wie heeft er nog meer een ezel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:10

zou het in ieder geval wel willen :D leuke foto's allemaal!

xkalanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:13

bij ons in het dorp hebben ze ook ezeltjes! die staan altijd in de wei met een schuilstalletje, geloof niet dat die mensen er veel naar om kijken :(

Morrie

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 13:44

slecht nieuws: Nono heeft White Line Disease, tot nu toe alleen linksachter, maar na wat googelen weet ik dat het vaak voorkomt bij ezels en dat hij niet oud gaat worden.Ze hebben het of ze hebben het niet en oude ezels hebben het niet......

De smid heeft het rotste stuk eruit gekapt en we hebben de hoef meteen ingespoten met een Dettol oplossing.Nu ff blauwspray scoren ergens.

Met bekappen is Nono nog steeds erg lastig: touw over de neus en kop naar beneden houden, dan gaat ie niet steigeren. Nu zal ik dagelijks voetjes schoon moeten maken en sprayen in m'n uppie, dat gaat leuk worden

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 15:54

Waarom denk je dat hij niet gaat worden? Er zijn vele ezels met schimmel in de voet(en) in Nederland. Oud en jong.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 16:05

ik heb alle mogelijke hoefziekten voorbij zien komen in een opleiding paardenhouderij en even zitte googelen vanmiddag....
WLD komt veel voor bij ezels, ze hebben het of ze hebben het niet, kom je een oude ezel tegen, dan heeft ie het niet. Oorzaak is (kort door de bocht) te rijk eten en te natte grond onder de voeten.

Als Arabesk in de kerstvakantie op bezoek komt, zal ik vragen of ze foto's maakt van Nono's hoeven, zij heeft een goede camera èn verstand van hoeven

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 18:32

Xiu die dikke benen komen(waarschijnlijk) omdat hij in de groei is. Die kale plekken kunnen een huid probleem zijn(schimmel) of verkeerd voer. Welk soort ruwvoer, welk soort brokken? Hoeveel? Veel huidproblemen ontstaan doordat het voer niet goed is.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 18:39

Wij hebben trouwens met al die 17 ezels echt waar.. |( |( Een schimmel... Dat komt elke winter weer even langs... De ezels schuren zich kaal tot ze echt bloeden en dan nog verder niks helpt... We doen ze dekjes op zodat ze niet alles kapot kunnen krijgen maar ohoh... Rommy had vorig jaar omdat hij aan de andere kant stond(hij was nog een beetje te heftig om in de groep te komen)er geen last van... Maar nu!! Hij heeft zijn hele hals kaalgeschuurt..... |( |( We hebben de ezels laten spuiten door de DA(duur dat dat spul was phoe) Niks helpt... De paarden die ernaast staan hebben nergens last van de koe ook niet geiten enz enz enz.... Alleen die ezels :(:)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:26

ah wat naar dat ze het allemaal hebben.... :\

ik had deze week nog iemand die deze leuke wist te maken van mij en pepita :+:
Afbeelding

M_aris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:01

Ik meld me hier ook even..
hebben vandaag 2 ezeltjes gekocht
2 merrie veulentjes van dit jaar <3 , maar nu ben ik nog een zoek naar leuke namen!
'' echte ezelnamen'' ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:43

Wat leuk! Heb je foto's? Dan is het miss makkelijker om namen te verzinnen, als we weten hoe ze eruit zien. :)

En lieve foto tessyke!

Nanette ik hoop dat die schimmel snel weg is, vervelend dat ze het allemaal hebben. :(:)

Morrie schreef:
slecht nieuws: Nono heeft White Line Disease, tot nu toe alleen linksachter, maar na wat googelen weet ik dat het vaak voorkomt bij ezels en dat hij niet oud gaat worden.Ze hebben het of ze hebben het niet en oude ezels hebben het niet......

De smid heeft het rotste stuk eruit gekapt en we hebben de hoef meteen ingespoten met een Dettol oplossing.Nu ff blauwspray scoren ergens.

Met bekappen is Nono nog steeds erg lastig: touw over de neus en kop naar beneden houden, dan gaat ie niet steigeren. Nu zal ik dagelijks voetjes schoon moeten maken en sprayen in m'n uppie, dat gaat leuk worden

Dat hoeft niet meteen het einde te zijn hoor... ik ken ook een paard die dat had, die is toch nog begin 30 geworden. ;)

M_aris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:58

nee heb nog geen foto's maar zou zo snel mogelijk een foto plaatsen..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 19:09

mag ik mee naar het bos?
Afbeelding

oke dan
Afbeelding

samen met Ukkie
Afbeelding

Ik kreeg 2 ezels aangeboden, geen idee of het merries, ruinen of hengsten zijn. Ik heb er geen plek voor, maar als jullie iemand weten, geef een gil! Ze staan in Eemnes

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 13:28

filmpje
zo spelen een bejaarde Welsh en een jonge ezel in de sneeuw :brr: {:) :+

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:20

aah :+:

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 23:49

Loes000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 23:54

ik zag net iemand op bokt die ook een ezel had,
en die ree daar ook echt op! met zadel, hoofdsel enz.
zelfs springen!
Had ik nog nooit gezien :o Vond het er wel heel erg leuk uit zien eigenlijk..

haha

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 23:55

deze toevallig?
Afbeelding

ponyranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:53

ik meld me ook even!
we hebben momenteel een bonte ezelsjaarling,een super beestje!is precies een hondje!

maar binnen een goeie maand komen er nog 2 bij...een witte jonge dame en haar bruine mams..
spannend hoor!

rosant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:19

Hey, een mooie witte dame en haar mams...
Die ken ik ;-)) :)
Ik heb dit topic nog niet lang geleden ontdekt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 18:43

vraagje aan ezel eigenaren:
Nono heeft heel veel zwarte plakzooi in z'n oren en vindt het heerlijk als ik helemaal IN z'n oren ga frutten. Ik krijg die zooi er niet uit gepulkt, want dan vindt ie het niet leuk meer.

Hebben jullie ezels dit ook en hoe kan ik het eruit krijgen? Hij heeft er duidelijk jeuk aan, want hij vindt het heerlijk als ik z'n oren kriebel

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:21

Ik knip bij onze ezels de smeer er gewoon uit :j

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 20:27

hij ziet mee aankomen met een schaar.Ik weet niet wat er met hem gebeurd is vroeger, maar hij is enorm claustrofobisch:vastzetten kan niet, dan flipt ie compleet en als hij in de box staat en ik kom binnen, alis het met hooi of eten, dan flipt ie ook.
Oren knippen bij een dier dat rondloopt, lijkt me moeilijk.
Bij mijn paard doe ik het wel als ie losstaat, maar die is heel erg relaxed.

Nono heeft net de eerste Parelli sessies gehad en begint het allemaal net een beetje te snappen.

rosant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:29

Hier wordt het bij het ruien allemaal eens getrimd : de oren worden dan proper gezet.
Kan zijn dat er in de loop van de tijd zich veel vuil aan de binnenkant heeft vastgezet. Bij het rollen bijvoorbeeld. Kan jeuk geven.
Maar het zijn niet echt grote klompjes die aan de oren hangen en ze hangen bijna altijd helemaal uit het oor.
Ze zijn er wel niet erg tuk op om het te laten doen. Moet snel en juist zijn. Ik krijg niet snel een tweede kans.
Slimme pipo's , hé!

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:17

O, Rommy wou eerder ook niet vaststaan(hij wou eigenlijk niks wat ik wou)enzo maar dat was een dominantieprobleempje _O- Balen zeg dat dat soort dingetjes niet willen..... Anders heb ik ook geen idee hoe je t moet doen...

Rommy vecht echt de heeeele dag door....... Heeft hij weer een stukje onder zijn oog kapoet en een streep vel van zijn oor af ;(

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 20:23

bij mij spelen ze de hele dag door: Nono en m'n bejaarde Welsh.

Nono HAAT borstelen, hij gaat bijna liggen zo erg vindt ie het, maar....... als ik aan het vegen ben, loopt ie net zo lang voor m'n voeten tot ik hem met de bezem"borstel", zowel met de heksenbezem als met de grote,zware bezem, dat vindt ie helemaal te gek.... beest spoort echt niet 8)7