Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Avalon87

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 13:12

Gelukkig nieuwjaar allemaal!! Dat het voor jullie een mooi jaar mag worden, samen met de paarden.

Welkom Tess! Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst. Wat een schatje is Brenda! Ze heeft een heel lie sprekend koppie, en wat loopt ze al braaf mee zeg, langs het paard. Is ze ook al bereden of nog niet?

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:55

Oh kwita, ik las dat je één van je paarden moesten laten inslapen, wat vreselijk... Ook al weet je dat het beter is en is er geen andere keuze meer, het blijft toch een dier waar je van houdt en dan is het altijd zwaar om afscheid te nemen. Wij moesten in maart (op mijn verjaardag) onze 6-jarige zelfgefokte merrie laten inslapen, wat was dat vreselijk hard. Kan er met momenten nog altijd heel erg verdrietig van zijn en kijk niet echt uit naar mijn verjaardag van dit jaar. Maar ja, het leven gaat door he...

StormMilagro, dank je wel! Ik had uit nieuwsgierigheid eens "konik" ingegeven in de zoekfunctie en toen kwam ik al snel bij dit topic terecht :D

Kwita, echt grote plannen heb ik nog niet met Brenda. Ze was als ze hier aankwam een bang vogeltje, wel enorm nieuwsgierig, maar bang van plotse armbewegingen en alles wat boven haar rug/achter haar gebeurde. Dat is inmiddels al een stuk beter, ik heb een aantal keer met haar clickertraining gedaan om wat dingen aan te leren, en dat neemt ze super goed op. We gaan dus zeker op hetzelfde pad verder, de bedoeling is dat ze "gewoon" wandelpaard wordt, om hier de Duitse bossen onveilig te maken :) Mijn Haflinger is er ondertussen 18, Louna (de merrie die we moesten laten inslapen) was als opvolging bedoeld, en nu is er Brenda.

Avalon, het meelopen was hier enkel voor de foto's, en ze loopt ook enkel goed mee aan de rechterkant, heb ik ontdekt :+ Aan de linkerkant probeert ze voorbij te steken om aan de andere kant te lopen, dat is dus niet zo praktisch als je ze aan een touw hebt!
Mijn zus heeft haar zadelmak gemaakt en ik heb al met haar een buitenrit gemaakt hier, maar aangezien ze zo bang is, wil ik graag alles rustig aan doen zonder stress en zonder te veel druk. Ik probeer een paar keer per week met haar bezig te zijn en ze maakt grote sprongen, zeker als je bedenkt dat ik nooit langer dan een kwartiertje met haar bezig ben. Ze is heel braaf buiten en heeft van bijna niets schrik, dat is dus zeker een groot voordeel!

Wat doen jullie met jullie Konik?

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:56

Gelukkig nieuwjaar allemaal! :D
Welkom tess_84, wat een aansprekende Konik heb je!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 07:06

Hier weer een belevenis van smoky , Lol met je knol.
Ze werd versierd ...
Afbeelding

En het niet kunnen begrijpen waarom Opa ,mama en papa zo moet lachen
Afbeelding

Het blijft echt een portret die 2, het is bij hun nooit saai!
Afbeelding

Maar zo lijkt het al heel wat, Een heuse cowgirl op haar konik in de kou.
Afbeelding

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 07:30

tess_84 schreef:
Wat doen jullie met jullie Konik?

Ik heb haar gekocht als pony om mee te tutten voor mezelf, ik ging voor een heel andere oude pony.
Het diertje was volgens mij serieus ziek dus die viel af, en smoky keek zo in mijn ziel en vertelde van een afstandje :Haal me hier vandaan....we waren beiden verkocht!
We doen met deze innemende persoonlijkheid vooral dus aaien en poetsen, wandelen en we gaan haar beleren voor de wagen. Daar waren we al mee begonnen maar zijn daar even mee gestopt, inmiddels ben ik bevallen en pakken we het wandelen en slepen weer wat op om binnen kort het serieuze werk te oefenen en hopelijk uitte breiden naar echt mennen en tochtjes/ritjes maken.
Mijn doel is om een rondrit over het strand te maken
en om rond de kop van walcheren over het strand het parcours van de kust marathon te mennen naar schouwen en na een overnachting weer terug te komen!

Dus tja nog even oefenen....(misschien wel een meerjaren plan) ;)

maar vooral recratief lol met je knol!

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 00:59

Kwita, wat een leuke foto's van Smoky met je dochtertje! Dat gaat super zo te zien!
En je plannen/doelen klinken ook erg leuk :j

Hier is vandaag een eerste laagje sneeuw gevallen, daar moest natuurlijk een foto van gemaakt worden!

Afbeelding

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:19

Heerlijk kwita, lekker pony versieren <3
En wat een prachtige foto Tess!

Ik heb gisterochtend de pony's eindelijk verhuisd! Eindelijk weer 24/7 de wei op! Boots was er al helemaal klaar voor, wat een wintervacht en dan echt zo'n vacht met overal plukjes haha! Hij is niet op zijn knapst nu := .

Ik denk ook echt dat dit heel goed is voor hem, nu staan ze in een kudde met nog 4 andere paarden in plaats van met z'n twee. Samen op de wei is Boots echt dominant over Kensi, gisteren met andere paarden zag je ze juist helemaal aan elkaar plakken. Zo van 'jij bent een bekende, dus dat is veilig'. Heel leuk om te zien dat ze toch ook vriendjes kunnen zijn terwijl dat eerst nooit zo heel zichtbaar was := .
Ik ben benieuwd hoe dit gaat!

Afbeelding

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:12

Haha wat een heerlijke foto's weer Kwita! Ze is zo lief met je dochtertje!
Fijn dat het boots en kensi bevalt op de nieuwe wei! Thor is momenteel ook zo n teddybeer.

Ik heb vanavond nog even in de bak lekker gereden met Thor. Lang niet gedaan, maar hij pakt het weer op waar we gebleven zijn. Het is zo een heerlijk ongecompliceerd dier, echt genieten. Dinsdag hebben we voor het eerst dressuurles van een nieuwe instructrice, ben erg benieuwd.
Hier nog een foto van vandaag: De liefste oortjes van de wereld <3 Afbeelding

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:53

Prachtig ook die gekleurde manen eronder!

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 22:00

Wat komen er weer leuke foto's voorbij! <3

Van Onchao nog niks nieuws, alleen dat charmante selfies maken echt haar ding is. :+
Afbeelding

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 09:59

een kudde doet het altijd goed met de opvoeding voor een jong paard, en ook wel beter voor kensi wie weet hoe hij/zij zich ontpopt.prima besluit storm!
En die charmante onarcho die zou je op een postkaart zetten :+

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:52

Ja idd, @kwita. :+

Alweer een Onchao post oeps. :o
Vandaag voor de verandering weer eens de camera mee want het was erg mooi weer,
plan was om alleen het paard van een stalgenoot op de foto te zetten maar deze was laat,
Onchao stond buiten dus ik besloot om mijn instellingen goed te zetten en Onnie hiervoor
te gebruiken. Dus eindelijk weer wat foto's. :+

Ze lijkt hier best wel stevig, maar dat valt wel mee. :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:59

Ik vind Onchao echt een mooi dier worden, ze heeft een prachtige uitstraling <3
Dus blijf vooral spammen! :D

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 09:54

Avalon87 schreef:

zeker weten!! :D

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:51

Avalon87 schreef:

Dit dus :D!

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:37

Haha gelukkig maar dan. :o

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 02:07

Geen charmante foto, maar wel een sneeuwfoto! Met gevaar voor het leven van mijn oude autootje door de sneeuw gereden omdat ik ze nog zo graag een appeltje wilde geven voor ik naar huis ging :+ toch een grappig plaaje zo met die sneeuwvlokken.

Afbeelding

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:18

Hier is echt een pak sneeuw gevallen de voorbije dagen, love it! Ben wél blij dat ik vandaag niet moest werken :j

Gisterenavond, Brenda met haar sneeuwsloefkes aan
Afbeelding

Ik kon amper foto's nemen van de rest van mijn kudde, Brenda stond in de weg!
Afbeelding

Vanochtend

Afbeelding

Afbeelding

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:48

Jeetje wat een sneeuw! Wij hebben helemaal niks. -O-

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 10:15

Ah wat een leuke sneeuw foto's!
Hier is vannacht een klein laagje gevallen.
Eergister is Thor naar de tandarts geweest dus hij krijgt 2 weekjes vakantie. Zijn wolfstandjes zijn getrokken. Hij heeft het super gedaan!

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 10:17

Oblivion schreef:

Wij wonen wel een stukje Duitsland in, en bovendien op 500m boven de zeespiegel, dus kans op sneeuw is hier ietsje groter :j

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:35

tess_84 schreef:
Oblivion schreef:

Wij wonen wel een stukje Duitsland in, en bovendien op 500m boven de zeespiegel, dus kans op sneeuw is hier ietsje groter :j

tja en ik beneden de zee spiegel, dus hier niets dan water,regen en hagel bleh.... :+

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:27

Heerlijk!
Wij vandaag en gister wel een beetje, maar is inmiddels alweer allemaal prut omdat het dooit. Zonde.
Deze foto is van vorige week, toen bleef het wel 2 dagen liggen. :+

Afbeelding

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:46

De knapperd! <3

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:52

Ah ik heb zo'n zin in morgen. Mijn moeder werd vandaag in een filmpje getagd op Facebook, dat was een
kudde wilde koniks, en later werd gereageerd dat Onchao uit die kudde komt. Het is echt een prachtig
gebied, en schijnbaar ook nog eens dichtbij, en aangezien het morgen (zoals het nu lijkt) redelijk weer
is en ik de auto heb, op pad met de camera. :o

Ik ben zo benieuwd naar ze. *\o/*