Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

koppiekyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:49

het is niet belangrijk hoe ze eruit zien ze zijn mooi van binnen
Laatst bijgewerkt door Coby op 12-07-12 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Groot lettertype aangepast.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 13:22

Drukker dan verwacht! Wel plaats ik snel nog even een paar goudvossen en goudbruinen.

Mirsakhan Goudbruin
Agrakhanum 'licht' goudbruin uit goudvos moeder.
Paikend
Yazaidym
Aidjemal Lijkt valk, maar is goudbruin. (Ter vergelijking: dit is een goudvalk merrie, maar er zijn er ook die er bijna zo uitzien als de goudbruine, maar goudvalk zijn).
Magistral
Licht goudbruin
Markiza, licht metallic vos.
Faridakhanum, goudvos.

Khan Dengri, een van de twee jonge hengsten die we hier onlangs besproken hebben, staat trouwens niet meer op de verkoopsite. Vul maar in wat er met hem gebeurd is. Een week geleden stond hij er nog op, maar misschien was hij al weg, geen idee. "Weg" kan dan van alles inhouden, natuurlijk.
Wie een gokje wil wagen, Al Djahir staat er wel nog op, voor nog maar 700 euro. Voor 700 euro kun je dus een volbloed AT krijgen, weliswaar met piephak in de achterbenen. De bemiddelaar zegt dat hij nog nooit kreupel is geweest, wat met piephak heel goed kan. Er staat flink druk achter deze verkoop. Al Djahir staat de eigenaar in de weg. Blijft natuurlijk een gok en Slowakije is een best tripje dwars door Duitsland en dus niet naast de deur. Trek daar maar een lange dag voor uit... Toch hoop ik dat er iemand zal zijn die hem een kans gunt. Ik heb zelf geen geld of tijd voor hem.

Fennadev: de kleuren zijn inderdaad het meest opvallend, maar ik begrijp dat ze qua type niet iedereen aanspreken, ondanks de bling.
Miss_Blimm: koekje voor jou! Ik schilder inderdaad regelmatig AT. Qua karakter kan ik vooral benadrukken dat ze niet voor iedereen zijn. Je moet ervan houden en dan heb je een vriendje voor het leven.
koppiekyra: dat vindt niet iedereen. Sommige mensen vinden het karakter ook maar niks. :D :D :+ Smaken verschillen, toch?

SilverSan

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:38

Jammer van Al Djahir... Mijn pony is twee maanden geleden helaas overleden en ik heb ruimte voor een ander paard. Misschien zou ik met hem geen klik hebben, maar dan zou ik altijd nog hem wat opleiding kunnen geven en doorverkopen. Hij heeft een heel leuk koppie. Maar we zijn ook aan het bouwen, dus het is gewoon onmogelijk op dit moment om een vervoer te regelen op welke manier dan ook...

xBella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:11

Ik vind Akhal-teke's heel mooi :D
Vooral valkkleurige :j

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 20:20

SilverSan: erg jammer, het is zo zonde van een jong paard dat verder goed is. Zo zie je dat het in het onderste segment zelfs moeilijk is om AT kwijt te kunnen waarover de meeste mensen klagen dat ze zo duur zijn - willen mensen toch liever een paard zonder bemerkingen. Een merrie had haar plekje denk ik wat eerder wel gevonden. Ik hoop nog steeds dat hij een plekje vindt, al is het als recreatiepaard, want ook daar zijn ze prima geschikt voor als ze een klik hebben met hun mens. Mijn AT gaat bijvoorbeeld heel graag naar buiten en is dan heel makkelijk te hanteren. Gecondoleerd met het verlies van je pony. Zelfs al heb je nu ruimte moet het qua timing natuurlijk wel te doen zijn natuurlijk. Het is natuurlijk niet zomaar een reis om even te gaan kijken bij een paard...

xBella: en laten die ook erg veel voorkomen, deels omdat het bij kopers het populairste kleurtje is. :D

Quarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:05

Gelukkig kan ik melden dat Al Djahir een nieuw tehuis gevonden heeft!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 14:28

Ik heb inderdaad ook begrepen dat ze iemand voor Al Djahir gevonden hebben. Hopelijk zijn ze blij met elkaar. :D

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:11

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:34

Dat is Tokhtamysh :)
(En nee, ik weet er niet veel van, maar deze vind ik zo gaaf :D )

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:40

Inderdaad Tokhtamysh, hij is prachtig eh!

Nog enkele plaatjes van hem:

foto1

foto2

foto3

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:41

thnx :)
had het topic over hem ook al gevonden :)

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:43

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:57

wat een geweldig beest zeg <3

Different02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:01

ik vind vooral de wat stevigere AT paarden heel mooi!^.^ maar naast deze heb je natuurlijk ook nog andere mooie AT paarden
natuurlijk kunnen er ook wel wat tussen zitten die ik echt niet mooi vind,ik hou bijv. niet van graatmagere paarden

ik heb ze zelf nog niet gezien,ook geen kruising,maar dat wil ik zeker wel een keertje :j

FleurXNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 14:42

Ik vind de Akhal-Theke een super ras!
Echt heel mooie kleuren en dat ze zo iel oftewel slank zijn vind ik juist mooi.
Hij hoort in mijn top 5 mooiste paarden :P
1.Fries
2.Marwari
3.Akhal-Theke
4. Shet
5.Tinker

Ik vroeg me alleen af of er ook foto's zijn van zwarte AT's /3

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 14:49

Zat! Hier in het topic staan er verschillende, scroll het maar eens door. En de tokhtamysh die hierboven genoemd wordt is ook zwart.

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 14:52

Enkele posts hoger staan linkjes naar foto's van Tokhtamysh.

Op diezelfde fokkerij hebben ze nog een mooie zwarte hengst, Posman-Kara:

Afbeelding

En ze hebben een prachtig zwart veulen van de hoger genoemde Tokhtamysh te koop ook!

Afbeelding

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 18:51

die laatste is echt heel gaaf! :j
wat zou zo'n paard kosten? incl. 'verzend'kosten :+

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 22:30

Ugen (dit specifieke paard) is verkocht. VP was 13.000 euro. Incl. transport naar Duitsland (evt. tot grens Nederland, afhankelijk van transporteur) is dat ongeveer 15.000 euro, exclusief invoerbelasting en waarschijnlijk ook exclusief veterinaire keuringen noodzakelijk voor transport. Invoerbelasting inclusief kosten van expediteur en dergelijke is ruwweg ongeveer 10% van het totaal (vaak ook wel wat minder maar afhankelijk van factoren). Wel is het nu wat duurder geworden o.a. omdat de invoerbelasting verhoogd is. Het is daarnaast ook afhankelijk van de quarantaine in Moskou - de mijne kon nl. 'gratis' in Moskou verblijven omdat dit service van de verkoper was (paard zelf kwam uit het zuiden van Rusland). Maar je kunt voor transport over land vanuit de Moskou regio (ruwweg) doorgaans ongeveer 2000 euro rekenen, mits de vrachtwagen "vol" is.

FleurXNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:03

kiekje.be schreef:
Enkele posts hoger staan linkjes naar foto's van Tokhtamysh.

Op diezelfde fokkerij hebben ze nog een mooie zwarte hengst, Posman-Kara:

[ Afbeelding ]

En ze hebben een prachtig zwart veulen van de hoger genoemde Tokhtamysh te koop ook!

[ Afbeelding ]

Oh prachtig! Ik hou erg van zwarte paarden echt geweldig! _/-\o_

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:05

JoSav schreef:
Ugen (dit specifieke paard) is verkocht. VP was 13.000 euro. Incl. transport naar Duitsland (evt. tot grens Nederland, afhankelijk van transporteur) is dat ongeveer 15.000 euro, exclusief invoerbelasting en waarschijnlijk ook exclusief veterinaire keuringen noodzakelijk voor transport. Invoerbelasting inclusief kosten van expediteur en dergelijke is ruwweg ongeveer 10% van het totaal (vaak ook wel wat minder maar afhankelijk van factoren). Wel is het nu wat duurder geworden o.a. omdat de invoerbelasting verhoogd is. Het is daarnaast ook afhankelijk van de quarantaine in Moskou - de mijne kon nl. 'gratis' in Moskou verblijven omdat dit service van de verkoper was (paard zelf kwam uit het zuiden van Rusland). Maar je kunt voor transport over land vanuit de Moskou regio (ruwweg) doorgaans ongeveer 2000 euro rekenen, mits de vrachtwagen "vol" is.

Hard doorsparen dus :')

FleurXNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:11

vroli1 schreef:
JoSav schreef:

Hard doorsparen dus :')

Haha of een goed betaald bijbaantje ;)

FleurXNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:12

Wat een mooie ogen ook hebben veel AT's maanogen?
Want als iemand daar ook foto's van heeft...

SOrry dat ik zoveel vraag maar ik hou van zwarte paarden met maanogen :*

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 12:29

Misschien even het topic doorlezen, staan veel foto's en linkjes in vast ook wel van paarden met maanogen.

FleurXNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 19:00

Fiffill schreef:
Misschien even het topic doorlezen, staan veel foto's en linkjes in vast ook wel van paarden met maanogen.

Oke dankje zal eens rondkijken