Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:05

Van schreef:
wat voor zadel is het ookal weer? wil uiteindelijk ook een zadel met knop voor Wolf

Wolf is ook zo relaxt als ik er eenmaal weer een paar keer op heb gezeten gaan wij ook naar buiten
dat klinkt wel als een leuk event voor jonge paarden, daar gaat hij heel veel van leren, al zou je hem de hele weg vast houden

Het is een Podium zadel, oa bij goedhart nl kan je ze kopen. Dit is het westernmodel. De knop kan je ook verwijderen, door ze onderaan met een schroevedraaier los te maken. Ik heb destijds verschillende zadels gepast en getest en vond deze het lekkerst zitten, je hebt een heel diepe vaste zit. Het weegt ook niet zoveel als een echt westernzadel. En heeft veel ringen om tassen aan vast te maken. Wel geen goedkoop zadel, ik weet niet precies hoeveel ze nu kosten, ik denk rond de 1500 maar regelmatig zie j er wel die tweedehands te koop staan, er bestaat ook een ijslanders model van podium en ik vermoed dat dat wel ns heel goed zou kunnen passen voor een konik? Ik denk dat op de site van goedhart er zo een in aanbieding staat (toonzaalmodel)..
Ik ben ook supertevreden van het biothane halsterhoofdstel van Juul, is echt beresterk, je wast het gewoon af, het schuurt niet aan hun hoofd en is zo praktisch...ook de teugels. Ik ga er denk ik , voor onze witte ruin, ook zo eentje bijkopen...

Van

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:57

Podium ken ik wel, alleen nog nooit wat dieper naar gekeken, wel super zadels voor de endurance en ik zie dat de knop op elk podium zadel te bevestigen is. Dat is super, ik hoef namelijk niet perse een westernzadel, als er maar een knop op zit :+. Heb er nu alleen geen geld voor en wil pas een boomzadel aanschaffen als Wolf wat meer volgroeid is, maar ik hou het zeker in mijn achter hoofd :j

die biothane hoofdstellen zijn ook super inderdaad, ook handig voor de endurance, het zweet en water tast leer aan maar daar heb je met biothane geen last van en de kleurtjes zijn ook leuk :P maar zolang Wolf het prima doet op een touwhalster ga ik er niks anders in hangen.

heb er gisteren weer even opgezeten en ze doet het super, was de 3e keer dat ik ook wat stapjes vooruit heb gedaan en het twijfelende loopje wat ze eerst had is al helemaal weg, ze stapt al heerlijk actief de bak rond, sturen snapt ze ook prima alleen is ze het er nog niet altijd mee eens :+

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:59

Op mp staat een podium endurance zadel te koop in fel blauw, dus niet in leder, maar in corduroy. Vind het een geweldig zadeltje en zou het direct kopen, moest ik er geen hebben. Ze vragen er maar 300 euro voor... Of de blauwe haf pad er ook bij is, weet ik niet, mss te onderhandelen, is dan echt een koopje. En daar zit geen knop op maar kan je idd er wel op laten zetten. Mijn podium zadel heeft de breedste boom, nl een 16'' L, maar nu ligt er nog een hele dikke westernpad onder bij Juul. bij mijn arabische merrie past het zadel zelfs niet meer zonder doekje eronder, zo zie je maar, koniks zijn NIET rond en dik zoals vele denken. Fjorden hebben een heel andere bouw. Moest je dichterbij wonen, zou ik zeggen, je mag mijn zadel ns proberen...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:32

ik moet geen blauwe maar een groene :D ik wacht sowieso nog een jaar of 2 voor ik een ander zadel aanschaf :j

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:24

vandaag 2e keer op Juul gereden, dit keer in grote bak. Zonder aanleuning van de roundpen, lukte het longeren niet zo direct heel goed, maar uiteindelijk dan toch... Superflink laten opstijgen, meerdere keren op en af en heeft heel flink gestapt terwijl ruiter hem stuurde, dus teugelhulp en bit nu ook geoefend. Hij geeft niks tegenstand, stapt goed in evenwicht en heel stuwend. Ook heel even kort drafje gedaan, nog wat beverig daar, maar ging best goed. Foto's volgen... ben zeer tevreden natuurlijk. Woensdag oefenen we verder. En t is nu besloten: Eileen zal met hem in de processie rijden op zondag 3 juni, tussen 100 andere paarden, koetsen, voetvolk...fanfare enz... Ja arme Juul, dat had hij wrsch ook niet durven dromen toen hij hier op 2 januari toekwam.....

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:28

super, zijn jullie in 2 keer al verder als ik, draf heb ik nog niet gedaan :P
met zo'n event is hij ook meteen helemaal mak :D

ben benieuwd naar de foto's

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:48

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:19

super, ik heb de rest van je filmpjes ook meteen bekeken
Juul reageert net zo als Wolf trouwens, stilstaan als je het niet begrijpt :D
ik heb gister ook weer even op Wolf gezeten. Ze doet het stilstaan nu enkel als ik af wil wenden, heb er een zweepje bij gepakt, het aaien(tik kan ik het niet noemen) met het zweepje snapt ze veel beter als been geven, na een paar keer viel het kwartje en ging ze ook op mijn been vooruit.
ze was wel heel voorwaarts en ging uitzichzelf al draven, gekke pony. Heb dus ook maar een paar pasjes draf geprobeert(wel op mijn hulpen natuurlijk), geen enkel probleem :+:

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:20

Juul ziet er trouwens zo veel groter uit als Wolf en je hebt er ook een ander zadel opliggen zie ik?

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:36

Ja heb ook enkele kieffer dressuur en veelzijdigheidszadels en die liggen ook goed op m en eileen rijdt daar liever mee... Juul is idd niet klein, maar toch heb ik soms het gevoel van : is ie wel groot en stevig genoeg voor me??? Hij wil ook altijd zelf graag in draf gaan, er zit een flink tempo in die koniks, maar dat had mijn merrie destijds ook, zal typisch konik zijn...is wel n voordeel, want als ze al wat kleiner zijn en je moet ze dan nog voort schoppen, dat valt niet mee.. Vandaag voor de eerste keer zelf op Juul gekropen, tot hiertoe had ik het nog niet gedurfd met de operatie die ik gehad heb... vanavond dus wel.In onze round pen..heel ven gelongeerd, en dan gewoon opgestapt en wat rondgestapt met hem, hij wilde ook gelijk draven, maar dat zag ik niet zo zitten dus wow maar even... maar hij doet het alsof ie het al eeuwen doet....heerlijk

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:43

*\o/*
ik hoop dat Wolf nog wat cm groeit maar ach met wat spieren erop zal het er al heel anders uit zien.
tempo maar toch nuchter, helemaal perfect in mijn ogen :D
doe mij maar een paard die ik in moet houden ipv eentje die ik vooruit moet schoppen

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:58

Wat gaat het al goed met jullie Koniks! Super zeg. Juul is prachtig :+:
Ja tempo hebben de Koniks wel! Absoluut geen slome paardjes, gelukkig maar. Ik ben daar ook altijd blij mee, een paardje die niet vooruit te branden is, is ook niet echt leuk.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:06

Hey, hoe gaat het nou met Pumbaa??? Ben je nog met m gaan wandelen? als ik me goed herinner, lukt dat niet zo best, was hij niet zo erg veilig? Heb je daarin nog vooruitgang? Ja, ik vind Juul ook prachtig, maar is een beetje zoals bij je kind, denk ik, eigen kind, mooi kind, ... ik vind jullie koniks ook allemaal even mooi, .. de meisjes die me nou komen helpen bij het zadelmak maken, zijn er helemaal weg van, zouden er meteen ook een willen..
Ik heb zonet ook weer ns met Juul gereden, zonder hulp, in onze round pen. Hij doet het zo goed dat het haast te goed is om waar te zijn, zo nuchter dat dat kereltje is, en toch niet lui. Hij begint nou aardig de teugelhulpen te kennen, vandaag hebben we al wat figuren gereden in stap.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 16:29

hoe gaat het nu met Juul?

Wolf vandaag in de wei
Afbeelding

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:15

hey van, waw, wat is Wolf prachtig!!! Ze lijkt me precies gegroeid te zijn of is het omdat ze er in zomervacht minder "compact" uit ziet??
Met Juul gaat het schitterend!!! 1 mei was weer een speciale dag: we hebben in de piste netjes in de drie gangen gereden, onder de ruiter dus, zonder longe, gewoon los in de bak. Stap, draf, galopje, draf, stoppen, effe rusten enz... en daarna onder de ruiter over de straat weer naar huis, met het drukke verkeer hier...en hij deed het alsof ie het al jaren doet... hij loopt heel evenwichtig, heel soepel, heel relax, leunt niet op het bit, en is al vrij goed te sturen voor figuren te rijden... Nou, beter dan dit kon het gewoon niet zijn denk ik. Hij is nou net 4 maanden bij ons, en jullie weten allemaal hoe hij was toen hij toekwam. Hebben julllie de topic gelezen van het afschieten van koniks in de reservaten??? ik heb zonet even gereageerd want er schijnen nogal wat mensen positief te zijn over het afschieten, maar dat vind ik toch erg jammer...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:00

haar wintervacht is er nog lang niet uit hoor :+ maar ze ziet er inderdaad al veel mooier uit

wat super, dan zijn jullie opeens al veeeel veder dan Wolf en ik. Ik heb niemand die mij meehelpt dat is een beetje lastig, ik had eigenlijk wel al naar buiten gewild, gewoon een stukje stappen maar dat wil ik de eerste keren zeker niet alleen doen.

ik heb het gelezen ja, af schieten is altijd beter dan laten verhongeren maar als het aan mij lag werd dat hele project gewoon gestopt want het slaat gewoon helemaal nergens op. Haal dan zo goed als alles eruit en laat een klein groepje staan en beheer dat fatsoenlijk door geboortebeperking of verkoop maar niet zo :n

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:16

Idd, dat wilde ik dus ook zeggen...afschieten vind ik echt niet kunnen, ik kan me voorstellen hoe die dieren lijden en dat vind ik echt harteloos...
ja, ik ben ook erg blij dat ik nu mensen heb die me helpen, Eileen en Sophie zijn intussen goeie vrienden geworden , ik voel me bij hun op mijn gemak, mijn paarden ook , we delen dezelfde interesse en het is zooooo ontzettend fijn om iemand te hebben waarop je kan terugvallen...die je helpt, en gewoon zonder meer... eileen en Sophie doen dit belangeloos en juist dàt vindt je tegenwoordig niet meer... eileens zoontje tristan zit bij mijn dochtertje in de klas en eileen en sophie komen dus helpen, in ruil voor een keertje ponyrijden van tristan op een van onze ponies... maar ze zijn zo geboeid door het paardrijden, door de paarden, voelen zich hier ook thuis denk ik, dat ze zeker nog heel lang hier gaan komen, ook als juul al lang zadelmak zal zijn...heb eileen voorgesteld om af en toe samen te gaan wandelen...is altijd leuker met twee he.. ik ben heeeeel erg dankbaar voor hun hulp, want zonder hulp redt je het gewoon heel moeilijk.. Vandaag heb ik even zonder zadel met Juul rondgereden in de round pen, hier aan huis, daar heb ik in feite niet echt hulp bij nodig. Ging super goed, met gewoon de teugels aan zijn halster, dus zonder bitje. We rijden hem af en toe met bit en af en toe zonder.. hij is zooo ontzettend gewillig en leergierig, en wil zo o graag voor me werken, het is zo'n lieve schat...arm ding toch. Had hem vandaag op de wei gezet met ruin Mirko (arabier-7 jaar-dominant geval) , zag ik zojuist dat ze ruzie maakten, mirko kwam hem constant uitdagen, juul liep weg, mirko achterna, weer uitdagen, stampen...niet te doen... uiteindelijk zie ik dat ze naar elkaar beginnen slaan, met de achterbenen, maar juul gleed uit, en mirk o ging gewoon door... ik in galop naar de weide, mirko weggejaagd en arme juul er af gehaald. Nou, die twee samen, niet meer dus... en arme Juul, zijn hoofd tegen mijn schouder, beetje puffend... arm ding ... heb hem al gauw weer bij de zwngere merrie gezet, daar is hij dikke maatjes mee.. en die kan niet op vers gras (stuifmeelallergie) dus zij blijft nou aan huis tot augustus, dus laat hem daar maar lekker mee samen lopen... Ik heb mijn hart echt heel erg verloren aan dit ras, en dat zal niet meer veranderen denk ik

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:18

ik ben zelf juist iemand die graag alleen bezig is, af en toe met iemand samen naar buiten is leuk maar niet altijd. Alleen met dit soort dingen is hulp wel handig.
vandaag had ik geluk, zat net op Wolf toen vriendlief thuis kwam, dus hem de shet maar in handen gedrukt en een stukje naar buiten gegaan, hij voorop met de shet en ik erachteraan op Wolf. Ging super, mevrouw keek nergens naar behalve naar het gras haha. Op een gegeven moment gingen we zelfs voorop want de shet liep niet hard genoeg, die moest daarna steeds stukje draven om bij te blijven, Wolf had er een lekker tempo in. Ik zie mezelf al over een paar weken alleen op pad gaan :D

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:32

Heb het topic over koniks afschieten nog niet gelezen, kan daar ook altijd zo kwaad om worden..ik ben weer laat met mijn reactie, het is momenteel erg druk met studie, werk en paardjes. Pff.. Maar klopt ghashira dat Pumbaa met buitenrijden ervan door gaat. Ik heb toen 2 keer bijna een ongeluk met hem gehad, hij galloppeerde de laatste keer recht op auto's af op een vrij drukke weg met veel verkeer. Daarom ben ik nu voorzichtiger geworden met buitenrijden. Ben al wel een keer alleen weer op pad geweest met hem, het zandpad op en toen ging het helemaal super. Hij reageerde op de minste beweging. Maar dit is ook alweer een tijdje geleden en ik moet gewoon weer het lef zien op te brengen om alleen met hem de straat op d gaan, maar ik ben daar soms nog wat huiverig voor. In een groepje maakt ook niet veel uit, want hij rent ook van de groep vandaan. Maar als ik hem in het weiland rijd is het ook geen makkelijke, ook daar vliegt hij elk moment weg en is erg onberekenbaar. Dus wordt nog even oefenen.Hij kent sinds kort al wel de spaanse pas onder het zadel. Stoer manneke. Ik vind het hartstikke leuk dat het zo goed gaat met jullie Koniks! Wat is Wolf mooi zeg!! En fijn dat het rijden bij jullie zo goed gaat! Heerlijk lijkt me dat. Ooit hoop ik dat het rijden bij ons ook beter zal gaan, en dat hij het vooral leuk gaat vinden, want hij vind het vreselijk. Ik rijd freestyle en natural horsemanship met hem, laat hem ontzettend vrij in alles en forceer niks, maar nog gaat het rijden niet geweldig. Soms dagen dat het super gaat, soms dagen dat het niet gaat. Wie weet komt het ooit nog goed...

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:51

allemaal die verhalen ik heb ze even snel door gescent.ik ben DYSLECTIE dus lezen gaat wat moeilijk als het zo veel is

ik ben donderdag terug gekomen van vakantie en riep heel blij bobby en zijn hooft kwam tussen het gras uit en ik schrok, ik ben een week weg geweest en dat schattige licht gekleurde koppie is nu donker bruin geworden hij is over het algemeen donkerder geworgen jammer maar je kan nu echt zie en merken dat hij echt aan het verranderen is leuk hoor maar veel werk een pubber.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 13:02

Nou, jullie zijn behoorlijk aan de typ geweest hier, wat leuk om alle update's te zien enzo, ik ( was dit topic helemaal vergeten) .. maar wat een prachtige ontwikkelingen hier!
Ik heb met heeel veel moeite mijn overgebleven konik hengstje nu toch te koop gezet...
Bah! Ik wist wel dat als hij er ooit klaar voor zou zijn, ik de keus moest maken omdat ik al 2 paarden heb en Luca voor mij echt een project was.
Van "wilde" zieke konik naar binnen een jaar een echte alles kunner!
ik zij gisteren nog tegen mn ouders, dit gaat me echt aant hart..ik heb met Luca iets speciaals..Maar ik weet ook dat ik niet alles kan houden wat ik opvang als projectje maar toch, hij is echt bijzonder.
En volgens mij ben ik ook echt mega veeleisend wbt de verkoop maargoed, een echte liefhebber begrijpt dat wel!

Zo even een klein verhaalte van mijn kant, ik zal hier nu wat meer gaan lezen en posten...
Nogmaals echt super om jullie konik's zo te zien veranderen!

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:43

Iemand interesse in een konik merrietje van 3 jaar???? Iemand in Belgie verkoopt haar, ze wordt 3 in juni, ze hebben ze al enige tijd , ze komt uit een nederlands reservaat en is al handtam, de vrouw borstelt haar regelmatig en daar heeft de konik een goede band mee, met de man iets minder.. heb foto's gezien, het is een plaatje, echt een mooie konik voor een echte liefhebber die met haar wil starten. Ze kent nog niks qua zadel of rijden, dus is ook nog niet verpest. Momenteel is ze 1,36 m. Ik probeer mijn man nog warm te krijgen voor nog n konik, maar ik vrees er voor...(man is enkel gebeten door het arabieren virus)...Aja, vraagprijs voor deze beauty is 375 euro, maar onderhandelbaar verondrestel ik. Dus gogogo!!!!

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=FMP4YGSQ

heb geprobeerd haar foto te plakken... maar het lukt niet..
Laatst bijgewerkt door ghashira op 08-05-12 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:47

dat is wel héél verleidelijk maar op het moment geen plek voor nog een pony en 1,36 is me net te klein :=

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 21:49

Hey Tesz, lang geleden! Ik had gehoopt dat je al een mooi plekje voor Luca had gevonden, hij verdient het beste. Je hebt groot gelijk hoor dat je eisen stelt aan de nieuwe eigenaar, zou ik ook doen! Ik kan hem helaas niet bij mij hebben, kwa tijd en geld gaat dit echt niet lukken. Lijkt me erg moeilijk om weer afstand te doen. Ik zit met hetzelfde dilemma, alleen heb ik Pumbaa nu wat langer. Ik ga hem heeeel misschien te koop zetten, maar ik vind het zo vreselijk moeilijk, hij is echt mijn maatje...en die komt ook niet zomaar bij de eerste de beste terecht als het aan mij ligt!

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 21:51

Ja echt hé! zeker lang geleden! :D

Ja vind het ook best moeilijk om hem weg te doen, maarja ik kan niet alles houden.

Maar ...
Jeej, waarom gaat pumbaa te koop???
Laatst bijgewerkt door TLNLSDB op 12-05-12 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt