Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 11:29

Snap ik chadje, dat je de foto hier wilde delen!

Kitobeer: qua doelen ( naast het heel en gezond houden van mijn dieren natuurlijk) wil ik zelf graag in ieder geval het M1 uit kunnen rijden, en een behoorlijke start maken in het M2 ( als dat niet al te ambitieus is.... EK, wat denk je??)

EK's ambities durf ik niet eens aan te denken.....

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 16:22

Vanmorgen weer naar springles geweest. Drie uur buiten is wel een beetje afzien met dit weer, maar de springles was leuk om naar te kijken, ze gaan goed vooruit!
Afbeelding

Afbeelding
Eerste keer een Triple-bar

Doelen voor volgend jaar: dochter een keer beginnen met wedstrijdjes en ik zou wel een keertje zelf op het strand willen rijden!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 16:53

Ziet er goed uit dat springen!

Ria, ik vind dat best een mooi en haalbaar doel!

Ons doel is toch nog wat punten rijden in het B dressuur. Eind van het seizoen indoor B gaan springen tussen de paarden en oefencrossen rijden.

Beaut is stout haha. Zie die blik.

Afbeelding

Jacobienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 20:44

super gave foto's allemaal!
Hier weer even een update van Robin. Ik lees altijd mee maar nu eindelijk weer positief nieuws!

Robin is ongeveer 1,5 maand geleden behandeld door de fysio. Had hele goede verhalen gehoord van mensen en wij waren echt radeloos wat hij nou zou kunnen hebben. Bij de fysio bleek dat zn bekken scheef stond en daardoor ter compensatie voor begon te krukken. Helemaal behandeld en wat werd hij ruim in zijn beweging! Nog nooit Rob zo zien 'zweven' door de bak. Helemaal happy mee naar huis genomen en toen rustig begonnen met rijden.
De afgelopen maand rustig weer begonnen met oppakken maar toch liep hij bij het losrijden weer heel stijf. Echt super balen maar de fysio had gezegd dat als we hem nog niet helemaal top vonden wij weer langs mochten komen. Afgelopen weekend weer naar hem toe geweest. Hij heeft hem even kort behandeld en toen mocht ie weer mee naar huis. Hij liep de sterren van de hemel. Zo bijzonder, hij loopt nu zooo veel beter en losser door het lijf dan voor zijn blessure. Gisteren even meegehad naar les en mijn instructrice wist ook niet wat ze zag. Zo verbeterd.
We gaan nu lekker opbouwen met training zodat we in het nieuwe jaar kunnen gaan kijken of we de punten voor het Z kunnen behalen.
Het is zo fijn dat je weer lekker met je maatje samen kan gaan trainen. <3

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 22:10

Gekke beaut *D

Wat ontzettend fijn dat hij weer goed ( en beter) is Jacobienx

En Kitobeer, mijn eerste connemara en Pandora zijn ( en was) superbraaf, Rocks is voor ons ook de eerste sensibele 'spring in het veld'!

Jacobienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:20

:= Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:45

Onze wedstrijd ging niet zo als gepland. Juf was er voor begeleiding. Inrijden ging goed, ze werd fijn los nog wel wat strak in de kaken. Maar ze ging wel haar lijfje gebruiken.

Buiten gleed er steeds sneeuw van het dak af. Voorganger is haar proef niet gestart, die kwam de ac lijn niet eens op. Goede moed Beaut wel gestart, totdat er sneeuw viel op het moment dat wij daar reden en ja hoor daar ging ze. Om vervolgens niet meer over de lange zijde te durven en bij het aanrijden er naar toe stond ze al abrupt stil. Ze was doodsbang. Het gebeurde ook echt 3/4 keer -O- Uiteindelijk heb ik bijna aan het einde de proef afgegroet, het was zo oneerlijk om door te gaan. Ze stond te trillen en durfde niet eens de bak meer uit.
Uiteindelijk laten bijkomen, wat gereden en proef 2 gestart. We hebben de lange zijde gereden als 2e hoefslag in een soort omgekeerde traver :’) en hebben deze proef onder gecontroleerde spanning uit gereden.
Dikke pech maar helaas! Thuis stond ze nog strak van spanning en schrok van elke onverwachte beweging.
Gekke ier.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:41

Vallende sneeuw is blijkbaar supereng! ( zie vorige blz). Maar wel enorm balen voor jou, dat door zoiets je hele wedstrijd naar de maan is!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:36

Ach .. rot voor jullie Saams!
Het is ook wel een heel raar geluid. Hier in de buurt zetten zelfs de braafste manegeponys het op een lopen door dit geluid...

Gelukkig ben je blijven zitten en het klinkt alsof je iig eerlijk gereden hebt!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 09:01

Wat fijn, Jacobien!
En Saams, ik snap best dat die vallende brokken sneeuw erg eng zijn. Jammer van je wedstrijd!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:28

Oh.. .vergeet ik helemaal: Fijn dat het beter lijkt te gaan Jacobien!!!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:07

Kito: is Sky nu verhuisd?
Wij zitten nu midden in het blubberseizoen. Dus soms ben ik wel jaloers op jouw stap!
Maar de rest van het jaar staat Rebel heerlijk waar hij nu staat en hij heeft geen last van de blub, en staat s nachts op stal. En dat we nu niet in de bak kunnen rijden vindt hij geen probleem!
De dressuur carrière gaat niet zo'n vaart, maar ach, over de hei crossen is ook heerlijk. (En soms gaan we hele stukken schakelen in tempo, zijgangen, etc. Alleen wordt Meneer daar nogal druk van)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:18

Afbeelding

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:20

ESje wij verhuizen woensdag.
Na 13 seizoenen in de blub ben ik er inmiddels klaar mee. En het karakter van sky speelt hierin ook een rol. IK kijk teveel naar het weer nu in de winter en vind het lastig om in alle weersomstandigheden te trainen met hem. Ik kijk er heel erg naar uit om samen onze nieuwe locatie te ontdekken deze is erg groot . dus we kunnen veel.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:29

Spannend Kitobeer! Vorige week dacht ik ook 'stond ik maar lekker op een manege met een binnenbak', maar vandaag was het gelukkig weer eens lekker weer en ziet alles er letterlijk een stuk zonniger uit!

Mooi kaartje met Punzel!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 21:20

Stil hier!
Iedereen op vakantie?

Voor de niet facebook gangers: Mijn ponys mogen deze winter gebruik maken van een extra stuk wei, waar nog gras op staat. Als ze er dan een vers stuk bij krijgen ziet het er zo uit:

Heerlijk toch... dat tevreden briesen ook <3

(Wei mag kapot gelopen worden/ wordt dit voorjaar geheel opnieuw ingezaaid met paardengras)

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 23:51

Dat moet een lekker gevoel geven als je je paardjes zo ziet genieten!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 00:22

Ja, dat is inderdaad heerlijk!! Pure rijkdom zo!
( al staan we dan gehuurd, dit is echt zo'n fijne plek: ruimte om zelf onze wei in te richten zoals we dat willen voor onze kudde, zomer en winter weidegang etc etc)

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 00:31

Zo’n leuk filmpje was dat! Heerlijk.

Ik geniet nog steeds volop: zo fijn de paarden uit huis! Dinsdag lekker een kort buitenritje gemaakt en morgen gaan we weer.

Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 09:27

zo, door vreselijk veel drukte nu weer tijd voor dit topic, even alles bijgelezen, wat heerlijk toch dat de sneeuw voorbij is en zoals het er nu naar uitziet voorlopig geen vorst en sneeuw, hoe heerlijk is dat. kunnen we lekker blijven rijden.

ook hier wil ik iedereen hele fijne kerstdagen wensen en natuurlijk een geweldig mooi, sportief en bovenal een respectvol 2018. Voor iedereen weer veel mooie momenten met hun paarden en pony's.

dan nog even offtopic een vraag. is er hier iemand die heel goed is met computers en een ip adres of mail adres kan achterhalen voor mij van een instagram account ik ben ten einde raad en politie doet niets helaas.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:57

Sorry Tineke, heb het even aan de jeugd gevraagd, maar die hebben ook geen idee!

Punz: moeten jullie alles zelf doen op stal, qua voeren en zo?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:11

Ja, sta op een volledige doe het zelf stal.

Eigenaresse van Marissa ( de kleinste connemara en co eigenaar van onze arabier) en ik doen alles zelf, waarbij ik mijn zus ook voor een paar uur per week inhuur op de momenten dat we echt niet zelf kunnen.

Heb ooit kort op een volpension stal gestaan, kon daar niet wennen. Als kind mijn pony altijd aan huis gehad, dus dat wil je toch eigenlijk alles zelf kunnen bepalen. Dus dit werkt het best voor ons. Onderhoud van de Stalling, bak, omheining, hooien etc etc ( de 'hardware" ahw) wordt door de boer gedaan, daar hebben we geen omkijken naar, en de rest alles zelf Heerlijk!!

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:40

Ja, alles zelf kunnen bepalen, vind ik ook het grootste voordeel. Maar zeker als je er niet bij woont, is het toch best veel werk en ook lastiger met vakantie enzo. Maar dat je met z'n 2/3-en bent, scheelt wel natuurlijk.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 00:44

Precies.
Zus gaat nooit tegelijk met ons op vakantie
/ is ook onze huis oppas. Dus we hebben dan ook altijd oppas voor de paarden.
Het werk is verder voor mij toch ook een deel van de ontspanning . Niets zo goed om je kop leeg te krijgen dan simpelweg poep scheppen :)

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 09:28

Ideaal zo'n zus! Heb alleen 2 broers maar die houden niet van paarden. Wel een dochter, maar die gaat voorlopig nog mee op vakantie!