wie heeft er nog meer een ezel?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karina

Berichten: 1443
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:06

Maartentje schreef:
Edit: Ik heb trouwens shetlanderhalsters voor mijn ezels.


Dat ga ik niet redden 8-)
Afbeelding

Ik meld me hier even met poitou-ruin Hummer <3

Maartenn

Berichten: 2976
Geregistreerd: 13-12-10

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:23

Haha, dat kan ik me voorstellen ja :P

Akhal_Teke

Berichten: 2535
Geregistreerd: 22-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:28

Karina schreef:
Maartentje schreef:
Edit: Ik heb trouwens shetlanderhalsters voor mijn ezels.


Dat ga ik niet redden 8-)
Ik meld me hier even met poitou-ruin Hummer <3



Wat een mooie zeg. Hoe hoog is hij?

rosant

Berichten: 116
Geregistreerd: 30-10-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 09:07

Wow, wat een gigant! Ik heb even een Grand du Berry willen kopen maar het is over gegaan. Ook zo'n grote schoonheden ;)

Karina

Berichten: 1443
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:58

Akhal_Teke schreef:
Wat een mooie zeg. Hoe hoog is hij?


Valt mee hoor, 1.40m, dus niet heel gigantisch maar hij lijkt groter doordat alles aan hem zo fors is.
Dit vind ie het lekkerste wat er is, met z'n hoofd op je schouder hangen terwijl je in zijn oren kriebelt.
Hier nog eentje tijdens fotoshoot met mijn dochter. Wat een schat hè?
Afbeelding

Grand Noir de Berry vind ik ook supermooi. En ooit zou ik bij m'n portugese paarden ook nog wel een portugese mirandese ezel willen :P , die lijken heel veel op de Poitou.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:39

Ohhh wat een geweldig dier. <3

Morrie

Berichten: 22356
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 13:46

wat een geweldige ezel en wat een mooie foto!
Dat oren kriebelen ken ik, dat vindt mijn ezeltje ook zo lekker, hij heeft een hekel aan gedoe met z'n lijf, houdt niet van poetsen, de smid is een drama, voetjes geven doet ie liever niet, maar oren kriebelen en onder z'n kinnetje kietelen, vindt ie heerlijk.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:53

Jeps oren kriebelen is hier ook favoriet. :D

Suusje1972

Berichten: 960
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Noord Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:09

Wat een geweldige foto van Hummer. Hier is knuffelen ook een van de favoriete bezigheden!

Ik weet eigenlijk niet meer of ik me hier nou al had gemeld?
Nou ja en anders maar 2x. :D

Ik heb 3 ezels, nou eigenlijk 3,5 want in april verwachten we een veulen.
De 2 ruintjes van bijna 2 jaar, Derk (grijs) en Kobus (bruin dus...) werden vanaf eind januari vergezeld door een 15 jarige ezelmerrie uit de ezelopvang de Ezelshoeve.

Gezellige boel hier!

Afbeelding

Lekker samen etteren die jonkies!
Afbeelding

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:11

Ja je had je hier al gemeld, ik herken ze nog :D ik vind Kobus zo leuk omdat hij geen wit snoetje heeft, dat zie je niet zo vaak. En die oudere merrie is zeker die met de omgeklapte nek? Gebeurt helaas zo snel bij ezels met overgewicht, al ziet ze er nu wel goed uit, fijn dat ze een plekje bij jou kon krijgen. :j

Suusje1972

Berichten: 960
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Noord Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:15

Oh toch al hier gemeld dus... ;-)
Inderdaad heeft de merrie een vette nek gehad, ze werden dan ook gevoerd met keukenafval enzo.
Ben wel benieuwd of dat ooit nog recht gaat trekken, iemand een idee?

Ze is ook hoefbevangen geweest en toen ze in de opvang kwam had ze hoeven die zo'n 10 cm omhoog groeiden, auw. Nog een paar kapbeurten en ze staat weer redelijk.

Tja, ik wilde er 1 ezel bij om de jonkies wat op te voeden maar bij de opvang zeiden ze "als je plek hebt voor 3 hem je ook plek voor 4", grapjassen! Ach, heb er nu 2 voor de prijs van 1. :D

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:17

Helaas trekt dat bijna nooit meer weg als het eenmaal omgeklapt is. :n En arm dier. :(:)

Suusje1972

Berichten: 960
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Noord Groningen

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:19

Wat denken jullie, kunnen we geen aparte afdeling krijgen op bokt, bij de paardenrassen ofzo (net als de Tinkers en Haflingers etc.). Een categorie ezels, voor al je vragen, foto's, verhalen etc? Zou wel leuk zijn. Het zijn tenslotte paardachtigen!

Eske_B

Berichten: 15105
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:19

Ik heb een verzorgezel :D

We doen weinig met haar, maar in de toekomst wil ik een beetje VD met Donna gaan doen.
En de krijgt over een paar maanden een veulen, ben erg benieuwd :).

Afbeelding

Edit: lijkt me een best goed idee :)

Suusje1972

Berichten: 960
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Noord Groningen

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:20

Eskegirl, dat ziet er gezellig uit daar, leuke beestenboel!

Eske_B

Berichten: 15105
Geregistreerd: 19-08-08

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:22

Jaah, in de wei staan nog 3 Shetten, wat bokken en kippen :)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:23

Ik denk dat er te weinig mensen met ezels zijn :) er zijn al zoveel subfora dat ze liever geen nieuwe meer erbij willen geloof ik, dus ik denk niet dat dat gaat gebeuren. ;)

Ziet er idd gezellig uit daar! :))

Karina

Berichten: 1443
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:37

Dank voor de Hummer-komplimenten!

Suusje1972, Geweldig stel ezels heb je, en super dat je er een uit de opvang erbij hebt nu. Kiephals zal helaas wel blijven ja, maar ach, ze is er nog steeds knap mee hoor. Spannend, veulentje!

Ik zou het wel heel leuk vinden, subfora voor ezels maar vraag me idd af of daarvoor genoeg ezelliefhebbers op Bokt zijn. Het 'gele' ezelforum vind ik zo onhandig format dat ik er wel eens probeer bij te lezen maar eigenlijk nooit post. En een andere is er nog niet hè?

Maartenn

Berichten: 2976
Geregistreerd: 13-12-10

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:40

Ik vind het ook een goed idee, zo'n subfora. Ik kijk idd ook wel eens op dat andere ezelforum, maar ik vind het ook een beetje onhandig :P

Morrie

Berichten: 22356
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 15:50

het ezelforum vind ik ook niet echt handig. De meeste paarden mensen zijn niet zo dol op ezels, dus ik geef een sub-forum hier weinig kans.

ik hoop dat nono vandaag een beetje binnen blijft en niet eigenwijs in de regen gaat staan, ik hoorde hem vanmorgen 1x hoesten en dat is niet goed. Opsluiten doe ik niet, er is geen water binnen voor ze: de waterbak hangt op hoogte van een giraf (er heeft een luchtzuiger in die box gestaan vroeger waaraan alles is aangepast)

Vrijdag komt de smid weer, hij is nu al spinazie aan het eten :7 :+ het zal weer een hele strijd gaan worden en een boze ezel die me een maand lang niet aan wil kijken

Maartenn

Berichten: 2976
Geregistreerd: 13-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:52

Morrie schreef:
het ezelforum vind ik ook niet echt handig. De meeste paarden mensen zijn niet zo dol op ezels, dus ik geef een sub-forum hier weinig kans.


Dat zou op zich niet uit hoeven maken. Ik bedoel, sommige mensen op bokt zijn ook niet zo dol op tinkers, en daar is ook een subforum over. Zelfde met andere rassen. Als je niet dol bent op dat ras, dan kijk je daar toch gewoon niet? ;)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:52

Ik kijk daar eigenlijk nooit, ooit wel eens gedaan maar idd het is niet zo handig. Subforum zal er niet snel komen en ik vind zo'n topic zoals dit eigenlijk ook wel prima hoor. :j

Succes met de smid en Nono. := :+

Maartentje schreef:
Morrie schreef:
het ezelforum vind ik ook niet echt handig. De meeste paarden mensen zijn niet zo dol op ezels, dus ik geef een sub-forum hier weinig kans.


Dat zou op zich niet uit hoeven maken. Ik bedoel, sommige mensen op bokt zijn ook niet zo dol op tinkers, en daar is ook een subforum over. Zelfde met andere rassen. Als je niet dol bent op dat ras, dan kijk je daar toch gewoon niet? ;)


Maar een Tinker is een paard, en dit is toch nog altijd een paardenforum (en geen paardachtigenforum). Een subforum voor bijv. kleuren en eentje voor oudere paarden is er ook nog steeds niet doorheen, ze vinden dat er al een hoop subfora zijn (is ook wel zo).

Karina

Berichten: 1443
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:58

We kunnen het altijd proberen. Dit topic is wel leuk voor de gezelligheid, maar specifieke ezeldingen/problemen zijn haast niet terug te vinden. En aangezien je dierenartsen ook al vaak eerst je eigen exemplaar van het Professional Handbook of the Donkey in handen moet drukken voordat je ze aan je ezel laat zitten (een halve dag op de hele DA-opleiding geloof ik) vind ik het best belangrijk dat je ergens op een makkelijke manier specifieke informatie uit zou kunnen wisselen.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:03

Klopt, maar ik denk dat er dan eerder een sticky met informatie zou komen dan 'n heel subforum. En idd, veel dierenartsen (en hoefsmeden) weten weinig van ezels af...

Karina

Berichten: 1443
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 17:42

Fiffill schreef:
Klopt, maar ik denk dat er dan eerder een sticky met informatie zou komen dan 'n heel subforum. En idd, veel dierenartsen (en hoefsmeden) weten weinig van ezels af...


Idd, schokkend voorbeeld was niet bij Hummer maar bij mijn vroegere kleine ezeltje Muffin, een DA die al voor de 3e keer bij mijn arme zieke dier was, en het presteerde om tijdens dat hij er een neussonde in aan het proppen was de opmerking te maken: "Tja, je moet het eigenlijk een beetje vergelijken met een lama hè, het spijsverteringsstelsel van een ezel...." >;) :x |o -O-