Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EK19

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:20

Volgens mij meer voor de leeftijdgrens. Ik vind het jammer dat men heel makkelijk is en dan met 18 hun pony weg doen.... Ik vind het juist gaaf als je gewoon stoer door hobbelt met je pony tussen de paarden!

Maar kijk is naar de 18+ springen met pony's saams, daar zijn ze op het moment wel veel mee bezig in het springen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:25

Gaaf zeg! Ik zal is gaan kijken.
Ik vind het echt doodzonde om een pony weg te moeten doen omdat je ouder word. Net als in jouw geval change, dat je 18 word. Ik vind dat knhs daar een aparte rubriek voor moet hebben, dressuur kan je prima meekomen met de paarden. Maar springen moet ook haalbaar zijn.

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:32

Wat gaat het snel! Ik ben nu weer helemaal bijgelezen, eindelijk :D
Saams: ik heb wel eens gelezen over een Fjord die B of zelfs L sprong tussen de paarden, weet niet meer wie/wat/waar dat was. Ook waren ze bij ons in de regio toen een tijd bezig met 18+ ponyspringen via de KNHS en daar zijn ook wedstrijden in geweest, daar kun je altijd nog even naar kijken of dat nog is en of het in jouw regio is, dat is toch wel een leuke oplossing!
Mijn zusje is ook gestopt met 18 jaar, die sprong Z bij de pony's maar zag er weinig in om door te gaan bij de paarden dus die doet af en toe met een oefenparcours mee

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:36

Hadden ze daar maar officiële aparte rubrieken voor. :( Het 18+ pony springen is er nauwelijks en het is ook niet officieel. Daar zie ik dan geen uitdaging in. :x

Wie weet dat ze over een aantal jaren wel met wat nieuws komen!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:43

Vroegah was het echt doodnormaal dat je een pony en een paardentijd had. Denk dat het voor een volwassene met een pony lastiger uit te leggen is dan een kind met een pony dat de ponytijd mogelijk ophoudt. Hangt natuurlijk ook van ambities af. Zowel voor springen als dressuur geldt dat als je echt ambities hebt voor een stapje meer dat je dan over het algemeen meer kansen hebt met een paard. Heeft niet altijd met het talent van de pony te maken, maar denk alleen al aan de stokmaat. In de dressuur kun je het onder de 1,48m wel schudden voor het zz zwaar. Ongeacht de kwaliteit van het dier. :)

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:55

De hoogte zal met de pony niet zo zeer het probleem zijn.. Het is vooral de afstanden en dan vooral op de dubbel. Een dubbel staat op concours ongeveer 7 á 7,5 meter (zeg ik dit goed?) Tja dan kom je met je pony die passen heeft tussen de 2,5 á 3 meter.??? Ik vind eigenlijk dat als je de pony er goed op traint dat het gewoon moet lukken... Met Kean sprong ik ook altijd op paarden afstanden en die was 1,46 ofzo... Haalde de afstanden wel maar ik deed alleen zo nu en dan springen met die pony voor de lol en verzorgde hem verder alleen als ze op vakantie was..

Ik zou gewoon lekker door trainen en dan eens een poging wagen.. :o En zoals suus zegt.. zz-zwaar zal mogelijk te hoog gegrepen zijn.. :')

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:56

Super gaaf die roze PAVO deken!!!! <3

En het is wat inderdaad....18+ en nog genoeg lol met je pony maar voor gelijke kansen in de wedstrijdsport over moeten stappen op een paard en je beste maatje verkopen....
Gelukkig is dat voor ons nog lang niet aan de orde. En wie weet hebben jullie dan intussen de KNHS al lang zo ver dat ze 18+ pony-springen officieel hebben gemaakt!

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:56

Voor echt ambities inderdaad. Maar goed neemt niet weg dat mijn ambitie met Ben toch echt wel het ZZlicht was. En ik ken veel combinaties welke uiteindelijk toch met hun pony onder de 1,48, dispensatie van de KNHS hebben gekregen om de overstap naar het ZZzwaar te maken. En toch is mijn uiteindelijke doel, met zowel JouJou als Devil het ZZ zwaar en hoger! (Maar ag hun zijn inderdaad 148 +... ) En zeker ook met de andere paarden. Maar ik vind het juist zo leuk als het lukt met de ponys!

Dus zeg nooit dat het te hoog gegrepen is en het uitgesloten is voor ponys onder de 148! want het kan echt! :D waar een wil is, is een weg!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:00

Alles kan, maar zeker niet vanzelf sprekend. :)
Met Ien hebben we het doel neergelegd om te kijken of we ze GP kunnen opleiden. _O- _O- _O- _O- *niksmismetsprookjes*

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:12

Tineke! Hoe is het dazen/steekbeesten gehalte in Drenthe Friesland? :D :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:18

Haha, mooie ambitites. Ik hoop ooit gewoon B te kunnen starten met succes :+

Ik mag hier wel HC starten bij de ponys. Maar ach. :') Eerst rijtechnisch maar verder komen en blijven dromen.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:04

Of men nu mag springen met de pony's tussen de paarden. Waar een wil is is een weg. Ik denk dat het voor de grosso moto springpony's niet veilig is om te gaan springen tussen de paarden. Als eigenaar ga jij steeds grenzen opzoeken. Er is niet voor niks een parcour voor paarden gebouwd ivm met afstanden tot volgende sprongen en dergelijke. Als je dan een rubriek hebt waarin allemaal van die grensverleggende ruiters gaan zitten en er gaan ongelukken gebeuren dan houd ik mijn hart al vast. Dat men op 18 jarige leeftijd moet overgaan vind ik weer een ander verhaal. Dressuur tussen de paarden b of zz je moet al goed je best doen om een koprol te gaan maken. Dat vind ik een heel ander verhaal.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:07

SkyMarian schreef:
Tineke! Hoe is het dazen/steekbeesten gehalte in Drenthe Friesland? :D :D

:))

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:16

Stel je voor dat je weer met de mattenklopper gaat slaan. O:) :D :D

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 16:38

@Tribunals uitgelicht! *\o/* leuk topic

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 16:57

Giga sprong inderdaad gewoon tussen de paarden, maar volgens mij voornamelijk Eventing.
En tja......we hebben natuurlijk de wereldberoemde Stroller, een Connemara x volbloed kruising van 1.45 die een individuele zilveren medaille in het springen gewonnen heeft op de Olympische Spelen

Zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Stroller_(horse)

Ok..
in 1968.......maar toch

En (geen Connemara) Jappeloup de Luze ( volbloed x franse draver kruising) wint op de Olympische spelen in 1988 een gouden medaille, en Jappeloup was ook maar 1.55.... Maar drie centimeter groter dan Punz..

Ehhhh
Ok...

Ehhhh

Eline??

Misschien is je boktnaam niet voor niets EK19
Misschien toch ook maar je springvaardigheden gaan pimpen ? _O- _O- _O-

En dan met Punz óp naar het EK(20)19? :D :D :D

Maar goed... even terug naar de hier en nu realiteit: natuurlijk... als je met een pony tussen de paarden gaat springen dan heb je het moeilijker, maar een goed gefokte, goed geschoolde, goed gegymnastiseerde, goed gereden Z pony kan natuurlijk gewoon een B of L parcours tussen de paarden springen.

Kortom: een getalenteerde pony kan mogelijk best wat, maar het vinden van een echt getalenteerde pony is natuurlijk net zo lastig als het vinden van een echt getalenteerd paard... óf als het vinden/zijn van een echt getalenteerde ruiter.

Denk hoe dan ook... of het nu om dressuur gaat of om springen, en uitgaande van een normaal gebouwde, gewoon goed gefokt dier, denk ik eerlijk gezegd dat het vaker de grenzen van de vaardigheden van een ruiter/amazone zijn, dan de grenzen van de mogelijkheden van het rijdier, waardoor een ontwikkeling stagneert...
Laatst bijgewerkt door Punz op 07-07-16 17:13, in het totaal 3 keer bewerkt

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:05

Stroller is trouwens ook terug te vinden op youtube. Zie:

Volgens Wikipedia 1.45, volgens dit filmpje 1.48..
Maar nog steeds een pony....... en ERG hoge hindernissen...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 18:12

Het zou best mogelijk zijn wellicht, alleen niet wenselijk ben ik bang. Maar wel gaaf dat er connemaras zijn die het gepresteerd hebben.

Vandaag tot eind van het jaar elke week lessen ingepland :')

En de selfiekoningin.
Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 18:46

Zoooooo, ik moest evenbijlezen hoor.

SM hier zijn meer dazen dan afgelopen jaren, tenminste dat vind ik. We hebben er bij ons huis nog nooit last van gehad en van de week moesten ze echt een vliegendeken op tegen de dazen.

Over afstanden gesproken met springen. Sanne had van de week les bij de ponyclub en ze oefenden een driesprong. Tussen de eerste twee hindernissen zaten twee galopsprongen en tussen de laatste twee zat er 1. Melody komt mooi rustig aan in een lekkere galop, niets te snel ofzo. Springt, neemt 1 galopsprong, springt, neemt weer een galopsprong en springt weer...... := tja. Wat moet je daar nu van zeggen. Ik hou me dus lekker stil over afstanden tussen de hindernissen voor pony's en paarden.

Mooie roze pavo deken <3

En google een op lord s, een welsh die volgens mij zz zwaar gestart is tussen de paarden, in ieder geval wel zz licht.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 18:48

Qua afstanden tussen de hindernissen zou je natuurlijk nog kunnen puzzelen in verruimen of vertragen, schakelen ect. (Zo handig ben ik nog niet) Melody klinkt dus gewoon erg handig. Maar de breedte van de hindernissen zal een probleem zijn, oxers ect.

Ik zal hem is googlen!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:22

Toch ook het filmpje van Stroller nog maar eens bekijken Saams... :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:23

Ps....Stroller is 36 geworden

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:34

Punz schreef:
Toch ook het filmpje van Stroller nog maar eens bekijken Saams... :)

Die heb ik inderdaad bekeken, wat een kracht en sprong heeft die pony :oo

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 20:22

Lord S is inderdaad ZZ zwaar geklasseerd! Pony van 147m! Erg gaaf dier ook <3