wie heeft een palomino met arabisch bloed?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:38

Ja ik begreep t al wel haha maar als ze geschoren is dan is ze wel ongeveer zo'n kleur zeg maar en dan die blonde manen..

Bren79

Re: wie heeft een palomino met arabisch bloed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 00:46

@ xjesx nog een voorbeeldjes van zweetvossen dit zijn allen volbloed arabieren en die hebben dus nimmer de kleur palomino kun je het een beetje vergelijken met jou paardje
Afbeelding
http://213.84.245.139/AV_Gallery/displa ... m=27&pos=4
http://213.84.245.139/AV_Gallery/displa ... =96&pos=21
maar of jou paardje nu een zweetvos of palomino is het is een leuk paardje(ook ik vind het een echte leukerd )

@ phannie geen dank hoor voor het maken van die stamboom

Als ik mijn palo geschoren had was ze zelfs helemaal wit hoe zit dat met die van jullie??

groetjes bren

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:15

Zelfs hoeft je niet te scheren want in winter vacht, wat nu het geval, is er weinig kleur verschil tussen Goldy (licht palomino) en Fancy (cremello). Momenteel is het enige verschil, de maat en de kleur van de ogen! Zelfs Indy met haar veulen winter vacht doet meer aan een cremello denken en ook Peach is nu zo'n zacht perzik kleur.
Eigenlijk vindt ik helemaal niet pleasant rond dit tijd van het jaar want palo's verkleuren altijd in het winter en het trekt op niets! Krijg veelal de vraag van mensen of ik nieuwe paarden hebt!

De winter verkleuring is ook een van redenen waarom de voorjaarshow bij de Royal Belgian Palomino alleen op 'model et allure' is, bouw dus, want kleur stelt echt niets voor in de wintermaanden!!

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:35

ik heb een voskleurig paard waarvan zijn moeder een palomino is
en ook arabies bloed heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:36

phallie schreef:
ik heb een voskleurig paard waarvan zijn moeder een palomino is
en ook arabies bloed heb

hahahaha lolbroek, haar vos is een zoon van mijn palomino, grapjas!!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:52

remsy schreef:
@ xjesx nog een voorbeeldjes van zweetvossen dit zijn allen volbloed arabieren en die hebben dus nimmer de kleur palomino kun je het een beetje vergelijken met jou paardje
Afbeelding

Mijn god!! Dit lijkt mijn arabier wel
Sabiha is een stekelvos met lichte manen en staart. Precies het paardje hierboven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 15:23

@griebels; die foto onderin jouw profiel, jouw spierwitte hengst met je vriend erbij.......WOW, dat zou dan bij mij boven mijn bed hangen!! wat een prachtig plaatje zo samen

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:57

Die is door dezelfde fotograaf gemaakt als waar Remsy de 2 links vandaan heeft gehaald een paar berichten naar boven...
Op die pagina staat hij ook, maar dat zijn dezelfde foto's als in mijn onderschrift

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:15

griebels schreef:
Die is door dezelfde fotograaf gemaakt als waar Remsy de 2 links vandaan heeft gehaald een paar berichten naar boven...
Op die pagina staat hij ook, maar dat zijn dezelfde foto's als in mijn onderschrift

die in je onderschrift heb ik intussen ook begluurd, woooooow mooi paard! (zei de arabierenfan), goeie fotograaf ook als ik het zo zie!

Daiwa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 23:33

wow idd mooie fotos
ik zou ook wel van die mooie fotos willen hebben het is net of het zo uit een boekje komt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:40

phallie schreef:
wow idd mooie fotos
ik zou ook wel van die mooie fotos willen hebben het is net of het zo uit een boekje komt

als je echt een keer ook zulke mooie fotos wil van je spetter, ik weet een super fotograaf, die heeft ook van mijn phan die mooie foto gemaakt van dr hoofd, 1e in mijn profiel, laat me weten via mail of je dit wil, krijg je zn nummer, hij is alleen niet goedkoop, maar wel resultaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:33

ik zit helaas even een paar dagen zonder internet, ik ben er vanaf vrijdagavond weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 13:57

ik ben er dus weer! even 4 dagen geen internet gehad, was ff balen hoor, heb nu een nieuwe modem en 4x sneller haha.
kom maar weer op met die mooie palomino`s! ik kan niet wachten om jullie palo`s te zien!

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 14:14

phannie schreef:
phallie schreef:
wow idd mooie fotos

als je echt een keer ook zulke mooie fotos wil van je spetter, ik weet een super fotograaf, die heeft ook van mijn phan die mooie foto gemaakt van dr hoofd, 1e in mijn profiel, laat me weten via mail of je dit wil, krijg je zn nummer, hij is alleen niet goedkoop, maar wel resultaat!

Als je spetter een arab is, kun je dezelfde fotograaf vragen als ik heb gehad. Heb je geen arab, zou ik een goede andere kiezen, hij doet namelijk alleen arabs...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:03

@griebels, ze heeft een nrpsèr met ong 80% arabisch bloed, doet ie dat ook? maar ik weet er ook een voor haar, is ook een arabieren-fotograaf. mooi hoor die foto`s, zo heb ik er ook een paar van de mijne

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 09:52

Weet ik niet, zou je moeten vragen... Hij zit als Photodude op het arab-forum...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 11:13

ik zal het eens vragen aan haar of ze het wel wil, het is weet ik nogal prijzig.
zijn er nog palominos met arabisch bloed? nog niet zo gek veel reacties, maar ja des te zeldzamer zijn die van ons

jannico

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 13:58

http://www.coloured-arabians.de/ kijk daar maar is rond die hebben een palamino met 93% arabisch bloed.Denk niet dat je ze met veel zal kunnen vinden.De reden hier voor is al eerder genoemt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 14:27

jannico schreef:
http://www.coloured-arabians.de/ kijk daar maar is rond die hebben een palamino met 93% arabisch bloed.Denk niet dat je ze met veel zal kunnen vinden.De reden hier voor is al eerder genoemt

ik heb gekeken, ik zag die palomino ja, en de cremello. ja ik weet dat palominos met veel arabisch bloed best wel zeldzaam zijn, daarom ben ik ook erg trots op mijn meisje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:39

dit heb ik trouwens een hele tijd geleden gevonden met mijn graafwerk op het internet, een foto van een halfzus van mijn paard, zelfde vader (moonshine fantom), ik weet niet van welke merrie dit paard is, helaas, ik vind deze palo niet erg op mijn merrie lijken, maar ik vind het erg leuk nog wat familie gevonden te hebben
Afbeelding

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 09:50

Veerledec wauw wat een mooie NRPS.

Peach gold heeft een prachtige donkere palominokleur.

Op deze site staan prachtige palomino's met arabisch of anglo-arabisch bloed.
http://www.thehalfarabianreview.com/homepage.html
Baskin gold vind ik echt prachtig (kijken bij for sale of bij angel en dan klikken op meer foto's van baskin gold).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 10:22

hoi skara, baskin gold is zeker een mooi veulen, ik heb van mijn merrie ook nog fotos toen ze veulen was, ze zijn zo aandoenlijk als ze zo klein zijn, ik heb helaas geen scanner nog dus ik heb foto van foto gemaakt;
Afbeelding
Afbeelding
dat mooie arabieren-koppie zat er toen al op

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 10:25

Er staat een heel artikel in de nieuwe Bit (december) over Equus Kinsky. Ik heb niet zo'n verstand van arabieren, maar dit zijn een soort volbloeden, die hebben dan toch ook arabisch bloed?

snoopy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 10:28

ik HAD een palomino pony. Hij is verkocht naar zweden en presteert daar super. Zijn naam is Gelein ( wedstrijdnaam was golden gamble bij mij)
hij is ook palomino, en hij is opgenomen in het n.r.p.s stamboek. Er zit arabisch bloed in maar hoeveel % weet ik zo niet, best veel dacht ik.
Zijn afstamming is Gomel ox X Baccarat ox

ik vind palomino ene super mooi kleur, en hoop ooit nog eens een paard tege het lijf te lopen, in deze kleur, die in een voor mijn leuke prijsklasse valt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 10:41

EvaSuzanne, Equus Kinsky komt oorspronkelijk uit tsjechie, ze hebben er idd ook palominos bij, maar zover ik weet hebben ze engels-volbloed erin, geen arabisch bloed.

snoopy19; wat leuk! ik heb met mijn merrie 2 Gomel zonen gefokt, beide kanjers geworden en beide 1e premie, heb je ook fotos van hem nog? je zou ook eens kunnen reageren in de topic van mijn vriendin bij rassenpraat; nakomelingen van gomel ox, zou ze heel leuk vinden!