Hier mijn Mabrouk nog een keer, weer bijna van z'n wintervacht af
melinda1981
Geplaatst: 02-04-12 19:47
ik heb een red dun tobiano merrie, ze is hier op de foto hoog drachtig, ze moet hier nog 6 weken, inmiddels nog 3 weken, ze is rond 27 april uitgeteld http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-Y7KKELL3.jpg
Mijn maatje is een rode koffie vos met 1 wit voetje een snep en een kollentje Ennnn. een grote zwarte vlek met een witte stip er in ...ehh juist 2 witte vlekken ergens op zijn hals en een op zijn kont en over zijn kon een grote knal rode vlek...
wie weet welke kleur dit is ???
ik zal er morgen wel even duidelijke foto' van maken
(ik weet niet zeker of hij nu onder de bijzondere kleurtjes valt...)
dat is het hem juist hij heeft nog nooit bloederige wonden gehad... voor zo ver ik weet en van mijn achternicht gehoord heb, hij schijnt dit al zijn hele leven te hebben
Ik zal zo snel mogelijk foto's maken
_Bitje_
Geplaatst: 03-04-12 10:02
Nynke tijdens de HPE fotoshoot in Terhorsterzand Deze wou ik ook wel even met jullie delen , topic volgt
Sun had een paar dagen geleden een heel mooi kleurtje in het zonnetje, ik heb trouwens op haar paspoort gekeken en daar staat dat ze geen valk maar buckskin is. Wat kan kloppen omdat ze in de zomer een aalstreep heeft.
nee, buckskin is gewoon de engelse benaming voor valk
LadyMadonna
Geplaatst: 03-04-12 10:52
Een aalstreep is een kenmerk van dun, een valk met aalstreep is een dunskin. (creme +dun). Een aalstreep bij dun is ook permanent, anders heb je het over counter shading
Tenzij (om het makkelijk te maken ) en roan in het spel is Die van mij is echt grullo, maar doordat ze ook roan is, verliest ze 2x per jaar haar streep . Bij die van mij zie je m wel heel goed doorlopen in de staart
Bij Sunneva zie je haar aalstreep vooral goed als ze aan het verharen is. Dan is ie echt zwart, in de zomer is de aalstreep meer bruin en in de winter gaat ie echt weg. Ze heeft wel "highlights" in haar manen, en ook wat in haar staart. Kun je hier iets mee?
Rennie89
Geplaatst: 03-04-12 10:59
haha maar dat is ook wel een zeldzame uitzondering dan zou je dun + creme + roan moeten hebben