Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:56

Curly, ik had het al op fb gezien, maar wat verdrietig. Wel een prachtige en heel ontroerende foto van het afscheid.

Saaams, wat een nare val van jou en Beauty! Wat een flexibiliteit als ze weinig/ geen last lijkt te hebben! Wees jij ook heel voorzichtig met jezelf!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:57

oh saams wat naar, pas wel goed op jezelf hoor en neem je rust, echt doen, beter nu wat langer rust houden dan dat je last blijft hebben. beterschap voor jou en Beaut :(:)

Saaams

Berichten: 13305
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:06

Bedankt voor de lieve berichtjes. Ik houd zeker rust. 1x per dag naar stal en verder lig ik op bed omdat het ook vermoeiend is. Werk is tot volgende week geregeld.
Voor mij is het belangrijkste dat Beaut oke is.

Heeft er iemand ook nog leuk nieuws? Zag op facebook dat EK weer haar magie heeft los gelaten op Lloyd. Wat een heerlijk dier vind ik dat. <3

En Birgit trek je niet teveel aan van mijn filmpje, we hadden domme pech met een engeltje op ons schouder! Dochter doet het leuk met Rocks! Laat je weten hoe het oefenparcours gegaan is? Heeft ze dat al eerder gedaan?

Marrit13

Berichten: 3384
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:30

Ja mijn knappe kind deed het zo goed! Toch al paar weken (2,5 maand?) geen les gehad en dan toch fijn om te merken dat ik niet iets verpest heb, of bestaande problemen érger zijn geworden _O- En dan laat je EK er even op... Abracadabra, van puppypony/oogappeltje naar dressuurpatser <3

Afbeelding

Niet eerlijk. >;)

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:28

Wow, die Llyod!!
Tsja,....ik vrees ook dat Rebel er met een andere ruiter ook anders bij zou lopen dan ons (mijn) gepruts.

Punz

Berichten: 8592
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 00:30

Marrit........
Ik voel ten volle met je mee........... :D

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 00:36

Ik vrees niet...Ik weet ZEKER dat mijn merrie anders loopt met een andere ruiter...Mijn instructrice heeft al aangeboden om op te rijden, maar eigenlijk wil ik dit niet :+

Marrit13

Berichten: 3384
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 07:03

Gewoon doen Fatcat! Ik ben geen sterruiter en Lloyd geeft het niet cadeau. Is niet moeilijk qua karakter hoor (hoewel gister zag ik zijn evil eye vaak voorbij komen ~~}> ) maar wel wat stug zéker als ie even stapje meer moet doen. en ik ben dan net niet handig genoeg, en kan dat drempeltje dan niet overkomen. En een half uurtje per 2,5 maand is soms genoeg haha! Dan weet hij hoe het moet en dat hij het kan, en dat maakt het voor mij weer makkelijker _O-

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 08:54

Wat een nare val Saaams! Gelukkig ‘goed’ afgelopen voor jullie beide.

Punz

Berichten: 8592
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 11:45

FatCat: wat is er mis mee om je paard dan te laten rijden door een ander? ( niet zomaar een ander natuurlijk, maar iemand van wie je verwacht dat hij/zij in staat is je paard beter te rijden dan jij?)

Te confronterend? Of onvoldoende vertrouwen in de instructie/bang dat het dier niet eerlijk gereden word?

Want op zich is het natuurlijk een super manier om zowel je dier als jezelf te scholen.. Dier eerst laten voorrijden, en dan zelf erop.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:39

Helemaal niets mis mee hoor. Ik vind het gewoon confronterend maar dat is mijn probleem. Het ging trouwens wel gebeuren net voor de kerst, maar dan liep ze net onregelmatig dus afgezegd. Dus ik kan echt wel mijn eigen onzekerheid en trots opzij zetten.

Punz

Berichten: 8592
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:04

Troost je: het merendeel van de ruiters/amazones zijn natuurlijk goedwillende maar meestal niet al te getalenteerde amateurs.
Mensen die echt fijn kunnen rijden/ talent hebben zijn dun gezaaid. Het merendeel doet gewoon al ploeterend zijn stinkende best ( en de eerlijken hopen dan ook nog dat het paard daar niet al te veel last van heeft :') :') ) Toch?

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:18

Oh ja - dat ploeteren ken ik. Ik zeg dan ook vaak sorry tegen der :') Maar samen komen we er wel.

Birgit01

Berichten: 781
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:02

Jij hebt het natuurlijk wel getroffen met EK, Ria! Een goede dressuuramazone die ook nog eens gek is van connemara’s. ( waar ik het helemaal mee eens ben natuurlijk) Denk dat de meeste z-ruiters wel liever een paard rijden. Mijn western-instructrice heeft wel eens op Pandora gereden, zij houdt ook juist van ponies.

Michelle heeft nog nooit een oefenparcours gesprongen, Rocks ook niet, zelfs nog nooit in een binnenbak geweest. Bij ons ook nog niet op de trailer en mss mag hij mee op de vrachtwagen. Dus we gaan het zien of hij dat allemaal wel zo’n goed idee vindt! Hoorde net dat het dit weekend nog niet doorgaat, maar iig wel deze maand!

Birgit01

Berichten: 781
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:06

Afbeelding
Afbeelding
Ze lagen net heerlijk een dutje te doen! Altijd in hun vaste stal, terwijl ze kunnen kiezen. Vind ik altijd zo grappig, dat ze ze zelf hebben verdeeld!

Punz

Berichten: 8592
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:14

Ohhh.... héérlijke foto’s!!!!! Echt té lief !!

En natuurljk heb je gelijk Birgit. Heb zo ontzettend mazzel met EK.

Saaams

Berichten: 13305
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:16

Super lief! Bijzonder he, hoe ze hun eigen plek kiezen?

Ria hoe lang heb jij JouJou en Punzel al?
Over een maand heb ik Beaut al 2 jaar :D

Punz

Berichten: 8592
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:25

Jou bijna 8 jaar, Punzel ruim 6 / bijns 7jaar als ik het goed heb.
Jou op zijn vierde net gecastreerd, net ingereden (5 weken onder het zadel) in Duitsland gekocht, Punzel als veulen bij een Nederlandse fokster/ de Rory fokkerij ( Punz is een halfzus van Pandora)


Hoe is het nu met je Saams?

Saaams

Berichten: 13305
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:27

Dat is lang! :oo
En hoe lang traint Eline al?
Gaaf dat je Punzel vanaf veulen hebt.

Gaat prima. Spierpijn. Soms ineens stekende pijn op de bult. Verder oke. Bizar hoe goed ik er vanaf kom. Blijft onwerkelijk.

Punz

Berichten: 8592
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:32

Eline rijdt Jou nu een krappe 2 jaar volgens mij.

En dan rijdt ze hem ook nog maar eens 2 keer per week ...

( de overige 2 a 3 keer probeer ik hem niet te verkloten .... :') )

Punz

Berichten: 8592
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:35

En inderdaad : ongelofelijk !!
Beauty ook nog steeds ok?

Punz

Berichten: 8592
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:38

En verder ... mijn oude pony (NF x Arabier) kocht / kreeg ik als vierjarige en die is als 37 jarige bij mij dood gegaan .

Saaams

Berichten: 13305
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:41

Had jij hem toen al in de sport lopen? Heeft Eline hem in 2 jaar van het B naar Z2 gereden? Dat is wel heel knap :oo

Ja, ze voelt zich goed. Ik ben benieuwd hoe ze morgen ohz is. Ze heeft 2 dagen rust gehad. Even mentaal voor t koppie en ik wil niet iedereen met haar aan de gang laten gaan omdat ik het zelf niet kan. Ze is wel meerdere keren buiten aantal uur geweest en molen en ze word verwend met extra hooi en wortels haha.

Punz

Berichten: 8592
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:45

We hadden de punten voor het L2, misschien ook net een wp in het L2. Maar ik denk heel eerlijk gezegd dat dat niet perse een voordeel was voor EK :=

Saaams

Berichten: 13305
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:48

Vind ik nog een prestatie :=
Doe het je niet na.