Waarom willen mensen geen draver?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:22

Nemurin schreef:
Ik heb toch niet met m'n kont bovenop de jouwe gezeten Hellen.

Ik denk wel dat je bovenop mijn draver bedoelt toch? :D . Nee, denk het niet. Maar je bent welkom om hem eens te proberen.

Nummus

Re: Waarom willen mensen geen draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:50

Haha als hij heet is: nee dank je. Ben nog een tikje angstige ruiter. Bovendien durf ik geen barst op een "eigen paard"... Ben manegepaarden gewend en een eigen paard is voor mij nogal heilig, durf ik niet te meppen als dat nodig is en niet consequent mee enzo. _O-

Raar he.

Klinkt echter wel heeeeel verleidelijk...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:54

Volgens mij is Bas nou niet het heetste paard dat je kan treffen. En anders mag je wel op de mijne, zit je in ieder geval laag bij de grond. ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:55

Niet te laag he? Ik ben 1.73m ;)

Edit: Jeeeetje Flew die van jou lijkt echt heel erg op het manegepaard bij ons die dus vermoedelijk een draver is! (Nou ja, vermoedelijk... Er werd hier al wel gezegd dat hij zo'n koppie had.) Dat koppie is trouwens wel erg smelt-waardig als elke draver er zo eentje heeft. ;)

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:56

Mijn draver is aardslui. Absoluut niet heet en hoe minder hij hoeft te doen, hoe beter. In de bak heeft ie een sukkeldrafje en als je hem lekker laat lummelen, gaat ie inderdaad met zijn achterbenen wijd lopen. Geen gezicht. Hoooo is voor hem in de ankers, en het moment om een tukkie te doen, met een beentje op rust. Zijn levensdoel is eten en andere paarden pesten. Werken is voor de dommen.
Buiten is ie actiever, maar nog steeds absoluut niet heet.
Ik trouwens ook veel te lief voor hem, waardoor ie nog luier werd. Daandriaan, mijn dochter, rijdt hem nu door, en hij wordt er wel actiever van.

Dit is trouwens een antwoord op de post van Nemurin, en geen post om te vertellen hoe mak iedere draver is }>

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:58

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:14

Klinkt als een leukerdje hoor Hellen! Ik heb altijd liever de wat luiere, is namelijk zo'n goed gevoel als je die eindelijk eens voorwaarts krijgt!

Flew: Inderdaad niet zo'n grote als die op de manege. :) En een flink lief koppie ja. Ik zal ter vergelijking nog even het koppie van het manegepaard dat ik vaak rij (nu al 6 weken achter elkaar ofzo - goh wat erg!) neerzetten:
http://www.treekhoevekids.nl/pa%20ramsey%201.jpg
http://www.treekhoevekids.nl/pa%20ramsey%202.jpg
http://www.treekhoevekids.nl/pa%20ramsey%203.jpg

Kleine rotfoto's natuurlijk... ik heb nooit zelf een toestel mee als ik ga rijden dus heb ze van de site van de kinders geplukt die er rijden. Die houden de paarden niet zo bij maar Ramsey staat er gelukkig al een tijdje. :)

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:15

Mijne heeft dan net wel altijd peper in z'n reet :+ . Maar daar hou ik wel van :D

Leuk ding hoor Nemurin!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:19

Niet zo groot is nog zacht uitgedrukt. :)) Hij zit onderin de D-maat.

Vind het wel een leuk dier om te zien. :)

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:44

Lielle schreef:
RoyalMemory, wat is dan de waarde van jouw opmerking eerder dat het achterbeen zo ver kan ondertreden? Dat voegt toch niets toe aan een dressuurdraf als hij dat alleen maar kan door wijd te gaan? volgens mij praten we langs elkaar heen.

Dat was met betrekking dat het achterbeen niet onder, maar achter de massa zou worden gezet. Voorbij het voorbeen leek mij toch meer onder de massa dan erachter. Ik begrijp wel wat je bedoelt. Dravers kunnen met wat oefening zeker ook wel gedragen lopen, maar een dressuurgefokt paard heeft van nature meer aanleg.

Vroeger bestond dezelfde discussie met Friezen, moet je zien waar ze nu lopen in de dressuur!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:50

Haha nou dit manegepaard had vroeger peper in de reet ja... nu heeft ie alleen het geluid nog in de kont zitten (op buitenritten tenminste wel, je wilt er niet achter rijden zeg maar). In de bak moet je hem flink aanrijden en dat is lastig want hij is bang voor zweepjes. Een of ander trauma gehad waarschijnlijk.

Zou ik hem best doorheen kunnen rijden maar ik ga er zelf te gespannen van zitten en dat is niet bevorderlijk, dus geen zweep. Maar dan komt wel de peper terug. _O-

Hij kan af en toe wel gedragen lopen inderdaad, maar het kost flink wat moeite! Afgelopen les ging het echter vrij lang goed.

xxirisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:35

Ik ken een pony'tje die is iets met hackney. Nou die wilde eerst niet galopperen maar het gaat nu wel beter hoor! Pittig is ze wel

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:53

sporter schreef:
Er word in het algemeen gevraagd waarom geen draver?
Maar als er in het algemeen antwoord gegeven word dan zijn mensen op hun teentjes getrapt want ze weten wel een uitzondering. Dit klopt ongetwijfeld maar lijkt me niet van toepassing op dit topic.

Nou, we zijn niet op onze teentjes getrapt omdat we wel een uitzondering weten, maar we willen de vooroordelen ontkrachten, omdat de vooroordelen die wij ontkrachten dus helemaal niet over uitzonderingen gaan, maar voor een merendeel van de dravers gelden. Dus als er hier wordt gezegd: 'ik wil geen draver, want dat zijn van die heethoofden'. Dan ontkrachten wij dat door te zeggen dat de meesten juist heel cool in de kop zijn (met de juiste ruiter) en willen we alleen aangeven dat de reden van diegene om geen draver te willen op een vooroordeel gestoeld is en niet op een kwaliteit van het ras.

Waarmee ik dan weer niet wil zeggen dat je dan maar een draver moet nemen, als het niet het ras is voor je moet je er ook vooral níet aan beginnen

En ik ben toch niet zo snel op m'n teentjes getrapt hoor, ieder z'n eigen ras. ;)

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:56

Mackie schreef:
sporter schreef:
Maar als er in het algemeen antwoord gegeven word dan zijn mensen op hun teentjes getrapt want ze weten wel een uitzondering. Dit klopt ongetwijfeld maar lijkt me niet van toepassing op dit topic.

Nou, we zijn niet op onze teentjes getrapt omdat we wel een uitzondering weten, maar we willen de vooroordelen ontkrachten, omdat de vooroordelen die wij ontkrachten dus helemaal niet over uitzonderingen gaan, maar voor een merendeel van de dravers gelden. Dus als er hier wordt gezegd: 'ik wil geen draver, want dat zijn van die heethoofden'. Dan ontkrachten wij dat door te zeggen dat de meesten juist heel cool in de kop zijn (met de juiste ruiter) en willen we alleen aangeven dat de reden van diegene om geen draver te willen op een vooroordeel gestoeld is en niet op een kwaliteit van het ras.

Waarmee ik dan weer niet wil zeggen dat je dan maar een draver moet nemen, als het niet het ras is voor je moet je er ook vooral níet aan beginnen

En ik ben toch niet zo snel op m'n teentjes getrapt hoor, ieder z'n eigen ras. ;)

:))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:00

waarom geen draver?
Niet omdat ik me er voor zou schamen zoals sommige hier beweren :(:) Maar omdat het gewoon geen ras is waar ik in de ring veel aan zou hebben. :)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:04

Mackie schreef:
sporter schreef:

Ja nu kom je toevallig met iets dat wel een voordeel is. Maar als ik zeg ze zijn lelijk dan is dat mijn mening kun je 100 foto's laten zien die jij wel mooi vind dat veranderd er niks aan.

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:18

sporter schreef:
Ja nu kom je toevallig met iets dat wel een voordeel is. Maar als ik zeg ze zijn lelijk dan is dat mijn mening kun je 100 foto's laten zien die jij wel mooi vind dat veranderd er niks aan.

Ieder z'n mening en over smaken valt niet te twisten. Ga ik dus ook niet doen. Maar langs de andere kant is het dan wel mijn/ons recht (als draverliefhebbers) om dergelijke uitspraak kort door de bocht te vinden en proberen duidelijk te maken dat er niet 1 type draver is, er zijn grote verschillen tussen de dravers (want wat is bvb dan weer wel een vooroordeel, dat alle dravers iel zouden zijn) :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:19

als jij een bepaalt ras niet mooi vind mogen er zoveel types zijn als het wil, vind je het niet mooi, dan niet. Als er over smaken niet te twisten valt ga dan ook niet drammen dat er verschillende types zijn. :)

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:21

Ayasha schreef:
als jij een bepaalt ras niet mooi vind mogen er zoveel types zijn als het wil, vind je het niet mooi, dan niet. Als er over smaken niet te twisten valt ga dan ook niet drammen dat er verschillende types zijn. :)

Ik denk niet dat het al "drammen" is, als je er gewoon op wijst?
Ik ga trouwens niemand proberen overtuigen, ik vermeld het alleen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:22

Ik ga er van uit dat iedereen wel weet dat er verschillende types dravers zijn. :=

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:23

Ayasha schreef:
Ik ga er van uit dat iedereen wel weet dat er verschillende types dravers zijn. :=

Dat is dus niet zo algemeen bekend vrees ik...

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:24

Ayasha schreef:

Helaas. Voor een grote groep mensen is een Draver een simpel bruin, dun/iel paard wat niet kan galopperen en alleen met zijn hoofd in de lucht loopt. :n

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:44

sporter schreef:
Ja nu kom je toevallig met iets dat wel een voordeel is. Maar als ik zeg ze zijn lelijk dan is dat mijn mening kun je 100 foto's laten zien die jij wel mooi vindt dat verandert er niks aan.

Als je een mening wilt uiten gebruik je gewoonlijk 'ik vind', dat komt heel anders over dan iets brengen als een vaststaand feit. ;)

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:49

sporter schreef:

Als je zegt ze ZIJN lelijk, heb je ook een vooroordeel, als je zegt ik VIND ze lelijk dan is dat jouw mening en als je dat vind, dan vindt je dat, dat ga ik echt niet met foto's proberen te weerleggen.

Ze zijn ook lang niet allemaal even mooi, maar over lelijk/moooi zijn van de draver ga ik geen discussie voeren.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:51

RoyalMemory schreef:
sporter schreef:
Ja nu kom je toevallig met iets dat wel een voordeel is. Maar als ik zeg ze zijn lelijk dan is dat mijn mening kun je 100 foto's laten zien die jij wel mooi vindt dat verandert er niks aan.

Als je een mening wilt uiten gebruik je gewoonlijk 'ik vind', dat komt heel anders over dan iets brengen als een vaststaand feit. ;)

Dat ik een mening verkondig en geen feit is wel duidelijk lijkt me. Je valt nu over 2 woordjes maar gelukkig ben je niet ligt geraakt :+