Stelling" haflingers kunnen niet springen"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:12

Bies kan beide goed, maar die is niet veelzijdig-gefokt

[edit] nouja het is maar hoe je het bekijkt
maar het is gewoon 'gefokt' ?
Niet vzh/dressuur/springen
Laatst bijgewerkt door Marrepar op 13-12-05 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:12

Haffiej_gurl, Tuurlijk niet.. Dat zeg ik ook niet, maar een haflingerhengst die goed kan springen en waarmee dan iemand gaat fokken vanwege zijn springkunst en ze willen nog meer haflingers die goed kunnen springen zijn ze wel voor het springen gefokt! En dat bedoel ik!

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:13

Mag ik even;

Marit heeft een superdeluxe haflinger, en heeft er zelfs keuringen mee gelopen. Ze weet heus wel wat van haflingers. BASTA!

Marrepar

Re:

Sfiejj schreef:
Haffiej_gurl, Tuurlijk niet.. Dat zeg ik ook niet, maar een haflingerhengst die goed kan springen en waarmee dan iemand gaat fokken vanwege zijn springkunst en ze willen nog meer haflingers die goed kunnen springen zijn ze wel voor het springen gefokt! En dat bedoel ik!

maar het hoeft niet perse zo te zijn dat als de vader goed kan springen, het veulen het dan ook kan..

Marrepar

Re:

Haffiej_gurl schreef:
Mag ik even;

Marit heeft een superdeluxe haflinger, en heeft er zelfs keuringen mee gelopen. Ze weet heus wel wat van haflingers. BASTA!

Haha Marr

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:14

spring met mijn andere hafje(nilan) met gemak een parcour 70/80
Dus ben het er NIET mee eens

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:14

Sfiejj schreef:
Tja, ik blijf er bij dat het toch bestaat Die haflingerkenner kende iemand met een goede haflingerhengst en die wou graag een springgefokte haflinger, toen hebben ze die hengst met ook een haflingermerrie die goed kan springen laten paren. Dus zo kregen zij een springgefokte.. Dus ik blijf erbij!

Aschau kon ook super springen, maar hij is niet springgefokt.
En als ze dan gaan kruizen zegmaar, dan hoeft het niet te betekenen dat het veulen ook een springgefokte haflinger word .

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:15

Neeeeeee,, maar dat heeft er niks mee te maken, of hij het wel of niet kan, daarom is hij nog wel springgefokt! En Haffiej_gurl, ik heb ook kennissen die hebben nu een merrieveulen als kampioen, haflingerkenners.. En die weten er ook heus wel wat van.. Je weet gewoon niks meer te zeggen

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:15

Oh Marit; jij zegt wat ik denk .

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:16

Nouja, zoals ik al zei, anyway, ik blijf erbij.. Ik kan volgens mij wel eindeloos discusseren Maar ik heb het gewoon gehoord uit betrouwbare bron, en hun zijn haflingerkenners en gaan heeeeeel wat keuringen af! Dus ik weet dat ze er wel zijn..

Marrepar

Re:

Sfiejj schreef:
Neeeeeee,, maar dat heeft er niks mee te maken, of hij het wel of niet kan, daarom is hij nog wel springgefokt! En Haffiej_gurl, ik heb ook kennissen die hebben nu een merrieveulen als kampioen, haflingerkenners.. En die weten er ook heus wel wat van.. Je weet gewoon niks meer te zeggen

Maar als je merrieveulen kampioen is hoeft het niet meteen te betekenen dat je verstand van fokken hebt.

Marritt

Re:

Sfiejj schreef:

Kun je me dan ook vertellen hoe het zit met de springefokte KWPN'er en de dressuur?

Sophie2

Re:

Nope, maar ze fokken al heeeeel lang

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:17

En Haffiej_gurl, een springefokte kwpn, dat wil nog niet zeggen dat hij niet kan dressuren!

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:17

Sfiejj schreef:

dus stel;

ik koop een springgefokte haflinger, want de vader kan keigoed springen.

en dan blijkt; mn haflinger kan niet goed springen!

heb ik dan een springgefokt veulen?

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:18

Ja, want hij is er wel voor gefokt, maar hij kan het dus niet

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:18

Sfiejj schreef:

Weet je eigenlijk wel wat onder springgefokt valt?
Want volgens mij kraam je nu gewoon onzin uit .
Sorry hoor, maar ik heb 1½ jaar op een haflingerfokkerij gereden en verzorgd. En later, nadat Arie verkocht was ( ook haflinger ), wéér bij Cornerhoeve.
Wij allemaal hebben een haflinger of hadden, denk je nou echt dat we er niks van weten?

Ik ben ook een haflingerkenner, zeker weten!
Wij allemaal, van HG, dus.
Je houd je er maar bij, maar houd er rekening mee, dat je super voor paal staat als je hiermee aan komt bij die zogenaamde haflingerkenners.
Want als ze zich dan nog haflingerkenners durven te noemen, zijn ze de verkeerde haflingerkenners, want die zijn er dús echt niet!

Ehm; zie nu weer een reactie, je houd je er toch bij?

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:19

Oke, mag je vinden amen

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:20

Sfiejj schreef:
Ja, want hij is er wel voor gefokt, maar hij kan het dus niet

Dan geeft de vader dus géén springgefokt veulen door.
dus waarom is het dan een springfokkende hengst?

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:21

Sfiejj schreef:

Onee.
Ik ben blond toch?

Weet je toevallig wel hoe oud het haflingerras is?
Eind 1800 is de eerste échte haflinger geboren. Folie.
Het lijkt me logisch dat ze eerst bezig zijn geweest om het ras te ontwikkelen. En begonnen ze ze heus niet meteen op springen te fokken hoor.

En daarbij, KWPN is een stamboek, geen ras. Dus dat zit wel anders met het springefokt zijn enzo.
Haflinger is een rás.

window

Re:

Sfiejj schreef:
En Haffiej_gurl, ik heb ook kennissen die hebben nu een merrieveulen als kampioen, haflingerkenners.. En die weten er ook heus wel wat van.. Je weet gewoon niks meer te zeggen

jeetje wat heb jij toch veel kennissen

maar idd springgefokte haflingers zijn der niet
als je een haf heb die goed kan springen kan die 9 van de 10 keer ook goed dressuur lopen

Marrepar

Re:

En trouwens, dat springfok en dressuurfok gedoe kan je ook zien aan de bouw, dus geef ons nu eens een foto van een dressuurgefokte haf en een springgefokte haf?

(en dan bedoel ik dus een standfoto, niet een foto waarbij een haf dressuurt en een andere die springt)

Poenarie

Re:

Ik geloof niet in god .

Inderdaad; springgefokt is als je een hele bloedlijn hebt met goed springende paarden. KWPN is een stamboek hoor?
Als hij het niet kan, is het gewoon een 'neúkfout' .

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:22

window schreef:
Sfiejj schreef:
En Haffiej_gurl, ik heb ook kennissen die hebben nu een merrieveulen als kampioen, haflingerkenners.. En die weten er ook heus wel wat van.. Je weet gewoon niks meer te zeggen

als je een haf heb die goed kan springen kan die 9 van de 10 keer ook goed dressuur lopen

.

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:22

window schreef:
Sfiejj schreef:

de meeste springpaarden hebben ook wel L/M gelopen.
iemand heeft ooit tegen me gezegd 'als je paard geen dressuur kan, kan hij ook niet springen'