Zijn hier nog Connemara fans?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bar

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:09

Ik bedoel t niet aanvallend hoor, ik vind t alleen gek dat je het blijkbaar niet helemaal kon lezen terwijl ik gewon het hele artikel zie.
En Mark is in mei 2010 alweer gestart, het gaat supergoed met Easter!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 00:12

Kun je het nu wel lezen Yv? Anders kan ik het je wel mailen.

Het is inderdaad een echt Leliaardje, dus komt bij mij vandaan. Gelukkig is hij weer helemaal okay.

Ennuh, dat witte: dat komt door een deken en door het wassen :D . Easter is ook nogal een smeerpoets: gaat vooral graag met z'n hoofd in de mest liggen :Y) .

Wat een verschil is er toch in smeerpoetsen: onze Dolly ziet er echt uit om door een ringetje te halen: zonder deken! Giga gedraagt zich redelijk goed, maar Dawn is meer zwart dan wit kun je wel zeggen. Wat een viespeuk is dat op stal. Ach, dat houdt het leuk die verschillen.

@Yv, heb je trouwens de nieuwsbrief nog gekregen met jouw sinterklaas-avontuur er in?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:21

Ok, zo kwam het niet helemaal over, vandaar ook mijn reactie.
Stom ja, op de een of andere manier denk ik de hele week al dat het 2009 is! Heeeel vreemd! Maar gaat goed dus? Fijn!

Ja inez, gehad. Dank je wel, leuk :j!

Haha ja erg leuk die verschillen, maar niet als jij een viespeuk hebt en je elke keer zelf moet poetsen :+. hij kwam vandaag ook weer als een fries de wei af, heb het vandaag gewoon zogelaten, was echt geem beginnen meer aan! Nee, voor mij nooit meer een schimmel :D. Hoe grappig ook, want voordat ik Spek kreeg, heb ik ook altokd gezegd dat ik geen schimmel wilde :=.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 10:37

Ik heb ooit een keer iemand aan de telefoon gehad, die wilde persé een ruin en geen schimmel. Drie dagen later kocht ze een schimmelmerrie. Waar ze overigens enorm veel plezier van gehad heeft (of misschien zelfs nog heeft).

Ik vind een schimmel schitterend. Niets mooier dan een mooi oude witte fokmerrie in de wei :D .

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 10:56

Haha, ja grappig eigenlijk he! Ik zou zowiezo nooit voor een connemara gegaan zijn en met schimmels heb ik eigenlijk nooit wat gehad. Ik wilde altijd een grullo quarter hengst.
Maargoed, ik kreeg Moon, dus had niets te klagen :). Nu ik het ras ken, zou ik ook geen quarter meer willen, maar een volgend jaar wordt zowiezo geen schimmel. Al komt er zowiezo geen paard meer hierna, dus dat is makkelijk uitzoeken :).

Heb jij een hele fokkerij aan huis Inez? Of gewoon wat goedgekeurde paarden waar je hobbymatig mee fokt?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 11:23

Het is wel hobby, maar om nou te zeggen gewoon wat pony's waar ik mee fok...........
Nee: ik heb 3 goedgekeurde dekhengsten (waarvan een van bijna 31 die met pensioen is), zeven fokmerries (die overigens niet elk jaar gedekt worden) en een paar jonge pony's en een paar merries met pensioen. Er staan er acht bij mij thuis en de anderen staan bij vrienden, waar ze bereden worden of in de opfok staan.
We verwachten dit jaar vier veulens. Dus dat wordt straks weer spannend.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 11:25

Dus eigenlijk een vrij uitgebreidde hobby :D?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 13:31

Ik zeg zelf altijd: een uit de hand gelopen hobby.

Maar wel super gaaf :+ .

alice.kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:18

Hallo!

Sorry, dat ik zomaar kom binnevallen, maar wat geweldig om deze topic te lezen!
Ik heb afgelopen zomer een Connemara merrie mogen rijden. Was intensief, maar geweldig.
Heb voor de rest niet zo veel ervaring met Connemara's. Wij hebben thuis altijd (en nog) in de welsh wereld gezeten. Maar deze pony kreeg ik aangeboden, omdat mijn eigen pony vorig jaar is overleden.

Ik ben wel heel benieuwd hoe jullie het karakter van dit ras omschrijven.
Die van mij wilde keihard werken. Was n tikkeltje nerveus en heel bang om iets verkeerds te doen. Ma in de omgang een super brave pony. Ben beniewd naar jullie ervaringen.

Ook ben ik wel beniewd naar Connemara's evenementen/wedstrijden.
Las hier en daar al wel wat, maar alle 23 pagina's aflezen werd me een beetje te veel. Hopelijk hoeven jullie nu niet allerlei dubbele dingen vertellen. Dan moet iemand het maar ff zeggen, want dan ga ik alsnog ff de pagina's langs.

Raar, red het niet om n foto in te voegen. Jammer

Groetjes!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:21

@alice.kelly, wat leuk dat je een Connemara hebt gereden. Hoe heet de merrie die je hebt gereden?
Ik vind de COnnemara vooral een brave pony die graag werkt. Diegene die ik ken doen op wedstrijd ook altijd net even iets meer hun best dan thuis. Makkelijk in de omgang en hard voor zichzelf.
Onze jonge Connemara kan ook wat nerveus zijn, de andere niet zo. Ik vind t vooral fijne spring/crosspony's maar ook dressuur kunnen ze zeker wel.

Het stamboek organiseert ieder jaar een wedstrijd voor wedstrijd- en niet wedstrijdruiters, het Open Nederlands Connemara Kampioenschap ofwel ONCK. Dit jaar in het Pinksterweekeind op het KNHS terrein.
Ook worden er sinds 2009 regelmatig crosslessen georganiseerd.
Verder is er ieder jaar een hengstenkeuring in maart en de merriekeuring in augustus.
Op de website www.connemara.nl kun je hier meer info over vinden.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 22:08

Leuk Alice.Kelly! Vragen mag altijd hoor :D .

Ik vind het heerlijke pony's om mee te werken. Eerlijk, meestal nuchter en lekker willen werken. Met hier en daar natuurlijk een uitzondering ;) .
Begrijp ik het goed dat je nu niet meer op die Connemara merrie rijdt?

alice.kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:46

Haha, oké. goed om te horen.

De pony heet Ialta Mount. Kwam uit België. Ik weet helaas niet meer wat voor bloed ervoor zat. Heb ook geen papieren meer. Ik kan het nog wel een keer navragen.

Helss rijd ik nu niet meer op die pony.Ik ben ondertussen 18 jaar en kan dus niet meer tussen de pony's starten. Met een pony tussen de paarden vond ik niet echt wat.
Misschien dat ik van de zomer op een connemara paard kom te rijden. De eigenaresse was namelijk erg blij met hoe ik de pony gereden had en wil daarom misschien een Connemarapaard aanschaffen. Dat paard zal ik dan eerst mogen gaan rijden. Maar eerst maar eens zien en dan geloven ;)
De pony was voor haar eerst te heet, maar dat is nu minder.
Ik denk eerlijk gezegd dat de pony eerder wat heeft mee gemaakt en daarom af en toe zo zenuwachtig en heet kon zijn. Daarom was ik ook erg benieuwd naar het karakter van de Connemara....

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:39

Hey, dat is grappig, dan heb ik jou afgelopen zomer in Barchem zien rijden! In de L1 klopt dat?
Wij waren daar met Easter, mijn zoon reed toen voor de 1e keer L2.

Ik hbe een tic dat ik altijd op zoek ga naar Connemara's op de startlijst vandaar dat ik de naam van de pony herken. :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:03

Nog de beste wensen hier :+...

Wat leuk, Alice.kelly! Wij zijn ongeveer 2 jaar geleden voor nog een andere connemara gaan kijken, die had ook Mount in zijn achternaam, dus dikke kans dat het familie was. Hij kwam ook uit Belgie :j. Heb je geen fotootje?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:57

ha... heb zelf recentelijk in belgie ook een "Mount" merrie bekeken (falbala mount als ik het me goed herinner), was een leuk dier, met een super karakter! Kwam/komt uit in de eventing. (Was de merrie, waarna ik besloot dat het toch Jou-Jou ( zie zijn topic op het connemara forum...) moest worden.. En jaa Inez.... Ik zit in mijn pauze ( dus nu legitiem) op mijn werk even de fora te bekijken.... :D )

alice.kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:00

Ik heb inderdaad in Barchem gereden, Bar.
Ik kan me nog één Connemara herinneren en
dat is in mijn ogen de enige die ik ooit op wedstrijd heb gezien.
Was het een donkere schimmel hengst waar uw zoon op reed? (A)

Oh, nog meer Mount's. Wat leuk. Ik noemde haar altijd Mounty,
maar ik had haar dus eigenlijk Ialta moeten noemen, haha

Een Connemara stal in België denk ik dan....

Ohja. Heb mij nog eens verdiept in de foto's. Heb eigenlijk nog nooit foto's geplaatst op bokt, dus hopelijk is het gelukt. Anders hoor ik het wel!

http://www.mijnalbum.nl/Album=34QGB74T

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:22

Ja, Mark rijdt op Easter van de leliaard, een goedgekeurde hengst. Foto's staan wel in het topic in mijn onderschrift.

lovezico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:59

wij hebben een pension pony op stal wat een meisje die een stamboek merrie heeft

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:59

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:06

Haha ja wat een saaie boel he... Zo weinig sneeuwfoto's van de pony's terwijl de aantal cm's toch echt wel uniek waren... Leuke foto's San! Hij is er alleen wel best aan he?

Leuk, slank paardje Alice.Kelly :j. Ziet er erg leuk uit, zeker wel jammer dat je haar niet meer rijdt?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 20:15

Leuke foto's Alice-Kelly! Ziet er uit als een mooie pony!

Tja, de hoeveelheid sneeuwfoto's valt bij mij ook tegen. Komt ook omdat het veel dagen heel grijs weer was en dan heb ik gewoon geen zin om met de camera op pad te gaan.

Oh ja: lovezico: weet je ook een naam van de pony bij jullie op stal?

alice.kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:12

Bedankt!
Het is inderdaad jammer om zo'n pony niet meer te rijden.
Maar ik heb een hele mooie zomer samen met haar mogen hebben.

Haha, zoveel sneeuw en dan nog geen sneeuwfoto's. Heb ze zelf dit jaar inderdaad ook niet gemaakt.

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:01

Yv_ schreef:
Leuke foto's San! Hij is er alleen wel best aan he?

Uhm, hij heeft nu juist eindelijk weer een normale omvang... Tijdens de fotoshoot van Inez was hij echt nog te dik, nu is hij goed... Hij heeft wel een enorme wintervacht, ik werk niet met dekens.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:12

Oh, je hebt helemaal gelijk... Zit nu de foto's terug te kijken maar ik denk dat ik, toen ik reageerde, 12 dingen tegelijk aan het doen was... Ik reageerde in mijn herinnering namelijk op die andere foto's...
Laat maar gaan.. Ben toe aan vakantie denk ik :p.

Overigens... Vind de foto's uit de link ook erg leuk :D. Die palomino/valk? is ook gaaf zeg.

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:14

Buckskin heet dat, want het is een Quarter dus dat is op zijn Engels :D Jah, Blondie is ook een heel leuk paard. Ze was echt aan het poseren!