Ervaringen met Dravers (Ook onder het zadel)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Krullebol

Re: Ervaringen met Dravers (Ook onder het zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 18:15

Hallo luitjes,

ik heb zelf een Franse draver. Super paardje.Hij is heel lief en betrouwbaar. Hij is 1000% verkeersmak en is negens bang voor. Lekker koel in zijn kop dus. Alleen galop ( vooral verzameld) vindt hij nog erg moeilijk. Maar het gaat wel steeds beter. Hij is ook een super springtalent, dus daar wil ik hem in gaan uitbrengen. maar eens de dressuur nog wat meer onder controle. Maar ik zou nooit geen ander ras meer willen.

LTBLDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:27

Ik heb ook een franse draver nog maar heel kort. maar die van mij is wel wat anders.. hij is niet altijd heet maar hij kan het aardig goed.
hij komt van de draf baan uit duistland.

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 20:36

LTBLDS schreef:
Ik kan me helemaal vinden in dit onderwerp en me met veel eigenaren vergelijken. mijn draver is precies het zelfde nerveus druk en heet(vooral als jij dat ook bent) maar super betrouwbaar. hij zal me nooit in de steek laten. Nu ik stage loop heb ik alleen wat minder tijd wat ik wel jammer vind.. wordt hij nog drukker. maar geef veel om hem dus ik maar zo veel mogelijk tijd voor hem vrij

grz.

Zo is die van mij dus ook, precies
erg nerveus druk en heet maar wel een super beestje

lovemaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:20

ff voor de duidelijkheid:P franse dravers zijn toch een beetje die dravers die soms een beetje iets weg hebben van een quarter?? dus met wat rondere achterhand en niet zo'n heel erg ramshoofd? toch?:P

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:24

Dat zijn de Amerikaanse. De Fransen zijn over het algemeen wat grover en groter.

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 19:34

Heb je nog meer behalve Franse en Amerikaanse dravers dan

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:01

Frans en Amerikaans zijn grofweg de twee belangrijkste types. Je hebt Duitse, Belgische, Nederlandse, enz. Maar de Franse is behoorlijk raszuiver, er is vrijwel geen inbreng van andere rassen. De Nederlandse is eem deel inlandse paarden, deel buitenlandse zoals Franse, Amerikaanse, Duitse, etc.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 00:15

Dravers de grootse goed sullen die er bestaan.
Tuurlijk heb je er af en toe een bij.
Maar ik vind het wereld paarden.

Maar niet iedereen wil en heb het geduld om zo beestje goed te trainnen onder het zadel.
Jammer want ze werken graag en doen hun best hoe moeilijk het ook is.

Zo ook de draver van het vrouwtje wiens arabier ik doe.
De draver heb ze er nog niet zo lang bij.
Zadeltje erop en erop zitten meneer vind alles best.
Alleen als hij het moeilijk vind gaat hij piepen er raar springen(aan de longe)

Heb er al best een aantal door me handen gehad of meot ik zeggen benen
Geen van allen vals allemaal braaf

LTBLDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:56

ja zolang je er maar veel gedult mee hebt is het eigenlijk heel goed te doen...
ik heb mijn draver ook nog nie zo lang en hij neemt heel snel leer aan.. ze willen heeeel hard voor je werken en zullen nooit zeggen dat ze te moe zijn.

ik krijg geen foto's er op anders had ik wel een mooie foto van mijn draver..
ik heb een franse draver maar die van mij is eigenlijk helemaal nie zo grof en nie zo heel er groot hij is 1.56 m ongeveer.

als je op naar andere dravers kijkt is die van mij zelfs zeer smal en slank.. Super mooi dus

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:58

arans schreef:
SplashIsLief: en nu al aan het genieten van d'r ouwde dag???

Ze is 16 (word 17) dus valt wel mee Ze heeft hard gewerkt en heeft het verdiend. Daarnaast ging het niet meer, versleten beentjes

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 19:17

wkoekoek schreef:
Frans en Amerikaans zijn grofweg de twee belangrijkste types. Je hebt Duitse, Belgische, Nederlandse, enz. Maar de Franse is behoorlijk raszuiver, er is vrijwel geen inbreng van andere rassen. De Nederlandse is eem deel inlandse paarden, deel buitenlandse zoals Franse, Amerikaanse, Duitse, etc.

oke duidelijk

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 19:19

LTBLDS schreef:
ja zolang je er maar veel gedult mee hebt is het eigenlijk heel goed te doen...
ik heb mijn draver ook nog nie zo lang en hij neemt heel snel leer aan.. ze willen heeeel hard voor je werken en zullen nooit zeggen dat ze te moe zijn.

ik krijg geen foto's er op anders had ik wel een mooie foto van mijn draver..
ik heb een franse draver maar die van mij is eigenlijk helemaal nie zo grof en nie zo heel er groot hij is 1.56 m ongeveer.

als je op naar andere dravers kijkt is die van mij zelfs zeer smal en slank.. Super mooi dus

Mijn paardje zou indd ook nooit toegeven dat ze moe is, altijd doorgaan, en wil super hard werken, opzich wel een goede eigenschap vind ik, maar af en toe een beetje TE . ( mijn paardje dan he )

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 19:21

Mijn paard is super braaf en lief op stal, maar naar andere paarden toe, kan ze ontzettend kwaad doen (buurvrouwen op stal, weide maatjes etc) Herkenbaar of gewoon een eigenschap van mijn paard ??

CarinaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:27

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:30

judith_slu schreef:
Mijn paard is super braaf en lief op stal, maar naar andere paarden toe, kan ze ontzettend kwaad doen (buurvrouwen op stal, weide maatjes etc) Herkenbaar of gewoon een eigenschap van mijn paard ??

Herkenbaar Heel erg zelfs!

fransje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:37

judith_slu schreef:

Typische merrie, lijkt mij. Mijne doet het trouwens ook. Is ook een draver en een merrie

Ik kan iedereen trouwens aanraden om op www.dravers.nl te gaan kijken!

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 19:56

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 19:57

fransje23 schreef:
judith_slu schreef:

Typische merrie, lijkt mij. Mijne doet het trouwens ook. Is ook een draver en een merrie

Ik kan iedereen trouwens aanraden om op www.dravers.nl te gaan kijken!

Ja een merrie is het, maar wij hebben wel meer merries, en die doen niet allemaal zo... Zou wat zijn anders

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 08:05

als mijn pony zou komen te overlijden zou ik absoluut weer een dravertje willen hebben

enne dat gedrag wat jullie beschrijven heb ik nooit gezien bijd e dravers waar ik op reed, die waren altijd heel makkelijk in de omgang, en ook naar andere paarden toe waren ze juist heel sociaal

CarinaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 10:36

kindness is ook makkelijk in omgang en best sociaal naar andere... aleen is hij dominant naar andere!

LTBLDS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:25

judith_slu schreef:

Nee dat heeft die van mij ook wel is last van. vooral met de buurvrouw opstal als zij meer aandacht krijgt als hij. toch ben ik wel blij dat ie een buurvrouw heeft hij stond eerst alleen en dat vond ik toch niet zo prettig

mvg

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 19:53

Vandaag zo ook weer:
Ik gin de paarden op stal doen en roos stond al in haar stalletje, zij staat in het midden van 3 stallen. Haar buurvrouw rechts van haar, dus laten lopen en ze wou net haar stal inlopen, en ineens mijn merrie enorm bijten, tja gleed buurvrouw uit en durfde haast haar stal niet meer in

LTBLDS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:33

lief paardje heb jij had ik vorige week ook leek wel een monster spider pakte zo de spijlen in zijn mond... en greep de hond bijna in z'n rug this niet echt een pet lover

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 19:20

LTBLDS schreef:
lief paardje heb jij had ik vorige week ook leek wel een monster spider pakte zo de spijlen in zijn mond... en greep de hond bijna in z'n rug this niet echt een pet lover

Mijn paardje vind katten anders wel leuk
maar tegen mensen is ze heel sociaal hoor!!

lovemaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:39

Mijne is heel lief naar andere levende dingetjes , met name mensen,,, behalve mannen die op de dierenarts lijken ofzo:P