waarom zo'n 'hekel' aan tinkers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:00

Supertje schreef:
Ik heb ook een tinker, en ja, met de bedoeling om er ook zeker mee de wedstrijdsport in te gaan Zowel dressuur als springen.
Hij is E-pony maat, maar gaat toch echt tussen de paarden paarden springen.
Ik vind tinkers leuk (logisch, anders had ik er geen ), maar ik wilde toch ook een paard waarmee ik wedstrijden zou kunnen rijden. En toen kwam ik Jordy tegen, al het goede van een tinker, maar wel een wat luxer type met 3 hele goede gangen, en bleek later, erg veel springvermogen. Een parcoers van 1.20 legt hij met gemak af, hoger is onder het zadel nog niet geprobeerd, eerst leren lijntjes rijden etc. In vrijheid had hij absoluut geen moeite met de 1.60.
En hij heeft ook nog eens een heel luxe koppie.

Jordy heb ik altijd al een super tinker gevonden! Ik zeg ook niet dat tinkers het niet kunnen, maar altijd moeilijker dan bv een KWPN-er, en ze zijn moeilijker te vinden

Pellie

Re: waarom zo'n 'hekel' aan tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 10:03

chas schreef:
het is inderdaad soms een uitdaging om een tinker leuk in de dressuur mee te laten lopen, gezien hun lichamelijke bouw en karakter.
[/quote] enne ze kunnen heel mooi lopen !!!

maare ik snap eigenlijk heel dit topic niet ???? jullie ?? dit is een beetje iets "uitlokken "vindt ik ,....laat iedereen in z`n eigen waarde ongeacht welk soort , Ras ,en type het ook is ...zal wat zijn als iedereen op hetzelfde valt he .........

of is het zo bedoeld dat het vaak wordt gezegt ???

sorry ben blond he .......
[/quote]
volgens mij niet hoor, tenminste ik kom het niet vaak tegen. wat ik wel vaak lees in foto topics is dat men zegt: ik hou niet zo van tinkers maar deze vind ik wel erg mooi!!

daar wordt ik persoonlijk wel erg flauw van maar ik zal zeker geen topic maken wat anderen uitnodigd om te zeggen waarom ze tinkers niet leuk vinden nee, daar zit ik niet echt op te wachten.

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 10:30

Ja, ik heb dan wel een fries
Maar tinkers trekken me niet echt. Ik houd niet van dat bonte denk ik.

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 17:04

Ach, hekel is een groot woord.
Ik vind ze gewoon echt niet mooi. Net als Friezen. Houd ik ook niet van.
Smaken verschillen gelukkig!

jenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:53

blokje schreef:
ff mijn mening:
ik vind tinkers vaak erg lelijk.
maar er zitten mooie tinkers tussen.
http://home.planet.nl/~ronda070/pony/Penotti02.JPG
dit is penottie van de balansruiters in emmeloord en deze vind ik heel mooi.
ook wel omdat hij aan 1 kant een maan oog heeft.

Was eerst ook niet zo gek op tinkers maar ben nu helemaal om!
De pony waar ik altijd op reed kreeg een peesblessure en kon het werk niet meer aan en moest weg, toen ben ik overgestapt op deze tinker Penotti!
Nu rij ik elke week op em!

Een vriendin heeft een verzorgtinker, door haar ben ik aangestoken!

Vind het schitterende dieren! Ik hou wel van stevige paarden.
Ik heb helemaal niks met "die magere paarden"!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-03-06 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: SVP geen foto's quoten :)

izabella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:01

jenne schreef:
Vind het schitterende dieren! Ik hou wel van stevige paarden. Ik heb helemaal niks met "die magere paarden"!

Ik houd best van stevige paarden, heb zelf een fjord, en die is ook niet mager (hoewel er een verschil is tussen bouw en of een paard dik of dun is). Maar ik vind Tinkers gewoon niet mooi, friezen bijvoorbeeld ook niet.
Maar smaken verschillen. En als je een topic start met een titel als deze, zet je wel alvast een bepaalde toon.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:27

Nu is het ook niet zo dat tinkers allemaal bont zijn hoor......
Heb er momenteel 5 lopen en er is er maar 1 bont. De rest is 1-kleurig met eventueel wel witte voeten/bles o.i.d.
Dus ook qua kleur is er voor ieder wat wils.....

Overigens vind ik tinkers leuk, zoals ik zoveel rassen leuk vind.
IJslanders zijn geweldig om op te rijden. Tenessee Walking horses ook. Grandioze paarden.... maar ook niet allemaal mooi..... maar wel leuk

Als het bij mij maar een hoofd en vier benen heeft.... dan is het goed

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:36

Ik heb zelf ook een Tinker, maar ik was nooit een tinkerfan. Ik ben eerder een Quarter, Paint fan. Ik heb deze Tinker gekregen van mijn vriend en ik ben nu super aan haar gehecht..

Wat springen, dresuur en wedstrijdsport betreft.. Mijn Tinker is M2 startgerechtigd en springen M startklaar.. Ze kan zeker meer..
Ik weet niet wat het is op wedstrijden, maar wat ik wel weet is dat iemand liever een bruine kwpn in de ring ziet komen dan een lompe iets minder soepele bonte tinker..

Die van mij moet iig niet onderdoen voor een kwpn-er.. Ze is een stuk slimmer dan de Kwpn van mijn vriendin

Ik vind alle paarden leuk, als het een hoofd en 4 benen heeft ben ik blij.. Net als Indezz zegt

En dan nog iets.. Ieder paard is mooi, bruin, bont, voor mijn part paars met gele stippen.. Het is net als bij de mensen.. Nobody's Perfect..
Zo is het ook een strijd met het wat vollere paard en met de slanke sportpaarden..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:43

Iemand op bokt had een keer een heel leuk onderschift;

Niet alles wat bont is is een Tinker, en niet alles wat een Tinker is is bont

iets in die zin

Maargoed, ik ben in 2002 in aanraking gekomen met de Tinker, datzelfde jaar kocht ik mijn eerste Tinker. Inmiddels staan er hier 3 in de wei
Hoe uit de hand gelopen?
Ik zou echt nooit meer iets anders als een Tinker willen.
Wat ik erg jammer vind is dat Tinkers zo vaak als lomp bestempeld worden. Er zijn zoveel verschillende types, en ze hebben allemaal hun eigen (gouden) karakter..

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:52

Ik vind ze niet mooi, ik ken niet genoeg Tinkers om het karakter goed te kunnen beoordelen. Effen Tinkers vind ik écht niet mooi, en er zijn maar weinig bonte Tinkers die ik mooi vind. Ik vind ze ook te grof gebouwd, en die benen zou ik gelijk bewerken met een scheerapparaat.

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:56

Het karakter..
Hmmz.. Ik las op een bladzijde dat koppigheid niet in het Tinkerras hoorde.

Maak mijn Tinker dat wijs. Die is koppig, bokt, steigert, dribbelt net zo veel als een ander paard.
Maar zet en een kind op en ze is zo mak als een lammetje

Jus_dOrange.. Niet iedere tinker heeft zoveel behang aan de benen.. Dat scheelt weer scheren

Hier trouwens een foto-tje van mijn Tinker..
Afbeelding

Amy word hier op bokt door de meeste tinkerbokkers beschouwd als een aparte maar mooie merrie. De een vind haar prachtig de ander niet.

Ze is heel anders als Jordy, die hier ook ergens staat! Maar toch vind ik Jordy ook weer heel mooi!

liefling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:23

Ik las alles even wat er gezegt word over de tinker.

Maar ze zijn helemaal niet koppig , mijn mening is dat een tinker koppig is wanneer het gewoon niet eens is met de ruiter of amazone. Als je een goede band hebt met je paard zoals ik met mijn tinker Duncan ( gaat hij door het voor , voor je ) niet lettelijk genomen he.

En kwa wedstrijden ,

Een tinker kan net zo ver komen als een gewoon paard in de wedstrijden , het licht er maar net aan of je tinker voor je wil werken .
Wil de tinker voor je werken dan kom je volgens mijn mening net zo ver als je zelf wil komen in de sport kwa dressuur .

en de aftekening , de meeste tinker zijn over het algemeen bont met een paard uitzonderingen ertussen he , heb zat tinkers gezien die niet bont waren.

Maar dat iemand dat niet mooi vinden is dat hun mening . ieder zo zijn mening ( is toch zo !! )
Maar vind niet dat je dat moet zeggen , zulke dingen moet je gewoon voor je houden vind ik je kan der iemand wel mee kwetsen , of die voeld zich aangesproken omdat die wel een bonte heeft of een tinker.

Maar ieder zo zijn mening he .

Het is maar goed dat niet iedereen een tinker leuk vind want dan werd het wel erg saai he in de paarden , en zo eentonig heeft iedereen tinkerd , nee god zijdank zijn er meerdere rassen en , veeele meningen over de verschillende rassen.

oke dat was ff mijn mening , groetjes...
kus en hoef duncan. (_)

minihvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:25

ik vind alle rassen juist leuk heb je tenminste afwisseling

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:33

minihvj schreef:
ik vind alle rassen juist leuk heb je tenminste afwisseling

Idd, iedereen heeft een verschillende mening, en dat is maar goed ook.
Ik heb een gelderse merrie, schat van een dier en een tinker ruin.
De tinker kan ik rustig een maand laten staan en er dan mee wegrijden zonder dat hij ook maar een stap verkeerd doet. Bij mijn merrie hoef ik dat niet te proberen. Dat wil niet zeggen dat mijn ruintje een l*lletje
is, in tegendeel, lekker voorwaarts en zelfs heet als je hem lekker doorrijdt.
Er zijn tinkers bij waarvan ik denk: daar zou ik nooit op klimmen, wat een lelijk ding. Maar dat denk ik ook van een heleboel andere paarden.
Ieder zijn meug....

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:56

Dit zie ik nu heel vaak staan: Ik val meer op sierlijke paarden, of iets in die zin. Maar er zijn natuurlijk ook veel tinkers die sierlijk ZIJN.

Neem nu een voorbeeld aan mijn merrie (valt onder type Grai):
Afbeelding

Ikzelf vind haar dus wel sierlijk, ze vind springen hartstikke leuk (sinds kort mee bezig) kan ook best wel hoog springen "voor een tinker", en voor dressuur heeft ze ook ontzettende aanleg.

Wat ik hiermee dus wil zeggen, dat niet alle tinkers grof gebouwd en "lomp" zijn. En idd, iedereen heeft zijn eigen smaak qua ras. Mij zou je bijv. nooit op een kwpn-er zien.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 09:23

Ik vind tinkers supper mooi
Ze hebben een heele mooie uitstraling

Ik snap niet waarom mensen ze niet leuk vinden

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 09:40

Ik vind tinkers ook mooi! Niet alle tinkers spreken mij aan, maar over het algemeen zijn de meeste mooi
En het gaat niet alleen om het uiterlijk, het karakter moet ook passen. Je kan wel een pracht tinker hebben, maar als die een rotkarakter heeft dan kan je er ook niks mee. Ik zou dan nog liever een wat 'lelijkere' tinker willen hebben met een goed karakter, dan een mooie met een rotkarakter!

Megamutsj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:22

Ik vind tinkers ook heel erg mooi! Natuurlijk niet allemaal, maar de meeste vind ik harstikke leuk om te zien.
Ze zijn geloof ik ook erg rustig, en sociaal, dat spreekt me ook wel aan

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:18

Ik heb tinkers altijd al wel leuk gevonden. (Oké, er zijn weinig paarden die ik niet leuk vind, maar kom...)
Ze zijn lekker stevig en vaak mooi getekend en daar hou ik wel van.

maccie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:46

tinkers zijn gewoon niet echt mijn smaak maar hekel ana is een groot woord. bij mij gaat het vooral om een klik met een paard hebben..

ik heb zelf 2 fjorden, dus het ligt niet aan het stevige maar mij ze trekken mij gewoon niet zo erg. en dat heeft iedereen vast met een ras.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 15:25

Jus_dOrange schreef:
Ik vind ze niet mooi, ik ken niet genoeg Tinkers om het karakter goed te kunnen beoordelen. Effen Tinkers vind ik écht niet mooi, en er zijn maar weinig bonte Tinkers die ik mooi vind. Ik vind ze ook te grof gebouwd, en die benen zou ik gelijk bewerken met een scheerapparaat.

Ik vind dit eigenlijk een domme opmerking.... en erg kort door de bocht.... En ben het met Pellie eens..... Dit is een raar topic en lokt rare reacties...
Laat een ieder in zijn waarde, zowel ruiter als baas....
Het belangrijkste is dat men plezier heeft van zijn eigen paard, of het nu een KWPN-er, fjord, haflinger of tinker is of een totaal ander ras......

Sommige mensen reageren echt bot..... leer eerst een paard eens kennen, voordat je er een oordeel over velt... Kan heel kwetsend zijn!

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:24

Hun karakter zal net zo lief en leuk zijn als die van elk ander paard, maar het uiterlijk spreekt me niet aan! geef mij maar een friesje of een Kwpn'er, dat spreekt me veel meer aan, een tinker vind ik maar breed en masaal!

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:50

Karoliefje schreef:
Hun karakter zal net zo lief en leuk zijn als die van elk ander paard, maar het uiterlijk spreekt me niet aan! geef mij maar een friesje of een Kwpn'er, dat spreekt me veel meer aan, een tinker vind ik maar breed en masaal!

Alsof een fries niet breed en massaal kan zijn.....

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 20:04

Ik vind niet echt dat je kan zeggen van, dat is een tinker, stom beest.. Ik ken leuke tinkers, maar ook lompe.. Maar dat heb ik met haflingers en fjorden ook.. Dat heb je bij alle rassen eigenlijk wel.. Ook al zijn het niet mn favoriete rassen er zitten echt wel leuke beestjes tussen.. Denk alleen niet dat ik zelf snel een koudbloed zou nemen, maar voor bosritten o.i.d. zijn ze echt heel stoer!

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 20:55

Ik heb het ook niet echt op tinkers... Al heb ik wel 1 favoriet, Salmiak van donna1, die bij mij op stal staat. Die vind ik erg leuk.
Maar verder zijn tinkers niet echt mijn favoriete ras... het is het bonte denk ik.. en tja ze spreken mij gewoon niet aan kwa uiterlijk