haflinger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mijndario

Re: haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 11:20

Stevig, niet lomp, breed, niet dik, donkere kleur, en toch een edel koppie erop, geen tank, iets vlotter. Zo wil ze

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 11:42

ik vind de wat dunnere haflinger

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 11:01

mijn perfecte haflinger : In me profiel.. Mijn mooie merrie

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 11:04

Hee madiek !

blupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 15:57

ik vind als het er tuusen in zit mooi zelf heb ik een echte ouderwetse haflinger ( kijk maar in profiel )

Anjo_Boris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 18:43

Ik vind de stevige erg mooii want dat is tenminste nog een haflinger....
de slanke vind ik ook wel mooi maar dat lijkt soms niet eens op een haflinger en dat vind ik dan erg jammer...
geef mij maar gewoon de stevige

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:00

Mijne is zowat tussenin...

Afbeelding

Ik vind beide types wel heel mooi, ben gewoon gek van haflingers

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 06:53

@ Naima: Die van jou is stoer!

blupie schreef:
ik vind als het er tuusen in zit mooi zelf heb ik een echte ouderwetse haflinger ( kijk maar in profiel )

Dus je vind je eigen paardje niet het mooist?

blupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:15

hahahah tuurlijk wel mooier dan allemaal maar als ik mocht kiezen tog iets er tussen in want het is zo lastig met zadel passen en zow want die van mij is rond en heeft niks geen schoft maar mijne blijft voor mezelf de mooiste en natuurlijk de liefste

Arthorius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:28

Maestro v/d Bosrand is een vrij luxe type.

Afbeelding

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 19:46

mijn haflinger mix van oude en nieuwe type
Rosa van de prinsenhof
M: ruslie
V Marok
Leeftijd 11
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier het nieuwe typen

Aura van de veerstalhoeve ( heb der vorig jaar verkocht)
M Rosa van de prinsenhof
V adjutant
Leeftijd is nu 4 fotos zijn vorig jaar gemaakt
Afbeelding
Afbeelding

rockAbilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 13:50

Het mooiste is toch wel de oudere boeren haflinger, ik zelf heb een haffie die wat slanker is maar wel die mooie donkere kleur en natuurlijk met vet mooie bewegingen!

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 23:21

ik vind een super moderne haflinger niet mooi maar zo'n ouderwetse ook niet een beetje tussenin dus
dit is de mijne en die vind ik mooi

Afbeelding

wyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 14:01

ik heb zelf een ouderwets gebouwde haflinger. die zijn egt niet lomp hoor. als ze willen met de nadruk op willen kunnen ze egt mooi lopen. ik vind alleen de hele donkere kleur niet mooi. ik vind ze mooier als ze een lichte kleur hebben. die van mij is net een toverbal. ieder half jaar een andere kleur. dus niet in de winter donker en in de zomer licht. nee is bij die van mij afwachten welke kleur ze nu weer krijgt. vind dit persoonlijk wel grappig om te zien
groetjes sandy

inkidinkidoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 11:43

ik rij een zes jarige haf die toch wel te rekenen is bij het luxere type. Hij is echter ietsje grof in bouw en dat vind ik toch wel mooi. Hij is wat langer maar het blijft een haf! Trouwens vind ik wel een vereiste aan de haflingers de voskleur! dat palominogedoe houd ik niet zo van!

Afbeelding

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:26

Ik vind Maestro toch niet echt een luxe haflinger, meer een superslanke! (maar dat kan ook aan de foto liggen..) Hij fokt ook niet superdeluxe, maar wel veel beweging. Ik vind zelf het tussenintype het mooiste met wat maat erin. Van oudsher waren de haflingers ook wat groter. Daar proberen ze nu weer naartoe te fokken, alleen ze willen ze gelijk ook weer wat smaller wat van mij niet echt hoeft. (palominokpwner...) toen ze de haffies naar nederland hebben gehaald, hebben ze vooral de kleinere meegenomen, omdat daar makkelijker mee gewerkt kon worden. (tenminsten zo heb ik het uit de verschillende verhalen kunnen halen..)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:13

een oude wetse!!!! die zijn super gaaf
we hebben op onze manege alleen maar echten... lekker stevig en stoer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zijn ze niet lief de derde is mijn favo
welke vindenn jullie et luekst?

Joni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:18

Geef mij maar het sporttype... Oké, in feite zijn het echt 'zware ponykes' maar als hij toch geen zware lasten moet trekken maar je dus eerder dressuur/springgericht wil gaan rijden, vind ik het sporttype ook efficienter... of vergis ik mij??

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:22

Joni schreef:
Geef mij maar het sporttype... Oké, in feite zijn het echt 'zware ponykes' maar als hij toch geen zware lasten moet trekken maar je dus eerder dressuur/springgericht wil gaan rijden, vind ik het sporttype ook efficienter... of vergis ik mij??

Dan kan je beter alle rassen die er op de hele wereld bestaan allemaal gaan veredelen omdat iedereen zo nodig een sportpaard moet hebben. Als je zo nodig een goede sportpony wil, waarom koop je dan geen Welsh NWR bijv. ipv een Haflinger.

Joni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:45

Ja, eigenlijk heb je wel gelijk...

Ik ben gewoon al op haflingers verliefd sinds dat ik 8 jaar ben, en ik zou geen ander ras willen... Maar als ik moet kiezen, kies ik het nieuwe type.

En het is inderdaad zo dat een haflinger 'zwaar' zou moeten zijn, ik weet het, maar dan doe ik maar tegenstrijdig. Hypocriet misschien, tja, ik kan er niks aan doen

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:49

Joni schreef:
Ja, eigenlijk heb je wel gelijk...

Ik ben gewoon al op haflingers verliefd sinds dat ik 8 jaar ben, en ik zou geen ander ras willen... Maar als ik moet kiezen, kies ik het nieuwe type.

En het is inderdaad zo dat een haflinger 'zwaar' zou moeten zijn, ik weet het, maar dan doe ik maar tegenstrijdig. Hypocriet misschien, tja, ik kan er niks aan doen

ik vind dat juist helemaal niet!! als je een haflinger geweldig vind dan mag je het sporttype toch leuk vinden omdat die toch wat meer kan de de ouderwetse (niet aanvallend bedoeld) en ik vind dat een haflinger helemaal niet zwaar hoeft te zijn oke dat was vroeger maar tegenwoordig is dat helemaal niet meer zo.

(ps ik vind ze allebij wel wat hebben hoor! )

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 09:38

Precies. Op dit moment zijn die moderne haflingers ook nog gewoon haflingers (oke, ze moeten niet te ver doorslaan natuurlijk ) en als iemand dat mooier vind dan die zware? Prima toch? Het enige waar IK bang voor ben is dat de fokkerij de vraag naar ouderwetse types negeert terwijl daar toch écht best wel veel vraag naar is.

Persoonlijk ben ik helemaal fan van het zware type, maar ik zoek dan ook geen haflinger voor de sport maar gewoon eentje waar ik vanalles mee kan doen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 21:04

een haflinger hoort breed te zijn... vind ik... als je hoog wil springen of z dressuur wil doen moet je maar een hannoveraan, kwpner of welsh kopen.

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 08:14

superhaffies schreef:
een haflinger hoort breed te zijn... vind ik... als je hoog wil springen of z dressuur wil doen moet je maar een hannoveraan, kwpner of welsh kopen.

dit vind ik dus echt onzin!! volgens mij weet jij niet hoeveel haflingers er al behoorlijk hoog dressuur rijden!! en daar zitten ook wel wat bredere haflingers tussen hoor! een tijdje geleden was er een landelijk haflingerweekend en toen zijn er ong. 5 haflingers Z gestart en ook enkele Z2 dus daar hoef je echt geen ander ras voor te hebben en met het springen ook ze springen makkelijk een parcoursje van 90 cm.
ik vind het juist knap als mensen hoog met een haflinger in de sport rijden alleen al om te bewijzen dat ze het wel kunnen!

haffiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 15:55

liever 100 lompe haflingers die het goed doen in de sport als 1 kwpn die het goed doet...

Sorry hoor haflingers zijn ook geschikt voor de sport, het is maar net hoe je hem rijd!!!!