Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:12

dat zijn de schoudervlekken, is ook een kenmerk van wildkleur , bij de één is het duidelijker dan bij de ander

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:43

How how how, Juul is home!!!! al onze 'zomerweides" worden gesleept en bemest nu, en dus staat de hele kudde nu aan huis.. veel gras hebben ze hier niet, maar ze krijgen bijgevoerd en met het mooie weer kunnen ze wel constant buiten blijven, en dat vinden ze prima. vanmiddag heeft mijn man met onze "gast" ponie veronie en Juul naar huis gehaald, te voet.. over onze drukke baan dus... Ik reed er achter in de auto met toch beetje bang hart, maar was niet nodig, Juul gedroeg zich beeldig, heeft wel naar alles goed gekeken, maar voelde zich gesteund door de kalmte van mijn man, denk ik, ... thuis hebben we hem bij de zwangere merrie en de driejarige arabische ruin op een wei gezet en het klikte meteen supergoed met de andere driejarige, het zijn echt al dikke buddies. Met zwangere Abasca klikt het niet, maar dat had ik ook niet gehoopt, het is nu eenmaal een chagrijnige oude merrie.. voor het eerst heb ik Juul horen hinniken, want ponie Veronie is op het stuk naast zijn wei gezet, bij de andere shetters... tussen die twee weiden ligt onze houtopslag, meer dan 30 m lang, waardoor hij haar dus niet kon zien... maar wel horen..dus riep hij luid paniekerig op haar... grappig, hij hinnikt heel zacht en frele, zelfs onze shetter Wiske heeft een veel rauwere diepere stem.. ik heb mooie foto's gemaakt, ik probeer straks er een paar te posten....Ben wel in zevende hemel nou, want nu hij thuis is, kan ik met hem in de round pen aan de slag, jipie...

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 18:47

[img][img=http://img836.imageshack.us/img836/1700/juulthuis025small.th.jpg]
[img=http://img196.imageshack.us/img196/9473/juulthuis016small.th.jpg]
[/img]
ok, ben een uur bezig geweest met verkleinen van de foto's , heb de raad van Francis en van gevolgd hoe ik het moest doen, aanklikken, locatie kopieren enz...vind niet wat jullie bedoelen, ik ben vast een media-oen.

Bon, in elk geval kunnen jullie toch 2 foto's bewonderen van Juul hoe ie er nu uit ziet. Sinds gisteren thuis en dikke maatjes met onze driejarige arabier Chaka. Als ik ze naast elkaar zie, zie je goed hoe volwassen juul er al uit ziet en hoe puberaal Chaka nog is...arabieren zijn echt laatrijp, meestal maken wij ze zadelmak op 4-5jaar... en dat zal bij Chaka ook zo zijn, dit jaar moet ie echt nog uitgroeien en aandikken, versterken, maar ik ga wel al beginnen met grondwerk. Hij is trouwens een echt doetje, net een hond, maar toch net ietsje meer "heet " dan Juul... wel leuk dat ze elkaar zo leuk vinden, ze spelen nog echt samen...
Vandaag met Juul in de round pen gewerkt, onze vaste round pen en niet de geimproviseerde op de weide dus. Ging vrij goed, heb toch een paar rondjes goed kunnen longeren zoals het hoort , maar ik merk wel duidelijk dat longeren niet echt zijn dada is. Was destijds ook niet zo bij de konik merrie die ik had..; buitenwandelen ok, maar pistewerk, ho maar... Maar hij is wel heel flink, hier thuis zijn echt heel veel nieuwe zaken die hij tot hiertoe nog niet kende, gezien had: traktor, allerlei gerief, karren met lading erop, kippen tussen het struikgewas rondscharrelend, lawaai van buren in hun tuin, wapperende was bij de buren, meer lawaai van straatverkeer, al de andere paarden en ponies die hij tot hiertoe nog niet gezien had, poorten en smalle doorgangen waar hij doorheen moet... en hij neemt alles supergoed op, ik moet zeggen dat hij wel sneller leert dan een arabier. Van een konik mag je meer vragen op korte tijd, heb ik de indruk..als ik zoveel ineens aan Chaka zou voorschotelen(hij kent natuurlijk al die dingen al wél van kleins af), die zou flippen... die wil gewoon 1 klein dingetje per keer leren, je mag de druk niet hoog laten komen, want dan kookt hij over. Bij Juul kan je toch net wat meer druk zetten zonder dat ie ontploft, tenminste, zo ervaar ik het....

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:59

bijna goed
Afbeelding
Afbeelding

hij ziet er goed uit, inderdaad wat is dat arabiertje nog en puppy vergeleken Juul
heeft hij nou een halsband om? :)

Super dat het zo goed gaat, ik ben zelf nog geen paard tegen gekomen die longeren wel leuk vind, hier doe ik het dan ook bijna nooit meer. Ik laat ze liever gewoon los in de bak lopen, veel gezonder ook dan die kleine rondjes.

Ook een van de redenen dat ik arabieren niet zo tof vind, ze raken mij veel te snel overprikkeld.

Ik heb al 2 weken niks gedaan met Wolf behalve wat poetsen, van de week heeft ze ene slokdarm ontstopping gehad, ze waren met zijn drietjes uit de bak ontsnapt en mevrouw heeft ongeweekte bietenpulp staan eten, gelukkig kwam het er nog redelijk makkelijk uit, heb meteen de rest van de zak weggegooid, rot spul.

aan het eind van de maand ga ik een endurance wedstrijd mee rijden met het paard van mijn zus, dus die ben ik nu vooral aan het trainen maar hoop deze maand ook wat meer met Wolf bezig te kunnen met het doel om eind van de maand een eerste buitenritje te maken.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:39

kon het niet laten vandaag, ben er weer even opgesprongen :Y)
Afbeelding

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:51

Nou, ik dacht dat Juul er nog ijl en frële uitzag, maar Wolf is ook best slank! En dan zijn er die zeggen dat koniks op fjorden gelijken, en rond en zwaar zijn...juul lijkt me iets steviger dan Wolf, maar hij is tenslotte een ruin en ook ietsje ouder dacht ik he?
Ja, hij draagt op de foto's een halsband. Hier in de streek wordt dat veel gedragen door paarden, ik had dat voordien nooit gezien(ik kom uit een gans andere streek, maar mijn man is van hier), maar het is eigenlijk best handig...ze kunnen nog heel goed ademen want het zit gewoon niet strak, het is supersterk en ook heel handig als je gaat rijden: zit niet in de weg voor het hoofdstel en als je ergens stopt, kan je hem daar aan aanbinden en kan ie rustig grazen, het touw hangt dan ook nooit zo laag als bij een halster..
vandaag heeft mijn dochtertje van bijna 5 (4 april is ze jarig) op juul gezeten...heel even maar, had haar opgetild en heb haar ook ganse tijd nog vastgehouden, maar ze zat er dus op ...en hij vond het best..als ik de mest op de wei opkuis, loopt hij me de hele tijd achterna, hij wil dat ik constant zijn hoofd krab, ongelofelijk hoe hij veranderd is met naar huis te komen. ...
Volgens mij gaat wolf nog groeien, tenminste als ik de foto zo zie, heb ik de indruk dat ze achteraan overbouwd is. Onze Chaka heeft dat nu ook nog,nog veel duidelijker dan wolf. Chaka gaat daarom ook zeker niet onder zadel deze zomer...tja, dat is zo bij arabieren.. heb je ongeluk en heeft je merrie een hengsteveulen, dan ben je voor 4-5 jaar vertrokken want een hengstje raak je haast niet kwijt, du smoet je hem opkweken, zadelmak maken en dan als rijpaardje verkopen, geruind. Dus je steekt er geld aan toe. Mijn merrie heeft al 2 jaar een merrie gegeven, nu hoop ik natuurlijk terug op een merrie maar dat zou wel heel veel geluk zijn...Chaka was een veulen van onze zwarte merrie, met onze koperkleur hengst en dan heb je zo'n lichtbruine hengst...dat was een hele desillusie toen ik hem bij de geboorte zag... fokken is absoluut niet winstgevend meer, moet je echt gewoon nog doen uit hartstocht... ik zal dit jaar weer nachtenlang bij abasca slapen en bij elk kuchje rechtveren... en als het veulen er dan is, dan is het echt feest, hengst of merrie... maar vorig jaar , toen we een zwart merrietje hadden uit abasca, dat was kicken... ik was net even mezelf gaan opfrissen en mijn man ging naar de stal kijken, kwam hij teruggerend: er is er één , er is er één en t is een zwartje!!!!(grijs geboren, maar dan weten we dat het zwarte worden) en dan allen daarheen, die beentjes open.... yez, een merrietje...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:14

Wolf is nog maar een heel iel paardje ja _O- Juul is lijkt wel wat steviger ja maar is ook gewoon wat dikker en volgens mij maar 2,5 maand ouder?
ze is nu inderdaad iets overbouwd, dat was ze niet toen ze hier kwam dus mevrouw zal wel hard aan het groeien zijn, waarschijnlijk heeft ze daardoor ook wat vetjes verloren. Ik ga heel rustig aan beginnen met 1 keer per week eens zitten/paar pasjes vooruit en verder gewoon wandelen en dan zie ik wel waar het schip strand. Ik wil binnenkort eens kijken of ik ook met haar kan fietsen.

Wat gaaf dat je dochtertje er al op heeft gezeten. Juul klinkt qua karakter echt heel erg als Wolf :D

Ik duim voor een merrie :D ooit wil ik ook een veulentje fokken met Wolf lijkt mij super om eens mee te maken

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:11

Vanmorgen opgestaan en keek door het raam en zag een paard in de moestuin staan.;; Chaka dus... verbannen uit zijn weide, door zijn pleegmoeder Abasca en nieuwe 'maatje'" Juul... blijkbaar moet er vannacht ruzie geweest zijn en heeft Juul, die dus zgz uit het reservaat verwijderd werd wegens absoluut uitgesloten uit de kudde en superonderdanig, vannacht de plaats van Chaka overgenomen... Chaka en Abasca staan al bijna een jaar samen en hadden onderling een perfecte relatie: zij de dominante alfa merrie en hij het doetje, het jonge ruintje... prima verstandhouding.> ..met juul leek het ook te lukken, hij leek onderdanig aan Abasca én sloot vriendschap met Chaka. Maar toen we vannochtend Chaka terug in de weide zetten, zagen we duidelijk dat Juul een trapje hoger is geklommen in de rangorde... Chaka staat nu laagst en waar Juul precies staat weet ik niet, maar hij eet nu wel van hetzelfde hoopje hooi als Abasca!!!!!! En toen ik krachtvoer gaf, ging hij met Chaka een bak delen én pas daarna kreeg abasca haar bakje toegedeeld... nadien ging hij samen met abasca hooi eten en moest chaka vrede nemen met een overschotje... vreemd.... Juul lijkt dus bijlange niet zo onderdanig als men had gedacht...heb hem vandaag nog grondig geborsteld en wat grondwerk mee gedaan en ging prima. Hij is heeeeeel erg aanhankelijk geworden nu hij thuis is... heel volgzaam, heel plakkerig. ... zodra mijn operatieve toestand het toelaat, gaan we hem zadelmak maken. Ik ga hulp krijgen van de mama van een klasgenoot van mijn dochtertje...zij hebben ook paarden en zij maakt zadelmak...wist het niet, maar toen dochtertlief haar verjaardagsfeestje gaf woensdag heb ik die mama ontmoet en het te weten gekomen. ben hartstikke blij dat ik hulp ga hebben...

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:55

Fijn dat je er hulp bij gaat hebben ghashira. En die rangorde wisseling daar hebben wij ook weleens 'last' van, erg vreemd hoe dat kan veranderen soms. De ene keer is Pumbaa de baas, de andere keer laat hij zich wegjagen door zijn zogenoemde maatje.
Ik ben een tijdje niet op het forum geweest, omdat ik druk was met van alles en nog wat, maar mede doordat ik mijn nieuwe paardje erbij heb! :D Tis een klein dondersteentje, maar ik ben zo blij met hem. Er gaat veel tijd inzitten om de aandacht goed te verdelen, want ik wil niet dat Pumbaa zich 'over' voelt ofzo, maar dit zullen jullie allemaal wel herkennen aangezien jullie ook meerder paarden hebben. Bij deze even een indruk van mijn 2 mannen samen, ik voel me zo rijk met deze schatten <3. Vooralsnog gaat het heel goed tussen hun op een paar boze blikken na, maar dat is heel logisch.
Afbeelding
Afbeelding

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:00

nadine_yvana: wat zijn dat leuke foto's en dat hij al uit de wintervacht is dat is ie niet van mij.

ik heb vandaag op bobby gezeten hij lag weluswaar maar toch ik heb er op gezeten.
Afbeelding.
ik hat het op een foto gezien dus ik dacht dat moet ik ook eens proberen en ja hij bleef gewoon liggen.
Afbeelding

en toen kwam mijn moeder met een idee "hij is toch bijna 3 zullen we jarno er is op gooien" jarno is mijn broertje dus dat deden we dan.
Afbeelding
eerst even stilstaan maar dan ook aan de wandel dat vond hij een beetje eng omdat mijn broertje niet kan paardrijden beweecht hij niet goed mee en hong wat te vernaar echter maar naar wat uit leg toch wat gaan lopen. ik heb bobby ook niet voor uit hoeven te trekken ik hem gewoon het komando stap gegeven.
Afbeelding
en hij heeft niet gebokt er heeft ook nog nooit niemand op gezeten dus dit was de eerste keer.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:07

wat een leuke foto's, erop zitten als ze liggen kan ik ook met Wolf, die blijft ook gewoon lekker liggen :D
en je broertje past er prima op, wanneer is Bobby 3?

Leuke shet nadine, hoe heet ie? En aandacht verdelen, ach ik kan nou eenmaal niet op 2 plekken tegelijk zijn dus daar moeten ze maar aan wennen, als ik mijn shet of de xfries aan het poetsen/zadelen ben staat Wolf er wel altijd bij te koekeloeren en overal aan te zitten :roll:

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 14:58

ik denk dat bobby over 2 a 3 maanden 3 word.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:20

à Pinkelotje: als Bobby nog 3 moet worden gaat hij nog aardig uitzetten...volgens mij zou jij zelf ook nog met hem kunnen rijden hoor..; ik zie vaak mensen , volwassen mannen, op ijslanders , hun benen steken er ook een eindje onder, maar het misstaat helemaal niet... je bent zelf wel lang, maar niet zwaar..dus waarom niet? Braaf is ie in elk geval wel, waw zeg... dat heb ik nog nooit gedaan, op een paard gaan zitten die neerlag, daarvoor moeten ze echt wel heel veel vertrouwen in je hebben, dus dat toont aan dat je een prima band hebt met hem denk ik.
à nadine: pumbaa ziet er geweldig uit, als ik die foto's dan zie, moet ik steeds toch weer denken, wat zijn ze toch knap, onze koniks;;.pumbaa lijkt heeeeel erg op juul..
Ik heb vandaag met Juul in de round pen gewerkt. Eerst grondig geborsteld, het haar blijft maar komen, dan opgezadeld en de round pen in... longeren aan de longe gaat nog niet, maar los wel... ik zet hem in gang met de lange zweep en dat begrijpt hij nu, hij vertrekt en gaat netjes rondjes lopen langs de kant van de round pen. Vandaag liep ie voor t eerst met n zadel op, met lange stijgbeugels.. hij gaf geen kik, net alsof hij helemaal niks op zijn rug had, singel zat nochtans goed vast. Ik kan hem nu (dit was de tweede keer longeren in round pen) in stap en draf zetten op stemcommando en lichaamshouding. Sta ik ter hoogte van zijn billen, "drijf" ik en gaat hij blijven lopen of sneller gaan, ga ik ter hoogte van zijn hoofd, vertraagt hij en zeg ik woowwww en ga voor de neus staan, stopt hij onmiddellijk. Ook draaien werkt al perfect. En in de round pen ligt een balk en die heeft hij nog geen ene keer aangetikt. Mijn arabische merrie is daar heel slordig mee en tikt elke keer aan, heel bizar... Het viel me op hoe soepel Juul liep, hoe relax, alsof hij dit zo al jaren doet. galop vraag ik hem nog niet, hij is wel een paar keer in een galopsprongetje vertrokken, maar heeft geen ene keer gebokt of echt op vlucht geslagen. Na het "longeren" even knuffelen, daarna heb ik mijn dochter er een paar keer o pen af gezet.. nou, alsof hij t zijn hele leven al doet...zij weegt natuurlijk niet veel, amper 13 kg, maar goed, er zat toch iets te bewegen op zijn rug...daarna heb ik een opstap naast hem gezet en ben dan daarop gaan staan en over het zadel gaan hangen met mijn hele gewicht, ging ook zonder problemen... en last but not least, heb ik hem geleerd een been te geven, te strekken naar voren en dat op de opstap te zetten. Hij leek heel erg geinteresseerd en vond het allemaal heel leuk. Ze zijn zo leergierig! Na de "les" bleef ie maar rond mij draaien, alsof hij wilde zeggen: ik heb er nog niet genoeg van... super is dat.... ik denk dat ik er nog sneller ga opzitten dan ik verwacht had...

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:37

Zo te horen leren jullie koniks ook lekker snel, echt super :) .
@ Pinkelotje: Fijn dat het zo goed gaat met Bobby en mooie foto's erbij, knap hoor. Bobby is ook zo'n leuk beestje! Lief dat hij gewoon blijft liggen. Pumbaa is nog niet helemaal uit de wintervacht, hij verhaart steeds ontzettend, maar hij is ook al bezig sinds januari, dus ik denk dat er daarom verschil in zit en dat zijn vacht al veel minder dik is dan die van Bobby. Mijn shetje begint nu pas te verharen en die heeft nog zo'n vacht als Bobby nu.
@ghashira: ja he, dat vind ik nou ook als ik foto's van Juul zie, ze hebben een beetje dezelfde blik enzo, echt grappig. Echt fijn dat Juul al zo goed luistert en lekker soepel in zijn lijf is. Pumbaa is altijd erg stijf geweest, maar door zijn vrijheidsdressuur oefeningen wordt hij steeds soepeler. Laatst was een vriendin van mij met hem aan het 'joggen' in de zandpaddock en het zag er zo soepeltjes uit, de wendingen enzo. Echt een enorme verbetering met toen ik hem in het begin had. Alleen galop blijft een struikelpunt, dat vind hij echt moeilijk.
@Van: Hij heet Charly en hij is bijna 3 (in mei). Aandacht verdelen vind ik nog wel lastig, maar ik neem ze nu elke keer allebei mee als ik met ze ga spelen, kunnen ze ook beter aan elkaar wennen en dat gaat hartstikke goed. De kleine kan in 1 weekje al voetjes geven, bijna flemen op commando en op het blok staan.Hij leert supersnel en vind het ook echt leuk. Was zo grappig want ik beloonde Charly heel erg toen hij op het blok ging staan en toen haalde ik hem er weer van af en kwam Pumbaa aan met zo'n blik van, dat kan ik ook hoor, en ging hij uit zichzelf op het blok staan, dat doet hij normaal nooit, dan moet ik hem altijd een beetje begeleiden ernaar toe. Haha, wat een portret.

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:57

ghashira: ik zou er nooit op hem durven rijden omdat ik mij te zwaar en te lang vind voor hem, hij lag dus ik dacht probeer eens maar toen hij op wou staan ben ik er van gegaan.
mijn broertje er op was meer een uit probeersel dus nu echt wacht tot ik zeker weet dat hij 3 is.
en als hij 3 is wil ik hem in laten rijden door een vriendin die doet dat ook prof.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:23

pinkelotje16 schreef:
ghashira: ik zou er nooit op hem durven rijden omdat ik mij te zwaar en te lang vind voor hem, hij lag dus ik dacht probeer eens maar toen hij op wou staan ben ik er van gegaan.
mijn broertje er op was meer een uit probeersel dus nu echt wacht tot ik zeker weet dat hij 3 is.
en als hij 3 is wil ik hem in laten rijden door een vriendin die doet dat ook prof.

jij bent toch niet zwaar!!!!Onderschat jezelf niet!!! Je kan nog altijd zien, als ie ingereden is, hoe het gaat... maar ik ken een konik die gestald staat in manege de drie vijvers in de panne(kustgemeente in belgie), hij is kleiner van stokmaat dan Juul maar lijkt veel groter door zijn , tja omvang.. (hoewel hij niet dik is), maar hij is gewoon volgroeid en dus heel stevig... ook veel gespierder door het vele rijden over t strand daar en in de duinen. en hou je vast, de eigenaar is een meisje..ok, maar ze weegt wel meer dan 80 kg! en hij doet dat perfect... dus, nog niet opgeven hoor.
Hier is het vandaag beginnen gieten en waaien en de weides staan zowaar blank... na de lange periode droogte is de leemgrond hard en ondoordringbaar en blijft het water er op staan. Ik heb zojuist "alles" binnengezet, enkel de shetters staan nog op hun stuk, zij hebben ook schuilmogelijkheid genoeg en ook Juul staat nog op zijn weide, mét Abasca. Zij heeft stof en stuifmeelallergie en blijft dus best altijd buiten, ze heeft de afgelopen winters zelfs in de sneeuw doorgebracht. Genoeg bijvoederen, een schuilstal en zelfs een arabier die heel hoog in het bloed staat , haalt het zonder problemen.. De anderen staan gewoon meer binnen om de weides te sparen, als ik eerlijk moet zijn.

Op de wei waar Juul staat ligt nog heel veel hout van knotwilgen, dat mijn man gaan knotten is en met de traktor daar afgegooid heeft op eeen grote hoop... ik heb gisteren gemerkt dat Juul de schors opeet. MIjn zus, zij is veeartse, was hier en zei me dat het is omdat die schors veel tanines bevat en dat dat de vertering bevordert, zeker als ze vrij eiwitrijk eten. Het voordrooghooi dat hij nu krijgt is idd nog redelijk eiwit rijk... vandaar dus zijn drang om schors te eten...doen die van jullie dat ook?????

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:44

ghashira: wie weet kan ik de verleiding niet weerstaan en kruip ik er dezijnde tijd wel op (dat kon ik toen al bijna niet).
er staat geen boom bij mij in de wei, maar waar bobby vandaan komt legde ze een keer of twee keer per jaar een boomstan + takken in de wij omdat het goed is voor de ezels en de paarden aten ook gewoon mee.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:06

Wolf is vandaag officieel 3 *\o/*
heb de afgelopen weken vrij weinig met haar gedaan maar vandaag maar weer eens aan de slag

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:26

Proficiat aan Wolf, een extra wortel(taartje) zal haar smaken!!!
Vandaag is voor Juul the big day!! Hij is daarnet al gelongeerd met dubbele lijnen en heeft vrij gesprongen en nu mag ie nog even rusten voor het zadel er op gaat ...én de eerste keer een ruiter!!! "Cascadeur" Eileen is onderweg ...ik ben razend benieuwd hoe dit gaat gaan.....

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:29

ik ben benieuwd :D
het is hier enorm hard aan het waaien :=

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:35

Afbeelding
Ahum, hopelijk is het deze keer eindelijk n keer gelukt... foto van Juul met Eileen erop.. samen met haar hulpje Sofie maakt zij wel vaker paarden zadelmak. Bij het eerste opstijgen is Juul even opgewipt en leken zijn achterbenen van gummi te worden en weg te zakken...maar daar bleef het dan ook bij, na een paar keer af en opstappen en overhangen , is Eileen uiteindelijk kunnen gaan zitten in het zadel en zijn ze rondjes beginnen stappen...geen ene keer meer gebokt of n stap opzij gedaan... en dat terwijl het zo goed als stormde...ja het weer zat zeker niet mee...
Ik ben dus apetrots op Juul, I LOVE my konik!!!!!!!!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:52

staat hem goed! zij is ook niet zo groot of wel? :P
het zadel mag nog wel iets naar achteren

hier is er gister niks van gekomen, geen zin om nat te regenen :=

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:25

Van schreef:
staat hem goed! zij is ook niet zo groot of wel? :P
het zadel mag nog wel iets naar achteren

hier is er gister niks van gekomen, geen zin om nat te regenen :=

Eileen is zo groot als ik, wel slanker. en zadel mag idd iets naar achteren nog, maar past hem goed...
zondag volgende training, in de grote bak deze keer, aan longe... normaal hadden we niet verwacht zo snel te kunnen gaan, maar het leek alsof ie het al jaren deed...hij was super relax. 3 juni is het hier de jaarlijkse processie, waaraan zo'n 100 ruiters deelnemen... Eileen meent dat hij daaraan gaat kunnen deelnemen, dat hij er klaar voor zal zijn dan. Zou een goede oefening zijn, het is ong 10 km, maar duurt vrij lang, omdat er om 6u s ochtends hier in het dorp vertrokken wordt, met voetvolk en paardenvolk en ze gaan langs de 3 dorpen en in elk dorp is er een misviering en zegening...(stamt nog uit de middeleeuwen: Gooik bleef gespaard van de pest en dit is een soort danktocht)de paarden moeten dus vooral altijd stappen (vrij traag) of wachten...voor onze arabieren is dat meestal een hele opgave... Ik ga te voet mee, met mijn dochtertje op haar pony, maar Eileen zou dan eventueel met Juul rijden..nou, als ie daar zijn doop krijgt en gezegend wordt, heb ik dus deze zomer toch nog mijn wandelmaatje!!!!!!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:32

wat voor zadel is het ookal weer? wil uiteindelijk ook een zadel met knop voor Wolf

Wolf is ook zo relaxt als ik er eenmaal weer een paar keer op heb gezeten gaan wij ook naar buiten
dat klinkt wel als een leuk event voor jonge paarden, daar gaat hij heel veel van leren, al zou je hem de hele weg vast houden

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:45

Wow ghashira! Wat goed zeg! Ziet er goed uit hoor, dapper ventje.
@Van, nog gefeliciteerd met Wolf haar verjaardag!