Neon: de Nonius 'ken' ik wel, en dat is in NL bepaald geen gangbaar ras nee. Ik vind het mooie paarden, en ook de jouwe is daarin geen uitzondering. Ik vind bijv. een ramshoofd vaak juist geweldig mooi, zeker als het in verhouding tot het dier zelf staat. Dat terwijl veel mensen het vreselijk lelijk vinden. En inderdaad zijn al die verschillende rassen juist leuk. Als iedereen in Nederland zich zou beperken tot Nederlandse landrassen zou het eigenlijk maar een beetje saai zijn (al is het natuurlijk zonde dat sommige van die landrassen dreigen uit te sterven).
zippora: mooie foto's! Ik had op stal al de vraag gekregen of de 'kerels' op Horse Event nu zo groot waren of de mijne nu zo klein, haha.
GwenEllie: Dankje. AT hebben inderdaad aparte kleurtjes. De meeste Westerlingen die een AT willen kopen zoeken specifiek een 'gouden'. Ik zie dat jij een connemara hebt, daar komt bijv. valk ook vrij veel voor, weliswaar zonder metallic natuurlijk.

Mijn AT heeft gisteren voor de eerste keer koeien gedreven onder begeleiding van enkele western ruiters bij ons op stal die vrij regelmatig aan cutting en team penning doen. Ze was een absoluut natuurtalent met geen enkele angst en wilde niets liever dan achter de koetjes aan. Toen ze eenmaal door had wat precies de bedoeling was werd ze ook steeds voorwaartser en fanatieker. Ik vond het bijna jammer dat de galop nog niet bevestigd was en zij vond het jammer toen de koetjes weer op stal gingen.
De nuchterheid van de AT kwam dus ook hier weer heel goed van pas. Het was in elk geval zeker voor herhaling vatbaar.