reininglover schreef:de Quarter wordt weer eens vergeten![]()
![]()
Nee hoor...

Jus_dOrange schreef:Tsja veel mensen gaan voor 'hun eigen' ras, dus ik ook, ik ga voor de Quarter.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

reininglover schreef:de Quarter wordt weer eens vergeten![]()
![]()

Jus_dOrange schreef:Tsja veel mensen gaan voor 'hun eigen' ras, dus ik ook, ik ga voor de Quarter.
ik denk voor mij de FJORD. daar zit ik veel steviger op dan een arabier bijvoorbeeld. kan ook aan mij liggen hoor
maar een fjord zit zo lekker breed. Marrepar schreef:Bij mijn haf is het ook echt niét mogelijk om na een week er rustig op te stappen en weg te hobbelen
Als ik 2 dagen niet heb gereden staat ze meestal al op ontploffen, ook zomers als ze gewoon buiten komt overdag

Ze kunnen wel zo groot zijn, maar toch...

Billy schreef:Wat noem jij betrouwbaar?
Ik heb een vreseljk betrouwbaar paard, heel eerlijk, ontzettend fijn dier.
Maar wel een lastpak met rijden af en toe, en als je er een ander op zet die denkt dat die kan rijden, zal hij hem zeker ff uitproberen.
Maar toch is het dier verschrikkelijk betrouwbaar.
loveblacky schreef:oke het ligt wel aan het karakter, en de opvoeding en omstandigheden, geslacht misschien ook nog..
maar toch zie je vrij vaak kattige welshjes (die merries, pfff), te sterke fjorden, bijterige shets, lieve maar ook sterke haflingers, eigenzinnige arabiertjes, naja ik kan wel doorgaan zo.
ik vind persoonlijk uit eigen ervaring de new forest het betrouwbaarst.
ze schrikt overal van
maar dat is per paard dus anders..ik hoor dat veel new foresters wel goed te vertrouwen zijn.. OemmiejO schreef:Marrepar schreef:Bij mijn haf is het ook echt niét mogelijk om na een week er rustig op te stappen en weg te hobbelen
Als ik 2 dagen niet heb gereden staat ze meestal al op ontploffen, ook zomers als ze gewoon buiten komt overdag
Haha.. Bij mijn koudbloedpaardje is het precies hetzelfde.
Altijd grappig als mensen maar vol blijven houden dat koudbloeden o zó makkelijk en betrouwbaar zijn.
Ik heb eens bij mij in de les rondgekeken en ben tot de conclusie gekomen dat mijn 'dikke' koudbloed toch echt de meeste bokken geeft en het vaakst schrikt.![]()
Warmbloeden hebben gewoon meer temprament, maar daar zitten ook goede bertrouwbare pony's tussen. Tussen de koudbloeden ook hoor.
Ik denk gewoon dat je meer een paard moet zoeken op zn karakter en niet naar een bepaald ras kijken.
*Zo, dat was mij verhaal.
die is na een half jaar stappen aan de hand nog steeds rustig en doet ze niks toen ik er weer op stapte!
en het is een warmbloed
Melisnow schreef:Ik denk dat het er maar net aan licht hoe de band is tussen eigenaar en paard. Als het paard je volledig kan vertrouwen Zou jij het paard denk ik ook wel kunnen vertrouwen. Het licht er maar net aan of het dus klikt tussen jullie en wat het karakter van het paard is..