Mensen met een Vlaams paard?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

San_PJarig

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:32

Het ledenblad wordt maar 4x per jaar uitgegeven. Waarschijnlijk heb je je pas lid gemaakt nadat de 3e druk al werd verstuurd...

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:12

Ja maar dat is dan toch ook niet fair heb wel gewoon lidmaatschap voor een jaar betaald.
Was wel leuk die wat ik kreeg had northfork duke op de voorpagina Qoke's opa :~ <3

San_PJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:07

Hier hetzelfde hoor, onze San is pas in november gekomen, heb toen nog volledig lidgeld moeten betalen...

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:24

Vind ik wel stom. Maarja het is nu eenmaal niet anders

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 00:13

Ja.... als je zo bekijkt hebben je wel gelijk, je betaald voor een jaar....
Als ik jullie was zou ik geen lid meer worden hoor of je moet het graag willen...je kan die centen beter aan je eigen paard besteden.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:46

Nu het erover gaat.... Volgens mij heb ik inderdaad ook het lidgeld voor dit jaar niet overgemaakt... :o Nou ja, dan ben ik al uitgeschreven als lid vermoed ik. Hebben we ook weer gehad dan :D
Suuske: Northfort Duke staat elke keer op de cover. De voorkant is altijd hetzelfde... Zou het wel leuk vinden als ze ook eens leuke foto van desnoods een van de andere dekhengsten erop zouden zetten :j Maxamillion bijvoorbeeld :P

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:02

Oow ja kijk dat wist ik niet maar vond hem mooi. Idd wel leuk als er ook eens andere paarden op staan.

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:53

Er staat een mooi stukje in de Paardenkrant over mijn partner ( en mij) en de vlaamse paarden en de hengst.

San_PJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:26

Kan je 't niet kopiëren? Ik heb geen abonnement op de paardenkrant...

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:16

Ik heb ook geen abonnement maar wil het best wel eens lezen.

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:12

Zit auteursrecht op....kan niet kopiëren....

San_PJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:19

Jammer! Kan je ook de foto's niet even posten? Wil die hengst van jullie wel eens zien.
Wij hebben vandaag onze San voor de eerste keer sinds zijn ziekenhuisopname op een grotere weide gezet... en daar ging hij! Bokkesprongen, sprintje, ... kreeg al wat bang voor de eerste keer ik er op mag kruipen! Maar o zo leuk om te zien!
Hopelijk doet hij 't toch nog wat rustig aan zodat de wonde verder mooi kan helen, maar 't ziet er voorlopig allemaal mooi uit.

esthie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:50

Bij ons kan je de paardenkrant ook bij de paardenwinkel kopen/inzien. Dat ga ik dus ff doen. Leuk! Ik ben benieuwd..

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:21

Haha fijn dat San thuus is jaa... snoeihard gaan kunnen ze heel goed hoor.
Qoke flikt me dat nu onder het zadel dat is minder grappig want de rem is dan ver te zoeken. Ga toch maar eens een ander bitje proberen hij heeft nu een dubbel gebroken water trens. Ga maar eens een D-trens proberen. Hopelijk werkt de rem dan wel.

esthie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:04

@Suuske misschien een myler bit proberen? Is wel vrij duur maar werkt super! Je mag myler 2 weken uitproberen, niet goed geld terug. Te koop bij "de paardenschuur Breeschoten" in Amerongen.

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:03

Is de myler dan ook wat sterker want hij reageerd in principe heel goed op de dubbel gebroken water trens alleen zet hij soms zijn nek vast en dan reageerd hij nergens meer op :( en hij stopt pas als hij wil.Hij is niet bang hij heeft het galloperen ook nodig alleen flikt hij het nu als hij dat wil maar dat zijn vaak net de vervelende onoverzichtelijke paadjes.

esthie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:58

Myler is ook dubbel gebroken maar reageert onafhankelijk van elkaar (links-rechts) waardoor ze vaak net wat beter reageren.

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:55

Oke bedankt esthie70 ik heb de myler bitten idd eens opgezocht. Alleen zo ver ik kon zien zijn die bitten niet gemaakt in de maat 17,5mm. En Qoke heeft wel 17,5mm nodig. Of heb jij ook zo'n bit voor Nico??

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:23

San_P op pagina 18 alhier staan 2 linkjes naar foto's van de hengst en een stukje eronder was het mij gelukt om foto's te plaatsen van de merrie's (waarvan er een te koop staat)
De Hengst Quraqus staat ook op de site van het Vlaamse paard zie hengstenkeuring met foto.
De site is bijgewerkt zowaar, ook alle aankomende keuringen.

esthie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:15

@suuske; ik heb zelf (nog) geen myler bit maar mijn stalgenoot zweert erbij. Ga binnenkort wel een kopen. Heb geen idee van maten, ook niet welke Nico heeft Mijn stalgenoot weet dat wel en werkt bij "de paardenschuur" dus ga ik als zij moet werken m'n spullen voor Nico halen. Lekker makkelijk...

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:59

Want ik vond geen bit groter dan 13, 5mn en dat is te klein voor een vlaam. Qoke heeft btw 16, 5mm had me vertypt.
Lijken me idd wel fijn

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:18

Heb internet door gespeurd en 2 paardenwinkels bezocht maar er zijn bijnsageen bitten in die grote maten te krijgen allen de br watertrens en dan de utrechtse B stang of een liverpool stang. Verder niks.
Heb nu een liverpool stang gekocht voor Qoke teugels zitten aan bovenste gaatje. Vandaag gereden met stang en Qoke reageerde eigenlijk verrassend goed. Terwijl ik helemaal niet van stangen ben. Maarja heb geen keuze meesten bitten gaan maar tot 14, 5 en dat is te klein voor Qoke

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 02:04

Hey Suus, wij rijden onze paarden ook op een utrechtse B stang hoor en daar kun je ze fijn op rijden, het ligt er maar net aan hoe je er zelf mee doet. Voor zulke grote paarden is een dubbel gebroken bit echt niks....( vind ik voor mijn eigen fries ook niks daar rij ik met een ongebroken trens mee, ligt veel stiller in de mond)
Met de hengst hebben we ook eerst op een utrechtse B stang gereden en daar was hij slecht mee te sturen, daar mijn partner ze eerst aangespannen voor de slee en voor de wagen beleerd is het voor de wagen een vereiste op wedstrijden dat je met stang rijdt. Ben de hengst ook onder het zadel met liverpool gaan rijden omdat hij problemen in de mond had en toen ging het ineens perfect met liverpool, deze ligt heel rustig in de mond en is dan heel ligt te rijden... je kunt altijd daarna naar wat lichtere terug gaan.

We beginnen eigenlijk altijd met een utrechtse b stang met een zeem laag erom gedraaid omdat ze anders best dun en scherp zijn in de mond. Is een soort plakbandage voor het bit, mijn zoon rijdt hiermee ook aangespannen met zijn trekpaard en is hier goed mee te sturen ( heeft geen liverpool nodig)
Feit is ook dat er 16,5 cm bitten haast niet te krijgen zijn, en zijn er dan te vinden in gebroken trenzen, zijn die grote paarden er niet mee te houden.

Maar het licht aan de ruiter of menner hoe vriendelijk hij/zij in de handen is.....
Maar een halt moet wel jouw halt zijn en niet 30 meter verder....
Wij gebruiken ook altijd stemhulpen er bij....

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 02:07

Heb een avonddienst gehad, en nog laat op...

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:04

Afbeelding

Hier is t ie dan Quaraqus in beeld.