Mensen met een Vlaams paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suuske

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:23

Qoke loves galopjes liefst de hele weg altijd meteen de oortjes erop en gaan.
Niet echt standaard bij zwaardere paarden. Maar ik hou er ook wel van O:)

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:12

Superleuke foto's Suuske! Eigenlijk kan ik helemaal niet meepraten want ik heb geen Vlaams paard, maar toch vind ik het prettig om dit topic te volgen. Vind ze heel mooi. Mijn (kruising)tinkermerrie had een zalige galop, ze nam je echt mee en zat als een huis. Gooide ook niet hoog op, je kon heel makkelijk meedeinen en echt van de omgeving genieten, zo'n zalig handgalopje dit kon ze ook een tijdje volhouden.

Blijf zeker foto's posten, dan kunnen wij ook meegenieten van jullie kanjers.

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 11:05

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:48

Leuk filmpje he? Kende hem al, maar het valt me telkens weer op hoe makkelijk ze bewegen voor zo'n groot paard... :wow:

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:40

Vond hem wel leuk onze ridderpaarden. Ja met bewegen hebben ze geen probleem hoor.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:36

weet iemand nog handelaren of iets van dit ras?

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:53

Ja stal talpe of stal coen (weet alleen zijn nieuwe adres niet). Dan zit er ook nog iemand in klimmen die handeld in deze paarden zijn nasm wordt een paar pagina's terug benoemd.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 23:05

Stal Coen is ermee gestopt toch? Ik dacht dat hij failliet was ofzo? Of zit ik er helemaal naast?

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:40

stal coen is gestopt als stal coen zijnde ( is gescheiden) maar hij heeft een nieuwe stal hij is alleen verder gegaan met vlaamse paarden wel wat kleiner maar hij is er nog weet alleen de nieuwe naam niet maar daar kan ik wel achter komen. Heeft ook nog een of twee hengsten gestald staan.

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:31

Stal Coen bestaat nog steeds hoor, Tony Coen , Boonenbosstraat 2, 8700 Aarsele (Tielt)
Telnr. 0478/536662
Zie ook web-site vlaamspaard en dan te koop.

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 19:12

Ja zie je is gewoon verhuist van kanegem naar tielt heeft alleen nog geen nieuwe site naar mijn weten.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:23

Gisteren hebben we Salvo gemeten op 1,68m! Iemand die toevallig ook weet hoe hoog je Vlaam was rond zijn/haar tweede verjaardag?
Salvo is momenteel super gaaf qua bouw, hij is helemaal niet zo uit verhouding wat je meestal ziet bij twenters. Foto's volgen snel weer!

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:46

Qoke was 1.65m toen hij twee en een half was. Is nu 1.70m. Qoke was ook gaaf kwa bouw wel smal voorbenen die elkaar bijna raken en een smalle hoekvormige kont.

San_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:11

Onze San meet nu ook ongeveer 1m70... hij steekt al kop en schouders uit boven zijn weidevriendje. 't Zijn toch reuzen hè! En ook al is hij een stuk groter, hij moet ferm het onderspit delven als het op rangorde aankomt... :-)
Dit weekend maak ik werk van foto's!!!

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:45

Haha klinkt bekend! In de kudde is Salvo ook nog de puppy van het stel, en is hij toch echt de laagste in rang, al moet ik zeggen dat hij begint te puberen. Tot grote ergernis van zijn weidegenootjes :Y) Naar mij toe is hij nog steeds lief als altijd, hier en daar wat lomp, maar dat hoort er een beetje bij natuurlijk :D Als ze door de wei aant crossen zijn vliegen de benen ook lekker alle kanten op, zo'n maf gezicht :')

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:29

Qoke moet tot op de dag van vandaag nog het onderspit delven voor een shetlander van 98cm. Anders vallen er echt raken klappen....

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:34

Hahaha :')

esthie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 00:31

Aha... Dus dat is het! Nico is dus ook de grootste maar onderste in rang. Wij noemden hem al een watje, als hij 1 x met z'n kont naar de pony's duwt liggen ze om. Maar hij rent er heel hard voor weg. En hij heeft altijd beten in z'n kont en de rest niet. Kan hij dus niks aan doen, genetisch bepaald...

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:21

Inderdaad Estie :D

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:37

Na een lange periode van Boktstilte heel triest nieuws van mijn kant...
Gisteren is Salvo door de draad gegaan en in de sloot terecht gekomen. Dat heeft hij helaas niet overleefd... ;(

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:47

Oooh hemeltje nee nee nee...was een stille meelezer en heb me eerder ook georienteerd op een Vlaams paard,maar heb nu een ander trekpaard.
Heb jouw zoektocht naar Salvo gevolgd en alles eromheen,schrik er enorm van dat je mooie man er niet meer is,ongelofelijk.
Ontzettend veel sterkte met het moeten missen van je maatje...dikke knuffel!!

San_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:57

Neeeeeeeeeee!!! Hè bah wat een griezelig nieuws. Ik vond het altijd zo leuk om je verhalen te horen over Salvo, ongeveer even oud als onze San. Heb je berichtje zeker 5x opnieuw gelezen om er zeker van te zijn dat ik het wel goed had. Ben er niet goed van. Veel sterkte! En probeer de mooie herinneringen die jullie samen hebben opgebouwd maar vast te houden.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:16

Oh wat verschrikkelijk nieuws, net zoals de anderen lees ik graag jouw verhalen over Salvo, wat een triest nieuws. Heel veel sterkte met dit verlies.

esthie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:35

Ik krijg er kippenvel van!!! Heel veel sterkte......:-(

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:04

Bedankt allemaal voor jullie medeleven, dat doet me goed! Het is zo raar en onwerkelijk dat dit is gebeurd!!
Jullie San was inderdaad ongeveer even oud San_P, was altijd leuk om de ontwikkeling van elkaar te volgen. Helaas stopt het hier voor mij...

Er komt wel weer een nieuw Vlaams Paard, maar dit jaar waarschijnlijk niet. Aangezien ik nu ruim 7 maanden zwanger ben, denk ik dat het handig is om me eerst even op de bevalling en de nieuwe baby te focussen. En in april volgend jaar gaat de oudste alweer naar school, dus dat is ook weer een grote verandering in het gezin. Dus qua timing denk ik dat het beter is om me volgend jaar zomer weer te orienteren op een nieuw paardje...

Weten jullie trouwens wat ik allemaal moet regelen qua stamboek enzo?