worden wegens ruimtegebrek.
Ferdinand: €2000,- Mooi bloed, maar ruin. Niet onder het zadel, wat logisch is gezien leeftijd, maar wat waarde ook beinvloedt. Ik zou hem als ik jou was mooi aanrijden en hem pas daarna proberen te verkopen.
Aronca: 2250 Leuk paard om te zien, onder het zadel vindt ik hem niet heel spannend. wel fijn dat ze beleerd is voor de wagen en verkeersmak is.
Eddie Heel erg leuk paard om te zien, spreekt me erg aan! Echter door zijn minpuntjes 1400 maar das echt puur daarvoor want het is wel echt een napperd om te zien!
Ferdinand 2500 mooi aansprekend paard, leuke afstamming. Nog iets klein en een ruin Zou hem idd eerst door rijden voor verkoop