rastoelating bij tinkerstamboek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sandr0

Re: rastoelating bij tinkerstamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 06:26

Annick schreef:
Allereerst wil ik zeggen : wat heb je een prachtig paard.
en het maakt niks uit of hij ergens ingescheven staat toch??
Die van mij staat nog steeds in het veulen Stamboek, en misschien zal dat altijd wel zo blijven Haha!
om door te gaan op de type tinkers, valt mijn oog het liefst op de Vanner (om het even een naam te geven), ik kan soms op keuringen niet goed volgen hoe ze soms aan een paard het type toekennen.
het valt ook op dat bij sommige tinkers waarvan de ouders veel behang en sokken hebben het totaal niet terug te vinden is in het veulen wat er uit komt.
die van mij Heeft dus weinig behang en sokken, maar Pa en ma Hebben dat wel.hij is natuurlijk nog maar 3.
in ieder geval heel veel geluk met Boris.

nou dank je wel!! Haha! ik had t leuk gevonden als ik me bij een stamboek aan had kunnen sluiten. het leek me gewoon leuk om naar keuringen en zo te gaan.maar het kan dus niet en dat vind ik ook niet erg hoor. alle dieren die ik heb zijn gekruist en niks is raszuiver ( ben wel een keer met mijn hondjes naar een rasloze hondenkeuring geweest, erg leuk!) maar met allemaal ben ik nog steeds super blij.

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 06:31

Wat vinden jullie van dit hoofd? Eltin een jaarling Hengst

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind zijn hoofd erg mooi, maar misschien is dat dus persoonlijk, graag jullie mening

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:00

Ik kan je mening hierin delen. Mooi Hoofdje.

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:26

Je hebt dan wel geen echt raspaard, maar je hebt wel iets unieks en vaak zijn de kruisingen veel leuker en zeker sterker qua gezondheid.

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:30

Jean schreef:
Wat vinden jullie van dit hoofd? Eltin een jaarling Hengst

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind zijn hoofd erg mooi, maar misschien is dat dus persoonlijk, graag jullie mening

Prachtig toch???!!!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 21:35

Sokkebok schreef:
Je hebt dan wel geen echt raspaard, maar je hebt wel iets unieks en vaak zijn de kruisingen veel leuker en zeker sterker qua gezondheid.

dat is ook de reden dat ik vaak op kruisingen val. Maar ilk had het gewoon leuk gevonden om ook eens met mijn paard naar een keuring te kunnen of naar evenementen dag in het teken van een bepaald ras waar je dan met je paard aan mee kunt doen.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 23:13

sandr0 schreef:
Sokkebok schreef:

dat is ook de reden dat ik vaak op kruisingen val. Maar ilk had het gewoon leuk gevonden om ook eens met mijn paard naar een keuring te kunnen of naar evenementen dag in het teken van een bepaald ras waar je dan met je paard aan mee kunt doen.

Dat kan toch sowieso wel? Daarvoor hoef je je niet bij een stamboek aan te sluiten!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 05:09

Eltins hoofd vind ik dus wel erg mooi Vingers aflikken

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 12:08

[/quote]

dat is ook de reden dat ik vaak op kruisingen val. Maar ilk had het gewoon leuk gevonden om ook eens met mijn paard
naar een keuring te kunnen of
naar evenementen dag in het teken van een bepaald ras waar je dan met je paard aan mee kunt doen.
[/quote]

Dat kan toch sowieso wel? Daarvoor hoef je je niet bij een stamboek aan te sluiten!
[/quote]

nee dat kan dus niet. vaak worden er via een stamboek dagen georganiseerd waar je aallen met een bepaald ras aan mee kunt doen. en keuringen voor een kruising zijn er dus niet. met een kruising val je er dus buiten en dat is jammer maar het maakt verder niet uit hoor... we gaan toch wel leu Haha! ke dingen met m doen[/quote]

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 00:14

Nou er zijn toch ook verenigingen die geen keuringen houden?

Ik zou zeggen hou het internet een beetje in de gaten... want wie weet wat er binnenkort nog ontstaat!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 09:38

Sjee mooi paardje heb je zeg, maar absoluut geen tinker! Ik weet zeker dat je bij beide stamboeken niet zal worden toegelaten. Ook een beetje banketstaaf om die stamboeken zo in de maling te nemen hihi.

Ik denk dat je eerder kans zou maken bij het shire stamboek Clown

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:05

sandr0 schreef:

nee dat kan dus niet. vaak worden er via een stamboek dagen georganiseerd waar je aallen met een bepaald ras aan mee kunt doen. en keuringen voor een kruising zijn er dus niet. met een kruising val je er dus buiten en dat is jammer maar het maakt verder niet uit hoor... we gaan toch wel leu Haha! ke dingen met m doen

[/quote]

Bij de tinkers worden er ook regelmatig ritten georganiseerd buiten het stamboek om en ik weet zeker dat ze het wel goed vinden als je daar ook mee rijd. Moet je maar eens kijken op het forum van Mariska.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 14:57

Sokkebok schreef:
sandr0 schreef:

nee dat kan dus niet. vaak worden er via een stamboek dagen georganiseerd waar je aallen met een bepaald ras aan mee kunt doen. en keuringen voor een kruising zijn er dus niet. met een kruising val je er dus buiten en dat is jammer maar het maakt verder niet uit hoor... we gaan toch wel leu Haha! ke dingen met m doen

Bij de tinkers worden er ook regelmatig ritten georganiseerd buiten het stamboek om en ik weet zeker dat ze het wel goed vinden als je daar ook mee rijd. Moet je maar eens kijken op het forum van Mariska.
[/quote]

oke dank je wel. stomme vraag hoor maar hoe vind ik die???

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 15:01

Sharmila schreef:
Sjee mooi paardje heb je zeg, maar absoluut geen tinker! Ik weet zeker dat je bij beide stamboeken niet zal worden toegelaten. Ook een beetje banketstaaf om die stamboeken zo in de maling te nemen hihi.

Ik denk dat je eerder kans zou maken bij het shire stamboek Clown

nou stamboek in de maling nemen zo zou ik t niet willen noemen. t is dat ik sinds kort de fokster van boris heb gesproken en nu weet dat zijn moeder een clydesdale is en geen tinker anders zou ik er van uit zijn gegaan op wat de verkoper heeft verteld en dat is dat zijn ma een tinkermerrie was. Een tinker is nou eenmaal ook een kruising van oorsprong tussen een fell pony en een clydedsale dus zover zat ik er nou niet naast hoor. Het ging mij er alleen om of hij voldoende raskenmerken zou hebben om opgenomen te kunnen worden in het stamboek.... niet dus.
bij het tinkertsamboek kun je opgenomen worden ook als beide ouders onbekent zijn bij andere stamboeken niet.

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:05

sandr0 schreef:
sandr0 schreef:

http://pub11.bravenet.com/forum/931300129/

Volgens mij had ik het al aangegeven, maar ik organiseer zelf ook zo'n 2x per jaar een tinkerrit waarbij er ook andere rassen welkom zijn. Pas geleden nog waren we met 9 tinkies, 3 friezen en een ijslander. Ik zet de volgende wel op bovengenoemde site en zowiezo ook op www.tinkerwereld.com
Ik weet niet waar je woont, maar de rit is in Castricum (aan Zee).

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 21:29

snowdon schreef:
Nou er zijn toch ook verenigingen die geen keuringen houden?

Ik zou zeggen hou het internet een beetje in de gaten... want wie weet wat er binnenkort nog ontstaat!

ik had t juist leuk gevonden om wel eens naar een keuring te kunnen. Haha!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 21:30

[/quote]
[/quote]

http://pub11.bravenet.com/forum/931300129/

Volgens mij had ik het al aangegeven, maar ik organiseer zelf ook zo'n 2x per jaar een tinkerrit waarbij er ook andere rassen welkom zijn. Pas geleden nog waren we met 9 tinkies, 3 friezen en een ijslander. Ik zet de volgende wel op bovengenoemde site en zowiezo ook op www.tinkerwereld.com
Ik weet niet waar je woont, maar de rit is in Castricum (aan Zee).
[/quote]

beetje uit de richting ik woon in hoek van holland maar ik hou je site in de gaten Haha![/quote]

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:41

Hee Sandr0, bij ons op stal staat een merrie waarvan de mama een tinker is en de papa onbekend, maar die lijkt wel erg veel op die bink van jou!
Afbeelding
Afbeelding
Ik ga nog ff op zoek naar betere foto's.
Deze merrie heeft overigens wel haar veulenpapier bij het nst, maar werd als 3-jarige toch niet opgenomen.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 17:10

vind dit toch echt een kruizing met een fries Paula.. als ik eerlijk ben

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 06:59

kiara: het lijkt inderdaad gekruist met een fries. ziet er lief uit

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 16:38

Nou... dan klopt het toch ook wel met het beeld? Boris is clyde x fries.... en groter als die merrie bij Kiara.... Tinker x fries is weinig anders, alleen kleiner, toch?

En er staat al bij dat de merrie NIET is opgenomen als 3-jarige.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 15:38

Ik vind het welsh-achtige hoofd wel mooi. Ik vind dat op de foto's van Rocky Mountain hij dat juist een beetje heeft.

Om te laten zien wat ik er zo mooi aan vind hier wat foto's van Clononeen Dunbrody. Dit vind ik echt heel erg mooi

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier een paar foto's om te laten zien hoe edel een hoofd kan zijn van een tinker. Dit is dus Maddox, vorig jaar jeugd en dagkampioen bij het NST als jaarling. Op deze foto's is ze ook nog maar 1 jaar, haar hoofd is nu wat grover geworden.

Afbeelding

Afbeelding

Ik hou hier dus wel van, maar het lijf moet verder wel grof zijn. Ik vind de echte koudbloedhoofden niet echt mooi, ik zie er graag wat meer vorm in.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 07:42

Tsja, een fijn hoofdje kan ik wel waarderen, maar bij Clononeen Dunbrody vind ik op de tweede foto de verhoudingen echt erg scheef.
Op de eerste foto valt het niet zo op, maar op de tweede... Kan ook aan de foto liggen natuurlijk...
Maddox heeft een goed koppie, niet zo heel inimini fijntjes maar wel heel edel.
Anders dan mijn grootkop Novia. Haha!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 08:39

het hoofd van Dunbrody vind ik heel mooi maar so NOT tinker

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 09:49

Dunbrody vind ik ook te overdreven ja. Het past niet bij het paard. Zo'n mega body en dan zo'n klein hoofd. Lijkt zelfs een beetje fototrucage Tong uitsteken Lichaam van een tank, hoofdje van een welsh mountain haha