ik herken wel wat van je verhaal
Neon (mijn paard is een Nonius een Hongaars ras) en ook daarover bestaan de nodige vooroordelen... Ook over Neon wordt regelmatig gezegd, dit is niet mijn type paard, maar hij heeft wel uitstraling... en deze vind ik toevallig wel mooi...laatst kwam ik het ras tegen in een boek over paardenrassen en er stond gewoon ijskoud in het boek: een nonius is een lelijk paard met een te groot/lelijk hoofd... Lijkt dus een beetje op hetgeen jij zegt over de AT en bijvoorbeeld het karakter van dit ras en de iele bouw, het is niet leuk om zoiets te lezen... Ieder ras heeft gewoon zijn charmes en plus- en minpunten... en je moet inderdaad kijken waarvoor een paard gefokt is... dat een bepaald type niet het jouwe is... is alleen maar positief
anders hadden we allemaal hetzelfde
wat ook maar saai zou zijn. PS: Ik heb trouwens even naar jouw profiel gekeken en wat ITP topics over jouw paard
wat een machtig mooi dier is dat zeg! Hele aparte verschijning en een ontzettende lieve uitstraling
vind dat stevige wel chique staan, had die variant nog nooit gezien en kende enkel "de iele"... enne... het kleurtje is uiteraard ook prachtig
De nuchterheid van de AT kwam dus ook hier weer heel goed van pas. Het was in elk geval zeker voor herhaling vatbaar.
Klopt dit? Ik rijdt nu ruim 10 jaar paard en de laatste paar jaar op wat vuriger paarden
Die enkele tik die ze eens van me gekregen heeft (ik kan me er welgeteld 2 heugen in de ruim 4 jaar dat ze hier is) hebben enorm veel indruk gemaakt. Wat dat betreft zijn ze zeker te verpesten als je ze niet eerlijk behandelt en denkt nu ben ik je gedoe zat en sla ik je er wel doorheen. Dan heb je er echt geen leuk paard aan, want daar zijn ze te gevoelig voor. Als je dus van jezelf weinig geduld hebt en snel een paard een tik verkoopt zou ik het je echt afraden. Wat gisteren niet mocht mag vandaag niet, daar hoef je niet voor te slaan.

.