ga do/vr/za/zo naar sleen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nadine_yvana schreef:Ja ik ben al een tijdje geholpen door een vriendin van me, bij haar heeft hij het ook weleens geprobeerd om weg te gaan rennen, (bijna gelukt) maar dat lukte hem niet omdat zij vele malen sterker is dan mij en hem dus kan houden, wel met moeite, maar toentertijd lukte dat wel. Maar bij mij weet hij dat het kan, want ik hou hem niet. Hij galoppeert dan gewoon keihard weer naar huis en is niet meer te houden. Verkeersmak is hij op zich wel (vind alleen groot verkeer nog een beetje spannend, maar auto's, fietsers, brommers enzo is geen probleem) maar hij gaat er ook vandoor in het bos en op een zandpad waar geen verkeer is. We doen vaak schriktraining enzo en hij is niet een paniekzaaiertje, en als ik hem nou kon houden was het geen probleem, maar ik kan hem dus niet meer houden als hij eenmaal op de loop gaat en dat is dus erg gevaarlijk. De one rein stop werkt niet als hij er echt vandoor gaat. Laatst weer geprobeerd na tijden lang alleen grondwerken en ging super goed, fijn op de hulpen e.d. en ging er niet vandoor, ik was superblij. Hij was terug te halen op zit en net alsof we het al jaren deden het buitenrijden. Maar de dag erna ging ik weer met hem op pad en toen ging hij wel weer 'vluchten' net zolang totdat hij weer thuis was. Ik word daar best onzeker van. Hij is wat dat betreft best onberekenbaar.
Ja, vind het ook echt heel rot, het is zo'n fijne pony als je hem eenmaal leert kennen. Heerlijk eigen persoonlijkheidje met een gouden karakter. Maar buitenrijden is echt het enige 'probleem' met ons...Pff, moet er maar niet teveel over nadenken, word ik niet blijer van.
Gaat alles verder nu goed met Luca? Zo'n leukerd is het ook he.
Van schreef:lastig nadine, ik weet maar al te goed hoe het is om een paard te hebben die niet helemaal is wat je eigenlijk zou willen, dat gaat je opbreken
de knoop door hakken is ontzettend moeilijk, ik mis mijn vorige paard ontzettend maar sta nog altijd volledig achter mijn besluit.
ik hoop dat je nog een oplossing kan vinden maar zo niet het is echt geen schande om voor jezelf te kiezen