zijn hier meer mensen met een Engels Volbloed??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BailyKarlos

Re: zijn hier meer mensen met een Engels Volbloed??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 23:52

Ik heb een KWPN merrie, waar iets van %80 engels volbloed inzit.
Dus het eigenlijk gewoon een engels volbloed.

Ik heb haar toevallig ook in Monster gekocht...

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:49

weet niets van hem, helaas geen papieren bij.

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:18

hey, hier ben ik dan weer!
neej ik heb geen naam van de oude eigenaar in duitsland (we vermoeden dat ze daar gewoon dood is verklaard) ook hebben wij er al een keer geprobeerd achter te komen maar ze doen heel geheimzinnig en ik kan er met geen mogelijkheid achter komen HELAAS!!!
Diegene die het probeerde zeiden tegen mij dat zij hele goede ouders moet hebben vanwege hoe ze is en hoe ze over haar doen......

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:08

wij hebben een er eentje, merrie van nu al weer 24 . heet officieel Zanierke maar hebben haar omgedoopd naar Vosmare. vos vanwege haar kleur en mare is Engels voor merrie (mijn ma is Engelse) haar vader is Snegum Flight en schijnt destijds een goede draver geweest te zijn. op haar 24e is ze nog steeds: as mad as a hatter

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:09

wij hebben een er eentje, merrie van nu al weer 24 . heet officieel Zanierke maar hebben haar omgedoopd naar Vosmare. vos vanwege haar kleur en mare is Engels voor merrie (mijn ma is Engelse) haar vader is Snegum Flight en schijnt destijds een goede draver geweest te zijn. op haar 24e is ze nog steeds: as mad as a hatter

Jessica24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:27

Ja, ik heb ook een Engels Volbloed.
Een merrie van 9 jaar oud.
Erg heet en sensibel.
En wil altijd voor je aan het werk.
We mogen onder tussen M2 starten.
Maar we hebben even een pauze ingelast omdat ze over twee maanden haar veulen krijgt.
Foto's staan in mijn profiel.

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 15:24

Karrimh schreef:

een draver is niet hetzelfde als een engels volbloed

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 15:29

Ik heb ook een volbloed, en ben er erg blij mee!!
Claudina is een Opera Ghost xx x Youth xx. In mijn profiel staan foto's.
We rijden L1 dressuur (L2 debuut is al gepland ) en B -springen (ben al wel L-startgerechtigd, maar B is nog zo leuk.. )
Ze is 8 jaar oud en heeft in 2004 een veulen gekregen van de hengst Madison. In 2003 is ze vanuit Engeland in Nederland gekomen, ze heeft nooit op de baan gelopen.

Uppojono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 15:50

Ik heb ook een Engelse Volbloed Merrie.. heb er geen papieren bij, maar had altijd al wel het vermoeden dat ze een Engelse Volbloed was.. Ze is ook vanuit Engeland naar Nederland gekomen.. Maar ze heeft een vriesmerk op haar rug, hiermee heb ik informatie op gevraagd en blijkt dat ze op 22-9-1993 gemerkt is in Nottingham.. Haar nr is 86AV.. Maar met deze informatie kom ik nog niet verder, best jammer, want zou graag iets willen weten over haar verleden.. Weet iemand dan toevallig op welke leeftijd ze in Engeland meestal gemerkt worden. Ik ga er namelijk vanuit dat ze nu ongeveer 19 is, maar dat weet ik dus ook niet zeker..
Nog maar even een foto, misschien herkend iemand er een zeer bekend renpaard in.. ha ha..

Afbeelding

Afbeelding

PatriciAap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 15:54

wat heeft die een aparte schoft

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:00

Afbeelding
Toch maar even een fotootje van Claudina plaatsen

PatriciAap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:27

doet het niet

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:29

wel hoor!!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:30

BailyKarlos schreef:
Ik heb een KWPN merrie, waar iets van %80 engels volbloed inzit.
Dus het eigenlijk gewoon een engels volbloed.

Same here.

Vader van die van mij is Sit This One Out, en moeder moet wel ergens in haar paspoort staan maar die heb ik hier even niet.
Foto's staan trouwens in profiel, het is de bovenste, maargoed dat is sowiezo wel duidelijk als je het ziet.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:32

in engeland worden volbloeds zelden gemerkt..al de afgelopen 15 jaar zeker niet meer.
De kans is groter dat je een halfbloed hebt of een engels warmbloed paard.

Als oude eigenaren geheimzinnig doen over afstammingen wil niet zeggen dat ze goed zijn. De kans is veel groter dat ze dus dood verklaard is(voor het stamboek) en dan geven ze liever de gegevens niet uit omdat ze dan zelf in grote problemen kunnen komen. Je hebt dan namelijk een dood paard in je bezit...Maakt allemaal niet uit wie de ouders zijn is alleen maar leuke aditie omdat je dan kunt zoeken op internet

Uppojono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:54

Ja, Joy heeft idd een extreem hoge schoft.. Was ook echt erg om een goed passend zadel te vinden.. Maar uiteindelijk wel gelukt..

Maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen met je Engelse Volbloed.. Die van mij heeft echt een super karakter, echt een schatje.. Maar is ook echt een heethoofd en dan niet echt qua rijden, maar meer in de omgang.. Zo weeft ze bijvoorbeeld op stal, terwijl ze elke dag gereden of gelongeerd en wordt en ook veel buiten komt, zomers meestal dag en nacht.. En voor de rest echt heel gestresst, er hoeft maar iets te gebeuren en ze is van slag.. Gisteren duwde een vreemde haar even aan de kant, omdat er een paard lang moest, hup direct gaan hangen.. Ook houdt ze niet van aansingelen, dus moet altijd lopens aangesingeld worden, dan is het klaar.. Heeft zich een keer gewoon op haar mond laten vallen, omdat iemand haar stilstaand aansingelden, gevolg 6 hechtingen in haar lip.. Hou echt superveel van m'n paardje, maar mag wel wat relaxter zijn.. Misschien iets teveel verwend, kreeg haar op m'n tiende nl.. Maar zijn die van jullie ook van die stresskipjes..?

Uppojono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:56

Wat je zegt Woogy klopt dus niet helemaal.. Die van mij is zeker weten in 1993 gemerkt, dat is dus 13 jaar geleden..

Ilzjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:59

Uppojono schreef:
Maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen met je Engelse Volbloed.. Die van mij heeft echt een super karakter, echt een schatje.. Maar is ook echt een heethoofd en dan niet echt qua rijden, maar meer in de omgang.. Zo weeft ze bijvoorbeeld op stal, terwijl ze elke dag gereden of gelongeerd en wordt en ook veel buiten komt, zomers meestal dag en nacht.. En voor de rest echt heel gestresst, er hoeft maar iets te gebeuren en ze is van slag.. Gisteren duwde een vreemde haar even aan de kant, omdat er een paard lang moest, hup direct gaan hangen.. Ook houdt ze niet van aansingelen, dus moet altijd lopens aangesingeld worden, dan is het klaar.. Heeft zich een keer gewoon op haar mond laten vallen, omdat iemand haar stilstaand aansingelden, gevolg 6 hechtingen in haar lip.. Hou echt superveel van m'n paardje, maar mag wel wat relaxter zijn.. Misschien iets teveel verwend, kreeg haar op m'n tiende nl.. Maar zijn die van jullie ook van die stresskipjes..?

Ilze is ook een echt heethoofd. Qua rijden is ze echt voor mij 100% betrouwbaar. Maar zodra er iemand anders op gaat (Er kunnen 2 mensen gewoon op, ik en een vriendin, als er anderen op gaan moet ik er sowiezo bij blijven) dan raakt ze van slag.
Voor de rest is ze een echte chagerijn, ze bijt snel, en met opzadelen trapt ze ook, maar dit komt waarschijnlijk eerder uit haar verleden.
Ze is als je ernaast staat ook heel snel over de zeik, er hoeft maar dit te gebeuren en ze staat rechtop.
Ze kan absoluut niet tegen waterdruppels (Regen kan ze wel tegen) en flitsers (Van fototoestellen) dan gaat ze ook opgefokt lopen doen enzo.
Voor de rest als je erop zit is het een heel stabiel paardje, kan je een bom naast laten ontploffen. (Alleen die waterdruppels en flitsers )

Uppojono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 17:13

Ha ha, ja maar waterdruppels bijten natuurlijk en flitsers vallen altijd aan.. Logisch dat ze bang is.. ha ha.. Maar dat is bij die van mij dus ook zow, buiten is ze echt te vertrouwens, vrachtwagens, kuddes motoren, nergens bang voor.. Maar als ze dan bijvoorbeeld langs een anders paard in de wei komt, is het mis.. Vindt ze nogal enge dieren, die paarden.. Daardoor al twee keer een sloot in gesprongen.. Dat soort acties heeft ze.. Terwijl ze gewoon op een manege staat, genoeg andere paarden ziet, en altijd samen met m'n andere paard buiten staat.. Boefje..

Uppojono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 17:18

@ Woogy.. Het is ook zeker weten een Engelse Volbloed, aangezien ik met iemand van het stamboek in Engeland heb gemaild, zij heeft voor mij uitgezocht, waar Joy wegkomt en waar ze gemerkt is.. Ik kreeg gegevens van haar op haar vriesmerk en die kloppen allemaal.. Chestnut mare, 15.3 HH ( = 157,5 ) en is natuurlijk maar 1 paard met dat nummer..

Ilzjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 17:24

Uppojono schreef:
Ha ha, ja maar waterdruppels bijten natuurlijk en flitsers vallen altijd aan.. Logisch dat ze bang is.. ha ha.. Maar dat is bij die van mij dus ook zow, buiten is ze echt te vertrouwens, vrachtwagens, kuddes motoren, nergens bang voor.. Maar als ze dan bijvoorbeeld langs een anders paard in de wei komt, is het mis.. Vindt ze nogal enge dieren, die paarden.. Daardoor al twee keer een sloot in gesprongen.. Dat soort acties heeft ze.. Terwijl ze gewoon op een manege staat, genoeg andere paarden ziet, en altijd samen met m'n andere paard buiten staat.. Boefje..

Ja die waterdruppels die bijten ook ja.
En idd, buiten doet ze helemaal nergens wat om.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 01:25

Ervaring met bang zijn voor dingen heb ik eigenlijk niet. Ik stond laatst in de manege(paard staat thuis, voor de duidelijkheid), voor een wedstrijd binnen te wachten i.v.m regen, gaat een of andere jo jo ineens met een schep poep ruimen achter zijn kont(niet zijn poep,hoor) Dat schraapt dus over de grond, ik schrik me de rambam, hij niet. Of vorige week, rijdt ik in een smalle berm,langs en smalle weg. We horen een auto achter ons, maar dat is nooit een probleem, dus draven lekker door, maar dan schiet er opeens een jachthond langs ons heen over die smalle berm, waar we eigenlijk net zelf op pasten. Dat verwacht je toch niet. Hij blijkbaar wel, zat er niet mee

Enige lastige is die heetheid, tijdens de groepslessen. 15 minuten diep laag en rond en vervolgens kop erop en gaan, hij wil ze allemaal voorblijven

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:01

santos schreef:
Enige lastige is die heetheid, tijdens de groepslessen. 15 minuten diep laag en rond en vervolgens kop erop en gaan, hij wil ze allemaal voorblijven

Dat ken ik.
Kop in de lucht en vooral harder willen dan de rest. Die van mij raakt sowiezo helemaal gestresst in de groepslessen.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:07

ik heb een kruising connemara X kwpn, we hebben het uit laten zoeken en hij is 80 % engels volbloed.
Valeur deux heet ie en hij is net 3 en op het moment wordt hij ingereden

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:10

Himyar schreef:
Heeft er iemand ervaringen met Man in the Moon en/of zijn nakomelingen?

Een vriendin van mij had een nakommeling van hem. Ze had op de baan gelopen maar was niet goed genoeg. Een leuk dier, leuk om te rijden.