Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) nep-Tinker gezien hier op Bokt? Ben alleen even de boktnaam kwijt van dat baasje.....
Dan hadden ze ook mijn Shet moeten opnemen en daar mochten ze zelfs geen paspoort voor uitgeven.jarrah schreef:Esme_27 schreef:Dat geef ik wel uit hoor aan een veulen CarS
-Dekgeld, dat is tegenwoordig al richting € 300 of hoger
-transport en verblijfkosten bij hengst komen er ook nog bij.
-Eerst nog even laten scannen door de DA natuurlijk
-dan bij 21 dagen dracht nog een keertje scannen
-dan op een aantal maanden nog een keer opvoelen
-de bevalling, veearts er weer bij.
-veulen krijgt wormenkuur, en enting
-hoefsmid komt eens langs
-dan moeten we naar de keuring, transportkosten, inschrijfkosten en chipkosten komen erbij
Ik zit er al bijna aan hoorEn dan moet het veulen ook nog eten natuurlijk.
Als je het op die manier gaat bekijken, kun je zelfs voor een shet nog 1000 euries gaan vragen. De tinker is nou eenmaal geen zuiver ras (jaja ik weet het er is een stamboek voor aangemaakt, maar dat wil nog niet zeggen dat er eeuwen oude zuivere bloedlijnen in gevoerd worden) Als je een tinker fokt moet je het voor de lol doen, voor jezelf, dus en niet om er rijk van te worden, want dat worden zelfs de volbloed fokkers in de meeste gevallen niet
En ik vind het ook een beetje onzin dat je zelfs de hoefsmid kosten eruit wil halen, dat heeft toch niks met het veulen te maken?
Ik vind de prijzen voor die beesten errug hoog, ik zou voor zo'n veulen niet meer als 450,- over hebben. (weet je wat het voor mij daarna nog eens kost tot dat beest 3 is, hebben jullie daar wel eens over nagedacht? die kosten ga ik toch ook niet op de fokker verhalen? )
En dat is mijn mening
) het gaat er hier om wat er wordt gegeven voor een tinkerveulen. Dat jij dat veel te veel geld vindt is jouw goed recht, maar totaal irrelevant voor deze discussie!