Arabiertje: wel of geen deken in winter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RhealLover

Re: Arabiertje: wel of geen deken in winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 05:39

Mijn paard heeft dit jaar met deken op gestaan omdat ie van de winter mee zou rijden in een show, een aangezien ie normaal altijd in een teddyvacht staat wat nu uiteraard de bedoeling niet was.

Maar als er geen speciale gelegenheden zijn dan mag ie lekker zonder deken buiten wandelen, hij krijgt zon dikke vacht... en paarden die het koud hebben ?? nooit van gehoord, als ze geschoren zijn jah dan wel ff uitkijken, maar zelfs geschoren paarden kunnen overdag naar buiten hoor

En weer of geen weer paarden kunnen wel tegen een stootje...

Snowygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 16:55

Ik had een Arabier alleen die is verkocht,

maar zij was in principe niet geschoren. Ik deed namelijk niet zoveel meer met haar..

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:26

Ik heb mijn arabier een tijdje zonder deken gehouden, maar ze kreeg amper een wintervacht en toen ze begon te rillen heb ik haar een deken op gedaan. Ze vind die deken alleen helemaal niks en ik ben blij als hij straks weer af kan.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 11:26

RhealLover schreef:
Mijn paard heeft dit jaar met deken op gestaan omdat ie van de winter mee zou rijden in een show, een aangezien ie normaal altijd in een teddyvacht staat wat nu uiteraard de bedoeling niet was.

Maar als er geen speciale gelegenheden zijn dan mag ie lekker zonder deken buiten wandelen, hij krijgt zon dikke vacht... en paarden die het koud hebben ?? nooit van gehoord, als ze geschoren zijn jah dan wel ff uitkijken, maar zelfs geschoren paarden kunnen overdag naar buiten hoor

En weer of geen weer paarden kunnen wel tegen een stootje...

Nou Barc en in de winter zonder deken.
Dan komt ie om van de kou.
dat is echt duidelijk te merken hoor.
Meneertje krijgt altijd deken op

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 13:43

mijn arabiertje staat gewoon zonder deken in de winter. En ze kan prima zonder, snachts staat ze op stal en overdag soms buiten en dat is prima te doen zonder deken.
ALs ze na het rijden zweet doe ik wel even een zweetdekentje erop.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 13:48

mijn arab moet wel een deken op, anders gaat ze bibberen Die kan zelfs van de zomer als het regent en net ff minder warm is , niet zonder dekentje in het land, dan doe ik een 0-grams regendeken op Anders heeft ze het gewoon koud

( wat een oud topic )