minst favoriete rassen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Minou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 23:00

Milkaatjuh schreef:
jasmintjhu schreef:
1:fjord gewoon geen uitstraling en er zit echt niks in
2:tinker ik hoed niet van zulke slome paarden
3:haflinger/ijslander te sloom en geen uitstraling

Mijn haf meeten? Neem je je woorden wel terug. Knipoog
Milka is absoluut niet sloom, ze is nog nooit verslagen met crossen. Ook een arabier (heeft er tegen 2 geraced) konden niet aan haar tippen.
En uitstraling?? Kom gerust een keertje langs! Ja

haha dat zal wel een arabier zijn geweest met drie benen, als je denkt dat een haflinger sneller is dan een arabier dan ben je niet helemaal erbij met je hoofd, ik rij al m'n hele leven arabieren en ze zijn bijna niet te verslaan. sorry haffies vind ik schatjes maar een arabier is niet te verslaan door dat ras!

En uhm ze zijn ook niet moe te krijgen, arabieren zijn de trouwste paarden die er bestaan ze gaan door het vuur voor hun baas. en dat is voor de meeste rassen niet zo!

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 23:05

jasmintjhu schreef:
1:fjord gewoon geen uitstraling en er zit echt niks in

Haha ik vind dat je ze aardig over 1 kam scheert Ja
Geen uitstraling, wat is dit dan Verward

Afbeelding
Afbeelding

En over dat niks inzitten, meneer hierboven is net 7 en loopt M2 + 7 wp tussen de paarden, dus dat niks inzitten valt ook wel mee Knipoog

r0ows

Re: minst favoriete rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 07:22

1. schetlander Clown

2. fries Cool

3. haflinger Knipoog

4. arabier Bloos

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:25

1: koudbloedpaarden (sorry, ik vind ze dik en niet mooi)
2: tinkers en fjorden (vind ik gewoon niet zo speciaal, alhoewel sommige gewoon een uitzondering zijn.)
3: appaloosa (ik vind de kleur vaak niet zo mooi en ook de bouw val ik niet op.
4: ijslanders (ik vind ze gewoon harig)

een ras de ik dan wel weer geweldig vind: welsh cob.
gewoon lekker stevig, maar wel heel sexy!

axdevil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:37

Ik heb alleen maar goede ervaringen met Arabieren, ze zijn echt niet allemaal zo nerveus hoor.
En ik hou wel van een pittig beestje.

Mijn minst favo:

1. Dravers
2. Tuigers
3. Albino"s

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:36

Minou, wat ben jij een zielige grapjas, niet te geloven.
Ik rijd zo vaak samen met echt een hele snelle arabier, maar Rosa is gewoon sneller, harde waarheid.

Ireen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:38

Minou schreef:
haha dat zal wel een arabier zijn geweest met drie benen, als je denkt dat een haflinger sneller is dan een arabier dan ben je niet helemaal erbij met je hoofd, ik rij al m'n hele leven arabieren en ze zijn bijna niet te verslaan. sorry haffies vind ik schatjes maar een arabier is niet te verslaan door dat ras!

moet ik je toch teleurstellen, mijn haflinger (een kleintje!) heeft ook al meerdere arabiertjes eruit gereden met racen toen ze wat jonger was. Ook nu nog heeft ze absoluut geen moeite om grote paarden bij te benen in een rengalopje.

Ik vind arabieren (vooral de wat stevigere en zonder extreme dish) wel ontzettend leuk hoor, daar niet van Knipoog

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:41

*knip*
Laatst bijgewerkt door Olle op 19-09-23 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:07

Mogen die eigenlijk wel meedoen op de renbaan??? Ach...elk paard heeft zijn eigen gangen. Bedoel....rijd een fjord en een kwpn en beiden kunnen onwijs hard draven...het is maar wat je ze leert! Zo ken ik ook wel fjorden die ons niet bijhouden, maar ook wel warmbloeden, pony's, what ever...

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:12

Citaat:

En uhm ze zijn ook niet moe te krijgen, arabieren zijn de trouwste paarden die er bestaan ze gaan door het vuur voor hun baas. en dat is voor de meeste rassen niet zo!

Zo hé, jij bent ook niet een klein beetje bevooroordeeld zeg Afbeelding Echt niet iedere arabier is sneller dan een haflinger, net zoals ook echt niet iedere KWPN'er beter is in de wedstrijdsport dan een Haflinger. Dat arabieren de trouwste paarden zijn, slaat imo ook helemaal nergens op, dat is alleen maar jouw mening, maar dat wil niet zeggen dat dat een feit is. Zelf ben ik helemaal weg van Friezen en met name van hun karakter, ik zou mijn Fries voor geen miljoen willen ruilen met een Arabier. Maar ook dat is weer een kwestie van smaak. Dus ga alstjeblieft niet zo andere rassen afkraken, anders weet ik over de arabier ook nog wel wat naars te zeggen... Boos!

Nienke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:22

Vreselijk die vooroordelen van sommige Slapen

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:29

tja zo heeft iedereen ze wel!!
En nee ik weet niet of een haflinger op de renbaan mag, maar een arabier is meer gebouwd op de snelheid en een haflinger is meer voor het robuustere werk! (de modernere niet, maar volgens mij hebben die ook arabisch/warmbloed in zich)

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:45

god wat heeft iedereen tegen friezen en tinkers en ijslanders Tong uitsteken dat zijn juist prachtbeesten.. alleen die snelle draf bij de meeste ijslanders is niet te doen met lichrijden:P maar ja, mijn minst favoriete rassen zijn dan toch wel:
1. appaloosa's (hou niet van spotted-pony's.. sorry Knipoog )
2. Merens (nep-friezen)
3. Boulonnais (Veel te lomp :S )

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:05

Zoro schreef:
Manuutje1990 schreef:
@ Zoro: Niet alle koudbloeden hebben k*tkarakters or.. Lachen Ik rijd af en toe een Trekpaardmerrie bij, op stal een superlief dier, je kan er alles mee doen. Onder het zadel en aangespannen is ze lekker voorwaarts en werkwillig, ze zou nooit zomaar gaan bokken of steigeren, tenzij je er naar vraagt natuurlijk. Ze is wel heel erg fel, maar absoluut niet gemeen.
Ik ben het wel met je eens dat Koudbloeden vaak paarden en pony's kunnen zijn met een kop d'r op. En daar moet je van houden natuurlijk.. Tong uitsteken Ik houd er wel van, niet zo standaard..
Maar als jij op zo'n hoog niveau hebt gereden met je Haflinger (Erg knap trouwens! *LOL* ) dan kan je toch bijna niet zeggen dat Haflingers k*tkarakters hebben, want het kan dan toch bijna niet anders dan dat het een heel werkwillige pony was? Bloos

Nee gemeen zijn ze zeker niet, maar wel heeeeeeeeel eigenwijs en denk maar niet dat ze mee werken.
Tnx Bloos Haha! Ja dat kan ik wel zeggen haha.. Ik heb er kei en keihard voor moeten trainen en werkwillig is en was ze niet en zal ze ook nooit worden Tong uitsteken haha ze stond liever stil dan dat ze wat deed.
Dan heb ik toch liever een new forst of een welsh dan gaat het meer vanzelf omdat die de bouw er voor hebben die zijn veel soepeler en hebben vaak ruimere gangen en lopen vaak van zichzelf al meer op de achterhand.
Haflingers en fjorden lopen vaak met een veel te korte gangen en op de voorhand. Mijn haflinger kon niet eens galopperen, de meeste koudbloeden galopperen heel moeilijk dat voordeel heb je met andere rassen. Maar uit eindelijk galoppeerde ze echt onwijs goed, ik heb nog nooit een pony zo zien galloperen als dat jolie dat op het laatst kon.

Maar daarom gaat mijn voorkeur toch uit naar een welsh of new forest ofzow.. en geen koudbloed want het eerste wat ze willen als ze de stal uit gaan is gras gras en nog eens gras Tong uitsteken

Koudbloeden zijn wat zwaarder en compacter, daardoor hebben ze idd van nature wat kortere gangen, maar als je een paard goed rijd, dan is er makkelijk een mooie gestrekte draf uit te halen, of een mooie voeiend galop, ook bij Trekpaarden.
Dat het idd bij Volbloeden wat makkelijk gaat dat is zo, maar met een Koudbloed kan je hetzelfde bereiken, je moet er alleen wat meer moeite voor doen..

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:07

Ireentjuh schreef:
Minou schreef:

moet ik je toch teleurstellen, mijn haflinger (een kleintje!) heeft ook al meerdere arabiertjes eruit gereden met racen toen ze wat jonger was. Ook nu nog heeft ze absoluut geen moeite om grote paarden bij te benen in een rengalopje.

mijne is een c pony

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:20

1. arabier (veel te nerveus en vaak schrikkerig)
2. schetlanders (mij te klein Tong uitsteken )

Maar eigenlijk maakt het ras mij niet zoveel uit als het maar een lief karakter heeft Pling

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:26

wat een grappige dingen worden er gezegd. zo zo je maar ieder zn mening. Zelf heb ik niet echt een "hekel" aan een ras, alleen fjorden vind ik niet zo (die tank bij ons op stal, levensgevaarlijk ...maar daar zal je ook echt wel leuke van hebben. En een arabier vind ik best leuk maar niet om er een zelf te hebben.

Citaat:
KWPN en alle andere soorten rijpaarden die hierop lijken. Ik vind ze niet bijster intelligent

Ehm die van mij opent deuren, maakt alle touwen los, kan voetballen. Als ik brokjes naar beneden gooi in zn voerbak en ik roep PAS OP. draait ie zn hoofd weg. Dus dom is hij zeker niet.

Citaat:
De Fjord een aalstreep(dat vind ik wel echt super!)

hahaha mijn BRUINE Vingers aflikken KWPNer heeft er ook 1.

Citaat:
KWPN allemaal het zelfde

Misschien in kleur maar zeker niet in aftekeningen en bouw.

Ireen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:21

Olle schreef:

Haai,

Het is niet dat ik jullie niet geloof dat jullie fjordjes/haflingers er arabiertjes uitrennen!
MAAR dan vraag ik mij toch af waarom ik nou nooit een haflinger op een renbaan zie lopen als die sneller is als een arabisch volbloed Clown !!!
Dat is het enige dat ik zou willen weten???

groetjes Nicole

natuurlijk zijn arabieren daar beter op gebouwd dan de gemiddelde haflinger! daar heb je helemaal gelijk in hoor Haha!
ik doelde meer op deze reactie;
"haha dat zal wel een arabier zijn geweest met drie benen, als je denkt dat een haflinger sneller is dan een arabier dan ben je niet helemaal erbij met je hoofd, ik rij al m'n hele leven arabieren en ze zijn bijna niet te verslaan."

want dit vind ik onzin Tong uitsteken

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 22:19

Citaat:
Nee gemeen zijn ze zeker niet, maar wel heeeeeeeeel eigenwijs en denk maar niet dat ze mee werken.
Tnx Bloos Haha! Ja dat kan ik wel zeggen haha.. Ik heb er kei en keihard voor moeten trainen en werkwillig is en was ze niet en zal ze ook nooit worden Tong uitsteken haha ze stond liever stil dan dat ze wat deed.
Dan heb ik toch liever een new forst of een welsh dan gaat het meer vanzelf omdat die de bouw er voor hebben die zijn veel soepeler en hebben vaak ruimere gangen en lopen vaak van zichzelf al meer op de achterhand.
Haflingers en fjorden lopen vaak met een veel te korte gangen en op de voorhand. Mijn haflinger kon niet eens galopperen, de meeste koudbloeden galopperen heel moeilijk dat voordeel heb je met andere rassen. Maar uit eindelijk galoppeerde ze echt onwijs goed, ik heb nog nooit een pony zo zien galloperen als dat jolie dat op het laatst kon.

Maar daarom gaat mijn voorkeur toch uit naar een welsh of new forest ofzow.. en geen koudbloed want het eerste wat ze willen als ze de stal uit gaan is gras gras en nog eens gras Tong uitsteken

Citaat:
Koudbloeden zijn wat zwaarder en compacter, daardoor hebben ze idd van nature wat kortere gangen, maar als je een paard goed rijd, dan is er makkelijk een mooie gestrekte draf uit te halen, of een mooie voeiend galop, ook bij Trekpaarden.
Dat het idd bij Volbloeden wat makkelijk gaat dat is zo, maar met een Koudbloed kan je hetzelfde bereiken, je moet er alleen wat meer moeite voor doen..

Haha nou dat hoef je mij niet te vertellen Knipoog Clown Tong uitsteken
Ik heb er namelijk had voor moeten trainen om deze soeplesse en kracht van de achterhand te krijgen, maar zie het resultaat zo zie ik nog weinig paarden in de travers schakelen.
Maar toch een haflinger wel dus ze kunnen het wel Tong uitsteken Haha!
Afbeelding

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:25

Ireentjuh schreef:
natuurlijk zijn arabieren daar beter op gebouwd dan de gemiddelde haflinger! daar heb je helemaal gelijk in hoor Haha!
ik doelde meer op deze reactie;

"haha dat zal wel een arabier zijn geweest met drie benen, als je denkt dat een haflinger sneller is dan een arabier dan ben je niet helemaal erbij met je hoofd, ik rij al m'n hele leven arabieren en ze zijn bijna niet te verslaan."

want dit vind ik onzin Tong uitsteken

haha, ik dacht al Clown
Maar iedereen maakt hiet natuurlijk zijn eigen paard als een superpaard (is ook niet zo gek)..

Maar Ze schrijft zelf (waar je op doelde) dat ze bijna niet zijn te verslaan...
Dus er zijn altijd uitzonderingen Haha!

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 15:52

Ieder zijn eigen mening Ja Tong uitsteken

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:47

@ Zoro: Ziet er super uit die foto! Ja
Zoals je zelf al zegt, daar kunnen veel Dresuurgefokte paarden nog wat van leren! *LOL* Knipoog

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:53

Oke daar kom ik:

1: Tinker

2: Dravers

3: Merens

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:27

Manuutje1990 schreef:
@ Zoro: Ziet er super uit die foto! Ja
Zoals je zelf al zegt, daar kunnen veel Dresuurgefokte paarden nog wat van leren! *LOL* Knipoog

TNX ik ben ook zeer trots op haar.. Bloos Haha!

Steefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 06:16

Ik val niet zo op tuigers & tinkers..
Ik ben gek op arabiertjes (heb er zelf ook een), maar vind haflinger, fjorden, friezen en andalusiërs ook geweldig...(brede smaak Knipoog )