Woogy schreef:Nee rensport is niet paard onvriendelijk, maar juist natuurlijk een paard loopt in de natuur ook geen zijgangen en voltes, daar eten ze en ze rennen een stukje. ze wandelen wat rond, oh jee gevaar aan de hol.
In het natuur gaan paarden ook niet tegen elkaar koersen..
Het enige nadeel met een ren carriere is dat de paarden worden jong ingereden en hierdoor slijten ze sneller
Mijn merrie is een laatbloeier, waardoor ze pas als 4 jarige is ingereden. Ze is vanaf haar geboorte in ons bezit. Ik vraag mij af of ze ooit de kans zou hebben gehad om te volgroeien als ze bij een renstal was terecht gekomen.
Woogy schreef:Kortom volbloeds zijn renpaarden ze willen graag gaan en ze hebben geen hekel aan hun werk. Zoek maar wat foto's op internet van paarden ze hebben allemaal een enorm vechtershoofd op zodra ze in de koers zijn. ze willen gaan. Dus gelukkig dat een paard niet (meer) hoeft te rennen is het niet.
Ja, je hebt gelijk het is herkenbaar - volbloeds willen het liefst hardgaan! Maar dat zijn de karacter eigenschappen van het ras. 
Het is een veelzijdigheid paardenras die geschikt is voor meerdere onderdelen van de paardensport o.a. cross, endurance enz.