Tinker-hengstenkeuring 19 februari

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Re: Tinker-hengstenkeuring 19 februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 12:42

maar als de hengst zo is(kleur), maar de merrie is bv zwart bont dan kan het veulen toch ook de aftekening van de merrie over nemen, of werkt dat niet zo bij de paarden??

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:21

pubelia schreef:
maar als de hengst zo is(kleur), maar de merrie is bv zwart bont dan kan het veulen toch ook de aftekening van de merrie over nemen, of werkt dat niet zo bij de paarden??

Nou Chre, erfelijkheidsleer zit wel iets ingewikkelder in elkaar. En aangezien ik er geen kaas van heb gegeten, kijk ik het liefst naar het fokprodukt.... Pling

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:41

Bloos moeten we weer supertje vragen Knipoog

Palomino was geloof ik een verdunning ... van vos dacht ik?! dan zou je met een vosbonte kans hebben op vos, palomino of dat in bont als beide recessief zijn`en de bonte dit niet 100% doorvererft (te zien aan kleine vlekjes in wit), maar weet niet zeker of palomino wel recessief is ?!
moet er toch meer over gaan lezen. Heb wel geleerd hoe erfelijkheid in elkaar zit, maar dan moet ik meer over dominante/ recessieve kleuren e.d. weten wil ik iets zinnigs over zeggen, maar dit kwam dus in me op Knipoog

zal toch eens op zoek gaan naar dat boek ... vind zoiets erg interessant Ja

Heb het overzichtje van supertje al op mijn hardeschijf gezet, zodat ik het niet weer kwijt raak.

En misschien kan ik dan via dat boek alle mogelijkheden voor Sayla uitwerken Clown

Al zegt dat nog niet altijd veel want een kans van 3% is weinig maar toch kan je veulen er in die kleur uitkomen Knipoog Dus een verrassing blijft het toch altijd wel een beetje al worden sommige dingen misschien wel uitgesloten.

Zo weet je bij vosbont x vosbont dat er minstens vos uitkomt en wellicht ook bont Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door grid op 16-02-05 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:45

om effe wat meer ontopic te gaan ... het is al bijna zaterdag dus tot dan !!!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:30

Heb niet alles doorgelezen (sorry), dat ging me toch echt te veel tijd in beslag nemen. Maar ik zou graag alle informatie op een rijtje willen hebben, kijken of ik ook kan komen Lachen Moet wel vanuit Zwolle komen, en vervoer regelen... De gedachte om Jessie te laten dekken is namelijk nog steeds niet uit mijn hoofd verdreven, ondanks alle pogingen die zijn gedaan Bloos Tong uitsteken Vork

Info PB-en mag ook Lachen

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 19:01

Berdien schreef:
Heb niet alles doorgelezen (sorry), dat ging me toch echt te veel tijd in beslag nemen. Maar ik zou graag alle informatie op een rijtje willen hebben, kijken of ik ook kan komen Lachen Moet wel vanuit Zwolle komen, en vervoer regelen... De gedachte om Jessie te laten dekken is namelijk nog steeds niet uit mijn hoofd verdreven, ondanks alle pogingen die zijn gedaan Bloos Tong uitsteken Vork

Info PB-en mag ook Lachen

zorry we hebben geen achterbank anders had je met ons meegekunt van uit kampen

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:50

volgens mij gaat mijn uitje niet door naar velddriel.
Zijn al een flink aantal weken bezig mat de nieuwe bak en het weer zit ook niet mee.
als het weer nu redelijk blijft dan gaan zaterdag de palen de grond in.
Boos! dan gaat het feest niet door
Maar goed dan is WEL de bak klaar en dan hoeven ze niet meer in de prut te lopen.
valt ook wat voor te zeggen.(zucht)
zal aan jullie denken dan,of het tij moet nog keren

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:21

Kijk dit is Falcon foto's vanmorgen gemaakt, net 3 jaar onze puppie hengst

Afbeelding

Afbeelding

Op de 1e foto zag hij een ander paard en op de 2e foto dacht hij toch dat alles wel eng was

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:33

aaah wat is falcon toch mooi... wauw!!

die schimmel vind ik een iets teveel welsh hoofd hebben op de foto.

en ik rij ook maar niet het hele end naar velddriel. moet 's avonds om 20.30 naar amsterdam, ben bang dan geen energie genoeg over te hebben.

wel superbalen want ik had het leuk gevonden om al die gezichten eens te zien achter de tinkerende bokkers. ik ken wel al veel maar nu de andere helft nog.
wellicht een andere keer wat me beter uitkomt!!

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:49

Falcon is leukkkk!!!! Ben erg benieuwd naar zijn nakomeling(en)!!
Is het niet een idee om een(niet kotsen hoor) naamplaatje op te doen ofzo??? Evt nog met de naam van je paard erbij?? Lijst
Of spreken we gewoon iedereen met iets oranjes aan/om aan? Zijn er misschien ook mensen bij die toevallig zaterdag zin hebben in oranje en nog nooit van bokt gehoord hebben *grin* Blond

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:56

jacqie70 schreef:
Is het niet een idee om een(niet kotsen hoor) naamplaatje op te doen ofzo??? Evt nog met de naam van je paard erbij?? Lijst
Of spreken we gewoon iedereen met iets oranjes aan/om aan? Zijn er misschien ook mensen bij die toevallig zaterdag zin hebben in oranje en nog nooit van bokt gehoord hebben *grin* Blond

dank je wel, dan moet ik met 5 namen op hahahahahahah

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:06

Jean schreef:
jacqie70 schreef:

dank je wel, dan moet ik met 5 namen op hahahahahahah

jeannette dan geef mij maar 1 bordje van jou en richard ook 1 bordje van jou heb je er nog maar 3 Haha!

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 06:41

Ga je ze ook wassen en vorbrengen dan???????

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 06:42

Pellie schreef:
aaah wat is falcon toch mooi... wauw!!

die schimmel vind ik een iets teveel welsh hoofd hebben op de foto.

en ik rij ook maar niet het hele end naar velddriel. moet 's avonds om 20.30 naar amsterdam, ben bang dan geen energie genoeg over te hebben.

wel superbalen want ik had het leuk gevonden om al die gezichten eens te zien achter de tinkerende bokkers. ik ken wel al veel maar nu de andere helft nog.
wellicht een andere keer wat me beter uitkomt!!

Dat is echt jammer had je graag gezien

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 07:01

goedemorgen nog 2 dagen te gaan !!!!!!!!!!!!!!! Haha!
als het weer zo blijft kunnen we wel oranje mutsen en sjaal opdoen!
wie weet of het buiten of eventueel binnen is,het voorbrengen !
dan weten we hoe we ons moeten kleden! Cool
nou ik ga weer aan het werk ,doei Knipoog

ps:jean schitterende tinkers hoor ! dat blijft ook mijn droom een weekje naar ierland ! Kwijl

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 08:29

Hoi het is binnen er zijn 2 bakken 1 waar de show is en vorig jaar de andere waar je kon inlopen. ben nu de voorbrenghoofdstellen aan het invetten en morgen vroeg om 8 uur gaan we wassen, hoop om een uur of 4 klaar te zijn, dan komen de Ieren ook aan dus komt helemaal goed Cool

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 09:09

Jean schreef:
.., dan komen de Ieren ook aan dus komt helemaal goed Cool

Komen er toch nog Ieren op de keuring... Haha!

(jammer alleen dat er geen enkele Ier staat te keuren.. Schijnheilig

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:16

Falcon is leuk *LOL* die wil ik in ieder geval in het echt zien want dat is vaak toch nog anders dan op foto ... Hoe laat mag hij ... wij zijn er hopelijk rond 11 uur!!! Als stalgenootje tenminste op tijd is enzo Rolleyes

Misschien neem ik nog een fotootje van Sayla mee (als ik er een kan vinden Bloos ) --> dan ben ik wellicht herkenbaarder.

Ik ga proberen om mensen aan te spreken met oranje maar Bloos soms een beetje verlegen... ( al vinden bekenden weer dat in nonstop praat Nagelbijten / Gniffelen )

De meiden bij Maestro heb ik voorgaande jaren al eens gesproken --> vond hem zo leuk Hyper!
en ook Jeanette en trouwens ook nog andere hengstenhouders ...

--> al zullen ze mij wel niet herkennen en wist ik toen nog niet dat men ook op bokt kwam Bloos

Het is wel binnen, maar toch best koud (tenminste voorgaande jaren brrrrrr), maar er is ook een kantine alleen zit die dan vaak bomvol en is het er súper heet zodat het buiten nog kouder voelt >;)

Ben vooral te vinden in de "losrijbak" want daar kun je vaak beter foto's maken Cheese! en met mensen kletsen, natuurlijk kijk ik ook naar de show/keuring maar daar fotograferen is veel lastiger Ja Bloos

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 12:52

Falcon is ij de jonge hengsten nr. 11, maar we zijn er toch de hele dag, dus je ziet hem zowiezo

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:27

Even kijken als ik het nou helemaal snap.
begint het zaterdag met de 1 jarige hengsten dan de 2 jarige hengsten en daarna de 3 jarige of oudere hengsten die nog goed gekeurd moeten worden en dat de premie keuring voor de al goed gekeurde cobs? Of heb ik dit mis en is de volgorde anders. Kan iemand mij misschien verbeter als dat nodig is. Ik zou namelijk vooral de 3 jarige of oudere hengsten die nog goed gekeurd moeten worden zien. Maar ik kan niet helaas de hele dag want dit word te lang voor mijn kleine meid (nog maar 7 weken namelijk).

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:38

Wij gaan Maestro morgen namiddag wassen. Gelukkig voor het paardje (en ons ook!!) gaan we nu naar een stal waar wel warm water en licht mogen lenen en hopen we neit te bevriezen Tong uitsteken
Ik ben trouwens goed te herkennen aan mijn hoestbuien die ik om de zocveel minuten heb Clown Maar iets oranjes heb ik niet.............

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:41

Jean schreef:

is goed breng ze maar naar dorpje zeeland bij de 3 linden doe ik ze wel wassen en voorbrengen Knipoog

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:42

mamauba schreef:
Even kijken als ik het nou helemaal snap.
begint het zaterdag met de 1 jarige hengsten dan de 2 jarige hengsten en daarna de 3 jarige of oudere hengsten die nog goed gekeurd moeten worden en dat de premie keuring voor de al goed gekeurde cobs? Of heb ik dit mis en is de volgorde anders. Kan iemand mij misschien verbeter als dat nodig is. Ik zou namelijk vooral de 3 jarige of oudere hengsten die nog goed gekeurd moeten worden zien. Maar ik kan niet helaas de hele dag want dit word te lang voor mijn kleine meid (nog maar 7 weken namelijk).

nee het begint met de 3 jarige en dan de rest van de hengsten, geen 1 en 2 jarige..

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:47

pubelia schreef:
Jean schreef:

is goed breng ze maar naar dorpje zeeland bij de 3 linden doe ik ze wel wassen en voorbrengen Knipoog

Ja lekker is dat, jij wil de bordjes en ik moet ze brengen haha echt niet je moet er wel wat voor over hebben, we beginnen hier morgen vroeg om 8 uur met Raven [volgens mij zijn zijn manen dan net op tijd droog]

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:48

Fleury schreef:
Wij gaan Maestro morgen namiddag wassen. Gelukkig voor het paardje (en ons ook!!) gaan we nu naar een stal waar wel warm water en licht mogen lenen en hopen we neit te bevriezen Tong uitsteken
Ik ben trouwens goed te herkennen aan mijn hoestbuien die ik om de zocveel minuten heb Clown Maar iets oranjes heb ik niet.............

We nemen extra oranje mee Haha!