pinkelotje16 schreef:ghashira: ik zou er nooit op hem durven rijden omdat ik mij te zwaar en te lang vind voor hem, hij lag dus ik dacht probeer eens maar toen hij op wou staan ben ik er van gegaan.
mijn broertje er op was meer een uit probeersel dus nu echt wacht tot ik zeker weet dat hij 3 is.
en als hij 3 is wil ik hem in laten rijden door een vriendin die doet dat ook prof.
jij bent toch niet zwaar!!!!Onderschat jezelf niet!!! Je kan nog altijd zien, als ie ingereden is, hoe het gaat... maar ik ken een konik die gestald staat in manege de drie vijvers in de panne(kustgemeente in belgie), hij is kleiner van stokmaat dan Juul maar lijkt veel groter door zijn , tja omvang.. (hoewel hij niet dik is), maar hij is gewoon volgroeid en dus heel stevig... ook veel gespierder door het vele rijden over t strand daar en in de duinen. en hou je vast, de eigenaar is een meisje..ok, maar ze weegt wel meer dan 80 kg! en hij doet dat perfect... dus, nog niet opgeven hoor.
Hier is het vandaag beginnen gieten en waaien en de weides staan zowaar blank... na de lange periode droogte is de leemgrond hard en ondoordringbaar en blijft het water er op staan. Ik heb zojuist "alles" binnengezet, enkel de shetters staan nog op hun stuk, zij hebben ook schuilmogelijkheid genoeg en ook Juul staat nog op zijn weide, mét Abasca. Zij heeft stof en stuifmeelallergie en blijft dus best altijd buiten, ze heeft de afgelopen winters zelfs in de sneeuw doorgebracht. Genoeg bijvoederen, een schuilstal en zelfs een arabier die heel hoog in het bloed staat , haalt het zonder problemen.. De anderen staan gewoon meer binnen om de weides te sparen, als ik eerlijk moet zijn.
Op de wei waar Juul staat ligt nog heel veel hout van knotwilgen, dat mijn man gaan knotten is en met de traktor daar afgegooid heeft op eeen grote hoop... ik heb gisteren gemerkt dat Juul de schors opeet. MIjn zus, zij is veeartse, was hier en zei me dat het is omdat die schors veel tanines bevat en dat dat de vertering bevordert, zeker als ze vrij eiwitrijk eten. Het voordrooghooi dat hij nu krijgt is idd nog redelijk eiwit rijk... vandaar dus zijn drang om schors te eten...doen die van jullie dat ook?????