Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kirsten4

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:52

Ik krijg het ook al koud als ik aan 100 gram denk, maarja zolang Luna het nog warm heeft & ze nog vrolijk is, zal het wel goed zitten haha :')

Heb d'r geschoren omdat ze altijd enorm veel last van haar vacht heeft, zodra er weer een pak haar op komt begint ze altijd weer te schuren, ze zweet ook snel wanneer ik haar aan het werk zet & heeft ook al eens luizen gehad. Ik heb de gok gewaagd en heb haar geschoren afgelopen weekend, en ze is helemaal happy! Zie haar nu niet meer schuren en ze is gewoon een vrolijke pony :D Normaal wordt ze in de winter wat chagrijniger ofzo & pas weer echt vrolijk zodra de lente begint en haar vacht weer weg gaat. Dus ik denk dat ik verder wel een goede beslissing gemaakt heb :j

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:54

Dan is het zeker goed dat je d'r geschoren hebt!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:55

Verder weer leuke connie-verhalen hier! :D <3

Meisje van de ponyclub krijgt een nieuwe pony binnenkort, en ze heeft een Connemara op het oog. Nog een erbij dus :') Wel heel erg leuk :))

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:58

Komen steeds meer connies in Nederland!

Ik heb mijn dikkies vanavond nog even gereden. Larry weer voor het eerst na de tand arts en hij had er geen zin in op zijn manier. :D Bosco liep prima! Met dit koude weer loopt hij ook wat voorwaartser. *\o/*
Afbeelding

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:59

Ach bij paarden zal het wel hetzelfde zijn als bij mensen, de ene is snel koud de ander niet. En je hebt er bij die van beide "last" hebben, buiten het werk om, is Jaimy volgens mij zo'n gevalletje, ze stond vanmiddag dus onder 300 gram in het zonnetje op de wei maar voelde lekker onder haar deken. En volgens pensionhouder was dat vanmorgen om half acht ook het geval.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:07

Ziet er goed uit Elys! <3

Inderdaad, is ook zo :j Je merkt snel genoeg aan je paard of het goed is of niet!

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:24

Bedankt voor jullie reactie's. Ik wacht inderdaad af hoe Lily zich voelt, heb niet het idee dat ze echt snel koud is. Opzich heb ik ook nog wel een zadelkamer vol met dekens liggen, alleen van sommige mist een riempje. Moet ik binnenkort maar even selecteren.

Jaimy is inderdaad mooi zonder haar vacht! Niet dat ze dat eerst niet was, maar ze blijft gewoon lekker bruin :D

Die Johny is zoooo leuk! Als ik tijd had... (maarja, dan was Alamo ook niet weg gegaan)

En ziet er goed uit Elysa!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:35

Hoe zou het met de roodschimmel gaan?

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:51

Als Jack dit jaar nog aan huis zou komen te staan ipv volgend jaar was Johnny van harte welkom geweest bij mij op stal :D

Ook hier een pony die wat frisser en fruitiger wordt van het weer. Vind ik persoonlijk een stuk makkelijker rijden, als ze goed voorwaarts zijn :P Vanmiddag lekker gesprongen met meneer, hij had er zin in. Heb zelf ook bijna vliegles gehad toen er eenden weg vlogen := Arm ding schrok zich helemaal de pleuris :') ons record samen staat nu op 1 meter :))

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:00

Oh en Jack ga ik niet scheren. Na een uur matig tot intensief rijden zweet hij alleen op de hals wat en waar het zadel zit, maar echt nat is hij niet. Zweetdekentje eroverheen en met een paar minuten issie ook zo weer droog. Hij zit op de hals na ook nog mooi dun in de vacht. Mocht zijn vacht toch in de weg komen te zitten, kan er altijd nog een streep model geschoren worden. Zoiets als 6 of 7, maar wel het hoofd ongeschoren: Afbeelding

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:01

curly2day schreef:

Volgens mij staat die weer op de site van Tieks :(

Klinkt goed Tribunals!

Die van mij krijgt altijd nummertje 5 :D
Laatst bijgewerkt door Bar op 13-10-15 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:02

Bar schreef:
curly2day schreef:

Volgens mij staat die weer op de site van Tieks :(

Klinkt goed Tribunals!

Oh huh echt? Vroeg het me idd ook al af, jammer zeg..

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:03

Zie 'm er ook weer tussen staan. :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:07

1m wow, vind ik echt hoog _/-\o_ Jaaa dat plaatje vd scheermodelletjes zocht ik. Ik zou dan ook voor een racestreep gaan ja.

Jammer vd roodschimmel, hopelijk niets ernstigs gebeurd of zo.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:16

Jammer van de roodschimmel!

Larry kreeg het 1e jaar een jacht model zoals 6 of 7 omdat hij niet fit was en dat jaar daarna en dit jaar nummer 2 samen met Bos.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:30

Voor Jou ook nummer 2!
En ik ga morgenvroeg nóg een keer onder zijn deken voelen of hij het niet koud heeft...
Maar joh... hij stond van de week echt terwijl hij al geschoren was echt te zweten onder zijn 100 gr, heb hem toen een 0 gr opgedaan, en nu met het kouder worden weer een 100 gr..
Maar moet ook zeggen dat hij het snel warm heeft!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:38

Als hij zich lekker voelt zo. :)
Sjaak stond ook altijd onder een 100 grams deken als hij geschoren was. De shet daarentegen had het hartstikke koud en pakten we dik in. :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:50

Als het de bovenste is (foto doet het niet nu) staat er bij dattie wat dominant in de kudde is. Dat kán inderdaad vervelend zijn, zeker als je op pensionstalling staat!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 00:22

Van de week was het zon en warm...:+ nu hier toch echt niet. Eindhoven was vannacht de koudste plek in NL. Zou dat het zijn?? Hihi

De mijne zweet geschoren al met rijden (buiten) na maar 20/25 minuten rijden. Dat was zondag en maandag. Moet er niet aan denken hoe dat met haar is. Vandaav vond ik het echt te guur.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 00:25

Oh joh ..... dat zou balen zijn zeg :-(

Hier twijfel ik, gooi ws morgen de 200gr. op, maar verderop in de week word het overdag weer 12 graden, vorige week met 12 graden stonden ze overdag zonder. Altijd een gepuzzel die overgangsperiode.

pronkjewail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:17

Kleine update van mijn kant, het was een bewogen week waar ook de nodige tranen zijn gevloeid.
De roodschimmel heb ik helaas afgelopen weekend terug gebracht.
De grootste reden voor mij was dat hij hier erg dominant in de kudde werd, op het gevaarlijke af. Hij vertoonde erg hengsten gedrag. Nou kan dat verschillende redenen en oorzaken hebben maar dat wil hier gewoon echt niet. Het gevolg was dat hij alleen op stal moest blijven en dat wens ik geen paard toe. Alhoewel hij hier dan weer uiterst kalm en relaxed mee om ging, alsof hij niets anders gewend was. Da's mijn verhaal in een notendop.

Dus, tsja... Niet zoals ik verwacht en gehoopt had. Zeker omdat het in omgang een lieve pony is.
Ik heb mijn portie van paarden met een bijzondere gebruiksaanwijzing wel gehad, dus toch deze keuze gemaakt. Wellicht was het op de lange termijn of op een andere plek beter gaan (of zou het niet vertoont worden) maar dat risico kan ik niet nemen.

Ben er wel stuk van -O- , even ademhalen en verder....

Gelukkig lees ik bij jullie wel heel veel plezier en fijne verhalen!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:45

Jee pw dat hoop en verwacht je niet. Klinkt wel als of jullie een weloverwogen en realistische keuze hebben gemaakt. Deze knapperd krijgt vast een ander plekje en voor jullie komt er ongetwijfeld weer 1 op jullie pad. :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:27

Het is hobby en kost al geld zat. Ik snap je keuze helemaal! Vroegah zei ik altijd dat ik er álles aan zou doen een paard te houden, nu ik ouder ben en de nodige sh**t mee heb gemaakt.. Nee, het moet bovenal veilig blijven! De juiste pony komt op jullie pad :j

Lloyd heeft de tandarts gehad, súper gebit en wat was hij braaf!!! Laatste minuut was zijn geduld op, 1 vliegend voorbeen; vliegensvlug was ie :') maar oordeel van de tandarts: keiharde, brave en nu nuchtere pony. Dat is de 5de professional die het zegt, zou het dan toch waar zijn? :D :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:38

Geloof je het zelf al. <<)

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:04

Aah pw wat ontzettend balen zeg! :(:)

En inderdaad Marrit, geloof je het al? :D

Ik mag vanavond met Parsifal naar les :D :D De pony die ik normaal rij heeft z'n ijzer eraf getrapt, loopt ietsje gevoelig dus maar voor de zekerheid niet gaan lessen. Vriendin van me die nu Pars rijdt, vond het prima om met haar andere pony te lessen en ook EK's moeder vond het goed, dus supergaaf dit! Echt heeeel erg leuk om weer eens op Pars te mogen klimmen, heb dat gemist! :D <3