Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:17

Ik vind het al heel knap hoor Saaams! Ik spring wel eens een boomstammetje in het bos, maar dit is mijn dochter van 14. Ze wil ook graag beginnen met wedstrijden.

En prachtig 'koppie' Tineke!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:26

Wow supergaaf Saams!! Knap zeg. Bjuut springt altijd alsof de balken bijten he, genoeg ruimte wel :') En fijn zeg, alleen laden! Heb daar veel op geoefend en is zó prettig dat je niet afhankelijk bent.

Melody <3 Wat een geweldige kop zo! Práchtig!

Nou Birgit, dat zijn toch flinke sprongen! Maar ik ben beroepsbroekpoeper dus tsja _O- Prachtige kleur dat donkere ook <3

Ben dikke week goed ziek geweest maar toch stiekem half uurtje stapritje in herfstbos gemaakt. Voordeel van stalling ín het bos, je kan snel een rondje maken.

Afbeelding

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 17:17

Dank voor alle tips! Ik ben nu trotse eigenaresse van een Connemara pony (idd uit Ierland).

Ik heb een grote Connemara gekocht (1,51 cm). Ik vroeg mij af wat voor zadels hebben jullie voor jullie connemara? En wat geven jullie aan voeding?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 17:31

Ik heb een tribal dressuurzadel 17,5 inch MW boom en een tribal eventingspringzadel 17.5 inch M boom. Ik heb gelukkig geen pony met een korte rug :D. Voeding is hier pas geleden nog besproken. Minder dan 10 paginas terug.

Gefeliciteerd met je connie! Heb je een naam, afstamming en foto?
Laatst bijgewerkt door Saaams op 04-11-17 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 17:35

Gefeliciteerd Gizeppie! Heb je een foto?

Voor onze pony's had ik een Prestige veelzijdigheidszadel met boommaat 33. Lag eigenlijk op allemaal goed.
Maar ik koop nooit een zadel zonder het deskundig oog van een zadelmaker.

koetjeboe

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:13

op rex past alles.
die heeft ook geen korte rug.
Dus vrij makkelijk om een zadel voor te vinden.
ik heb een stubben vz boommaat 31 en een gaston mercier doline.

vandaag met rex rondje gereden en in eens ging hij. niet lekker lopen.
ff op andere been lichtrijden om te voelen hoe dat voelt maar toen ging hij helemaal beroerd lopen.
Terug gestapt. nog klein stukje gedraaft maar toen voelde ik zo goed als niks meer.
Voor woensdag stond de fysio al gepland en heb de cross les maar even afgezegd voor volgende week.
Hij had wel plekje op de kroonrand die wat warm aan voelde.
Dus misschien zit er een zweertje onder.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:37

Op de mijne past ook erg veel. Je moet gewoon rekening houden dat hun rug iets korter is dan een paard (wat ook normaal is, ze zijn een stuk kleiner) Een 17inch meestal een goeie maat. Boom maat ga je waarschijnlijk een Medium boom nodig hebben.

Op mijn pony ligt een 17.5inch harry dabbs springzadel met medium boom en een 17inch antilope dressuurzadel medium-wide boom (maar dit is nu iets te wijd)

Voer is idd al paar paginas besproken. Als je connie niet te mager is zou ik gewoon beginnen met een handje krachtvoer en dat zo bijvoeren mocht het nodig blijken.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:01

kwa voeding zou ik altijd een mineralen brok geven. iets van pavo vital,marstall force. metazoa vital bix.
Dan krijgt je paard altijd alles binnen wat ze nodig hebben.
Rex heb ik nu een paar maanden komt ook uit ierland en had een fors mineralen te kort

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:12

Zadel: nu Rossner vzh 17 inch medium boom. Ben zoekende naar een dressuurzadel. Pony past veel, ik niet.. :+ (stoelzit en bekkenklachten).
Voer: Vitaminebrok Vitalbix daily complete, genoeg 'schraal' hooi en ze staat nog een aantal uren op de wei maar minimaal gras nu. Ze valt redelijk vlot in dus ga bietenpulp bijgeven en na het werken krijgt ze nog een beetje draversbrok of een bult kuil.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:24

Had op Larry altijd een Stübben Edelweiss Deluxe liggen, gewoon een ponyzadel geen idee welke maat. :+ Op Bosco een Pfiff Gotthardt, die heb ik tot nu toe op al mijn paarden en pony's gebruikt. Makkelijk en fijn zadel!

Qua voer kregen mijn pony's per dag ongeveer driekwartschep onderhoudsmuesli en daarnaast nog vochtige zemelen met wat supplementen, en onbeperkt ruwvoer.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:44

Ik heb een Tekna S Line springzadel 17,5 inch en aan voer krijgt Jack 2 x een schep basis brok en een handje muesli en af en toe wat lijnzaad olie.
Afbeelding

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 20:14

Heb op Kiet een wow liggen. Iets anders is niet moduleerbaar genoeg voor haar vrije lastige bouw. Er ligt nu een 17" op, maar hiervoor lag er een 18" op en dat kon prima.

Verder zit er een XXXXL boom in. Wow is niet echt vergelijkbaar met andere zadels. Er zit een maat 6 headplate in, ongeveer 150°

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:24

Tribunals schreef:
Ik heb een Tekna S Line springzadel 17,5 inch en aan voer krijgt Jack 2 x een schep basis brok en een handje muesli en af en toe wat lijnzaad olie.
[ [url=m/zd7xUn.jpg]Afbeelding[/url] ]

wat een gaaf kleurtje heeft je Connie, is dat gewoon schimmel?

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:55

Een valk! :D

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:05

Tribunals schreef:
Een valk! :D

Vind dat echt gaaf met die donkere manen.
Zou het bijna jammer vinden dat rex schimmel is

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:43

Gefeliciteerd Gizeppie! Foto en zo???

Hier een Albion SL (dressuur dus), 17.5", W boom. Had eerder een Mansion House (voorloper van Albion) veelzijdigheid/dressuur erop liggen. Ook 17.5" en W boom. Maar daar groeide KB uit. Gelukkig paste de Albion toen, daar verzoop hij eerder in. Zo zie je maar hoe vreemd, vrijwel zelfde merk en maat maakt soms nog verschil. Ik vind het zelf heel fijn als een zadelpasser dan even meedenkt en -kijkt.

Wat leuk die pauzeplek bij Woody's koetjeboe. Nooit gezien daar. Waar hadden jullie geparkeerd? En ook naar de Eik geweest voor de boscross zo te zien. Balen dat Rex onzuiver was, hoop dat het meevalt. Van wie zou je crossles hebben?

Beaut springt hoog zat saaams! Bijtende hindernissen ;) Zag die foto van de picknicktafel. Daar kunnen jullie toch ook zat overheen? Smalletje op de achtergrond lijkt me veel meer gedoe.

Wow Marrit wat een geweldig bos om zo bij stal te hebben. Ziet er prachtig uit!

Fijn Jacobien dat de fysio wat heeft kunnen vinden. Lekker aan het opbouwen?

Esje: Verstandige Rebel! Bloemen zien er Zeer Gevaarlijk uit. Maar goed dat hij zo oplet! Geen punten om je voor te schamen met de eerste keer L toch?

Leuk Birgit, zo'n internationale buitenrit. Hier gaat dat naar Duitsland :) Springen ziet er fijn uit.

Punz: wat super van Jou en EK! Knap hoor *\o/* Fijn dat je zelf zo lekker gelest hebt. Leste zelf eerder weleens voor het werk. Als het dan lekker gegaan was kon mijn hele dag niet meer stuk! Dus herken het helemaal.

Wat ga je fijn met je jonkie Kitobeer. Supergevoel moet dat zijn, als je hem zo van jongs af aan hebt. Lekker 'Rienig' bezig ook zag ik!

Wat een super weer vandaag hè. Hier lopen de paardjes nog heerlijk in de wei. In november nog groeiend gras, onwijs gewoon.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:22

koeke ik was er rijdend heen vanaf een stal in holten waar een vriendin van mij haar paard heeft staan.
ik zou in heeten bij Michiel cross les hebben.
sta jij ook hier in de buurt

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:38

Leuk bij Michiel Mulder! Ik woon aan de andere kant van de berg ;) tegen de Duitse grens. Wel aardig bekend bij de Holterberg, maar heb er in jaren niet gereden.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:34

Even snel op de terugweg alvast een update:

Afbeelding

Zoooooo blij nu!!!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:58

wauw gefeliciteerd.
Lekker van na genieten nu.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 16:05

Gefeliciteerd Ria! Ziet er ook netjes uit op de foto's!

En eigenlijk heeft iedereen dus een ander zadel op zijn Connie zo te lezen! Hier een Bates ( niet echt tevreden van) en een oude Hubertus van mijn oude pony. Volgende zomer eens op zoek naar een springzadel voor Rocks ( verwacht nogsteeds dat hij groter en breder wordt, maar hij verandert weinig _/-\o_ , dan is hij 6)
En Marrit, een ritje door het bos vind ik stiekem ook het leukst hoor!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:52

Nou Birgit, ik niet _O- Ik ben een echte bangerik dus liefste kijk ik maar hem als ie in de wei staat maar dan kan je net zo goed konijn kopen :)) Dus bewust naar stalling op zoek die aan bos grenst zodat ik dat gewoon regelmatig moet doen ^) en bewust een trailer gekocht, bewust spring- én crossles zodat ik mijn grenzen blijf verleggen. Bewust naar ONCK en andere uitstapjes. En dat gaat gelukkig allemaal erg goed, mede dankzij de pony. Hoewel het soms best een kereltje kan zijn en ik er nog wel eens half jankend(en misselijk :') ) op zit (en ik EK weer app dat ik niet durf en zij me erdoorheen praat _O- ), beleef ik er enorm veel plezier aan. Echt :D

Stomme hobby wel ^)

Vandaag weer fijn dressuurlesje van EK gehad en we hebben weer stijgende lijn te pakken! Hij liep heerlijk!

Jaaa Punz, daar zijn ze; de punten! Supergoed gedaan zeg! Je flikt het maar mooi.

Ik heb een Massimo Trail op Lloyd. Zit fijn en je kan er vanalles mee.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:00

Ik heb vorige week zondag een grote Connemara pony gekocht (1,51). Ik ben uiteraard op zoektocht gegaan naar zadels, maar ben een beetje einde raad. Ik vroeg mij af, welke zadels hebben andere Connemara fans op de ruggen liggen van hun pony?

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:03

Bar schreef:
Gefeliciteerd Gizeppie! Heb je een foto?

Voor onze pony's had ik een Prestige veelzijdigheidszadel met boommaat 33. Lag eigenlijk op allemaal goed.
Maar ik koop nooit een zadel zonder het deskundig oog van een zadelmaker.

Ja ik heb een foto! Ik ben onwijs trots op mijn Connemara vriendje!
Nee ik wil absoluut een zadelmaker erbij, maar ik ben een beetje aan het orienteren wat er allemaal is. Hij heeft een korte rug, weinig schoft.

Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:05

Eh die vraag heb je gesteld al, boven aan de pagina toch?! :+