Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 18:17

Ik heb vorig jaar geholpen in Boekelo en ook nog een ongeluk meegemaakt. Paard was op bij de enaarlaatste hindernis en viel over de hindernis heen, heel heftig om te zien! Vond 1 keer helpen een leuke evaring maar zie het toch liever vanaf de kant.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:22

Even pauze, Boekelo stond hier ook al jaren op de planning, maar vaak moest ik dat weekend net werken. Nu konden we op uitnodiging, dus maar vrij gevraagd.

Hier ook een bijrijder die sgw starte met de (nu geblesseerde) merrie. Altijd spannend, ook al is het je eigen kind niet. Al kan ik me zo voorstellen dat als Sophie het ooit gaat doen, ik nog veel zenuwachtiger zal zijn :-)

De shet is geweldig, een meisje bij ons leert hem nu wat kunstjes, echt geweldig. Zal snel eens een filmpje plaatsen.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:55

Winston is echt een supershet!! *\%/*
Veel plezier morgen!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:57

Dat hart vasthouden heb ik bij gewoon springen ook nog wel als ik het zie. Maar goed in mij schuilt een rasschijterd. :))

Aan het einde van de middag heel fijn met mijn witje gereden. Ze pakt het zo fijn aan op het moment dat er elke keer weer progressie is. <3 <3

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:04

Bar schreef:
Vorig jaar voor het eerst naar Boekelo geweest. Echt heel gaaf!
Morgen volg ik het op de tv wordt de hele dag uitgezonden via tv oost

SGW wedstrijden zijn de leukste maar je kind de cross in laten gaan went nooit Pizza.
Ik sterf altijd van de zenuwen die paar minuten dat de cross duurt

Fijn om te horen |o want jullie doen het al wat langer volgens mij. Naar welke wedstrijden gaan jullie zoal Bar?
Wat dat betreft is Norg de beste voor mij, het is een eindje lopen van de start naar de finish en onderweg hoor je de omroepster niet, en als ik bij de start arriveer is Iris ook al binnen *\o/*
Maar als je dit soort foto's krijgt na afloopt, maakt dat weer veel goed

Afbeelding

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:52

:o sorry Pizza :=
Dit jaar hebben we er geen meer op planning staan omdat de SGW momenteel op een iets lager pitje staat. Te weinig tijd om serieus te trainen ivm de studie.
Maar meestal was het bij ons Markelo, Westerbork, Castenray, Snorrewind, Ede, gorssel, Neede, Diepenheim en Bathmen.
We zijn nogal verwend met veel crossen dichtbij. Westerbork en Castenray zijn het verste weg voor ons.
Ook 1x met Easter naar het NK geweest, was toen Vlietland bij Den Haag in de buurt. Daar hebben we toen een overnachting aangeplakt.

De foto's maken veel goed inderdaad. En het is wel een kick als ze weer goed door de finish zijn!

Gaat lekker he SM!!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:57

Leuk filmpje Curly!
En stoere cross foto's! Ik ging eerder nog wel eens in Varsseveld kijken, maar gelukkig ( wat dit betreft dan) geen kinderen ...dus ook geen stress om crossende kinderen ( oeh.. wat lijkt me dat dan éng!)

Verder hier op dit moment vooral gelukkig. Vanmiddag heel fijn beide pony's gereden. Ineke zit nu in Wales dus moeten we het met Punz even zelf doen. Missie is wat mij betreft nu vooral dat Punz zich wat meer gaat ontspannen, minder roadrunner is in de bak..

En vanmiddag hadden we vandaag, na een weekje investeren in ontspanning, al heel snel dit:

Rijtechnisch zal er vast van alles over te zeggen zijn, maar ik ben hier voor nu heel erg blij mee!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 22:41

Jeetje Punz waar heb je die renkoekoek van een poosje terug gelaten? :oo +:)+ +:)+
En rijtechnisch commentaar is er op iedereen te leveren. Elk stukje vooruitgang is gewoon reden voor een feestje. *\o/*

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 22:52

Zo zien we ze graag lopen Punz. :D heerlijk om naar te kijken!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 22:54

https://youtu.be/CyVYxqnplbo

Tadaa Winston de super shet :-)

Goed bezig Punz!
SK ook lekker gereden, altijd fijn !

Zit nu een beetje op YouTube en kom weer allemaal cross filmpjes tegen, heerlijk !

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:57

Haha leuk zo'n speelshet, voor wat lekkers doen ze alles O:)

Altijd fijn als je met een tevreden gevoel afstapt SK.

Waren jullie dit jaar ook in Westerbork Bar? wij wel.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:14

Nee dit jaar niet geweest. Alleen Ede gereden in de zomer toen hij iets meer tijd had om te trainen.
Mis het wel die crossdagen maar de studie gaat voor.

Ik zit nu lekker voor de buis Boekelo te kijken!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:16

Bar schreef:
Nee dit jaar niet geweest. Alleen Ede gereden in de zomer toen hij iets meer tijd had om te trainen.
Mis het wel die crossdagen maar de studie gaat voor.

Ik zit nu lekker voor de buis Boekelo te kijken!

Is dat op de gewone TV?
Crossen lijkt mij ook erg gaaf, wij hebben ook een aantal hindernissen staan in het bos hier.
Nette filmpjes Punzel!
En fijn dat het zo goed gaat met heksje!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:26

Hartstikke leuk filmpje C2D!
( beetje penny...maar zóóóóóó lekker :) ) Écht heel leuk!!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:33

Het is de hele dag live op TV oost. Ook wel via live stream denk ik voor het geval je tv oost niet kunt ontvangen

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:06

Netjes Punz, ziet er heel goed uit.

Mooie crossfoto's Pizza.
Als dat zo zie ben ik blij dat dochter in de bixie rijdt (en ik nog mee mag rennen _O- ) en bij de les sta ik ook nog wel eens heel gespannen langs de kant :D .

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 17:28

Oh wat een leuke en mooie foto's en filmpjes komen er weer voorbij. Heerlijk ontspannen plaatje punz!
En veel een fijn weekend in t vooruitzicht, met dit weer is dat toch extra genieten.
En ja over stress langs de kant als moeder zijnde kan ik meepraten, pffff

Vandaag heeft onze dochter meegedaan met de onderlinge wedstrijd van de ponyclub, nou dat was echt nog 10 stappen te ver, al wisten we dat wel van te voren. Tja dan moet je ineens alles achter elkaar aan doen en als melody net bedacht heeft dat ze links gaan en hij moet daarna meteen weer rechts zoals bij een grboken lijn...eh nee dat is toch echt te snel. Hij was de weg echt helemaal even kwijt en dan ook nog in een vreemde bak waar je in komt en niet even rustig de tijd kunt nemen hem op zijn gemak te stellen....lieve lieve pony, want hij bleef verder erg braaf. Het springen deed hij weer super, twee keer een foutloze ronde en dat had ik ook niet verwacht, want de wendingen waren erg moeilijk en dat was dus eigenlijk ook al een paar stappen verder dan we eigenlijk zijn, maar goed, het was reuze gezellig, lekker weer dus wat wil je nog meer.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 18:11

Veel km's maken Emmy! :j

Met Bosco vandaag even een buitenrit gemaakt.
Afbeelding

Daarna heeft hij kinderpony gespeeld!
Afbeelding

En toen ging het lieve meisje snel naar haar lievelingspony 'Amerigo'. :') Meestal is hij het slachtoffer maar vandaag was Bosco dat!
Afbeelding

Patientje heb ik nog even rondgeslingerd voor het idee!

Afbeelding

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:31

Vandaag heb ik Jaimy een uitgebreide douche gegeven zodat ze morgen voor het scheren mooi schoon is!
Ook heb ik de slowfeeder opgehangen, eens zien of we er nog wat kilo's af kunnen krijgen :D Ben heel benieuwt wat voor kleurtje ze morgenavond heeft.

Afbeelding

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:37

Die kleur blauw staat 'm goed! :D :j

Ik ben vandaag met Bosco naar Vragender geweest, 1e binnenwedstrijd springen. Hij vond het super spannend maar deed het zo goed! En hij sprong gaaf en machtig! In de BB foutloos en in de B een stop op een heeeeel eng hekje, maar echt heel trots op hem! Des ondanks dat hij het dood eng vond deed hij het wel ff. :j Hij gaat vooruit!
Afbeelding
Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:53

Top change!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:59

Super Elyse! Mooie foto van een mooie sprong!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 16:04

Wat goed change!! En mooie foto!

Ik ben ook benieuwd naar de kleur pizza, is bij een bruine altijd afwachten.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:47

Ontzettend gave foto van Bosco <3 Fijn dat het zo goed ging.

Ben benieuwd hoe dat bevalt, Pizza, de slowfeeder. Ik vrees dat ik er ook aan moet, hij heeft zijn hooi snel op en lust dan nog wel wat stro als toetje :')

Gister en vandaag gereden. Mijn lijf werkt nog niet echt mee, heb last van rug en heupen. Maargoed, de pony doet het lief :D Heb vrijwel geen zenuwen meer in de bak. Vandaag ook buiten uitgestapt, vonden we wel weer ff spannend met de wind maar geen gekke dingen :+

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 18:04

Afbeelding
Lief zijn :)
Vandaag gereden, maar hij was onwijs stijf want hij had gisteren jacht gereden met de eigenaresse. Hij heeft zelfs een keertje gebokt :o
Maar lekker lang en laag spiertjes opgerekt. Vinden jullie dat mijn beugels langer moeten?