met welk ras heb jij niks?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Re: met welk ras heb jij niks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:52

Ik heb helemaal niks met KWPN'ers Tong uitsteken en alle paarden die erop lijken. Eigenlijk vind ik een paard al niks als het boven de 1.60 komt Tong uitsteken.

Ben een echte ponymens, vooral de shetjes en kleine welshjes, prachtig spul Ja

Evaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:43

Ik heb het minst met tuigers, friezen of tinker Tong uitsteken (voor tinkers met maanogen maak ik een uitzondering Bloos) Geef mij maar een KWPNer onder me kont Tong uitsteken

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:45

Ik heb niet zoveel met tinkers, friezen en tuigers. Tot voor kort ook niks met Fjorden, totdat er een héél leuk Fjordje op stal kwam Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:46

Ik heb niks met tinkers en friezen.
Vind het gewoon gèen mooie paarden (Naja, d'r zijn uitzonderingen..)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:53

Haflingers en fjorden heb ik minder mee, al vind ik een fjord wel heel stoer met z'n manenkam.
Tinkers vind ik niets. Dat ligt niet aan de kleur, want ik houd best van bont, maar vind ze echt niet mooi.

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 18:38

Ik heb niks met een KWPN ofzo.
iig niet dat ze bruin zijn met zwarte benen en zwarte manen Clown Die zie je overal!

Wat ik helemaal toppie vind is een Haflinger,terwijl ik een Fjord niet zo super vind....

Ja ik weet het, ben kieskeurig...

ps, wat ik ook helemaal leuk vind is een shetlander Haha!

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 18:41

Ik vind een paard leuk als het een vrolijk paard is, het maakt me niet uit welk ras het is! Vork
Ik vind Belgen leuk omdat ze dikke billen hebben, Friezen omdat ze lekker zwart zijn, Fjorden omdat ze eigenwijs zijn!!!! Ik vind alle paarden leuk, ik ben gewoon een 29 jarige Penny!!!! Clown

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:24

CtjeLief schreef:
Citaat:
De arabieren fans houden juist van dit sensibele, maar er zijn genoeg mensen die er niet van houden.

Helemaal mee eens, MAAR sensibel is iets HEEL anders dan wild/nerveus.. zoals ze vaak worden afgeschreven, en dat is echt een fabel over dit ras! pony's waar arabisch bloed in zit (dus halfbloeden/nrps'en entc) zijn een stuk drukker/'wilder'/pittiger dan VOLbloeden... maar weer veel minder sensibel

Grappig he? Dat dat steeds stug wordt volgehouden. Ik ken eigenlijk maar weinig paarden die zich zo erg kunnen aanpassen aan de ruiter. Ik heb ook een arabier (goh, echt waar? Tong uitsteken) en daar hebben laatst twee kinderen op gelest. Een heel klein meisje van 8 jaar en een klein meisje van 9 jaar. De oudste kwam net met haar beentjes onder het zweetblad vandaan en de jongste bleef met haar beentjes hangen ergens halverwege de zweetblad Haha!. De jongste heeft nooit les gehad en de oudste heeft alleen een beetje leren draven. Mijn paard liep alsof ze op eieren liep, zo ontzettend voorzichtig. Onder mij kan mijn paard veranderen in een brok dynamiet Tong uitsteken. Ook ken ik er veel die niet smal, overbouwd of een giraffe-nek hebben. Maar dat maakt niets uit, iedereen zijn voorkeuren Lachen, alhoewel ikzelf nooit kwetsende opmerkingen naar een bepaald paardenras zal roepen (welke ik hier wel vaak genoeg teruglees).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:36

Persoonlijk maakt het mij niks uit hoe een paard eruit ziet, maar hoe z'n karakter is.

Dus karaktereigenschappen waar ik een hekel aan heb is dat hele nerveuze. Heel kijkerig en dribbelig onder het zadel, nee dat moet ik echt niet hebben. Een beetje vlot paard heb ik geen problemen mee, maar dat nerveuze, in elke hoek van de bak kabouters zien.. Nee, moet ik echt niks van hebben.

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:44

Bij mij gaat het er ook meer om hoe een paardje is karakter plus uitstraling vind er bij alle rassen leuke en minder leuke tussen zitten. Het enige ras waar ik niks in zie is een fjord vind ze leuk bij een ander maar zou er zelf geen nemen. Het enige ras waar ik wel nieuwschierig naar ben om is op te rijden of van dichtbij mee te maken is een arabiertje lijken me wel erg leuke diertjes denk dat ze je aan spreken of juist niet.

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:56

tuigpaarden, vind het dr gewoon niet uitziet.. geen idee waarom?? maar vind ze raar.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 23:07

over het algemeen... friezen, alhoewel ik junior, een fries die bij mijn verzorgpony op stal heeft gestaan, echt een schat van een paard,... het rare is, ik ben helemaal gek van tinkers... zoiezo van alles met vlekken...

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 23:09

hackney's vind ik echt niet leuk.

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 03:49

koudbloeden! Duivel

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 07:45

Youko schreef:
Maar dat maakt niets uit, iedereen zijn voorkeuren Lachen, alhoewel ikzelf nooit kwetsende opmerkingen naar een bepaald paardenras zal roepen (welke ik hier wel vaak genoeg teruglees).

Of bepaalde vooroordelen...ook jammer, vind ik.
Verder idd iedereen zijn voorkeur! Maar ook, dat heb ik tenminste, klik is klik en dat kan in mijn geval net zo goed een Quarter (favo) als Kwpner ('minder' favo) zijn. Als die klik er is, tja, dan neem ik het soort ras wel voor lief. Uiteindelijk is het karakter toch doorslaggevender dan het uiterlijk voor mij...
En ja, paard is paard en ze zijn allemaal leuk. Alleen trekken sommige rassen me net iets meer, door uiterlijk of innerlijk, dan anderen wat zich uit in bv de aanschaf van boeken en het net iets langer bij bv de bakrand blijven hangen. Ik zal niet snel een boek over KWPNers kopen, wel heb ik werkjes over uiteraard Quarters, maar ook Haflingers, Arabieren en Andalusiers - net gekocht, Das Spanisches Pferd, de kwijlplekken zijn nog zichtbaar Haha! - staan (en nog een heel aantal op mijn verlanglijst). En die keer dat er een IJslander door de bak heen crosste hebben ze me ook moeten wegtrekken...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:12

Ik heb totaal niks met tinkers. Waarom weet ik niet. Ik vindt ze gewoon niet leuk.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:52

Tinkers. Echt gewoon helemaal niks.
Maar ik zal nooit een beledigende opmerking oid maken naar iemand met een tinker. Ieder zijn ding toch? Lachen

edit: Arabieren vind ik ook helemaal niks.

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:22

belgische trekpaarden&tinkers Verdrietig

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:26

zap schreef:
Ik heb helemaal niks met KWPN'ers Tong uitsteken en alle paarden die erop lijken. Eigenlijk vind ik een paard al niks als het boven de 1.60 komt Tong uitsteken.

Ben een echte ponymens, vooral de shetjes en kleine welshjes, prachtig spul Ja

Hier nog zo één.. vooral die standaard KWPNers/NRPSers die je overal ziet: vos, 4 ongelijke witte benen en een bles. sááái. Clown Nee doe mij maar minipaardjes of een Arab. Lachen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:26

Het menselijk ras.... vind het maar niks: niet mooi, kan bijna niks, lomp, dik en onhandig.... Clown

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:28

een haflinger een fjord en een tinker.
weet ook niet waarom.

Lindy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:45

ik houd niet echt zo van tinkers eznoo..

Anna_bellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:49

Arabieren en Tinkers, daar heb ik niets mee.

Kirsten1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:29

Tinkers.. En hele groffe dikke paarden.

gizmo_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:35

Ik heb eigenlijk echt niets met arabieren. Ik vind de meeste arabieren gewoon echt niet zo mooi. Ik krijg altijd het idee dat hun nek van porselein is Bloos. Natuurlijk zijn er wel uitzonderingen hoor! ik ken zelf een aantal arabieren die ik wel leuk vind!!;) Verder heeft eigenlijk alles met uitstraling te maken. Als ik een arabier bijvoorbeeld zie die veel uitstraling heeft en er is een klik tussen ons dan maakt het mij niets meer uit dat het een arabier is.
Laatst bijgewerkt door gizmo_lover op 28-07-08 21:44, in het totaal 2 keer bewerkt