Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:13

Emmy gefeliciteerd! wat een leuk setje hebben ze, die kleur staat ze goed!

Dat is niet leuk Lieke, beterschap.

C2D leuk obstakel :wow: gaat dat zonder morren?

Gaat dus fijn Tribunals.

Kitobeer heb jij endurance of trec gedaan met Eamon?

Ik heb heerlijk gelest, vandaag was dochterlief mijn instructrice, was erg leuk! die wijst me weer op andere dingetjes.
Tevreden :D

Afbeelding
Afbeelding

curly2day

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:24

Hihi, dat obstakel hebben we "links"laten liggen hoor, grapje natuurlijk :-)

Dat zou ik zelf nl. nooit doen en al helemaal niet op het paard :-)

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:32

Nou het zou toch zomaar kunnen ;) c2d

Pizza wat hebben wij gedaan ? Wat hebben we niet gedaan.
Wel eamonn is 15.5 j en ik heb hem nu bijna 14 jaar.
Eerst heb ik hem zadelmak gemaakt en ingereden. Toen ik een tijdje later op een andere stalling stond ben ik dressuur gaan rijden. Ik ree toen al 13 jaar op een manege was niet bang aangelegd maar dressuurmatig kon ik niks. En eamonn ook niet dus we hebben toen nog samen 4 jaar verder gediscussieerd ik wilde naar links en eamonn naar rechts.
Nog een jaar later ben ik op mijn huidige stal terecht gekomen en eerst ben ik een workshop natuurlijk bekappen gaan volgen. En ik denk dat we toen een 40 km per week in het bos doorbrachten . En verder deden we een poging deden om nog steeds dressuur te leren rijden.

Wat nog steeds niet goed ging. Ik ervaarde eamonn als flegmatiek. En ben toen overgestapt op de academische rijkunst. Waar ik een logisch verhaal vond en het me zeer leergierig maakte. Ondertussen gingen we af en toe naar de zee buitenrijden drunense duinen kwam ook al eens langs.
Dit heb ik 5 jaar gedaan eamonn was 7 jaar toen we ermee begonnen ik heb nog meegereden in een clinic van Bent Branderup. Ondertussen hebben we ook een instructeurs opleiding op de paardenbasis succesvol afgerond. Ik was echt van plan om squire te worden. Ik had het helemaal uitgekiend hoe ik er zou geraken. Echter bleek het niet voorbestemd . Eamonn geraakte in 2013 in de lappenmand met een peesblessure en stillaan leek het erop dat wij een ander pad te bewandelen hadden.
Ik leerde hoe dat mijn pony in mekaar zit hoe belangrijk huisvesting is en welke rol voeding speelt.

Ook geraakte ik in de knoop met mezelf omdat ik voor mijn gevoel echt iets te bewijzen had wat ik ooit had afgesproken met mezelf. Namelijk netjes leren paardrijden. En mijn paard goed doortrainen tot een mooi niveau. Maar ik kreeg eerder te maken met eamonn zijn zwakke knieen .
Ik vond het vreselijk om te aanvaarden dat mijn top connemara die 15 is al ouderdomskwaaltjes begon te vertonen. Dat zat niet in mijn plan.
Mijn plan was dat eamonn 35 jaar gaat worden en tot zijn 30 ste actief zou meedraaien .

Als laatste redmiddel om hem nog niet met vervroegd pensioen te moeten sturen heb ik zijn 2 knieen laten inspuiten nu 2 keer. En dat heeft hem helemaal opgeknapt zelfs beter dan ervoor. Hoe lang het gaat werken dat weet ik niet. Maar ik weet wel dat eamonn te graag met mij op pad gaat en bezig is wat dan ook dan als eeuwige grasmaaier te moeten dienen. Dat heeft hij mij ook duidelijk gemaakt.

Onze nieuwe afspraak is we kijken wel jaar per jaar aan de gang blijven is nu belangrijker geworden dan hoever we wel niet geraken.
En terug onze oude buitenritjes oppikken en conditie trainen is veel leuker en gemakkelijker dan het perfecte dressuur rijden. Wat ik zeer leuk vind maar niet als prioriteit moet stellen.

Maar we hebben nooit gesprongen.
Enkele inimienie sprongetjes maar dat is het.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:48

Ah zo'n obstakel is best te doen c2d. Vroegah per ongeluk met Sjaak ( lees hij met mij) zo'n soort trap beklommen. Meneer nam het initiatief over en stond met een paar grote galopsprongen boven. Mijn hart lag nog ergens onderaan de trap. :')

Oh spierbevangenheid zijngeen fijne grapje Lieke. Sterkte!

Jaimy krijgt lekkere ronde billen zeg. :wow: +:)+

Super tribunals dat je met Jack goede vorderingen maakt. Nog wat mee kunnen nemen uit de les met Joop?

Wat een historie kitobeer. Je zal intussen vast een boek kunnen schrijven. :D

Hier een dagje vrij gehad. Morgen weer aan de bak. Volgende week komen haar oude nieuwe matties haar weer vergezellen in de wei. Haar big love is van de week verkocht dus ze heeft het rijk even alleen. :(:)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:02

Wat een heerlijke weekend verhalen en weekend foto's hier. Ziet er naar uit dat iedereen erg genoten heeft! Tribunals: gááf dat jullie elkaar beginnen te leren kennen en dat het steeds fijner gaat in het rijden! Leuk om te lezen. Kitobeer: mooie overzichtsfoto's! Lieke: voor jou was het misschien even wat minder. Hoe gaat het nu met de pony?

Zelf gisteren Speedy Punzales gereden.. Pffff racekikker... Maar uiteindelijk heerlijk aan een lang teugeltje, neusje lekker over de grond aan het draven. Vandaag Jou gereden, accent weer op mijn eigen houding en zit. Ging fijn! (al is het met dit soort rijden wel zo dat ik dan veel harder werk dan hij :) ). Na het rijden heeft hij nog even lekker een onderonsje gehad met zijn vriendinnetje:

Afbeelding

Afbeelding

Blíjft een geweldig stel <3 <3

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 00:04

Mooi overzicht van jullie belevenissen Kitobeer.

Dat hoofd wat je hond trekt Punz <3 . En Jou heeft de winterjas al uit? Ziet er netjes uit! <3

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:45

Aaaah dat koppie van die hond <3

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 11:13

PW gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Mooie pony.

Mooie foto Punz, echte dierendagfoto, zo schattig.

Zadel ligt hier best mooi op Meallan, moet op de rug beetje beter aansluiten. Maar bespiering komt er wel weer. Op de schoft ligt zadel nu heel mooi, maar leverancier zei dat ie nog een flink stuk zou gaan zakken (al na 1 keer rijden). Dus direct één boommaat kleiner besteld.

Ik ben zelf ook eindelijk maar weer eens op paard (Fries) gestapt. Zo braaf. Heel schattig, zodra ik alles heb klaarstaan bij het hek, komt ze zelf al aanstappen, zo van gaan we (eindelijk) weer wat doen. Er moeten bij ons beiden wel wat kilo's af. Voor het zadel komen gewoon rimpels en de rijbroek zit wat strak.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 12:04

Heerlijke foto's allemaal <3

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 16:38

Afbeelding Nee hij is niet vies. Zo grappig gaat het verharen. Toverbal
Afbeelding Hij is zo leuk. <3 :j *-:)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 16:45

Met recht een toverbal. En wat is hij al groot. :wow:

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 16:51

Wij vinden hem ook zo groot en hij is nog geen drie maanden. :)) :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:15

Dat wordt nog wat als hij straks 3 jaar is. <<)

Heksje weer rond gestuurd vandaag. Het puppywerk van het afgelopen jaar begint nu echt zijn vruchten af te werpen. Zodra ik nu de teugels op pak geeft ze vrijwel direct na op alleen het contact. Volgens stap is het krachtiger maken, waardoor er ook meer stabiliteit in komt. Ben zo ongelofelijk trots en tevreden hoe ze het allemaal oppakt. <3
De galop blijft nog wel een punt van aandacht, maar ach dat kumst vast ook een keer goed. :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:52

Lief veulentje. <3
En super SM dat het nu steeds beter gaat!!

Pony's vandaag mee gehad naar oefenparcours, sprongen allebei heel goed!
En Bosco moet na het harde werk natuurlijk meteen eten. :roll:
Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:55

Leuke foto's pizza, dat is toch heel gezellig als je zo samen met je dochter bezig kan zijn!

Had gekund curly.....als je m wel ooit uitprobeert horen we het natuurlijk graag

Kitobeer wat een verhaal, ik denk dat veel ervan wat betreft verwachtingen die bijgesteld moeten worden voor veel mensen gelden. Fijn dat het nu de goede kant weer op gaat. Extra genieten dus.

SM dagje vrij is ook heerlijk.

Haha mooie foto's punz, echte maatjes....

Fino fijn, een zadel gevonden! En zelf weer eens te paard, wat heerlijk! En wat een prachtig mooi kleurtje veulen!! Heerlijk een toverballetje, hier een palomino versie van een toverbalveulen staan.

SM vandaag wel gereden, wat top, een stijgende lijn! Heerlijk toch dat al het oefenen nu zijn vruchten afwerpt.

Oefenparcours change, super dat het goed ging enne eten heeft hij vast verdiend...

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:56

Fijn dat het ook goed ging met Larry, Change!

Fijn Skymarian, Justin kan ook zo heerlijk makkelijk lopen.

Jeetje Fino, wat een knoepert al!

Hier vandaag met Justin gestapt en een of twee rondjes gedraafd. Meneer was chagrijnig omdat ie geen gras mocht hahaha.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:44

Citaat:
Dat hoofd wat je hond trekt Punz

Jaaaa, hilarisch gewoon. Dit gezicht trekt ze dus steeds als Jou-Jou haar met zijn bovenlip een hoofdhuid massage geeft :') :') Ze heeft gewoon haar eigen prive masseur... en geniet daar overduidelijk van!

Verder: geweldige foto's weer allemaal... en joh... wat een gigántisch veulen! Prachtig!!
( Enne... ehhh.... SkyMarian....
Voor iemand die een relatie heeft met een fotograaf plaats jij wel bijzonder weinig foto's van alle mooie rij ontwikkelingen .... :D ( sorry... maar vind jouw merrie zó mooi, dat ik er heel graag plaatjes van zie! :j :j )

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 08:28

:D :D :D :D
De relatie met de fotograaf heeft een dingetje voortgebracht genaamd David en als paps mee gaat dan heb ik ook tijdens het rijden een 'maaaaaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam' stoorzendertje om me heen. :')
Maar om je gerust te stellen. Zal vast wel weer een plaatje komen binnenkort. :))

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:52

Heb nog wel een kansloze na het rijden plaatje voor je van afgelopen week. :')

Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 18:31

Wel lieve oortjes :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 18:36

:D :D :D :D

Red deze pony _O- _O-

(Ze kijkt zó zielig :) )

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:20

Oh ze is echt heeeeeeel moe!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:21

Jups was doodop. :))

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:25

Dat is ook wel te zien, haha, wel een schatje hoor, wat kijkt ze ook lief zo uit haar ogen.

Vanmorgen zelf een lesje op melody gereden, heerlijk, er zit vooruitgang in, alleen heeft hij wel iets ontdekt wat hij leuk vind en ik minder leuk....zit je rechtsom op de volte, pakt ie het bit en gaat heel hard rennend naar links...dus eh tja....malle pony. Maar als ik m weer rechtsom zet dan is het ook weer goed, maar heeft ie nu al een paar keer gedaan, telkens 1 x tijdens het rijden, maar ja das eigenlijk een keer teveel.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:35

Wat een leuke foto's zie ik hier en daar voorbij komen! :D

Vandaag is de tandarts geweest, Mellow had een heel klein beetje vijlwerk puur onderhoud. Saartje heeft twee wolfstandjes minder! Check up is weer klaar! :D