minst favoriete rassen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Re: minst favoriete rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 19:23

[quote="Mas"]minst favoriete rassen:
1. arabier , ik vind ze er vreselijk uitzien met die spitse neuzen en hun neurotische trekjes staan me ook niet aan

Gaat zeker niet om een Arabische volbloed...........
En anders heb je er kennelijk geen verstand van.....
Zoals er vele dit soort onzin roepen!! Boos! Boos! Boos! }> }>
Jullie lezen teveel sprookjes Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! }> }> }>

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 19:31

Ik vind dit een raar topic Verward ik denk dat als je echt van paarden houdt dat je ze toch allemaal waardeerd om hoe ze zijn... en ik ken een aantal paarden die ik niet mooi vind maar die heel heel heel erg lekker rijden!!! ik heb ook wel zo mijn rassen maar misschien kom je er later wel eentje tegen die hartstikke lief is... ik houd niet zo van arabieren omdat ik ze niet aankan en omdat ze volgens mij gewoon te moeilijk voor mij zijn... ik houd meer van die 'stoere' pony's fjorden haflingers ijslanders shetjes dat soort pony's Haha!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:24

kinuh schreef:
Ik vind dit een raar topic Verward ik denk dat als je echt van paarden houdt dat je ze toch allemaal waardeerd om hoe ze zijn... en ik ken een aantal paarden die ik niet mooi vind maar die heel heel heel erg lekker rijden!!! ik heb ook wel zo mijn rassen maar misschien kom je er later wel eentje tegen die hartstikke lief is... ik houd niet zo van arabieren omdat ik ze niet aankan en omdat ze volgens mij gewoon te moeilijk voor mij zijn... ik houd meer van die 'stoere' pony's fjorden haflingers ijslanders shetjes dat soort pony's Haha!

Ik wil niet banketstaaf doen, maar ik denk eerlijk gezegt dat die 'stoere' pony's veel eigenzinniger zijn dan een Arabisch Volbloed.. Bloos Er zit meestal een echte gebruiksaanwijzing bij.. Tong uitsteken Ik heb niet echt ervaring met Arabieren, maar wel met Koudbloedpony's en ik vind ze meestal alles behalve makkelijk.. Tong uitsteken

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 21:47

Kom ik weer even met me grote mond:P

Ik heb me handen voller aan een warmbloed/koudbloed dan aan een Arabisch Volbloed.

Inrijden met een Arabisch Volbloed een eitje 9 van de 10 keer kan je er zo opstapen menig ander ras gaat de strijd aan.
Bij een Arabisch Volbloed klaar is klaar....

(ik heb veel verschillende paarden al ingereden)Vandaar dat ik het kan vergelijken)

Dat snurken en dat showen is een uiting van blijheid.
En van He kijk mij eens!
Snurken kan ook opgewondenheid zijn van iets nieuws.
Een Arabisch Volbloed drukt zijn gevoelens op die manier uit.
en als ze dat doen worden ze echt neit gevaalijk van hoor!!

Maar menig kwpner snurkt meer dan een Arabisch Volbloed...

Nerveus.....zouden ze dan als Circus paard gebruikt worden en in de oorlog???

En is het niet bij elke Ras zo dat je als eigenaar deels je paard maakt.
Mijn paard intreseert zich helemaal niks voor traktors en vrachtwagens en al dat soort gein.
Waarom??Omat ik hem er met zn neus boven op zet en niet zelf zo dat van ow me paard vind het eng ow wat eng!!!

Wat je je eigen af kan vragen is dit.....als je een paard koopt....
Wil je de baas over je paard zijn of wil je paard als vriend hebben??

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 22:12

Barcelano schreef:

Ik heb me handen voller aan een warmbloed/koudbloed dan aan een Arabisch Volbloed.

DAN kom ik even met MIJN grote mond!! Tong uitsteken
mijn KWPN'er was anders superbraaf met zadelmak maken!! Haha!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 10:36

danifur schreef:
Barcelano schreef:

DAN kom ik even met MIJN grote mond!! Tong uitsteken
mijn KWPN'er was anders superbraaf met zadelmak maken!! Haha!

Ik denk niet dat Barcelano wil zeggen dat alleen de Arabier mak is met zadelmak maken, en de rest allemaal niet. Ik denk dat er bedoeld word dat het voor een groot deel aan de eigenaar ligt.
En ik ben het er wel mee eens dat een Koudbloed vaak paarden/pony's zijn met een kop d'r op, met volbloeden heb ik niet zoveel ervaring, dus daar kan ik weinig over zeggen.

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 10:44

Dat alleen een arabier mak is met zadelmak maken, ben ik het niet mee eens. Er zijn genoeg andere paarden die het zich allemaal laten gebeuren. Ik vind dat zoiets niet rasgebonden is.
En dat arabieren makkelijk zijn met inrijden, ben ik het ook niet helemaal mee eens. Ik ken er een, en die heeft het ontzettend bont gemaakt, en af en toe nog steeds, terwijl het dier inmiddels 10 is.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 10:50

vivanes schreef:
Dat alleen een arabier mak is met zadelmak maken, ben ik het niet mee eens. Er zijn genoeg andere paarden die het zich allemaal laten gebeuren. Ik vind dat zoiets niet rasgebonden is.
En dat arabieren makkelijk zijn met inrijden, ben ik het ook niet helemaal mee eens. Ik ken er een, en die heeft het ontzettend bont gemaakt, en af en toe nog steeds, terwijl het dier inmiddels 10 is.

Ik heb niet zoveel ervaring met volbloeden, maar ik denk dat het voor een deel in het karakter ligt, voor een deel bij de eigenaar, en misschien voor een heel heel klein deel aan het ras.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 14:36

Ik kan me niet meer herinneren of ik hier al eens wat geplaatst heb, mar heb geen zin om 21 pagina's door te gaan spitten.

Minst favo rassen? Tsja, ieder paard is anders. Maar van welk rassen ik niet zo snel een paard zou kopen, daar kan ik wel op antwoorden.

Shetlanders, Arabieren en haflingers. Alledrie de rassen spreken me gewoon niet zo aan.

Ik heb dat idee ook altijd gehad bij Friezen, totdat ik mijn huidige paard tegen het lijf liep. Ik was meteen verkocht en sindsdien ben ik dol op Friezen. Ook Percherons, Ardenners en Shire's vind ik fantastisch, net als Welshes. Heel verschillende smaak heb ik, maar het belangrijkste vind ik toch het karakter.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 15:14

ik vind trekpaarden en arabieren het minste wat er is.

Al had ik vroeger wel een haflinger waar ik nog ontzettend trots op ben en die ik onwijs mis maar daar was ik ook Z2 +12 mee die kon ook alles, piaffe, passage, pirouetes en spaanse pas enz.. maar ik zou nooit iemand meer aanraden om een koudbloed te kopen K*t karakters hebben ze, eigenzinnige bok beesten Bloos

En arabiertjes nee die hebben vaak ( lees goed vaak, dus niet altijd) een gezonken rug, met een punt kont of ter wel niet de beste bouw voor een goed wedstrijd of sport paard.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 15:18

de tinker valt veel tegn bij jullie ik heb er die echt kwpner model heerlijk

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 16:03

@ Zoro: Niet alle koudbloeden hebben k*tkarakters or.. Lachen Ik rijd af en toe een Trekpaardmerrie bij, op stal een superlief dier, je kan er alles mee doen. Onder het zadel en aangespannen is ze lekker voorwaarts en werkwillig, ze zou nooit zomaar gaan bokken of steigeren, tenzij je er naar vraagt natuurlijk. Ze is wel heel erg fel, maar absoluut niet gemeen.
Ik ben het wel met je eens dat Koudbloeden vaak paarden en pony's kunnen zijn met een kop d'r op. En daar moet je van houden natuurlijk.. Tong uitsteken Ik houd er wel van, niet zo standaard..
Maar als jij op zo'n hoog niveau hebt gereden met je Haflinger (Erg knap trouwens! *LOL* ) dan kan je toch bijna niet zeggen dat Haflingers k*tkarakters hebben, want het kan dan toch bijna niet anders dan dat het een heel werkwillige pony was? Bloos

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 21:14

Manuutje1990 schreef:

Ik denk niet dat Barcelano wil zeggen dat alleen de Arabier mak is met zadelmak maken, en de rest allemaal niet. Ik denk dat er bedoeld word dat het voor een groot deel aan de eigenaar ligt.

dank je dat is wat ik bedoelde:)

Zoro schreef:
ik vind trekpaarden en arabieren het minste wat er is.

Al had ik vroeger wel een haflinger waar ik nog ontzettend trots op ben en die ik onwijs mis maar daar was ik ook Z2 +12 mee die kon ook alles, piaffe, passage, pirouetes en spaanse pas enz.. maar ik zou nooit iemand meer aanraden om een koudbloed te kopen K*t karakters hebben ze, eigenzinnige bok beesten

En arabiertjes nee die hebben vaak ( lees goed vaak, dus niet altijd) een gezonken rug, met een punt kont of ter wel niet de beste bouw voor een goed wedstrijd of sport paard.

Lig dat niet aan de manier van trainen....Bij elk ras.
Als je een verkeerde training doet dat het dan niet ten goede komt van de spieropbouw van je paard bij elk Ras..........

Nikkitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:26

Zadelmak maken verschilt gewoon per paard, niet speciaal per ras. Ik ken een Fjord en de eerste dat ze zadel op kreeg en er iemand op ging reden ze zo weg, en dat is toch een vrij koppig ras.
Er is geen speciaal ras dat ik helemaal niet leuk vind, maar ik ga toch meer voor Haflingers, Shetlanders, Friezen en Tinkers. Arabieren vind ik persoonlijk wat minder, maar showen dat ze kunnen, ze prachtig om te zien, maar ze liggen mij niet zo.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:54

Een paard kan er zo mooi uitzien als dat de eigenaar van het paard maakt!
Ik heb op verschillende soorten paarden gezeten en de 1 was nog erger als de ander. Je zou sommige dingen niet eens verwachten. Ik heb op een volbloed een duinrit gemaakt tussen allemaal fjorden en haflingers en mijn paardje was de enige die stoer door bleef lopen en de waaiende bomen niet eng vond (we moesten eerst door een bos) en het meertje waar we doorheen gingen niet eng.
Ik heb ook op hele mooie dressuur haflingers/fjorden gereden en gezien!!
Maar vergeet 1 ding niet, dat tegewoordig heel veel rassen invloeden hebben van het Arabische Volbloed...omdat het gewoon heel sterk bloed is!

ik ga hier ook geen keus maken tussen paarden, voor mij is het karakter van het paard belangrijker dan het ras of de kleur!

Groetjes

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 08:36

Manuutje1990 schreef:
@ Zoro: Niet alle koudbloeden hebben k*tkarakters or.. Lachen Ik rijd af en toe een Trekpaardmerrie bij, op stal een superlief dier, je kan er alles mee doen. Onder het zadel en aangespannen is ze lekker voorwaarts en werkwillig, ze zou nooit zomaar gaan bokken of steigeren, tenzij je er naar vraagt natuurlijk. Ze is wel heel erg fel, maar absoluut niet gemeen.
Ik ben het wel met je eens dat Koudbloeden vaak paarden en pony's kunnen zijn met een kop d'r op. En daar moet je van houden natuurlijk.. Tong uitsteken Ik houd er wel van, niet zo standaard..
Maar als jij op zo'n hoog niveau hebt gereden met je Haflinger (Erg knap trouwens! *LOL* ) dan kan je toch bijna niet zeggen dat Haflingers k*tkarakters hebben, want het kan dan toch bijna niet anders dan dat het een heel werkwillige pony was? Bloos

Nee gemeen zijn ze zeker niet, maar wel heeeeeeeeel eigenwijs en denk maar niet dat ze mee werken.
Tnx Bloos Haha! Ja dat kan ik wel zeggen haha.. Ik heb er kei en keihard voor moeten trainen en werkwillig is en was ze niet en zal ze ook nooit worden Tong uitsteken haha ze stond liever stil dan dat ze wat deed.
Dan heb ik toch liever een new forst of een welsh dan gaat het meer vanzelf omdat die de bouw er voor hebben die zijn veel soepeler en hebben vaak ruimere gangen en lopen vaak van zichzelf al meer op de achterhand.
Haflingers en fjorden lopen vaak met een veel te korte gangen en op de voorhand. Mijn haflinger kon niet eens galopperen, de meeste koudbloeden galopperen heel moeilijk dat voordeel heb je met andere rassen. Maar uit eindelijk galoppeerde ze echt onwijs goed, ik heb nog nooit een pony zo zien galloperen als dat jolie dat op het laatst kon.

Maar daarom gaat mijn voorkeur toch uit naar een welsh of new forest ofzow.. en geen koudbloed want het eerste wat ze willen als ze de stal uit gaan is gras gras en nog eens gras Tong uitsteken

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 08:36

Indd olle je kunt een paard of pony zo maken zo als jij dat wilt zo lang je maar goed en lang genoeg door blijft trainen en geduld hebt..

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 10:53

Zoro schreef:
Indd olle je kunt een paard of pony zo maken zo als jij dat wilt zo lang je maar goed en lang genoeg door blijft trainen en geduld hebt..

Dank U Bloos hehe

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:06

alle paarden vind ik wel leuk noua ja uitzonderingen zijn er altijd!
maar als je goed voor je paard ben dan zal het vast een leuk beessie worden! en tinkers zijn mijn favourieten! en daarna shetjes!maar tinkers hoeven niet sloom te zijn hoor!

rooiesabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:23

de rassen die ik het minst vind zijn

1. Hackney´s
2. Tinkers
3. Haflingers

Ik vind Hackney´s echt niks hebben, ze zullen heus wel lief zijn maar het is echt niet mijn type pony/paard

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:33

kinuh schreef:

Tuurlijk, maar als je mag kiezen heb je toch altijd het ene ras iets liever dan de andere of niet? Lachen
Meer een luxeprobleem denk ik, maarja het ene ras spreekt je waarschijnlijk wat meer aan dan het andere, maar dat hoeft imo niet automatisch te betekenen dat het stomme paarden zijn oid.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:53

Uitgaan van het uiterlijk van een ras is nogal bekrompen vind ik, zelfs in je favo ras zul je nog zowat de helft wel mooi vinden en de andere helft niet zo mooi tot zelfs oerlelijk...

Mijn favo ras moet een ras zijn waarin 95% van de dieren voldoen aan mijn wensen in een paard.

In mijn geval moet een paard:
* altijd op mijn pinken te rijden zijn, zonder kracht te hoeven gebruiken, zowel rijdend als ernaast.
* altijd betrouwbaar, hoe groot de paniek ook is, als ik zeg dat het afgelopen is, dan moet het afgelopen zijn, dan moet de rust direct terug komen in het lichaam
* niet erg warm of koud worden van enge dingen en mij volledig vertrouwen als ik zeg dat het goed is
* een fijn karakter, lief, aanhankelijk, een beetje eigenwijs mag, goed luisteren, zijn/haar best doen voor me, altijd klaar staan en altijd braaf meegaan, ook al is er niet zoveel zin om te werken
* als ik rij, of kijk naar de vrije beweging, dan wil ik mooie ruime bewegingen, en als je erop zit wil ik het gevoel hebben alsof we vliegen, zonder dat de hoeven de grond raken
* ik wil geen zenuwachtig paard, of een heethoofd, ook geen opvliegend dier
* ik wil geen pittig paard of racemonster, maar ook geen sloom paard
* ik wil geen heel klein paard, maar ook geen groot paard, tussen 1.45 en 1.65 is voor mij goed
* ik wil een paard wat mij, in mijn depressieve momenten als ik me vol vreet en rap richting de 95/100 kg ga, ook nog kan houden
* ik wil een paard wat ik kan vertrouwen met kinderen, die niet bewust een kind pijn zou doen
* ik wil een paard wat netjes stil staat met opstijgen, dat niet direct wil gaan rennen, en dat niet continu loopt alsof ze willen gaan rennen

Voor mij heb ik in de Volbloed Arabier mijn favo ras gevonden, die voldoet aan alle bovenstaande eisen.
Alle andere rassen zijn bij mij dus niet favoriet, en dan vooral grote paarden en sterke rassen.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:57

haha genoeg eisen dusz Tong uitsteken Haha!

Maar aan de helft van deze dingen kun je zelf wat aan doen eigenlijk allemaal wel, dat is opvoeding.!!!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:11

Zoro schreef:
haha genoeg eisen dusz Tong uitsteken Haha!

Maar aan de helft van deze dingen kun je zelf wat aan doen eigenlijk allemaal wel, dat is opvoeding.!!!

Tja, vaak wel, maar daar heb je soms toch veel kracht in eerste instantie voor nodig, want een paard wat niet op je pinken te rijden is omscholen naar wel op je pinken te rijden, kost mij al te veel kracht en dat heb ik niet... Maar uit ervaring kan ik je met vertellen dat ik liever een draak van een onopgevoede Volbloed Arabier hier heb staan dan een onopgevoede kwpn'er... Die Arabier heb ik in een paar dagen zover dat ik rustig, zonder kracht te gebruiken, met hem kan wandelen, dan heb ik hem nog niet eens aangeraakt... Die Arabier donderd, onopgevoed of niet, ook niet zomaar door me heen, kwpn'ers helaas wel heb ik gemerkt... Ze zijn gewoon veel meer mensgericht die arabjes (uitzonderingen aan beide zijden daar gelaten uiteraard)...

Milou1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:12

1. Arabier
2. ijslander
3. Engelse Volbloed