Welke kruising zou je niet willen hebben/fokken, welke wel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rachel_x

Re: Welke kruising zou je niet willen hebben/fokken, welke w

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:10

Thja.. Het maakt mij niet zoveel uit ,, als t maart een lief diertje is Het lieft een pony of een klein paardje.. Maar welk ras zou me niet uitmaken

kelliiee1993

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 18:18

Leuk paardje, zie er nog niet echt iets in van een Haffie.

nikki_amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:25

BlazingBoots schreef:
Ik heb een Haflinger x American Paint Horse! (v Kiblers Avalanche)
Hartstikke leuk dier!

Travis is 1 jaar
Afbeelding
Het is de rechter dus hè

haha dat vind echt een leuke combi! :p
ik zou graag een "fjordlinger" willen hebben :p en anders gewoon een fjordje... maarja ik mag geen pony maar ik zou het wel willen o:)

Li_lee_yang

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:40

al zou ik onze haflinger merrie willen dekken zou ik het denk met een fries doen, eigenlijk alleen maar omdat ik een wat groter paardje zou willen en ik een fries(zwart) gewoon erg mooi vind. ik zou dan wel een smaller type fries erop willen.
oja en wat ik absoluut niet mooi vind is euhmm..
arabierxtinker puur omdat het allebij mijn type paard niet is denk ik

kelliiee1993

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 19:49

Goede keuze desty .

Ik mag ook geen pony hoor

vanskii

Re: Welke kruising zou je niet willen hebben/fokken, welke wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:51

Een kruising van Fjord haflinger lijkt me wel grappig Tong uitsteken maybe beetje waziG Tong uitsteken whaha Ik heb een keer een Fjord x New Forest gezien dat zijn ook mooie dieren! Ik wil eigenlijk wel bijna alles met een Fjord kruisen Bloos Ik ben verliefd op Fjorden! Of een Quarter-Horse x Fries lijkt me wel leuk nog nooit gezien maar lijk em wel leuk. Maar ik geef je één tip van 2 rassend ie je nóóit moet kruisen! een Fries en een Arabier! Dat heb ik eens gezien en dat ziet er níét uit! Een lange dikke hals,, grote smalle borst,, raar hoofd Verward Echt verschrikkelijk Tong uitsteken sorry dat ik het zeG,, Zelf vinD ik Friezen wel leuk maar niet gekruist met een Arabier,,

Voor de mensen die Fries x Tinker niet leuk vinden,, Tip: doe een FriesxTinker kruisen met een Gewone 100% Fries Knipoog Dan word ie mooi Knipoog

FjordxIJslander is ook wel leuk Vork Er veranderd dan niet zoveel maar ze worden 2x zo lief Bloos hiiihii

lars12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:25

nou ik heb een kruising fjord paint horse super leuk paard ik heb hem van een handelaar dus als iemand iet meer van hem weet
Haha!

Dorien05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 01:24

Ik heb zelf dus wel een kruising tussen een fries en een tinker en hij is dus echt wel mooi gebouwd! helemaal niet super fors ofzo zodra ik n foto van hem op de pc kan krijgen zet ik die hier ook neer:D en we hebben op de stal ook een kruising tussen een fries x andalusiër echt een mooi dier!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 02:32

Citaat:
Shetlander X shire bijvoorbeeld

Volgens mij gaat je dat niet makkelijk lukken... Vork

Ik vind het wel leuk eens een bijzondere kruising te zien, maar vind het van sommige dingen ook wel jammer. Het unieke van het ras gaat eraf. Waarom wil je een haflinger kruisen met een arabier? Dan heb je een haflinger met wat meer pit. Als je heel veel pit wil, moet je in het algemeen gewoon geen haflinger kopen. Ik bedoel dat niet direct negatief, maar zie gewoon niet overal het nut van in...

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 04:00

Ik heb een haf x welsh, heeft inderdaad het uiterlijk van een haf en het pittige van haar moeder denk ik. Mijn pony was waarschijnlijk ook een ongelukje. Verder kan ik me geen specifieke kruisingen bedenken.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:22

Ik heb een kruising Fries x Clydesdale. Ik vind m gezeldig en voor mij is ie mijn droompaaardje.

Voor foto's moet je maar even in mijn profiel kijken Haha!

Winkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:35

Ik zou wel een kruising friesxkwpn willen hebben. Sterker nog.. ik heb er 1 Tong uitsteken
Z'n moeder is een friese stermerrie die maar niet drachtig wilde worden van een fries maar wel tot 2 keer aan toe van kwpners. Het is dus soms ook niet wat je wil fokken maar wat je kan fokken.

Zijn vader is een onbekende bonte kwpner en hij heeft de kleur van z'n vader geerft.
Vaak krijg ik de opmerking waarom ik geen tinker heb gekocht. Waar dit precies op slaat weet ik niet want ik vind hem alles behalve op een tinker lijken. Voor jullie even wat vergelijkingsmateriaal:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=CGBFAHR8

Het lijkt mij vrij duidelijk dat de bonte zonder halster een tinker is Knipoog

Cassidy schreef:
Toegegeven, op een papier kan ik niet rijden, je moet altijd het paard zien. Maar als ik een eind moet reizen om een paard te bekijken zonder papieren, en met papieren, dan wist ik het wel.

Ik moest 1.5 uur rijden om mijn paard te zien maar toen ik hem op de foto zag was ik verkocht. Ik wilde graag een veulen kopen en heb heel marktplaats bekeken voor het geschikte paard. Elk paard past wel bij iemand.

Er zijn altijd geslaagde en minder geslaagde paarden als je gaat kruisen maar dat heb je ook bij alle rassen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:41

Ik heb een Haflinger/Fjord x Anglo Arabier. Hij heeft de kleur van een Haf in de winter (warm gouden kleur) en in de zomer neigt 'ie meer naar de Fjordenkleur. Hij heeft een aalstreep en wildstrepen, echt een beauty. Momenteel heeft hij een wollige wintervacht en schijnt 'ie op een IJslander te lijken met zijn dikke manenbos, sprekende hoofd en wollige lijf. Hoe dan ook, ik hoor veel positieve meningen over hem en ben razend trots op mijn lieve goudkleurige paardje!!! Haha!

Geen idee wat ik niet zou willen hebben. Ik hoef zelf sowieso geen paard (vind ik te groot, ik hou meer van ponytypes), maar ik heb verder niets tegen paarden. Sommige kruisingen zijn helaas niet geweldig, maar heel veel ook weer wel.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:41

hafXwelsh

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:43

ehmm ik zou wel fries x wit paardebeest willen hebben..
dan krijg je mss wel witte friesen Kwijl
en bij ons op de manege staat een beest dat is een kruising met arabier (een hele kleine, van 130) met wss fjord of belg (weten ze niet, de merrie was uitgebroken en beviel een paar weken later van een veulentje)

maak der wel een x foto's van ;p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:48

OemmiejO schreef:
Haf x Arabier ofzo lijkt me stoer. Ja
Of iig een Haf x iets met hoger bloed.. Het uiterlijk van een haflinger, maar dan slanker en 'feller, pittiger' Lachen

Hmm.. Welke kruising ik niet zou willen hebben? Geen idee, sommige paarden spreken me gewoon niet aan, maar dat is niet een bepaalde kruising ofzo.. Sigaar

ik heb een haflinger x draver, heeft de kleur van een draver, ook de draf van een draver, en het meeste karakter van haflinger, maar kan ook best fel zijn Knipoog

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 09:57

ik heb zelf een fries x welsh gekocht.
maar dit was gewoon omdat hij hartstikke mooi kon lopen en er wel mooi uitziet.
maar op zich ben ik helemaal niet zo voor kruisingen vooral omdat sommige ook niet weten waar ze dan mee bezig zijn.
ik heb ook een fjord x appaloosa gereden, die is ook goed uitgepakt zeg maar.
maar ik zie ook regelmatig kruisingen voorbij komen waarvan ik denk dat dat een heel ongelukkig foutje is geweest.
ik denk dat je niet kan zeggen dat een bepaalde kruising mooi is, het pakt toch iedere x weer anders uit.
heb ook een fries x welsh gezien, had de voeten van een fries, en dan het luxe van een welsh.
echt verschrikkelijk vond ik dat Knipoog

Afbeelding
mijn paardje.

foto's van de fjord x app in mijn profiel.