Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 10:52

Tribunals mooie deken die hebben wij ook voor Meallan. Alleen nu niet op, hengstveulen...... en die kan er wat van. Hangen, bijten, trekken.

Veulen is geschetst, gechipt (lang scheren, dik onderhaar), en haren getrokken voor DNA. We zullen weer eens foto op Bokt zetten. Hij is nu zo grappig aan het verharen. Maar het is nog steeds een valk.

Wij vinden het contact met vorige eigenaren van Meallan juist erg leuk. Jammer van de afstand, anders zagen we elkaar denk ik vaker. Misschien volgend jaar een "trainingsweekend" :)) op de Veluwe??

En vandaag zadel passen. Ons nieuwe zadel *\o/* is er, een thorowgood. Zadel is opgemeten (maar dat wisten we toen nog niet) op een hoogdrachtige :oo merrie. Ze is nu flink wat bespiering kwijt. Spannend.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 10:52

Heb ze handmatig in kunnen voeren. Staat wel ergens uitgelegd hoe je het moet doen.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 10:58

SkyMarian schreef:
Heb ze handmatig in kunnen voeren. Staat wel ergens uitgelegd hoe je het moet doen.

Ja klopt en ik heb het ook gedaan, maar er staat dus alsnog vader onbekend.... Misschien kan het wel niet anders ik heb me al vaak afgevraagd waarom bij sommige paarden Vader onbekend en bij anderen - - - - bij vader staat (op startlijsten)
misschien is dit het verschil.

TinekeVD

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 12:01

Heerlijk zeg, met dit mooie weer naar het bos, lieve paps

Pizza ik meen me te herinneren dat dit bij mij ook zo was, ik heb toen een kopie naar de knhs gestuurd van het paspoort en zij hebben dit volgens mij toen voor me ingevoerd. Melody staat nu keurig met afstamming op de startlijsten bij wedstrijden. Komt dus bij jou ook vast wel goed.

Onze dochter trouwens vanmorgen een wedstrijd gehad. Voor de tweede x een parcourtje en het was binnen, tjonge wat vond melody het weer spannend. Pony's die hem aan alle kanten voorbij kwamen. Tja moet je dan stil gaan staan of doorlopen haha. Daarna de ring in, jeetje wat viel daar veel te kijken. Veel hindernissen, bloemen, mensen langs de kant en een omroeper, maar hij deed het erg braaf! Hij kwam niet overal even mooi bij, maar sprong alles, wat een knappert! Foutloos rondje vandaag en nu staat hij weer thuis lekker buiten en bij te komen van alle indrukken

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 12:42

Jep ik heb Mellow opgegeven, was allemaal geen probleem. Maar hoe en wat weet ik niet meer!

De chipper komt hier niet hard voor Storm...... -O- en als er mensen komen is dat niet zo handig ivm vervoer. Ik durf dat wel aan vervoeren zonder chip. Als ze hem zelf laten chippen staat hij ook meteen op de nieuwe eigenaar zijn naam, dat is een voordeel.

pringle11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 13:48

Ik ben net terug van mijn eerste concours met Otto, hij deed het heel goed. Ik had 199 punten en 200, ik had ook 2 prijzen maar weet niet precies welke :P ik ben in ieder geval heel trots <3

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 14:17

Emmy wat goed van je dochter en Melody! dat gaat al fijn. Mooi zo dan gaat het met Jaimy ook wel lukken denk is ik vind het toch leuk als haar vader ook genoemd word :Y) .

Super debuut dus Pringle! gefeliciteerd met de winstpunten en prijzen. In welke klasse kom je uit?

Het is zeker mooi weer voor een bosritje Tribunals, geniet er van.

pringle11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 14:25

Ik rijd nu met Otto L2.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 14:27

Gefeliciteerd pringle met de mooie resultaten!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 14:58

Super debuut Lisa!! Gefeliciteerd.
Straks nog even je zus en Easter aanmoedigen in de finale van Herfst Indoor Luttenberg!

En Emmy ook al dik tevreden met de pony. Knap gedaan, een foutloos rondje!

Ik vind het ook altijd zo jammer als er geen vader bij staat op de startlijsten. Ook voor de raspromotie hebben we als stamboek toch wel heel graag dat Connemara's ook als zodanig te herkennen zijn op de startlijsten!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 15:09

Zonnetje hoe oud is je veulen? Hier werd ons veulen al met ruim 2 mnd gechipt, alleen duurde het nog eens ruim 2 mnd voordat we zijn paspoort hadden. Maar de veulens van de buren zijn pas met 5 mnd gechipt (ander stamboek). Anders er nog eens naar vragen bij t stamboek?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 16:44

pringle11: Gefeliciteerd met je mooie debuut
Emmy: Superfijn dat het zo goed is gegaan, dat geeft toch vertrouwen, of niet.
Zonnetje: Ik heb net je rijfoto bekeken........Wil jij NOOIT,NOOIT,NOOIT meer zeuren over wel/niet op je pony passen.. :n :n :n .........En al helemaal niet meer over je gewicht.......... Ziet er gewoon heel prima uit!! :j
Ik wil direct met je ruilen!

Verder gisteren met EK een superleuke middag gehad: we hadden allebei priveles van Ineke Jansen.
EK met Pars, en ik met Punzel Buitenzorg ( :') ) en Jou-Jou. Met Punzel vooral gewerkt aan tempocontrole, ontspanning, en Jou-Jou is eigenlijk "misbruikt" als alleen maar bewegend paard: Heb hem niet zo zeer gereden, maar hem gebruikt voor een half uur houding en zit les, iets wat echt heel heel heel erg nodig is, en wat nu met mijn toegenomen conditie en spierkracht door sporten, ook echt heel veel beter kán!

Was zo trots op Punzeltje: het was voor haar de tweede keer op een andere plek dan thuis gereden worden, en dit keer ben ik er direct zelf op gestapt ( ipv dat ze eerst werd gereden door Ineke). En tja: dan krijgt ze toch wat minder rijkunstige ondersteuning van haar ruiter. Maar ze deed het zo supergoed!!

En Jou... Heerlijke, lieve, onverstoorbare Jou-Jou.. Die deed gewoon lekker braaf zijn ding, terwijl ik mezelf een een nette rij-positie probeer te houden...

Kortom: weer heel erg genoten gisteren!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PS: 7 november gaan EK en ik weer. Dus als er mensen willen aansluiten, laat maar weten, dan geef ik dat door aan Ineke. Kosten 25 euro voor een half uur priveles, Wat ook kan is met zijn 2en een uur rijden, voor dan ook weer 25 euro pp. Zie ook http://www.inekejansen.nl/

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 16:50

Ziet er goed uit . :D
Lijkt mij ook wel leuk om een keer mee te rijden! Zal eens met mam overleggen. :j

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:40

Count me in. *\o/*

Ga straks even goed bijlezen. Sta nu boven de pannen. :')

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:16

Zag dat ze ook iets doet met ruiters met beperking? Nou, net wat voor mij met mn knie :') :+

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:27

dat hoofdje van jou jou echt een penny pony

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:35

Marrit:
Ze is internationaal 4* para jurylid, Commisie lid aangepast sporten, en is coach/trainer/bijrijder/partner van Yvette van Geenen ( Para paardensportster).

Dus... even serieus: als jij een issue hebt met je knie, dan is Ineke wel een instructrice die je goed zou kunnen begeleiden ( zowel fysiek.......als mentaal ;) )

Kitobeer: Jou-Jou is écht van binnen en van buiten een penny pony.. Het is zo'n heerlijk dier!!

Edit: Sky Marian: GAAF!
Ik ga je opgeven!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:56

Welke tijden moet ik rekening mee houden punz?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:01

Heb nog even nagekeken, maar heksje wordt gewoon met afstamming genoemd bij de knhs.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:47

Pringle en emmy: super dat het zo goed is gegaan.

Punz/ ek: wat is naar jullie idee de kracht van de lessen van Ineke?

Marrit lest ook mee olé olé. O:)

Kommaar door met die foto's Fino. Paste het zadel nog? := :D

Heksje vandaag weer voor het eerst deze week gereden. Ze heeft weer verschrikkelijk haar best gedaan en tussen het werken door lag ik er nog 2 x bijna naast. Snolletje. :')

Heb je storm al te koop staan zonnetje?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:54

Wat ik met name erg goed vind van Ineke is dat ze heel erg in staat is om "op maat" les te geven, en goede adviezen heeft hoe vanuit je lijf,met gevoel te rijden. Ze kan zich heel goed aanpassen aan een individuele combinatie, en érg duidelijk uitleggen wat ze bedoeld. Ze kan je als het ware naar een gevoel toe leiden ( en je dan ook nog eens laten ervaren hoe je daar gekomen bent..)
Daarnaast supereerlijk naar het paard toe, en gewoon veel kennis en ervaring..

Zoiets eigenlijk...

Ehmmm... moeilijk te verwoorden zeg.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:57

Ik snap 'm hoor. :)) :))
Vind het nog niet mee vallen om instructie te vinden die bij mij past. Ben heel benieuwd.
Hubbie medegedeeld dat ik mee wil doen en hij sputterde niet eens tegen. :')

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:59

Oh, vind ik zo leuk, dat je ook komt! Supergezellig!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:01

Kan ik jullie weer een maand lastig vallen met alle beren op de weg. _O-
Dit is iig 1 van de dingen die ik graag wilde kunnen doen met een nieuw paardenbeest. Op pad kunnen en gewoon overal van meeproeven. :j
Weet nl heel goed wat ik wil alleen niet op welke wijze ik het geïnstrueerd zou moeten krijgen. 8)7

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:32

Filmpje van vanmiddag, kwaliteit om te janken :') ik lees straks even bij en upload dan ook wat (scherpe :D) foto's