Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
HaileysComet schreef:Rommulus, die is erg bijzonder! Winter en zomervacht is vaak wel iets verschillend, maar dit verschil is wel heel erg groot, leuk!
Ktink, mijn Welsh was een valk in de zomer goud en in de winter platina... Leuk beestje hoor!
HaileysComet schreef:Rommulus, die is erg bijzonder! Winter en zomervacht is vaak wel iets verschillend, maar dit verschil is wel heel erg groot, leuk!
rommulus schreef:HaileysComet schreef:Rommulus, die is erg bijzonder! Winter en zomervacht is vaak wel iets verschillend, maar dit verschil is wel heel erg groot, leuk!
ja ja maar hij is niet zo bijzonder als hij gewoon een standaard bonte schimmel blijkt te zijn
tweety_be schreef:lindavd schreef:sorry maar ik vind er maar een paar bijzondere tussen zitten!!
roan's vind ik niet bijzonder want die zijn er zo veel!!
valk vind ik niet bijzonder
palomino vind ik niet bijzonder
bont vind ik niet bijzonder
ik weet zo niet meer alle namen maar er zitten er wel een paar tussen!!!
Zie jij die kleuren, die je niet bijzonder vindt dan, alle dagen in de wei staan dan?
Als je dit niet bijzonder vindt, wat vind je dan wel bijzonder van kleur als ik vragen mag?
Niet aanvallend bedoelt hoor, ik vraag het mij gewoon af...
Niet 'bijzondere' kleuren vindt ik:
- de gewone schimmel, vos, bruin en zwart (in beperkte mate want echt pikzwart zie je nou ook niet zoveel).
- de typische 'raskenmerkende' kleuren, zoals bvb bont voor een tinker omdat je dat zo vaak ziet, maar een bonte warmbloed of nrps ofzo vind ik dan wel weer speciaal en apart.
De gewone fjordenkleur vindt ik ook niet zo speciaal, maar de minder voorkomende zoals rood en blauw vind ik dan wel weer speciaal.
De kleur die haflingers hebben vind ik bij een haflinger niet zo speciaal, maar datzelfde kleur, zweetvos dacht ik dat het was, vind ik dan wel weer iets hebben bij niet haflingers. Een haflinger met koffievos kleurige vacht en lichte manen is dan wel weer bijzonder (foto staat hier ook ergens op de 1ste pagina dacht ik)
De kleur die Belgische trekpaarden hebben (roan?) vind ik wel speciaal, maar niet voor een trekpaard, omdat je die zo vaak ziet. Een warmbloed of pony met dat kleur is dan weer wat anders.
Zowat alle kleurtjes die ik hier gezien heb vind ik best speciaal hoor! Palomino, bont, valk, appaloosa, roan, het zijn kleurtjes die je niet alle dagen tegenkomt en die echt wel opvallen in bvb een manège les of op wedstrijd ofzo. Aparte kleurtjes toch wel. Natuurlijk zie je palomino, bont, valk en... wel wat meer dan sommige andere vermelde kleurtjes, maar toch ook niet zo vaak als de 'standaard' kleuren hè. Als ik zo'n kleurtje op wedstrijd tegenkom kijk ik toch wel al wat vaker op dan als wanneer ik een bruine of vos zie. Ik vind ze nog altijd iets speciaals hebben!
Maar ja, dat is natuurlijk ieder zijn voorkeur hèAls jij dat niet bijzonder vindt, dan heb ik daar geen problemen mee hoor! Dat maakt iedereen voor zichzelf uit hè! Wou het toch gewoon even melden *lol*
Blijf maar posten die links naar 'aparte' kleurtjes, vind het zeker de moeite om eens een kijkje te nemen!
Liedje schreef: