Van schreef:wat voor zadel is het ookal weer? wil uiteindelijk ook een zadel met knop voor Wolf
Wolf is ook zo relaxt als ik er eenmaal weer een paar keer op heb gezeten gaan wij ook naar buiten
dat klinkt wel als een leuk event voor jonge paarden, daar gaat hij heel veel van leren, al zou je hem de hele weg vast houden
Het is een Podium zadel, oa bij goedhart nl kan je ze kopen. Dit is het westernmodel. De knop kan je ook verwijderen, door ze onderaan met een schroevedraaier los te maken. Ik heb destijds verschillende zadels gepast en getest en vond deze het lekkerst zitten, je hebt een heel diepe vaste zit. Het weegt ook niet zoveel als een echt westernzadel. En heeft veel ringen om tassen aan vast te maken. Wel geen goedkoop zadel, ik weet niet precies hoeveel ze nu kosten, ik denk rond de 1500 maar regelmatig zie j er wel die tweedehands te koop staan, er bestaat ook een ijslanders model van podium en ik vermoed dat dat wel ns heel goed zou kunnen passen voor een konik? Ik denk dat op de site van goedhart er zo een in aanbieding staat (toonzaalmodel)..
Ik ben ook supertevreden van het biothane halsterhoofdstel van Juul, is echt beresterk, je wast het gewoon af, het schuurt niet aan hun hoofd en is zo praktisch...ook de teugels. Ik ga er denk ik , voor onze witte ruin, ook zo eentje bijkopen...