Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

blupie schreef:ik vind als het er tuusen in zit mooi zelf heb ik een echte ouderwetse haflinger ( kijk maar in profiel )
mooier dan allemaal maar als ik mocht kiezen tog iets er tussen in want het is zo lastig met zadel passen en zow want die van mij is rond en heeft niks geen schoft maar mijne blijft voor mezelf de mooiste en natuurlijk de liefste

de derde is mijn favo
Joni schreef:Geef mij maar het sporttype... Oké, in feite zijn het echt 'zware ponykes' maar als hij toch geen zware lasten moet trekken maar je dus eerder dressuur/springgericht wil gaan rijden, vind ik het sporttype ook efficienter... of vergis ik mij??

Joni schreef:Ja, eigenlijk heb je wel gelijk...
Ik ben gewoon al op haflingers verliefd sinds dat ik 8 jaar ben, en ik zou geen ander ras willen... Maar als ik moet kiezen, kies ik het nieuwe type.
En het is inderdaad zo dat een haflinger 'zwaar' zou moeten zijn, ik weet het, maar dan doe ik maar tegenstrijdig. Hypocriet misschien, tja, ik kan er niks aan doen
)
) en als iemand dat mooier vind dan die zware? Prima toch? Het enige waar IK bang voor ben is dat de fokkerij de vraag naar ouderwetse types negeert terwijl daar toch écht best wel veel vraag naar is. 
superhaffies schreef:een haflinger hoort breed te zijn... vind ik... als je hoog wil springen of z dressuur wil doen moet je maar een hannoveraan, kwpner of welsh kopen.
volgens mij weet jij niet hoeveel haflingers er al behoorlijk hoog dressuur rijden!! en daar zitten ook wel wat bredere haflingers tussen hoor! een tijdje geleden was er een landelijk haflingerweekend en toen zijn er ong. 5 haflingers Z gestart en ook enkele Z2 dus daar hoef je echt geen ander ras voor te hebben en met het springen ook ze springen makkelijk een parcoursje van 90 cm.