wie heeft er nog meer een ezel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:32

Rommy begint nu eindelijk te leren dat aaien en poetsen fijn is _O- Rommy kan eigenlijk alles hebben van mij.... Ik kan hem proberen op te tillen onder zijn buik(spierballen testen :Y) ) en dan komt er eigenlijk best wel dat druk op zijn buik maar hij vindt alles best of ik trommel onder zijn buik en op zijn billen, rug hals achterbenen _O- ik kan rondjes om hem heen rennen, over hem heen hangen hem bij zijn hoofd pakken en die heeeeel stevig vast houden hij vindt eigenlijk niks erg....... Oooowja, 1 ding langer dan 10 sec stilstaan vindt hij erggg lastig. Behalve als ik me dus gedraag als een mafkees dan vindt hij t wel erg intressant.

We hebben inderdaad ook een aantal ezels die heel gevoelig zijn :j Als je ze dan aait gaan ze helemaal door hun rug zakken enzo... Bij de lichtste aanraking al...

Morrie

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 21:17

gek is dat, de eerste keer dat ie zo doorzakte, schrok ik me rot.
hij heeft wel respect voor me: hij haalt nooit naar mij uit, wel naar andere mensen die wel eens bij mij op stal rondlopen,maar ik ben ook best wel streng (consequent).

Ik let heel goed op mijn lichaamstaal,mijn paard maakt daar niet zo'n punt van, maar bij Nono kan ik daar echt geen fouten mee maken, dan is ie weer dagen "beledigd"

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:21

Rijden jullie ook op je ezel?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 21:22

ik niet, hij is pas 3 en maar net 1 meter hoog :D

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:14

Ach, ik heb wel eens voor een minuut of 5 ofzo op rommy's rugje gezeten _O- Meneer heeft er geen hinder van ondernomen.

2 oude ezels hebben luizen :( :( :( :( :( :( :( |( |( |( BALEN!!! SCHIMMEL, LUIZEN!
Mijn lieve kind heeft zijn hele hals kapot geschaafd en het bloedde |( T arme ding..... Een plek net achter zijn hoofd.... Stukjes uit zijn vacht gebeten(kan ook een andere ezel hebben gedaan), allemaal stukjes haar uit zijn hoofd.... Oor een rasp vel af...... HET ERGSTE VAN ALLES: we kunnen er niks aan doen.... Monsters van die schimmel alles opgestuurt geeint voor €1000 ;( PF

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 19:23

huidproblemen zijn ook bij mijn ezel orde van de dag helaas en als ie eenmaal bloedt, dan bloedt ie ook wel ff: bloed van ezels stolt slecht.

Ik heb gelukkig een flesje Sebacil, ooit (illegaal) gekocht voor Morrie dus ik kan vrijwel alles behandelen

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:56

Ook zo erg dat ze gewoon de hele hals of als ze het kunnen redden het hele lichaam kaalschuren?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 19:59

yep, gelukkig KUNNEN ze bij mij nergens goed schuren, want ik heb een schuur-proof omgeving voor m'n beestjes, maar toch heeft Nono regelmatig wondjes en korstjes, vooral op de hals en bij de staart

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:10

Pepita heeft ook zo'n overgevoelige rug :D

balen van de schimmel en luizen..

ezelhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 16:19

Ik wil in de toekomst op mijn grote ezelhengst gaan rijden, hij is nu bijna 2 jaar dus over 1,5 jaar wil ik het wel eens proberen. Hij wordt uiteindelijk 1.50m. Het is een franse langharige reuzenezel de Baudet du Poitou. Kijk maar eens bij www.ezelhuis.nl

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 20:22

iemand hier in het dorp heeft ook zo'n langharige reus, ze knipt hem regelmatig bij...... dan ziet ie er lachwekkend uit :D

Nono balkt steeds vaker:als ik wegga met m'n paard, als het etenstijd is (volgens hem) als de buurvrouw thuis wegrijdt, héél knap want die woont een kilometer verderop,Nono hoort dat al voordat haar eigen schapen het horen, en die vond ik al zo knap 8-)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:27

ezelhuis schreef:
Ik wil in de toekomst op mijn grote ezelhengst gaan rijden, hij is nu bijna 2 jaar dus over 1,5 jaar wil ik het wel eens proberen. Hij wordt uiteindelijk 1.50m. Het is een franse langharige reuzenezel de Baudet du Poitou. Kijk maar eens bij http://www.ezelhuis.nl

Ik zou met inrijden bij ezels wachten tot rond/na hun 5e, ligt aan de ezel maar veel zijn dan pas een beetje volwassen en uitgegroeid. Hij is nu nog geen 2 dus dan is 'ie 3, dat is imo echt te jong. Zeker met een Poitou! Een Poitou is eigenlijk niet echt een rij-ezel, de dieren hebben vaak een wat zwakkere bouw (rug). Ze zijn nooit echt gefokt voor het dragen (of trekken) van lasten, ze werden vooral veel gebruikt om muildieren te fokken... maar 't zou goed kunnen dat ze tegenwoordig wat beter op een stevige bouw letten en dat die dieren wat sterker zijn, zo goed ben ik niet bekend met het stamboek van de Poitou.

rosant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:44

Hier staan ze een 150 meter verderop en alles wat ik doe weten ze: rollen optrekken , auto open of dicht, vertrekken , aankomen,
praten met de buurvrouw, poort van de paarden openen, poort van de garage openen, ....Noem maar op en ze weten dat ik buiten ben.
Maar balken doen ze meestal als de honden in buurt blaffen , als er een nachtelijke fuif buldert en een toeterende auto. En als ik veel te laat ben
met hun portie hooi en wortelen!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:47

ik ben er over aan het twijfelen om Pepita een maandje weg te brengen naar een westernstal om haar wat westernmoves bij te laten brengen...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 07:58

ik heb de afspraak met de man die het dichtste bij woont (500 meter verderop in het bos) dat als hij 's nachts de ezel hoort balken, dat hij gaat kijken
Als mijn ezel gaat balken, slaan zijn honden aan en gaat hij sowieso kijken wat er is. Zijn terrein is 5 x zo groot als mijn terrein :+

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 11:52

Cool, ik zou rommy ook wel weg willen brengen naar iemand die hem vanalles zou gaan leren voor t koetsje enzo _O- Maarja, ik denk niet dat het een succes wordt.....

Balen dat jullie ezels er ook zo'n last van hebben. De luizen hebben we trouwens helemaal bestreden :j

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 14:10

4 man en een ezel aan het werk, zoek de ezel....

Afbeelding

de paarden blijven gewoon stug hooi knagen, maar Nono moest er met z'n neus bovenop staan natuurlijk.
Hij is dol op mannen en 4 mannen tegelijk op bezoek, vond ie helemaal geweldig!Die kettingzagen, ladders en touwen nam ie op de koop toe

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:24

Ah, een centraal topic voor ezeleigenaren.
Wie kan me helpen?
Ik heb een online ruitersportzaak en nu belde er een oudere man uit mijn dorp om een halstertje.
Meneer heeft duidelijk geen kennis van zaken, het is voor een ezelsveulen van 7 maand dat nog bij de moeder staat, nu had hij wel gemerkt dat het beestje moeilijk te pakken/ hanteren was voor een dierenartsbezoek (ik kan me al een voorstelling maken, hihi :D )
Maar welke maat moet zo' n diertje hebben, is dat een pony of cob maat?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:36

hang er een beetje vanaf wat voor ezel het is uiteraard :D
aangezien hij nog zo jong is zou ik voor de ponymaat gaan.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:11

ik heb miss een trainingsstal gevonden voor Pepita :Y)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 21:40

mijn ervaring is dat pony/paardenhalsters niet passen bij een ezel,bij de mijne niet tenminste, zo'n halster zakt af tot ergens op z'n hals.
Ik gebruik overigens voor al m'n dieren alleen maar touwhalsters en zet ze principieel nooit vast

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:19

Hier passen halsters gewoon hoor. Touwhalsters ook, maar we hebben vooral gewone halsters en da's geen probleem.

Leuk tessyke!

rosant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:25

ja, hier ook, gewone stalhalsters, maatje shet geloof ik.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:23

Hoi! :) Ik heb ook ezels! Moeder Truus, vader Blacky en sinds 20september 2010 hebben ze een dochter Eefje :) Vanwege de winter is ze een beetje dun, maar daar wordt aan gewerkt :) Ik vind het echt verschrikkelijk leuke beesten! Vooral Eefje, ze laat me soms echt smelten <3 Ik geef haar elke dag brokjes 's middags, en dan laat ik Truus en Blacky altijd in de wei. Ik had haar dus uit de wei gelaten, en ze liep gelijk achter me aan naar het terras, toen begon ik te rennen en ze rende zo met me mee! :o Ze kan trouwens ook al best goed lopen aan het halstertje *\o/* , voetje geven ben ik nu aan het oefenen. Tijdens het brokken eten ga ik altijd op een stoel zitten er vlak bij, en als ze het op heeft legt ze haar hoofd op mn schoot om gekriebeld te worden.. <3

http://i56.tinypic.com/blhna.jpg
Eefje met Truus, toen was ze een paar weken oud :)

Edit: Ik heb trouwens shetlanderhalsters voor mijn ezels.

Chicomnalles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:05

Afbeelding Van ongeveer nu.
Afbeelding Toen we ze net hadden.

LOVENEOK(donkerbruine)&&GRIJSJE(grijze)