Meest 'betrouwbare' ras?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:58

reininglover schreef:
de Quarter wordt weer eens vergeten

Nee hoor...

Jus_dOrange schreef:
Tsja veel mensen gaan voor 'hun eigen' ras, dus ik ook, ik ga voor de Quarter.

Mariiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:00

eeehm.. moeilijke vraag ik denk voor mij de FJORD. daar zit ik veel steviger op dan een arabier bijvoorbeeld. kan ook aan mij liggen hoor maar een fjord zit zo lekker breed.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:17

Marrepar schreef:
Bij mijn haf is het ook echt niét mogelijk om na een week er rustig op te stappen en weg te hobbelen
Als ik 2 dagen niet heb gereden staat ze meestal al op ontploffen, ook zomers als ze gewoon buiten komt overdag

Haha.. Bij mijn koudbloedpaardje is het precies hetzelfde.
Altijd grappig als mensen maar vol blijven houden dat koudbloeden o zó makkelijk en betrouwbaar zijn.

Ik heb eens bij mij in de les rondgekeken en ben tot de conclusie gekomen dat mijn 'dikke' koudbloed toch echt de meeste bokken geeft en het vaakst schrikt.
Warmbloeden hebben gewoon meer temprament, maar daar zitten ook goede bertrouwbare pony's tussen. Tussen de koudbloeden ook hoor.

Ik denk gewoon dat je meer een paard moet zoeken op zn karakter en niet naar een bepaald ras kijken.

*Zo, dat was mij verhaal.

Billy

Re: Meest 'betrouwbare' ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:19

Wat noem jij betrouwbaar?
Ik heb een vreseljk betrouwbaar paard, heel eerlijk, ontzettend fijn dier.
Maar wel een lastpak met rijden af en toe, en als je er een ander op zet die denkt dat die kan rijden, zal hij hem zeker ff uitproberen.
Maar toch is het dier verschrikkelijk betrouwbaar.

stabik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:48

je moet eerst eens afvragen wat je er mee wilt doen, welke karakter eigenschappen jij belangrijk vind ( bv moet cool in het hoofd zijn of juist zeer "heet") daarnaast wil je een pony of een paard, een robuuste of een atletische etc...

ik vind dat je dus eerst moet kijken wat je zelf wil en verwacht van het toekomstige paard/pony en maak hier van uit welke ras jij denk dat bij je past.

ik heb alleen koudbloeden (fjord & haflinger) omdat als ik op een arabier zit ik er nerveus van wordt. heb een arabier gehad,schat van een beest en daar had ik het niet bij maar de arabier daarna werdt ik zelfs bang op terwijl ze niets bijzonder deed. zo zie je maar, ligt ook aan het karakter... koudbloeden zijn voor mij makkelijk want ookal wordt ik boos of bang ze lopen 9 van de 10 keer gewoon door alsof er niets aan de hand is..

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:53

Groninger, omdat ik er toevallig zelf eentje heb

Megamutsj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:07

Ik kies dan de fjord of de tinker

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:11

Ik ga abslouut voor de Fjord, er zitten uitzonderingen tussen maar kijk eens op maneges voor gehandicapten enzo, het zijn gewoon hele fijne pony's.
Arabieren kunnen heel betrouwbaar zijn, maar dat kost meestal gewoon tijd. Ik heb er één gekend en dat was een echte kinderpony. Maar over het algemeen kan zelfs een grote Hannoveraan nog zo lief zijn natuurlijk.
En Tinkers ook wel
En Friezen, hoewel die soms iets te vrolijk zijn

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:59

't Ligt aan het karakter, eigenaar enz. Maar ik vind de Shire wel betrouwbaar Ze kunnen wel zo groot zijn, maar toch...

Mariiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 11:55

trouwens een fries heeft ook wel wat

Saar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 12:02

IJSLANDER *o/*

Mariss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:37

Ik heb iets van; elk paardje heeft wel wat.
Je hoort wel vaak dat fjorden en ijslanders b.v niet zo schikkerig zijn, en arabieren die schrikken nog van hun eigen schaduw wordt gezegd. Maar elk paard kan er van door gaan, elke brave, lieve beginnerspony kan je eraf mieteren. Geen een paard/pony is echt betrouwbaar, omdat het een dier blijft en is. Natuurlijk kan je band met een paard opbouwen zodat hij/zij jou vertrouwt en daardoor minder snel zal gaan rennen, maar meer denkt van "oh mijn baas is ook niet bang, dus het zal wel niks zijn.'' Dus het gaat niet om het ras; Paardrijden is niet veillig, en geen een paard is echt betrouwbaar want het is een dier. Maar je kan wel een mooie band opbouwen met je paardje en daardoor zal hij jou gaan vertrouwen en niet snel gaan rennen, bokken of steigeren. D

Dit was mijn mening

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:39

Ik denk niet er een heel betrouwbaar ras is maar eerder een betrouwbaar paard + eigenaar.

Melisnow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 10:52

Ik denk dat het er maar net aan licht hoe de band is tussen eigenaar en paard. Als het paard je volledig kan vertrouwen Zou jij het paard denk ik ook wel kunnen vertrouwen. Het licht er maar net aan of het dus klikt tussen jullie en wat het karakter van het paard is..

christel1857

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:26

De fries, in het algemeen dan he?

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 16:38

haha volgens mij is het ook een algemene vraag

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 16:45

Ik denk dat dat heel moeilijk te zeggen is...
Wij hebben een Arabier, die als hij alleen is ontzettend graag keihard overal doorheen scheurt, maar als jij erbij bent (op het zadel , of aan het longeren) dan is hij ontzettend betrouwbaar, en hij let heel goed op je.

En onze New Forest (die staan zo bekend om hun rustige karakter) is echt een eigenwijs 'kreng' (niet vervelend, maar wel erg apart).

Dus het ligt er maar aan per paard.. Maar betrouwbaar tsja, als jij een goede band met je paard hebt, dan kan hij nog zo'n racer zijn, maar dan kan hij alsnog luisteren.. Dus ik zeg dat je dat niet per ras kan zeggen..

Sharlon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 16:52

Ik stem op de wat meer koele kikkers;
- Friezen
- Tinkers
- Haffies
- Fjorden
- Ijslanders.

Die zijn van nature al lekker rustig en koel in t hoofd.
Voor een deel ga ik er in mee dan een eigenaar het paard maakt of breekt, maar ieder ras begint wel met een zekere basis.

Zo ken ik genoeg friese hengsten die je kunt laten ophalen door een klein kind en die standaard als een hondje achter ze aanloopt.
Lekker koel ik t hoofd en laten zich niet zo snel opfokken.

Uitzonderingen natuurlijk niet meegerekend he!

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 16:56

The Icelandic Horse! Coooole paardjes! In het algemeen dan he, heb dr ook wel eens gezien waar je gewoon echt niet voor de lol opstapt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:00

Billy schreef:
Wat noem jij betrouwbaar?
Ik heb een vreseljk betrouwbaar paard, heel eerlijk, ontzettend fijn dier.
Maar wel een lastpak met rijden af en toe, en als je er een ander op zet die denkt dat die kan rijden, zal hij hem zeker ff uitproberen.
Maar toch is het dier verschrikkelijk betrouwbaar.

Dat dacht ik ook al.
shetjes hebben vaak een eigen wil....daar kun je best vanuit gaan = dus aardig betrouwbaar is z'n gedrag

Sky_Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:02

Ik denk dat geen enkel paard 100% betrouwbaar is,, want het blijven nu eenmaal beesten.. maar ik zou ook geen ras aan kunnen wijzen wat ik het betrouwbaarst vind, ik heb zelf een tinker die redelijk betrouwbaar is, maar vaak haar zin wil hebben. Een tinker van iemand die ik ken is absoluut niet betrouwbaar, die trapt en rent weg en dat soort dingen. Dus het ligt echt niet aan het ras.

NF_Daphne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:19

loveblacky schreef:
oke het ligt wel aan het karakter, en de opvoeding en omstandigheden, geslacht misschien ook nog..
maar toch zie je vrij vaak kattige welshjes (die merries, pfff ), te sterke fjorden, bijterige shets, lieve maar ook sterke haflingers, eigenzinnige arabiertjes, naja ik kan wel doorgaan zo.
ik vind persoonlijk uit eigen ervaring de new forest het betrouwbaarst.

whaha ik heb ook een new forestt...maar die is niet zo betrouwbaar.. ze schrikt overal van maar dat is per paard dus anders..ik hoor dat veel new foresters wel goed te vertrouwen zijn..

NF_Daphne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:27

OemmiejO schreef:
Marrepar schreef:
Bij mijn haf is het ook echt niét mogelijk om na een week er rustig op te stappen en weg te hobbelen
Als ik 2 dagen niet heb gereden staat ze meestal al op ontploffen, ook zomers als ze gewoon buiten komt overdag

Haha.. Bij mijn koudbloedpaardje is het precies hetzelfde.
Altijd grappig als mensen maar vol blijven houden dat koudbloeden o zó makkelijk en betrouwbaar zijn.

Ik heb eens bij mij in de les rondgekeken en ben tot de conclusie gekomen dat mijn 'dikke' koudbloed toch echt de meeste bokken geeft en het vaakst schrikt.
Warmbloeden hebben gewoon meer temprament, maar daar zitten ook goede bertrouwbare pony's tussen. Tussen de koudbloeden ook hoor.

Ik denk gewoon dat je meer een paard moet zoeken op zn karakter en niet naar een bepaald ras kijken.

*Zo, dat was mij verhaal.

net als mijn paardje die is na een half jaar stappen aan de hand nog steeds rustig en doet ze niks toen ik er weer op stapte! en het is een warmbloed

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:53

Tsja ik weet het eigenlijk niet.
Ieder paard kan gemeen zijn of betrouwbaar.
Maar ik heb idd gelezen en gehoord dat een arabier erg betrouwbaar is.

Ik denk toch niet dat het aan het ras is, maar zoals ik al zei ik heb er geen duidelijke mening over.

JessiiCaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:54

Melisnow schreef:
Ik denk dat het er maar net aan licht hoe de band is tussen eigenaar en paard. Als het paard je volledig kan vertrouwen Zou jij het paard denk ik ook wel kunnen vertrouwen. Het licht er maar net aan of het dus klikt tussen jullie en wat het karakter van het paard is..

ben ik het mee eens
maar ik vind toch wel een tinker ook een betrouwbaar paardje hoor!