Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) vind ik diep-triest!!!!! Cheveyo schreef:Dubbele lijn kan je ook prima gebruiken bij het aanleren van het mennen, dus naar mijn mening is dat niet pas met een jaar of 5/6. Ik wandel er mee door het bos met mijn koeienman en neem hem met de dubbele lijnen het dorp mee in.
Zo leert hij ook zelfstandig te lopen zonder dat ik steeds voor hem loop ( straks met de 4-wieler er achter loopt hij toch ook voorop).
ik houd me maar een beetje in, meeste is toch al gezegd. mijn paard is pas ingereden toen ze 3,5 was. Nu is ze 4 en springt ze af en toe ongeveer 20cm aan de longeerlijn. Onder het zadel stappen/draven we alleen maar balkjes.

En dan grienen als hij straks helemaal versleten is.. wjerbo_en_ik schreef:ff reageren zie pag. 2 daar staat da ik al ben opgehoude met alles, ma ik vraag me af wa kan ik nog meer doen met een hengst naast wandelen borstelen spelen enz.?????????????????????????
en erbij ik vind MSN-taal handiger schrijven maar ik moet hier gewoon BN schrijven dus dan zal ik dat ook doen hor,
wjerbo_en_ik schreef:ff reageren zie pag. 2 daar staat da ik al ben opgehoude met alles, ma ik vraag me af wa kan ik nog meer doen met een hengst naast wandelen borstelen spelen enz.?????????????????????????
.

koop dan in godsnaam een paard van 3,5/4jaar.
Dat zou ik zelfs nu nooit of te nimmer op die manier met mijn paardje doen.