Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:52

Change3x schreef:
Nou het is denk ik meer de reis die de pony's 'traumatiseren'. En er zijn natuurlijk veel pony's die nooit of nauwelijks in handen geweest zijn dus die zijn dan bang/wantrouwend omdat ze dat niet kennen. Heeft niet veel te maken met de prijs van de pony denk ik

Denk ook dat ze niet erg subtiel op transport gezet worden, ken meerdere ponys die van markten uit Ierland afkomen en allemaal gaan ze met moeite op de trailer.
Die van mij ook toen we haar net hadden, op 150m was ze al bang van de trailer. Daar hebben we hulp bij gehad en nu is ze gewoon makkelijk te laden.

Change3x

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:58

Ja Larry blijft het ook spannend vinden en hij heeft een vast ritueel dat hij er eerst altijd probeert aan te ontkomen.

Met hem hebben we ook veel moeite gehad met het laden en afladen, gaat nu steeds beter maar hij heeft zelfs al een ongeluk gehad waar hij dood had kunnen gaan..

Dus dat met dat vervoer is zeker waar! Echt subtiel zal dat niet gaan

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:02

Aii een ongeluk is minder, maar goed dat alles goed is afgelopen!
Die van mij was er ook heel lastig mee, die ging met 2 voeten op de klep uiteindelijk en dan in een soort 'trance' en dan drong je gewoon niet meer door op haar. Kon je doen wat je wou maar je kreeg geen reactie zo in paniek was ze dan. Gelukkig op een normale, vriendelijke manier op kunnen lossen dmv horsemanship :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:18

Overal heb je goede en minder goede praktijken en uiteindelijk weet je niks over de voorgeschiedenis als je er niet zelf bent bij geweest. Verder moet je het doen met de ervaringen die je met het dier hebt en de verhalen van horen zeggen.
Mag zelf niet klagen. Heb een leuke duts op stal staan en wat daarvoor gebeurd is doet er eigenlijk niet meer zoveel toe. :)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:24

SkyMarian schreef:
Overal heb je goede en minder goede praktijken en uiteindelijk weet je niks over de voorgeschiedenis als je er niet zelf bent bij geweest. Verder moet je het doen met de ervaringen die je met het dier hebt en de verhalen van horen zeggen.
Mag zelf niet klagen. Heb een leuke duts op stal staan en wat daarvoor gebeurd is doet er eigenlijk niet meer zoveel toe. :)

Is ook zo :D Zoiets heb ik nu ook, ze heeft een niet zo leuk verleden (op zn zachtst gezegd) maar dat maakt haar echt niet slechter, ze is nu heel braaf en dat is het belangrijkste :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:28

Met hoe ze is nu is moet je het uiteindelijk toch doen :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:23

Ff vlug een berichtje!

Gister een fokker bezocht waar menig een puntje aan kan zuigen. . Dik rond en gezond top schoon op stal. Ook jaarlingen. Mega mooooie dieren!

Gewoon achterom gereden op de gok dus hij was niet voorbereid!

Morgen eens op de veiling kijken. En je bent er zelf bij om zo'n scharminkel te kopen die je evengoed in nederland kunt tegen komen.

Wij hebben topponys gehad en gereden en braaf van transport. Connemaras lijken gewoon eerst wat eenkennig. Niks mis mee. Zit iets meer hersenen in de kop.

Top tijd hier!

Mooi landschap prachtig weer en top lieve mensen.

Groetjes uit Clifden!!!!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:27

Neem maar een leuke mee voor mij! :P

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:27

Change3x schreef:

Voor mij ook :D

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:31

Majabeestje schreef:
Change3x schreef:

Voor mij ook :D

En voor mij! :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:38

Kom een leuke springfoto tegen van afgelopen zomer, was z'n 1e of 2e wedstrijd geloof ik :)
Afbeelding

frosty117

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:43

Excuus dat ik zo het topic binnen kom vallen, maar na het e.e.a. gelezen te hebben over import uit Ierland: zouden jullie een uit Ierland geïmporteerde Connemara röntgenologisch laten keuren? Ik heb het dan wel over pony's die via een Nederlandse handelaar (met een goede naam) worden geïmporteerd. Ik ben benieuwd naar jullie mening!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:50

frosty117 schreef:
Excuus dat ik zo het topic binnen kom vallen, maar na het e.e.a. gelezen te hebben over import uit Ierland: zouden jullie een uit Ierland geïmporteerde Connemara röntgenologisch laten keuren? Ik heb het dan wel over pony's die via een Nederlandse handelaar (met een goede naam) worden geïmporteerd. Ik ben benieuwd naar jullie mening!

Nee, alleen als ze echt al op hoog niveau gelopen hebben of heel veel geld kosten. Anders zou ik voor alleen klinisch gaan!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:22

Change3x schreef:
Kom een leuke springfoto tegen van afgelopen zomer, was z'n 1e of 2e wedstrijd geloof ik :)
[ Afbeelding ]

Hahahah gekke Bosco ook :') hij is zo leuk :') <3

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:26

Vermogen zat, nu de rest nog ;)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 01:14

Ik heb Jou-Jou ( afkomstig uit Duitsland) bij aankoop klinisch en röntgenologisch laten keuren.
Punz niet omdat dat nog een veulen was en het dus nog niet zoveel zin had.
Maar Punzel heb ik dus wel weer volledig op de foto laten zetten voordat ik aan het traject van inrijden ben begonnen.

Ik ben uberhaupt in het algemeen wel van een volledige aankoopkeuring. Zoveel kost dat nu ook weer niet ( zeker niet als je het afzet tegen de kosten van een paard in het algemeen...)

En Zonnetje:
Een íets minder enthousiaste post mag ook ;) :D
Spoiler:
*doe verwoede pogingen om jaloezie in toom te houden*

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:11

De sales zijn super leuk! Heb wel wat gezien maar transport kost ook nog wat plus de risicos daar.

Ik heb contact gehad met iemand die een 1st class merrie uit top lijnen te koop heeft en die ik gedekt met zijn eigen goedgekeurde valk hengst (vererft veel valk) kan kopen. Dus dat moet ik nog even gaan bekijken. Dat zou wel betekenen nieuw top Iers bloed in Nederland!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:20

Zonnetje81 schreef:
De sales zijn super leuk! Heb wel wat gezien maar transport kost ook nog wat plus de risicos daar.

Ik heb contact gehad met iemand die een 1st class merrie uit top lijnen te koop heeft en die ik gedekt met zijn eigen goedgekeurde valk hengst (vererft veel valk) kan kopen. Dus dat moet ik nog even gaan bekijken. Dat zou wel betekenen nieuw top Iers bloed in Nederland!

Spannend!!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:27

Gistermiddag Bosco Dawn meegenomen naar Heeten. Fijn gereden! Altijd nog dingen die verbeterd konden worden, maar daarvoor heeft hij weinig ervaring en moeten we veel km's maken!
Er was nog een fotografe, zal begin as week hier wat foto's posten.
We hadden 201 en 202 punten :)

Hier een, heel erg op een verkeerd gemaakt moment, screenshot die ik toegestuurd kreeg:
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:24

Superpunten en wat een heerlijk dier is het ook!!

En Zonnetje: nu maak je me wel nieuwsgierig naar de stalnaam/ het papier van de merrie waar je belangstelling voor hebt!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:30

Wauw leuk schimmeltje hierboven!
En inderdaad: Welk iers bloed is het :D :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:58

Thanks!

Voor de liefhebbers heb ik hier nog een klein stukje van een van de proeven :

kirsten4